Autor Wątek: Wieczny konkurs odc. II  (Przeczytany 149051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #15 dnia: Marca 01, 2007, 10:40:39 »
Elwood bez jaj :004:
1. Sander przy#### w ciągnik na przynajmniej tak w książkach podają
2. Pytanie stąd iż Miron powiedział coś o odłączeniu w razie potrzeby drugiej gwiazdy on zadaje zatem odpowiedź prawidłowa deczko mnie to zdziwiło bo pierwsze słyszę o czymś takim
5800x3D / NZXT B550 / 64GB@3600 /4TB NVME Gx4 / RTX4080Super / NZXT X63 / Thermaltake 1kW / Huawei GT34
Meta QUEST 3 / Thrustmaster Warthog + TFRP

Offline traun

  • *
  • CM, RoF, CoD
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #16 dnia: Marca 01, 2007, 13:40:44 »
- moje pytanie było dosyć przebiegłe
No kolego Schmeisser jakby kolega zadał tak pokrętne pytanie na maturze to by kolegę z kuratorium wyrzucili. Skoro chodziło w odpowiedzi o to o co chodziło to pytanie winno brzmieć:

Jakie niezwykłe rozwiązanie konstrukcyjne niespotykane w innych tego typu konstrukcjach zastosowano w silniku Fw-190.

Wtedy byśmy szukali kruszka technicznego w silniku a nie wentylatorów czy dziurek w obudowie...(a przynajmniej mnie się tak wydaje). Jeśli się mylę to mnie...:090:
Pozdrawiam chłopaków z EKG
GG 4834952

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 01, 2007, 19:22:27 »
Dziękuję.

Duże samoloty (a czasem te mniejsze), napędzane przez silniki turbinowe (zarówno odrzutowe, jak i turbowałowe), zwykle posiadają dodatkowy, mały silniczek (APU - auxiliary power unit) zasilający instalacje elektryczną, hydrauliczną i powietrzną m.in. w czasie postoju na ziemi, gdy ze względów bezpieczeństwa główne silniki są wyłączone.

Pytanie:
W jaki sposób rozwiązano SAMODZIELNE zasilanie tych instalacji w sposób bezpieczny dla otoczenia na samolotach rodziny ATR-42/72 (silniki rodziny PW-100, turbowałowe), mimo iż nie posiadają one APU?

Kol. Schmeisser, a także inni, którym zdążyłem już to powiedzieć, proszeni są o wstrzymanie się z odpowiedzią na min. 12h. Także pilotów i mechaników pracujących na tych samolotach, a obecnych na forum, proszę o odrobinę przyzwoitości i min. 3h czasu dla tych, co nie wiedzą, a chcą samodzielnie poszukać.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

tomek1988

  • Gość
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #18 dnia: Marca 01, 2007, 20:08:43 »
Kol. Schmeisser, a także inni, którym zdążyłem już to powiedzieć, proszeni są o wstrzymanie się z odpowiedzią na min. 12h.

Da się ją znaleźć w 30 sekund ;). Dla mnie to w sumie nie miało znaczenia, bo znam odpowiedź, ale nie mam kompletnie pomysłu na pytanie...

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #19 dnia: Marca 01, 2007, 20:24:24 »
ATR offered an innovative alternative to the APU known as the "Hotel Mode". The Hotel Mode concept (i.e. offering air conditioning and electrical power on the ground) was made possible through the application of a propeller brake on the right hand side engine turbine. Thus the weight and added maintenance cost of an APU is spared.
A survey of 20 customers (214 a/c) has been made to gather information about the rate of utilization and the effectiveness of Hotel Mode. The data gathered from ATR Customers have confirmed that Propeller Brake installation is a smart and effective solution welcomed by Airlines due to tangible advantages over APU. In fact the ATR Operators’ Survey results are:

90% of ATR operators use the propeller brake routinely
70% of the airlines consulted utilize the Hotel Mode at every stop-over
Hotel Mode completely fulfills airlines’ requirements in terms of air conditioning,
hydraulic and electrical generation.


Może być ? :D
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #20 dnia: Marca 01, 2007, 20:31:46 »
Tym razem może, ale to pierwszy i ostatni raz, kiedy akceptuję odpowiedź w języku obcym.
You are not stuck in traffic. You ARE Traffic.
Get a bike. Break FREE!
"Still in one piece. Good Job. Let's go home."

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #21 dnia: Marca 01, 2007, 20:38:09 »
Merci, a teraz pytanko.

Na czym polegał projekt "Harpun" i dlaczego pomysł ten się nie przyjął ? Podpowiedź - projekt dotyczył Miga- 15
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #22 dnia: Marca 02, 2007, 09:38:54 »
Druga podpowiedź. Projekt dotyczył Miga-15 , bombowca Tu-4 oraz pewnego sposobu przemieszczania się :D
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #23 dnia: Marca 02, 2007, 14:31:28 »
Kurde nikt się nie głosi to odpowiem :D Chodzi o ruską metodę "tankowania w powietrzu". Samolot wbijał się do koszyka za pomocą harpunu (Trzpień był wystrzeliwany za pomocą sprężonego powietrza) wyłączał silnik i był holowany za pomocą bombowca  :karpik Zrezygnowano z tego gdyż po wyłączeniu silnika w kabinie myśliwca nie działało ogrzewanie kabiny i instalacja wentylacyjna  :karpik :karpik Po takim przelocie na wys. 10 000 metrów pilot wyglądął jak mrożonka. Pózniej system usprawniono pozwalając także przetaczać paliwo. Kiedy myśliwiec wstrzelił się harpunem do koszyka, po linie zsuwał się drugi koszyk z przewodem paliwa.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #24 dnia: Marca 02, 2007, 17:59:03 »
.... po linie zsuwał się drugi koszyk .....
... z załącznikiem 98% na rozgrzewkę dla pilota  :004:
 Sory za OT  :021:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #25 dnia: Marca 02, 2007, 18:38:18 »
Brawo Kusch , zadajesz pytanie  :002:
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #26 dnia: Marca 02, 2007, 19:58:14 »
Co to za zasobnik wisi pod tym F-16, i do czego służy? Sundowner jest wyłączony z zabawy na 24h :D

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #27 dnia: Marca 04, 2007, 13:05:07 »
Zieeeew...

AN/ALQ-188 EATP (Electronic Attack Training Pod) - zasobnik zakłócający służący do symulowania aparatury przeciwnika.

Kusch zadaj następne pytanie ;)

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #28 dnia: Marca 04, 2007, 13:41:38 »
Co ciekawe najnowsze dane mówią, że zasobnik symuluje rosyjskie stacje rlok. montowane na myśliwcach (a nie zakłócenia strony Red jak przypuszczano) i są jego dwie wersje.

Dobra coś łatwiejszego, co to za samolot?

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Wieczny konkurs odc. II
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 04, 2007, 15:09:57 »
IAF Nachshon ?
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.