Autor Wątek: Silnik lotniczy i pustynne warunki  (Przeczytany 1642 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Silnik lotniczy i pustynne warunki
« dnia: Stycznia 10, 2007, 14:41:51 »
Czy oprócz filtra przeciwpyłowego silnik samolotów w wersji Trop musi mieć jakieś większe przeróbki. Czy samoloty te są jakoś doposażane w jakieś szczególne rzeczy czy elementy? Czy wszystkie zasady dotyczące silników tłokowych Trop odnoszą się do odrzutowych?
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Silnik lotniczy i pustynne warunki
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 10, 2007, 15:17:46 »
Nie wiem, czy każdy silnik "pustynny" ma coś takiego, ale z przydatnych modyfikacji można doliczyć jeszcze usprawnienie (w dowolnej formie) układu chłodzenia oraz ingerencję w parametry powietrza dolotowego (głównie temperatura).

Co do porównania z silnikami odrzutowymi - ani chłodzenia, ani parametrów dolotowych nie poprawia się, bo nie ma jak. Trzeba się pogodzić ze spadkiem ciągu, i tyle. Zresztą filtrów przeciwpyłowych na silnikach odrzutowych też jeszcze nie widziałem...
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Offline Josiv

  • *
  • Zerstörer
    • http://www.kg200.zary.com.pl
Odp: Silnik lotniczy i pustynne warunki
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 10, 2007, 20:02:40 »
Z tego co kojarzę to zmienia się jeszcze olej na odpowiedniejszy.
_____ | _____             █▀ ██ ▀█▀      ORLIK
 _\__(o)__/_                   ▼             /
      ./ \.                www.eagles.pl ---
Graf -1973-†2006 ..ó?o........ó?o.ó?oó?o...

Schmeisser

  • Gość
Odp: Silnik lotniczy i pustynne warunki
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 11, 2007, 19:44:26 »
Cytuj
Czy wszystkie zasady dotyczące silników tłokowych Trop odnoszą się do odrzutowych?

Zaryzykowałbym tezę iż żadne z zasad eksploatacji jednego nie tycza się drugiego typu silnika, a to za sprawą totalnie różnej zasady działania , i konstrukcji.

Silnik odrzutowy spala paliwo w sposób ciągły, w zasadzie nie robi mu różnicy co spala , byle dało się przepchnąć przez wtryskiwacze o byle było palne.
Silnik tłokowy wypracowuje paliwo w cyklu ssanie-sprężanie-praca-wydech, przy czym ilość dostarczanej mieszaniny paliwowo-powietrznej jak i jej skład musi być ściśle określony gdyż od tego zależy moc rozwijana przez silnik, temperatura głowic, temp. spalin.


Odp: Silnik lotniczy i pustynne warunki
« Odpowiedź #4 dnia: Stycznia 12, 2007, 03:28:28 »
A co z odparowaniem paliwa z gaźniku przed trafieniem do kolektora ssącego z powodu wyższej jego temperatury,bo to chyba nie dotyczy samolotów z wtryskiem bezpośrednim do cylindrów, czy gaźnik taki można jakoś zaizolować lub obwinąc szmatami i obsikać lub polać wodą,metoda stosowana przez kierowców na pustyni w czasie wojny co miało na celu obniżenie temperatury przez odparowanie :D