Autor Wątek: Mjoy  (Przeczytany 168724 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 09, 2007, 19:19:15 »
Jutro sprawdzę jak działa dla kilku potencjometrów,ponieważ w chwili obecnej mam dostępny tylko jeden.To musi działać.Na Twoim miejscu zrobiłbym test w programie kontrolera gier w Windows podłączając kolejno potencjometry umieszczone na zew."trimbox".Nie używane wejścia analogowe należy połączyć z GND( np.połączyć punkt 1 z 2 w JP11 uziemiając wejście PA7 itd.)Należy najpierw połączyć jeden pot jeśli działa drugi i tak kolejno.W ten sposób znajdziesz wejście analogowe,które powoduje kłopoty.Jeśli na zew."trimbox" pot działają prawidłowo to znaczy,że przyczyna jest w "trimbox" a to jest łatwe do usunięcia.Wejścia analogowe ozn.PA0 do PA7 są bardzo czułe łapią sygnały na poziomie mV,dlatego dotykając ręka metalowej obudowy pot widać reakcję w teście.Zrób na początek najprostsze próby aby znaleźć przyczynę zakłóceń
pozdrawiam
vito_zm

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 10, 2007, 16:56:57 »
Sprawdziłem jednoczesne działanie 3 wejść analogowych MJoya przy pomocy 3 potencjometrów.Pozostałe 5 wejść miało zwarte wejście do masy (GND).Nie na ma zakłóceń,joy pracuje stabilnie.Potencjometry były połączone zwykłymi przewodami nie ekranowymi o długości około 15 cm.Musisz zrobić testy podłączając kolejno potencjometry tak jak sugerowałem w poprzednim post.Jeśli masz voltomierz to możesz sprawdzić jak zmienia się napięcie na wejściach analogowych przy zmianach oporności potencjometru.Zmiany napięcia powinny być w pełnym zakresie tzn. od 5V do 0 V.
Przy okazji mam pytanie do Sundowner jak testować MJoy przy pomocy programu JoyTester 2. Po jego uruchomieniu są pola opisane jako Test mode,Clear,Trottle,Rudder oraz Stick x,y.Chciałem sprawdzić działanie potencjometrów w MJoyu przy pomocy tego programu,ale nie wiem jak go uruchomić.

BigMac

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 10, 2007, 22:19:28 »
Sprawdziłem po kolei i faktycznie jeden potek jakos nie działał. Wylutowałem i wlutowałem na nowo wszystkie styki (bo sam potencjometr działa poprawnie, sprawdzony miernikiem) ale jeszcze nie sprawdziłem, czy działa, bo wyjechałem do wrocka. Pozostałe dwa potencjometry działają dobrze, trzeci wcześniej wyłączyłem z akcji i zwarłem jego GND i signal z powodu podejrzeń o sabotaż (miał 100kO).

Przy okazji, było mówione, że żeby wyeliminować drgania osiek należy zewrzeć (połączyć) GND potka z jego obudową. Może to głupie pytanie, ale czy zamiast tego mogę użyć dowolnego innego większego kawałka metalu? :) Opornie mi idzie lutowanie do powierzchni obudowy potów, nie trzyma cyna.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 11, 2007, 09:19:11 »
Nie wiem jaki typ potencjometru zastosowałeś.Jeśli jest to potencjometr przykręcany do płyty czołowej to sprawdź czy obudowa potencjometru ma połączenie elektryczne z nagwintowaną osią,która jest przymocowana za pomocą nakrętki do metalowej płyty czołowej.Nie jestem mechanikiem,dlatego nie umiem nazwać mechanicznych części pot.Mam nadzieję,że wiesz o co mi chodzi.Jeśli płyta czołowa jest z plastyku to musisz umieścić przed nakrętką tzw."piórko lutownicze",które wygląda jak zwykła podkładka z oczkiem do przylutowania przewodu.Reasumując zasada jest taka aby metalowe obudowy potencjometrów oraz obudowa(jeśli jest z metalu) były połączone z masa tzn.z GND.Tak jak wspomniałem w poprzednim post zależy to od środowiska w którym pracuje symulator.Jeśli nie ma drgań w testach to nie przejmuj się GND,jeśli są to trzeba niestety montować zgodnie z sztuką.Na marginesie tego tematu to w instrukcji na str.13 jest informacja na temat ekranowania płyty MJoya aby minimalizować zakłócenia.Dotyczy to głównie sygnałów analogowych.Może na forum ktoś podzieli się swoimi doświadczeniami.Z tego co wiem to dużo osób stosuje w swoich aplikacjach wejścia analogowe
pozdrawiam

