No to trochę sobie polataliśmy

Na początek z
cyganem odbyliśmy małe ćwiczenia naszych śmigłowców policyjnych i to pomimo kiepskiej pogody w Pruszczu Gdańskim ...







... potem gdy pojawił się
empeck na "obcej" maszynie - dokonaliśmy (jako dwuosobowa załoga w jednej maszynie A-015) przechwycenia intruza i zmusiliśmy go do lądowania.








Przy okazji wspólnego latania na jednej maszynie,
cygan zaobserwował bardzo ciekawy i nie ma co ukrywać sympatyczny efekt. W czasie gdy ja pilotowałem naszego A-015, joystik cygana wyposażony w FF samoczynnie się poruszał. Co prawda nie oddaje to podobno rzeczywistych ruchów drążka śmigłowca, ale efekt jest przyjemny dla oka. Tutaj filmik ilustrujący to zjawisko wykonany "na szybko" kamerą:
http://rapidshare.com/files/42073702/Default.avi.htmlKolejny efekt przy locie dwuosobowym to fakt czytania kolizji z komputera gracza, który akurat steruje maszyną. Ponieważ mój
autogen detensity i
scenery complexity był ustawiony na wartość:
dense, a cygana na wartości mniejsze - to miałem efekt przelatywania przez budynki i drzewa, których nie było w kompie cygana

. Inna kwestia, mając zainstalowany dodatkowy, dokładniejszy mesh, który najwidoczniej powodował nieco wyższe położenie pasa w Pruszczu niż defaultowy u cygana w pewnej chwili zaobserwowałem, ze nasz A-015 zahaczył wirnikiem o grunt (posypały sie iskry), ale śmigłowiec nie uległ rozbiciu bo w kompie cygana wirnik nie zahaczył o ziemię (widocznie była niżej).
I jeszcze coś - niestety śmigłowiec nie daje możliwości przesiadki z prawego na lewy fotel klawiszem "A" tak jak to jest np. w Cessnie czy innych samolotach. Można się przemieszczać tylko poleceniem
eyepoint view, które to jest nieaktywne gdy włączony jest Track (odmiennie od FS9). Stąd cygan latający bez Tracka musiał pilotować z lewego fotela, bo na prawym rozwaliłem swoje grube 4 litery

Po tym jak zostaliśmy z empeckiem sami (cygan poszedł chyba bawić się prawdziwymi wiatrakami

) - wykonaliśmy lot z Pruszcza Gdańskiego do Bydgoszczy i przy okazji stwierdziliśmy, że realistyczna pogoda (ustawiona jako statyczna, a nie zmieniająca się co 15 minut) dotyczy promienia 100Nm od miejsca startu. W czasie lotu do Bydgoszczy zmieniała się ona od deszczowej i mocno zachmurzonej do nieco lepszej i bez deszczu, zgodnie z realem (co sprawdzaliśmy patrząc przez okna). A po przeleceniu około 180km, stąd teoria o 100 milach morskich (185,2 km), od pewnego momentu przeszła na defaultową.
Po wylądowaniu na EPBY sprawdzaliśmy też przesyłanie animacji w grze multiplayer, zresztą wcześniej robiliśmy to z cyganem odnośnie śmigłowców i w sumie na razie wnioski są takie:
- jest pełna animacja obrotu wirnika i elementów przeniesienia napędu w śmigłowcach
- jest pełna animacja obracającego się lub zatrzymanego śmigła samolotu
- istnieje też animacja poruszających się powierzchni sterowych i klap
- nie ma animacji otwieranych drzwi




Niestety nie są też widoczne światła pozycyjne i lądowania na samolotach innych graczy. Widać tylko migające światło na ogonie. Choć trzeba by sprawdzić czy nie jest to wina jakiś ustawień.
Po rozbiciu się gracza hostującego nadal występuje dziwny efekt "stealth" czyli po automatycznym resecie i ponownym ustawieniu maszyny jest ona niewidoczna dla innych graczy choć hostujący ich widzi.