Autor Wątek: Mjoy  (Przeczytany 169191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #165 dnia: Października 02, 2007, 14:41:53 »
Nie ma sie czego wstydzić, ja w ten sam sposób zrobiłem sobie kabel-przedłużacz do gameportu. Przykleiłem obie wtyczki obok siebie (zorientowane tak samo, tzn czoło w tym samym kierunku) i po kolei przylutowałem kabelki zachowując pięknie kolejność, tylko za cholerę nie chciało działać. Długo potrwało zanim przyszło mi do głowy, że wtyczki na kablu są przecież zwrócone w przeciwnych kierunkach :-D

Co do hata, to może być ciężko, widziałem jakieś tutaj: www.tme.pl ale bardzo drogie. Najprościej wydłubać z jakiegoś zdezelowanego starego joya, tylko trzeba mieć jakieś dojście do takiego złomu.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #166 dnia: Października 02, 2007, 20:29:35 »
Nigdy nie czytałem tego tematu, widząc efekty waszej pracy na prawdę gratuluje niesamowitego zapału jaki tu mam okazje podziwiać, Wasze projekty wyglądają wspaniale! Panel vowthyna? Po prostu szok, niesamowite dzieło! Kurde chciałbym mieć kiedyś chodź część Waszego zapału, to co Wy robicie to są arcydzieła. Z Waszego podejścia do fascynacji lotnictwem i symulatorami trzeba stwierdzić ważną rzecz: Sam zapał i cierpliwość nie wystarczy! Trzeba mieć do tego serce... Wyobraźcie sobie jakby wyglądał świat jakby wszyscy mieli taki stosunek do tego co robią, świat byłby piękny... Mimo że to typowa wypowiedź nie na temat gratuluję Wam Waszych domowych dzieł jakie mam okazje tu podziwiać, oby tak dalej! Pokażcie na co Was stać! Może kiedyś nowe samoloty będą tworzone na podstawie inspiracji z Waszych dzieł? Gratuluję i proszę szczególnie vowthyna o jakiś filmik z działania Twojego panelu, najlepiej na youtube, pozdrawiam

kmax1

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #167 dnia: Października 02, 2007, 20:36:26 »
Mam pytanie. Zadowolony tym że mi działa MJoy poszedłem do sklepu po kilka przełączników , diodek, potencjometrów. I tu pojawił się niestety kolejny problem. Wiem, że pewnie to już gdzieś było ale byłbym wdzięczny za rozwiązanie mi kilku ważnych spraw. Jak pisałem wcześniej nie znam się na elektronice i w sklepie zrobiłem z siebie (piiiiii).
1)Chcę w przyszłości zrobić sobie przepustnicę i joya. Nie ma pojęcia jakie potencjometry użyć tzn na pewno chcę obrotowe ale jakie? 100kOhm ,10 kOhm o jakim kącie obrotu 270 stopni - mniej czy więcej? Próbowałem się dowiedzieć czegoś czytając posty ale już wszystko mi się pomieszało. 2)Druga sprawa to diody. W miejscu gdzie tymczasowo podłączyłem przełącznik on-off-on (3 kolumna c1 c2)mam zasilanie 0,29V zreszta jak we wszystkich 40pinowych łączach ( czego oczywiście nie sprawdziłem wcześniej )a diody działają przy większym napięciu. Jak mogę rozwiązać problem? Czy mogę np. podłączyć zasilanie :drugie usb-jakis rezystor-dioda-przełącznik przymocowany do gniazda w mJoy-u podłączonego do pierwszego usb? Tak żeby dioda zapalała się po włączeniu przełącznika? Nic się nie stanie z Mjoyem? Nic się nie spali?Czy jest na to jakaś inna metoda? Bardzo Was proszę o pomoc.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #168 dnia: Października 03, 2007, 08:17:52 »
Domyślam się,że masz MJoy na płycie projektu Sun.Najprostszym rozwiązaniem jest podłączenie diody świecącej połączonej szeregowo z opornikiem (150-300 om) do +5V oraz GND przez przełącznik.Zasilanie +5V oraz GND bierzesz z płyty MJoya (domyślam się,że nie ma wyprowadzenia +5V oraz GND na łączówkach).Przełącznik powinien mieć 2 przełączane zestawy jeden dla danej funkcji symulatora drugi dla włączania diody świecącej.Ja mam takie rozwiązanie w FalconAF.Wypuszczenie podwozia zapala diody świecące na pulpicie,chowanie je gasi.

BigMac

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #169 dnia: Października 03, 2007, 12:25:18 »
1)Chcę w przyszłości zrobić sobie przepustnicę i joya. Nie ma pojęcia jakie potencjometry użyć tzn na pewno chcę obrotowe ale jakie? 100kOhm ,10 kOhm o jakim kącie obrotu 270 stopni - mniej czy więcej?

