Autor Wątek: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.  (Przeczytany 31448 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

41elt_Mistrzu_PL

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwca 13, 2007, 08:57:27 »
Wielkie Dzięki Sundofer. Pozdrawiam

Nie nazywaj szefa jednostki badawczo-rozwojowej współpracującej z KG200 i dokarmiającej Ponurego przepysznymi kanapeczkami swojej mamy z błędami, bo może być smutno. Mówię że mówię po dobroci.
ponury
« Ostatnia zmiana: Czerwca 13, 2007, 10:24:06 wysłana przez Elwood »

Pogo

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwca 24, 2007, 22:51:53 »
Sundofer fajnie brzmi lol  :twisted: ;)

kermadec

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #17 dnia: Lipca 01, 2007, 13:27:40 »
Witam.

Teraz ja zapytam.

Niedawno zainstalowałem FS2004 od nowa ale zagubiłem gdzieś pewien mały program który sprawiał, że po odpaleniu gry samolot miał wyłączon(-e) silnik(-i).
Czy ktoś wie jak się nazywa ten program?

P.S. Czy jest możliwość włączania odwracacza ciągu przy pomocy przepustnicy z Saitek'a X45?

Pozdrawiam.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #18 dnia: Lipca 01, 2007, 13:45:46 »
ad 1
Takie coś? http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004util&DLID=34140
W sumie nie używam, po prostu wystarczy zapisać lot z wyłączonym samolotem i ustawić jako domyślny, będzie na to samo.

ad 2
Jeśli chodzi o przypisanie rewersu do osi, to wiem, że zarejestrowany FSUIPC to potrafi. Poza tym samoloty od Project Tupolev, które mają własną obsługę joysticka. Ale dla mnie to rozwiązanie niewygodne, wolę mieć po prostu zmapowany klawisz F2 którym mogę włączyć rewersy po cofnięciu przepustnicy do 0.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

kermadec

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #19 dnia: Lipca 01, 2007, 14:18:14 »
Dzięki serdeczne some1.
O to chodziło.

Pozdrawiam.

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #20 dnia: Lipca 01, 2007, 20:29:37 »
Ja też mam małe pytanko.
- W jaki sposób można "podłubać" w osiągach samolotu. Chodzi mi głównie o prędkość, czyli -o konkretnie zrobić ,żeby powiedzmy..P-38 czy inna dowolna maszynka mogła polecieć o 100 km/h szybciej :004:. Ot taki zabieg mający na celu zasymulowanie tuningowych przeróbek mechanicznych na przykład na potrzeby wyścigów.
Podejrzewam że jest to plik z roszerzeniem .air, nie mam natomiast pewności czy jest szansa zrobienia tego w pliku Arcraft.cfg. Jeśli to będzie ten pierwszy to gorzej, bo nie za bardzo qmam czym go wyedytować i gdzie "grzebnąć".
Jest ktoś w stanie coś poradzić?
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #21 dnia: Lipca 01, 2007, 20:59:48 »
Pliki *.air można edytować programem AirEd z avsim.com albo różnymi płatnymi, ale to overkill.

W pliku aircraft.cfg jest sekcja dotycząca silnika, na przykład:
Cytuj
[piston_engine]
power_scalar = 1.0                              //Piston power scalar
cylinder_displacement= 62.83                    //Cubic inches per cylinder
compression_ratio= 5.4                          //Compression ratio
number_of_cylinders=8                           //Number of cylinders
number_of_magnetos = 1                          //Number of magnetos
max_rated_rpm= 1400                             //Max rated RPM
max_rated_hp= 90                                //Max rated HP, czyli POWER
fuel_metering_type= 1                           //0=Fuel Injected, 1=Gravity Carburetor, 2=Aerobatic Carburetor
cooling_type= 1                                 //0=Cooling type Air, 1=Cooling type Liquid
normalized_starter_torque= 0.3                  //Starter torque factor
turbocharged= 0                                 //Is it turbocharged? 0=FALSE, 1=TRUE
max_design_mp= 0                                //Max design manifold pressure, (inHg)
min_design_mp= 0                                //Min design manifold pressure, (inHg)
critical_altitude= 0                            //Altitude to which the turbocharger will provide max design manifold pressure (feet)
emergency_boost_type= 0                         //0=None, 1=Water Injection, 2=Methanol/Water injection, 3=War Emergency Power
emergency_boost_mp_offset= 0                    //Additional manifold pressure supplied by emergency boost
emergency_boost_gain_offset= 0                  //Multiplier on manifold pressure due to emergency boost
fuel_air_auto_mixture= 0                        //Automixture available? 0=FALSE, 1=TRUE
auto_ignition= 0                                //Auto-Ignition available? 0=FALSE, 1=TRUE
max_rpm_mechanical_efficiency_scalar= 1.0       //Scalar on maximum RPM mechanical efficiency
idle_rpm_mechanical_efficiency_scalar= 1.0      //Scalar on idle RPM mechanical efficiency
max_rpm_friction_scalar= 1.0                    //Scalar on maximum RPM friction
idle_rpm_friction_scalar= 1.0                   //Scalar on idle RPM friction