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwca 06, 2007, 08:59:51 »
Moje pytanie dotyczy MJoya oraz SVMappera,dlatego umieściłem je w tym wątku.Chcę zastosować enkoder do selekcji modów (4 pozycje) HSI w falconAF i tutaj pojawia się problem podobnie jak z Laser Arm (toggle switch) jak przyporządkować w SVMapper klawisz I odpowiedzialny za wybór modu. Enkoder zajmuje 4 pozycje w "mapie kontrolnej" .Możemy każdej przypisać klawisz I i próbować synchronizować przyciskiem INIT.Takich sytuacji jak wybór modu HSI za pomocą jednego klawisza jest w falconie więcej.Moje pytanie,jak przyporządkować klawisz przełączający mody w SVMapper?
Drugie pytanie dotyczy enkodera.Gdzie mogę kupić enkoder?Nie potrafię znaleźć w internecie dystrybutora.Do testów próbuję zastąpić enkoder przełącznikiem obrotowym odpowiednio mostkując wyprowadzenia chcąc uzyskać kod 00 10 11 01,ale nie jest to to samo co enkoder ponieważ przy przejściu do kolejnej pozycji jest stan przejściowy 00
pozdrawiam

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwca 07, 2007, 12:12:00 »
Chciałbym nawiązać do mojego drugiego pytania w ostatnim post.Znam już odpowiedź gdzie można kupić "enkoder" (sklep TME nr.katalogowy ECW 1J-B24).Problem polegał na określeniu nazwy tego elementu.Enkoder jest pojęciem zbyt ogólnym,dekoder mechaniczny dotyczy raczej elementów stosowanych w przemyśle do precyzyjnego określenia położenia kątowego.Ja potrzebowałem rotary encoder,który jest w sklepie TME nazwany przetwornik obrotowo impulsowy,dlatego miałem problem z znalezieniem tego elementu.
Pytanie pierwsze jest aktualne,tzn.jak przyporządkować klawisze w MJoyMapper lub SVMapper dla np.modów HSI w falonAF.

BigMac

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwca 07, 2007, 14:44:20 »
Pytanie pierwsze jest aktualne,tzn.jak przyporządkować klawisze w MJoyMapper lub SVMapper dla np.modów HSI w falonAF.

Chyba z użyciem enkodera tego nie idzie zrobić, musiałbyś mieć jakiś przełącznik.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwca 07, 2007, 18:51:45 »
W takim razie gdzie w falconAF można zastosować enkoder mając na uwadze MJoyMapper lub SVMapper?I następne pytanie.
Na jakim elemencie można zrealizować np.mode HSI?

toldom

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwca 15, 2007, 21:59:04 »
Witam!
Zamierzam wkrótce zabrać się za budowe Mjoy'a16.
Napotkałem jednak parę problemów:
1) kondensator elektrolityczny C1 według schematu ma mieć 10uF/15V, nigdzie nie mogę takiego znaleźć. 10uF/16V jest ogolnodostepny. Czy mogę go uzyc jako zamiennika ?
2)Kondensator C4, C5, C6 oznaczony 0,1uF. Nigdzie go nie spotkalem, na allegro obecnie jest coś, ale w jakiś dziwnych wersjach 250 i 600V.... Gdzie go kupić ?
3)"Inductor" 10uH - czy "DŁAWIK OSIOWY_ 10uH _500mA " to to samo?
4)Czy wszystkie kondensatory oprócz C1 powinny być ceramiczne ?
4)Czy można stosować z powodzeniem oporniki węglowe, czy ważna jest ich moc ?
pozdrawiam
tomek
« Ostatnia zmiana: Czerwca 15, 2007, 22:06:24 wysłana przez toldom »