Do MJoya 10kOhm. Ciężko będzie Ci dostać poty o kącie obrotu innym niż 270 stopni, więc weź takie. Ale jak byś znalazł inne, to też będą działać, dopóki mają wartość 10kO.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #170 dnia: Października 04, 2007, 10:11:07 »
Dokładnie, to do Mjoy można zastosować potencjometry z przedziału 10-100KOhm, będą działać, ale istnieje zależność dokładności od wartości rezystancji. Im wyższa rezystancja tym mniejsza będzie dokładność działania. Dlatego, jeśli nie ma innej możliwości (np masz Joy z oryginalnymi potami, których nie chcesz wymieniać) możesz zastosować potencjometry o wyższej rezystancji, jednak jeśli jest możliwość, najlepiej dać 10KOhm ponieważ takie dla Mjoy są rozwiązaniem optymalnym.

Stachoo - proponuję prześledzić ten wątek: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8494.0.html i obejrzeć zabawkę Vito. Dopiero Ci oko zbieleje  ;)

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #171 dnia: Października 04, 2007, 16:53:42 »
Dziękuję za uznanie.Właśnie kończę uruchamiać ostatni panel do mojego modernizowanego kokpitu.Parę dni lub więcej zajmie poznanie i zaprojektowanie opisów do paneli.Gdy wszystko będzie gotowe to przedstawię zdjęcia i szczegółowy opis kokpitu
pozdrawiam i życzę powodzenia w projektowaniu kokpitów nie tylko dla Falcona.

kmax1

  • Gość
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #172 dnia: Października 04, 2007, 19:56:49 »
Dziękuję za informacje! To już rozwiązało kilka moich problemów... ale jak zawsze pojawiły się nowe :002: tak dla testów podłączyłem sobie 1 przełącznik dzwigienkowy i w programie SVMapper wszystko gra. Jak włączam windowsowe okno -kontrolery gier- wszystko gra.... Ale dlaczego jak włączam Lockon to mi wszystko tam wariuje i nie mogę przypisać żadnego klawisza? Tzn same się przypisują... raz 58 raz 33 raz 102 itp itd. Ktoś już zadawał to pytanie kiedyś ale chyba nie dostał odpowiedzi.... A przynajmniej nie zauważyłem. O co chodzi? POMOCY!

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #173 dnia: Października 04, 2007, 20:42:19 »
Miałem tę samą przypadłość, a odpowiedzią i rozwiązaniem jest właśnie SVMapper, o czym pisałem odpowiadając Vito na pytanie dotyczące tego programu. Skoro i Tobie przytrafiło sie to samo to znaczy że nie jest to przypadłość jednostkowa mojego egzemplarza, tylko jakaś niekompatybilność Locka z Mjoy, ja nie widzę problemu, SVMapper załatwia sprawę, chyba że z jakiegoś powodu bardzo Ci zależy, żeby go nie używać, ale tak jak napisałem, ma on mnóstwo zalet. Oprócz tych, które już wymieniłem najważniejsza jest chyba ta, że raz zapisany profil w postaci pliku nigdy nam nie zginie, więc możemy dowolną ilość razy reinstalować Locka bez potrzeby ustawiania na nowo controlsów (pod warunkiem że Mjoy zmapujemy pod defaultowe obłożenie klawiatury), jedyną rzeczą, którą trzeba będzie przypisywać za każdym razem są osie.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #174 dnia: Października 04, 2007, 21:39:42 »
Chętnie bym pomógł,ale nie testowałem Mjoya w Lock On.Ponieważ kończę kokpit dla FalconaAF to zastanawiam się,czy nie zrobić uproszczony kokpit dla mig-29 w Lock On.W związku z czym mam pytanie do furomiczów znających Falcona oraz Lock On.Czy jest możliwość w Lock On podobnie jak w FalconAF sterowania przełącznikami,włącznikami stosowania enkoderów w kokpicie 2D?Czy można interaktywnie sterować kokpit?Myślę,że byłby to ciekawy projekt.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #175 dnia: Października 04, 2007, 22:11:56 »
Vito w Locku w ogóle nie ma czegoś takiego jak kokpit 2D, jest tylko VC, który jest nieklikalny, wszystkie funkcje są zmapowane na klawiaturze (część "pojedynczo", tzn włączanie/wyłączanie tym samym klawiszem,a niektóre funkcje, jak np. chowanie/wypuszczanie podwozia, można realizować dwiema różnymi komendami, dzięki czemu sensowne jest wykorzystanie przełączników toggle). Większość tych funkcji wykorzystałem w swoim panelu (jako falconowiec pewnie się teraz zdziwisz, że jest taki mały) :-). Żeby było śmieszniej, to jest taki swoisty "merge" dla wszystkich samolotów w Locku, gdyby to zrobić tylko dla Miga to tych klawiszy byłoby zaledwie kilka (do tego trzeba doliczyć funkcje zmapowane na HOTAS, których nie dublowałem na panelu). Awionika w Locku naprawdę nie powala poziomem rozbudowania.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #176 dnia: Października 05, 2007, 08:24:09 »
Dziękuję za informację.Z tego co piszesz to nie ma sensu tworzenia rozbudowanego panelu dla Lock On.Wspomniałeś o funkcjach typu on/off realizowanych na włączniku chwilowym (push button),które realizują np.wypuszczanie i chowanie podwozia.W FalconAF też są tego typu funkcje,ale można dopisać do pliku keystrokes dodatkowe funkcje z cockpitbuilders,które jednoznacznie określają pozycję on/off danej funkcji np.wypuszczanie i chowanie podwozia.Ja tak zrobiłem w moim projekcie,dlatego nie muszę stosować przycisku Inic w Mjoy,aby synchronizować przełączniki w momencie uruchamiania gry.Chciałbym w tym momencie podziękować BigMac za pomoc związaną z cockpitbuilders.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #177 dnia: Października 05, 2007, 11:07:21 »
Akurat podwozie da się ustawić na dwie różne komendy (może niejasno się wyraziłem) i u siebie mam od tego toggle, ale oprócz podwozia jest jeszcze tylko zapłon silników i klapy (te posiadają 3 pozycje, i do nich akurat używam 3-pozycyjnego suwaka na x45), chyba jeszcze airbrake, ale pewien nie jestem, zresztą jego też dobrze mieć pod ręką więc również mam go na x45. Sondę do tankowania i hak pokładowy również zrealizowałem na toggle, ale te już obsługiwane są tylko jedną komendą (jakoś wolałem dać hebelki do ich obsługi pomimo, że oba stany dają ten sam klawisz). Cała reszta to pushbuttony. Awionika, jak już pisałem, jest uproszczona maksymalnie (no może nie maksymalnie bo WoE to jeszcze nie jest), np nawigacja sprowadza się do wybrania spośród 3 trybów nawigacyjnych i przerzucania waypointów jednym klawiszem. Ponoć jakieś zmiany ma tutaj wprowadzić BS, ale jak i kiedy to będzie nie wiadomo.

