Autor Wątek: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.  (Przeczytany 31436 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mike

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #45 dnia: Września 04, 2008, 17:48:08 »
Witam

To znowu ja :118:Mam nadzieję że mi pomożecie,to może odrazu przejdę do sedna sprawy.Chodzi mi o ILS a konkretniej o AirBusa 330,wcześniej latałem na LearJet 45 i kiedy w nim ustawiałem ILS danego pasa to idealnie kierowal mnie na pas,oczywiście na Autopilocie a teraz kiedy przesiadłem sie na tego kolosa(Jak Dla Mnie)i ustawiam ILS tego samego pasa to owszem,na początku ładnie leci na wprost pasa ale po chwili zaczyna go znosić na lewo lub prawo,już nie pamiętam i to jest właśnie ten problem.Co może być przyczyną?wiatr?...Dzięki za Odpowiedź

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #46 dnia: Września 04, 2008, 17:58:17 »
Włączyłeś tryb LOC AP?

Mike

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #47 dnia: Września 04, 2008, 18:02:07 »
O kurcze teraz niewiem,a powiesz mi do czego to służy?Sorka ale póki co to sie uczę jeszcze i za  bardzo nie kojarzę tych skrótów,jaka jest pełna nazwa tego czegoś?to może znajdę i wtedy spróbuje...

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #48 dnia: Września 04, 2008, 18:18:48 »
Jak rozumiem, chcesz zmusić samolot do automatycznego schodzenia według wskazań ILSa. Najpierw powinieneś ustawić sobie HSI na wskazania ILS oraz wpisać częstotliwość oraz jego kurs na stronie NAV RAD w MCDU, czyli airbusowym FMC).
Jeśli masz włączonego autopilota, wciskasz LOC (tryb do przechwycenia lokalizera, oczywiście za pomocą HDG musisz nakierować samolot tak, by przeciął wiązkę pod w miarę rozsądnym kątem), a następnie po ustabilizowaniu włączasz tryb APPR by przechwycić glideslope.

Mike

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #49 dnia: Września 04, 2008, 18:27:11 »
Rozumiem i tak robie,no z wyjątkiem tego LOC jakoś nie mogę go znaleść właśnie,na HSI ustawiam kurs na wiązkę ILS następnie wpisuje w NAV1 częstotliwość klikam żeby była aktywna a w FMC ustawiam schodzenie na dany pas,napisałem tak jak ja to robię,ten LOC mnie teraz zastanawia bo nie potrafię go znaleść:(

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #50 dnia: Września 04, 2008, 18:40:43 »
Skoro nie wybrałeś trybu LOC, to nic dziwnego, ze samolot sam nie przechwytuje ILSa. Szukaj na FCU pod pokrętłem HDG. No i chyba trochę jeszcze za wcześnie na A330, do nauki poleciłbym C172 - na wszystko jest dużo więcej czasu.

Mike

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #51 dnia: Września 04, 2008, 18:44:12 »
Wielkie Dzięki...hehe no wiem że i na to przyjdzie czas ale od początku latam na LearJet i już jakoś nie potrafiłbym się przesiaść na mniejszy:)Dzięki za pomoc,Pozdrawiam

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #52 dnia: Października 19, 2008, 00:02:31 »
Witam. I ja mam pytanie odnośnie FS9. konkretnie chodzi mi o ster kierunku. W większości samolotów ster ten zachowuje się normalnie na ziemi, czyli pracuje w pełnym zakresie wychylenia w prawo i w lewo, ale w momencie oderwania sie od ziemi jego ruchy zostają obcięte do minimum. Wręcz są prawie nie zauważalne. I tutaj właśnie jest miejsce na moje pytanie: czy można to gdzieś zmienić żeby ster kierunku zachowywał się poprawnie również w czasie lotu i pracował w pełnym swoim zakresie wychyleń? Oczywiście z właściwym skutkiem :002:

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #53 dnia: Października 19, 2008, 12:10:42 »
Powody mogą być dwa:
-masz 3 lub 2 osiowy dżojstik, który nie obsługuje steru kierunku. W tym wypadku jeśli w opcjach włączyłeś autorudder to komputer steruje orczykiem podczas lotu.
-włączyłeś yaw damper. Samolot sam będzie starał się niwelować ześlizgi i wyślizgi (innymi słowy trzymać kulkę w środku), co w FSie możesz odczuć jako spadek czułości steru kierunku.

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #54 dnia: Października 19, 2008, 14:16:01 »
Dzięki Belfegor. Sprawdziłem ustawienia i faktycznie był włączony autorudder. On chyba jest ustawiony domyślnie. Latam na hard, a to też nie zmieniło ustawienia steru. Przyznaję się że wcześniej nie zwróciłem na to uwagi :003: Wyłączyłem auto i już jest wszystko OK.
Popróbowałem jeszcze tego yaw dampera. Nie zauważyłem jakiś zmian w czasie lotu. Latam starszym sprzętem w GW3 więc może nie mam tutaj takich prędkości żeby to odczuć, albo po prostu on u mnie nie działa :004:

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #55 dnia: Października 19, 2008, 14:26:36 »
W starszym sprzęcie po prostu nie ma zainstalowanego tego systemu ;)

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #56 dnia: Grudnia 18, 2008, 23:37:05 »
Czy jest możliwość gry na FS9 bez płyty?

dvh6

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #57 dnia: Grudnia 18, 2008, 23:49:41 »
Jest trzeba cracka mieć, ja tak właśnie mam. Oczywiście simek jest oryginalny, kupiony za grubą kasę :001:

Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #58 dnia: Grudnia 19, 2008, 00:38:40 »
O cracku wiem, bo kiedyś dawno temu :021: jak miałem pierwszy kontakt z FS.... no resztę to każdy się domyśla :002: Tylko jestem ciekawy czy jest inny sposób na granie bez płytki. Crack sam w sobie jest nie legalny(chyba?), więc czy po jego użyciu nadal latamy na legalnej kopi? :karpik

Zgredd

  • Gość
Odp: FS2004 - Pomoc i pytania - czyli pomagajmy sobie rozwiązywać problemy.
« Odpowiedź #59 dnia: Grudnia 19, 2008, 04:09:50 »
Latamy oczywiście na legalnej kopii, ale nie mamy teoretycznie prawa jej uruchomić :118:
Każdy krak niestety jest nielegalny. Bardzo mnie to denerwuje, bo w wielu przypadkach producent tak zabezpiecza płytę, że przed uruchomieniem aplikacji napęd mieli i mieli przez jakąś minutę. Pomijam niewygodę zmieniania co chwilę płyty, no ale materiał też się niszczy, a w razie zarysowania nikt Ci nie da nowej kopii raczej.