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 16, 2007, 07:21:40 »
ad1
Może być C1 na 16V lub większe napięcie
ad2
http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=CCK%20100N
0,1uF to 100nF może być na dowolne napięcie
ad3
http://www.tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=DLA10
taki dławik możesz zastosować
ad4
tak
ad5
tak,w przypadku MJoja moc nie ma znaczenia,moze być 1/4 W

toldom

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 20, 2007, 13:55:46 »
Wielkie dzieki !
Juz wszystko zamowione, teraz toczę boje z wytrawianiem plytek... ;)

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 23, 2007, 09:58:55 »
Możesz sobie zamówić http://www.merkar.pl/cennik.html - nawet jedną sztukę, bez dodatkowych opłat. Płytka jednostronna ~15, dwustronna ~28. Tylko nie wiem czy wysyłają pocztą  :003:

-- Dlaczego forumowy słownik ortograficzny podkreśla 'możesz' z opcją - zamień na 'możesz'?  :002:

Aandyy

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #27 dnia: Lipca 07, 2007, 18:52:02 »
       Witam Wszystkich

Jako , że od czasu gdy tutaj skrobałem upłynęło dużo wody i  dni wiele ,
informuję o narodzinach  :karpik działajacego na Mjoy'u - zespołu sterowania .
Sorry za jakośc fotek , ale cyfrówka trochę słabawa plus moje umiejętności  :002:
to nie najlepsza kombinacja .
Tutaj foto :
           Panel :
         
             

           Joy : QZ-501 Predator - modyfikowany

               

          Rudder : Logitech WingMan Formula GP - modyfikowany

               

 ......Działa , ale mam jeszcze problemy z opisaniem wszystkich funkcji w
  "SVMapper"
       
                                                   S!



Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpnia 03, 2007, 20:03:47 »
Po przeczytaniu wątku, zwłaszcza informacji udzielonych przez vito_zm mam całą masę pytań. Na początek może o tym, co chcę osiągnąć. Przeróbka ma na względzie głównie Lock On, ale również wings over europe i kilka innych.  A więc zamierzam przerobić przepustnicę Saiteka x45 i zmusić ją do współpracy z mjoy'em w wersji by Sundowner Labs, nie zdecydowałem jeszcze, czy po prostu dołożę potrzebne elementy podłączone do mjoy, czy też w całości wyrzucę elektronikę x45 i wszystkie poty i przyciski, również te oryginalne saiteka podłączę pod mjoy. W skrócie - ogromnie podoba mi się to:





Dzieło sztuki jak dla mnie, tylko oprócz przełączników hebelkowych (toggle) chcę jeszcze rotary switch. Anyway, docelowo zamierzam mieć:

- analogowe trymery - tutaj sprawa jasna, potencjometry podłączamy pod osie analogowe
- ileśtam (ile się zmieści) pushbuttons do realizacji różnych pierdół - tutaj też jasne

- kilka przełączników stabilnych, hebelkowych (toggle switch) do:
1-chowanie/wypuszczanie podwozia,
2-hamulca aero,
3-haka,

Widzę to tak: pozycja przełącznika OFF - podwozie schowane, ON-wypuszczone. Analogicznie w innych geratach.

-Jeden lub dwa lub trzy przełączniki obrotowe (rotary switch) do zastosowania jako 1-wybór trybu pracy radaru/Hud,
2-wybór trybu pracy autopilota w Su25T,
3-ustawienie pozycji klap [schowane/start/lądowanie].

I tutaj zaczynają się schody. Proszę o wytłumaczenie w jaki sposób takie przełączniki się podłącza (do jakich wejść je przylutować) i jak mjoy rozróżnia je od pushbuttons. O co mi chodzi? Więc rozumuję tak: w lock on domyślnie wszystkie przyciskowe funkcje realizują pushbuttons (klawiatura albo joy). Wygląda to tak, że po wciśnięciu klawisza program dostaje impuls, jeśli klawisz przytrzymamy to impuls wysyłany jest wielokrotnie (co zapewne spowoduje wielokrotne wykonanie przypisanej pod klawisz operacji). Jeśli zamiast pushbutton mamy toggle switch, który jeśli dobrze rozumiem albo zwiera obwód (pozycja ON) albo rozwiera (OFF), to jak mjoy rozróżnia, czy trzymamy wciśnięty pushbutton, czy też jest to toggle switch w pozycji ON? Czy jeśli pod taki toggle switch podepnę np podwozie, to czy w pozycji ON nie będzie się ono ciągle chować/wypuszczać, tak, jakbym trzymał zablokowany klawisz G?