Jak widać możesz zrobić pełny tuning a'la need for speed wliczając turbo, wtrysk paliwa, boost i inne takie...  :002:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #22 dnia: Lipca 02, 2007, 19:22:55 »
Dzięki Some1.
Ściągnąłem programik. Trochę to wyższa szkoła jazdy i dość ciekawy , oferuje mnóstwo niezrozumiałych dla laika możliwości.Tam gdzie mniej więcej kumałem "co w trawie piszczy" pozmieniałem . Ponadto pogrzebałem z pliku Aircraft.cfg pozmieniałęm co tylko mi się udało w zamiarze zwiększenia prędkości w defaultowym Beech BAronie 58 ( ponieważ jego model jest z... zepsuty to się zmian nie bałem :020:).
Niestety cosik żadnych zmian nie widzę. Hmmm... dalej nic nie kumam :005: 
Obecne formy marnowania czasu: FC, ArmA, czasem FSX
Zapraszam:  http://pvrt.dbv.pl/news.php

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #23 dnia: Lipca 02, 2007, 21:47:44 »
To porównaj pliki defautowego Barona i tego Turbo z avsimu pod kątem różnic. Nic więcej nie wiem, nie znam się.

http://library.avsim.net/esearch.php?CatID=fs2004ac&DLID=65054
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #24 dnia: Lipca 02, 2007, 22:54:38 »
To i ja!
Mam podobny problem, ale dotyczy to mas samolotu. Zassałem z netu śmigłowiec CH47 Chinoock. Wszystko fajnie ładny kokpit 3D jednak niestety źle wstawione są masy :005:. Masa własna maszyny to ok. 650 kg, masa startowa ok. 1460 kg po zatankowaniu masa użyteczna to ok. 500kg całkowita bzdura :005:. Znalazłem w necie prawdziwe dane tej maszyny i poprawiłem w aircraft.cfg odpowiednie wpisy. Niestety po tym zabiegu okazało się, że jest za mała moc silników i nie można oderwać śmigłowca od ziemi, czyli kicha :015:. Kombinowałem zmieniać jakieś parametry w aircraft.cfg dotyczącym silnika (GeneralEngineData), ale bez rezultatu.
Ma ktoś „pomysła”  :001: jak zwiększyć moc silnika? A może jest to zapisane w pliku *.air?
Nie da Ci żona nie da sąsiadka,
Nawet nie przyjdzie im to do głowy,
Tego, co da Ci sierżant sztabowy.

http://www.1pl.boo.pl/

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #25 dnia: Lipca 13, 2007, 03:16:48 »
Mam problem bo nie mogę wystartować żadnym samolotem. Nie wiem z jakiej przyczyny gra uznaje za jedyne słuszne ustawienie 50% mocy. Sprawdzałem kalibracje joya  Cyborg 3D Gold i wszystko ok.
Przesuwam przepustnice na joyu i dźwigienki w grze też się przesuwają ale tylko na chwilę :/

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #26 dnia: Lipca 13, 2007, 07:33:24 »
Przesuwam przepustnice na joyu i dźwigienki w grze też się przesuwają ale tylko na chwilę :/

A czy czasem nie ma do kompa podłączonych dwóch lub więcej kontrolerów? Np. Joysticka i kierownicy z pedałami itp. Jeżeli tak jest to musisz wykasować osie w nieużywanym sprzęcie, a pozostawić definicję np. dla przepustnicy tylko na jednym kontrolerze Settings/Assigments/Joystic Axes. Gra automatycznie zapodaje ustawienia dla wszystkich podłączonych kontrolerów i głupieje gdy jeden jest ustawiony na 0 a drugi np. na 100%.

