Autor Wątek: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik  (Przeczytany 103471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #195 dnia: Października 06, 2008, 20:16:44 »
Oczywiście, że byś nie wiedział. Empeck też nie wiedział (chociaż mogę się mylić  :118: ), kiedy pierwszy raz odpalił taki program, a jednak teraz zwą Go mistrzem.
Ja chyba nawet znam przepis na taki sukces. Jest bardzo "prosty". Trzeba zapier... zasuwać, i to ciężko, i to jeszcze w dodatku całymi latami.
Zgadłem? ;)

Zgadłeś :)

Tylko, że mistrzem bym się w życiu nie nazwał ;)

Zgredd

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #196 dnia: Października 06, 2008, 20:54:19 »
No tak, ale najpierw musiałbyś jakąś Wilgę machnąć do holowania tych zabawek  :003:

Razor wyjąłeś mi to po prostu z ust :002:

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #197 dnia: Października 06, 2008, 21:06:56 »

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #198 dnia: Października 06, 2008, 23:32:57 »
No to teraz każdy może się nauczyć i zrobić sobie taki samolot, jaki tylko sobie wymyśli  :002:
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #199 dnia: Października 07, 2008, 16:51:36 »
Bardzo dobry tutorial, znacznie lepszy od leciwego będącego fragmentem pakietu gMaxa, jak i innych krążących po sieci.

Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #200 dnia: Października 07, 2008, 16:54:58 »
Tylko ta nauka dla niektórych może trochę byc długa i bolesna. A jak już się trochę nauczą to MS wydaje kolejną wersję FS i mogą się uczyć od nowa.
Moim zdaniem robienie dodatków jest tylko dla tych, którzy mają do tego talent. Nie każdy namaluje obraz czy zagra na jakimś instrumencie i tak samo jest z modelowaniem w 3D jednemu przychodzi to łatwo a drugiemu trudniej a reszta niech robi to do czego ma zdolności. Samych chęci niestety nie wystarczy. Ale próbować warto.

Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #201 dnia: Października 07, 2008, 17:04:47 »
Modelowanie to nie jest talent. Nie można tego porównywać do malowania czy śpiewania. Grafika 3D powiedziałbym jest dla osób o umyśle ścisłym z dużą wyobraźnią i można się jej nauczyć. Co innego gdyby tworzyć dzieła sztuki czy coś w tym stylu w 3D. Wiadomo nauki jest dużo, bardzo dużo. Potrzeba wiele chęci i wysiłku dlatego podziwiam osoby, które się tym zajmują.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #202 dnia: Października 07, 2008, 17:18:59 »
Tylko ta nauka dla niektórych może trochę byc długa i bolesna. A jak już się trochę nauczą to MS wydaje kolejną wersję FS i mogą się uczyć od nowa.
Ani to długie, ani bolesne, chyba, że ktoś nie ma wyobraźni i nawet kółko z gotowych elementów wychodzi mu jajkowate  :118:

Natomiast nowe FSy nie wychodzą wcale tak często, a i niewiele sie zmienia, dzisiaj w FSX modele tworzy sie tak samo jak za czasów FS2002, tylko można sobie pozwolić na większą ilość detali i dodano parę bajerów z materiałami i teksturami.

Moim zdaniem robienie dodatków jest tylko dla tych, którzy mają do tego talent. Nie każdy namaluje obraz czy zagra na jakimś instrumencie
Byzydura  :020: Tutaj niczego nowego się nie tworzy, tutaj kopiuje się rzeczywistość, jeżeli weźmiesz kogoś pierwszego lepszego z brzegu, który umie machać myszką, posadzisz go do Photoshopa i nauczysz podstawowych technik to i Mona Lizę skopiuje, talent jest ostatnią rzeczą, która jest potrzebna. Tak na prawdę potrzeba wyłącznie wiedzy, praktyki, czasu i chęci. [/quote]

Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #203 dnia: Października 07, 2008, 17:32:36 »
Nauczyć to się można obsługi programu i to wymaga zawsze trochę czasu.
Jeszcze nie widziałem nikogo kto by się nauczył wyobrażni przestrzennej. A co do modelowania to robię to od jakiś 15 lat ( zawodowo i hobbistycznie), trochę już w życiu zrobiłem i naprawdę widziałem jak się ludzie męcza gdy brakuje talentu. Myślę, że jest to cech wrodzona bo wyćwiczyć to można warsztat i rzutuje to tylko na tempo pracy a nie jej jakość.
A wracając to wątku głównego to empeck ma po prostu ogromny talent ( efekty widać na screenach) i można mu tego pozazdrościć.

Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #204 dnia: Października 07, 2008, 17:59:29 »
Natomiast nowe FSy nie wychodzą wcale tak często, a i niewiele sie zmienia, dzisiaj w FSX modele tworzy sie tak samo jak za czasów FS2002, tylko można sobie pozwolić na większą ilość detali i dodano parę bajerów z materiałami i teksturami.

I na tym polega cała sztuka porównaj sobie P-40 z A2A z jakimś innym modelem z FSX jeżeli chodzi o wielkości plików, jakość i fps i wtedy zrozumiesz różnicę między artyzmem a rzemiosłem. Jeżeli uważasz, że to każdy może powtórzyć to pozwolę się z tobą nie zgodzić.
Ja w każdym razie takiego kokpitu jak Rob nie zrobię. Natomiast model zewnętrzny bez żadnego problemu w miesiąc czyli jakieś 80 godzin.

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #205 dnia: Października 07, 2008, 19:08:39 »
To już jest różnica między artystą a rzemieślnikiem :)

Częściowo się z Sundownerem zgodzę, nauczyć można się wszystkiego (poza poczuciem rytmu :banan - tak tłumaczę się z tego, ze nie potrafię tańczyć :D). Problem się pojawia, gdy trzeba wykonać coś szybko i z zadowalającą jakością. To już nie jest proste (wiem, że trochę zabawnie to brzmi w moich ustach, biorąc uwagę, kiedy zacząłem ten wątek  :021:).

Dla mnie najpiękniej wykonanym samolotem w jakimkolwiek symulatorze (poza tymi od A2A ;) ) jest Dr.1 od ekipy RoF, wygląd tej maszyny to takie małe dzieło sztuki.

Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #206 dnia: Października 07, 2008, 20:31:45 »
Orlik na razie zapowiada sie wspaniale, ale jak zawsze "koniec wieńczy dzieło" i wtedy można ostatecznie ocenić. W każdym razie można tylko czekać cierpliwie na finał.

A wszysktim, którzy myślą, że to jest łatwe i można się tego nauczyć radzę spróbować i samemu się przekonać, bo puki się nie spróbuje to nigdy nie wiadomo.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #207 dnia: Października 07, 2008, 20:36:30 »
Z mojej strony takie pytanie do Empeck'a.

Ponieważ nie wszyscy wiedzą, jakie są kolejne stopnie tworzenia takiego dodatku do FSX, czy mógłbyś nam powiedzieć procentowo ile zostało już ukończone ?

Oraz jakiś czas wydania w przybliżeniu, wiadomo że wszystko może ulec wielu zmianom, ale jak Ty sobie to planujesz ?

Online some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #208 dnia: Października 07, 2008, 20:42:37 »
Odnośnie procentów powiem taką ogólną prawidłowość:

-90% projektu zajmuje 90% czasu.
-pozostałe 10% projektu zajmuje kolejne 90% czasu.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX: PZL-130 Orlik
« Odpowiedź #209 dnia: Października 07, 2008, 21:09:27 »
Tak jak some1 napisał :D

Status prac jest mniej więcej taki (z dużym przybliżeniem, poza tym mogą wyjść nieprzewidziane trudności):

Geometria (model 3d) exteriora - ~80%
Geometria interiora - ~70%
Animacje exteriora - ~90%
Animacje interiora - ~10%
Textury i materiał exteriora - ~70%
Textury i materiał interiora - ~20%
Model lotu - ~20%
Systemy i przyrządy - dopiero co zacząłem.

Kolejność prac w moim przypadku jest następująca - zebranie materiałów źródłowych, model exteriora, mapowanie i malowanie exteriora, wstępne oskryptowanie samolotu (głównie to co w aircraft.cfg), model kokpitu, mapowanie kokpitu, malowanie textur kabiny robię mniej więcej równolegle z podziałem modelu na hierarchię. Następnie animuję przyrządy i równolegle robię dla nich kod odpowiedzialny za zachowanie się obiektu. W tym samym czasie też pracuję nad modelem lotu.

W przypadku Orlika jest trochę inaczej niż było przy Lublinie, mam pomoc przy skryptach i FM, także są one tworzone niejako równolegle.