Co do rotary switch (który jest w sumie szczególnym przypadkiem toggle switch, tyle, że ma więcej pozycji stabilnych) to samo pytanie, plus dodatkowe. Jak Waszym zdaniem można zrealizować przełączanie się pomiędzy subtrybami awioniki? O co mi chodzi? Znów przykład - jeśli poszczególne pozycje przełącznika (1,2,3 itd..) odpowiadają poszczególnym trybom pracy (Nav, bvr, bore, vertical scan, ground) to jak przypisać funkcje które domyślnie realizowane są poprzez ponowne wciśnięcie tego samego klawisza? Np. jak przełączać się pomiędzy ENR/WZW/POS, normalnie wciskamy kilka razy klawisz "1", w przełączniku obrotowym tak się nie da, jakieś pomysły?

Wszystko to powinno działać razem w grze, tzn powinienem móc bez problemu np wciągnąć podwozie przy pomocy toggle switch, po czym przełączyć tryb radaru przy pomocy rotary, w tym samym czasie np wypuszczając flary przy pomocy pushbutton. Chodzi mi o to żeby te funkcje się wzajemnie nie zakłócały.

Dlatego niepokoi mnie to "MODE" o którym pisał Vito? to jakiś przełącznik na mjoy? Żeby nie było tak, że np muszę wybrać czy chcę korzystać z przełączników stałych czy z pushbuttons.
Czy w ogóle moja wizja ma szanse realizacji? Może mjoya nie da się wykorzystać w taki sposób jaki opisałem? 

BigMac

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpnia 03, 2007, 21:30:51 »
Wszystko jest w manualu :)
Jeśli znasz angielski, to łatwo załapiesz. Jeśli nie, to daj znać, postaram się trochę potłumaczyć.
Niestety, padła strona mjoya. Jeśli nie masz manuala, to powiedz, wyślę Ci na mail.

W skrócie - wszystko da się zrobić, nie bój żaby.

Mode służy do tego, żeby odwrócić kolejność mapowania. W trybie 1 "na górze" są pushbuttons, potem toggle i na końcu rotary (w sensie, od 1-72 masz przyciski, 73-96 toggle i 97-112 rotary) a w trybie 2 kolejność się odwraca (1-16 to rotary, 17-48 toggle, 49-112 pushbuttons). Chodzi o to, że część softwaru ma limit 32 przycisków z directinput i wtedy trzeba wybrać, czy wśród tych 32 przycisków priorytet mają znaleźć się zwykłe guziki, czy bajery w stylu rotary i toggle. Jeśli program nie ma tego limitu, to można bez przeszkód wykorzystać wszystkie 112 wejść i nie przejmować się Modem. Nie wiem, czy LOMAC obsługuje wszystkie 112 klawiszy, czy tylko pierwsze 32.

Rotary w MJoyu to NIE są przełączniki stabilne z większą ilością pozycji.
Przełączniki obrotowe działają tak, że każdy może wygenerować jedno z 4 wyjść. Oznaczone są jako CW, CCW, FCW i FCCW - odpowiednio: Clockwise (zgodnie z ruchem wskazówek zegara), Counter Clokwise (odwrotnie), Fast Clockwise (szybkie przekręcenie w kierunku CW) i Fast Counter Clokwise (szybkie przekręcenie w drugą stronę).
I przykładowo, w Mode 1 pierwszy z kolei rotary pod CW daje klawisz 97, pod CCW daje 98, FCW 106, FCCW 107. Innymi słowy, obracając gałką powoli, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, będziemy wysyłać klawisz o numerze 97 przy każdym obrocie o jedno "oczko". Wystarczy w grze przypisać button 97 do "next radar mode".


Toggle wysyłają pojedyncze sygnały po przerzuceniu w dane położenie. Czyli mimo, że zwarcie jest ciągłe, od MJoya idzie jeden impuls. Nie interesuj się, jak to jest zaimplementowane :D - ważne, że jeśli podłączysz je do odpowiednich styków (odsyłam do instrukcji), to będą działać bez problemu. Można powiedzieć, że MJoy wie, że "na złączach  I1-J8 ciągłe zwarcie traktować jako pojedynczy impuls, a na stykach A1-H8 jako ciągłe zwarcie (pushbuttony)".