Bez przesady

Patrzę na to po prostu przez pryzmat VATSIM i zastanawiam się, jakbym miał tak jak Wy latać sobie multiplayer, to jak bym to robił. Czy właśnie olać prawdziwe zasady latania (w skład ktorych wchodzą przecież procedury dolotowe i odlotowe z lotnisk) i po prostu jesli lecę na duże lotnisko to kieruję się na VOR na lotnisku (przeważnie takowy jest) i jakoś potem wzrokowo kręcę na pas, czy lecę zgodnie z mapami. Jeśli z mapami, to z jednej strony mam trudniej, bo muszę sobie te mapy podrukować, a z drugiej łatwiej, bo nie bawię się w szukanie VOR, "celowanie" w ILS, tylko wszystko mam ładnie na mapach rozrysowane. Przykładowo STAR zaczyna się gdzieś daleko przed lotniskiem, zaczyna punktem A, prowadzi przez B, C i kończy na D (tu odkładam mapę STAR), a od D (biorę do ręki mapę podejścia ILS) leci już procedura podejścia na pas (np. ILS). Słowem mapy prowadzą za rękę.
Oczywiście w przypadku latania gdzieś na małe aeroklubowe/polne lotniska, nie wiem, gdzies w Afryce, ten problem mi odpada.