Sprawdź też czym masz dobrze ustawioną czułość swoich kontrolerów w panelu Settings/Sensivites - domyślne ustawienie nie są najlepsze. Dla testu ustaw Simple (kropka w kole) i Sensivity - all axes na maksymalne (suwak w prawo) oraz Null zone - all axes na minimalny (suwak w lewo). Da to maksymalne mozliwe wychylenia - jak będzie OK to potem sobie już dopasuj w Advanced czułośc poszczególnych osi jak ci indywidualnie pasuje lub zrób to dla wszystkich jednakowo poprzez Simple - to już kwestia indywidualnych preferencji.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2007, 07:38:28 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #27 dnia: Października 10, 2007, 14:59:47 »
To było to dzięki :D

He przypomniało mi się pewne forum , gość zadał pytanie drugi mu odpowiedział.
Podziękowanie gościa zostały wysłana po 7 latach (jego 2 post na forum).

Inna sprawa.
Jak zepsuć samolot. Próbowałem jakoś uszkodzić silnik ale mi nie wychodziło. Moc na 100% i próba przekręcenia*.
Położenie chyłomierz. Kiedy samolot leci na pleckach nie wznosi się nie opada anie nie zakręca , to czy ta kuleczka nie powinna opaść . Zaobserwowałem że non stop pozostaje w pozycji u dołu U rurki , a powinna opaść do jednego z ramion.



* Czy jak to tam sie poprawnie nazywa , wpuszczenie silnika na tak wysokie obroty aby się krzywki,popychacze i zaworki powykrzywiały. Czyli zezłomowanie silnika w powietrzu.

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 05, 2007, 21:27:06 »
Witam w tym wątku.
 Ja sobie latam w FS2004 a ostatniu głównie śmigłowcami. Jako że znudził mi się standartowy Bell206 , to poszukałem nowych
 na tej stronie http://www.hovercontrol.com/ i znalazłem fajne Dauphiny. Jede z nich a dokładnie ten model
Dauphin_365F
http://64.34.169.161/cgi-bin/ifolio/imageFolio.cgi?search=dauphin&img=0&cat=File--Downloads&bool=and

http://64.34.169.161/cgi-bin/ifolio/imageFolio.cgi?action=view&link=File--Downloads/Helicopters&image=Dauphin_365F.zip&img=0&search=dauphin&cat=File--Downloads&tt=zip&bool=and

Modelik super, niestety jak go ustawiam na lotnisku by rozpocząć lot, to i się zapada pod ziemię i mam wypadek. Myślałem ze to AFCAD lotniska (EPNT) ale nie. Tak się dzieje na na każdym lotnisku.

Czy ktoś może mi pomóc bym mógł tymi "Delfinkami" polatać?

Dzięki za pomoc
Nieważne, ile zapierających dech w piersi akrobacji wykonasz - jeśli w decydującym momencie nie zestrzelisz wrogiego samolotu......będziesz martwy.

HL- EKG_Polbaj

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 05, 2007, 21:44:42 »
Czy ktoś może mi pomóc bym mógł tymi "Delfinkami" polatać?

Nie mam już na dysku starego FS9 (bawię się teraz FSX), ale pamiętam, że te Dauphiny (fajny był zestaw w malowaniach szeryfów kilku okręgów w USA) miały po prostu błąd w "contact points". Gdzieś był nawet plik naprawczy - chyba na Avsim albo Simviation. W każdym razie możesz zrobić to sam dokonując zmian w pliku Aircraft.cfg w dziale [contact_points].

Zobacz pliki z Avsim - może któryś (nowszy?) ma poprawione "contact points":

http://library.avsim.net/search.php?CatID=fs2004&SearchTerm=dauphin&Sort=Name&ScanMode=1&Go=Change+View
« Ostatnia zmiana: Grudnia 05, 2007, 21:50:41 wysłana przez Razorblade1967 »