Odp: Mjoy
« Odpowiedź #178 dnia: Października 05, 2007, 20:13:17 »
Flanker zadał mi na GG ciekawe pytanie dotyczące joystika.Cytat "...czy da się przypisać na joystick alt albo control?... mam zamontowane dwa przyciski i dodatkowo przełączniki,chciałem jeden z przycisków emulować na alta żeby np grzybkiem na joyu móc i przełączać widok a w innym ustawieniu sterować kursorem radaru...  mogę je przypisać na co chce oprócz alt i shift...W Lock On tam w ustawieniach klawiszy na boku był oddzielny dział w którym się wedle uznania przypisywało ctrl shift oraz alt..."
Ja mu poradziłem zastosować SVMapper.Można w nim przypisać shift,ctrl lub alt.Nie znam Loc On i nie rozumiem ostatniej uwagi Flankera.Po za tym SVMapper ma opcję profile on press oraz profile on release.Może chodzi o to,że przypisując przełącznikowi w poz.on jakiś np. profil-widoki a w poz.off profil-mysz.Może ktoś ma pomysł jak można rozwiązać problem Flankera.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Mjoy
« Odpowiedź #179 dnia: Października 06, 2007, 01:04:52 »
W Locku jest możliwość zdefiniowania klawisza Joya jako "wewnętrzny" alt, shift, albo ctrl i pewnie o to mu chodziło. Co do wykorzystania hata, to tak, jak napisał, chciał nim domyślnie sterować widokiem, a po naciśnięciu alt anteną radaru (czy też wskaźnikiem celu), da się to bez problemu zrobić i SVMapper również jest tutaj dobrym rozwiązaniem (warunek jest taki, że dla przycisku, który zmapujemy pod Alt musimy ustawić opcję "continous" w SVMapper. To samo dotyczy klawiszy shift, ctrl, win i każdego, który możemy trzymać wciśnięty).

Funkcja "profile on press" i "profile on release" była już przeze mnie opisywana w tym wątku. Służy ona do przełączania pomiędzy zapisanymi profilami, jeśli posiadamy ich więcej niż jeden (ten sam klawisz w różnych profilach może (ale nie musi) pełnić różne funkcje). Lock on sam posiada taką możliwość, ponieważ możemy w nim definiować controlsy z uwzględnieniem trybu, w jakim mają działać (np inaczej, kiedy jesteśmy w trybie nawigacyjnym, inaczej w A2G a inaczej w A2A). W ogóle, jeśli chodzi o sposób i możliwości konfiguracji controlsów to Lock On jest wg mnie wzorem do naśladowania i zostawia inne simy (łącznie z FSX) w tyle na tym polu.