Autor Wątek: Eksport własnego samolotu do FS.  (Przeczytany 9320 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Eksport własnego samolotu do FS.
« dnia: Lipca 28, 2007, 17:08:51 »
No właśnie jak to zrobić?
Mam już prawie gotowy ogólny model , mam go eksportować  do jakiegoś (?) darmowego programu do 3D.
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40362

A dalej jak to leci ?
Mam coś takiego >> Aircraft Container Manager
Chciałbym zobaczyć jak on będzie wyglądał w FS
A ja jeszcze zagram OT:
Razor, Some1, może nadszedł czas, żeby pomówić z Ojcem Założycielem o oddzielnej sekcji FSa? Ostatnio porobiło się dużo oddzielnych wątków w dziale Inne Symulatory. Tak to by było wszystko w kupie i byłby szybki i łatwy dostęp do całości.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #1 dnia: Lipca 28, 2007, 17:16:10 »
To zależy, czy chcesz eksportować do FS9 czy FSX.

Jeśli FS9 to pytaj empeck'a, jeśli FSX to ja mogę pomóc.

Można eksportować z 3DSMax albo z darmowego gmax'a
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #2 dnia: Lipca 28, 2007, 17:21:58 »
Chce to robić pod FS9 bo mój sprzęt nie pociągnie chyba FSX .
Amd Athlon 2500+ , Radeon 9600 i 512 ramu.

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #3 dnia: Lipca 28, 2007, 21:54:48 »
Chce to robić pod FS9 bo mój sprzęt nie pociągnie chyba FSX .
Amd Athlon 2500+ , Radeon 9600 i 512 ramu.

Ja bym Tobie jednak radził zainteresować się eksportem do FSX! Oczywiście dzisiaj twój komp nie pociągnie tego płynnie, choć pewnie przy 0 autogenu etc. da sobie radę. Czy jednak "jutro" też będziesz używał tego sprzętu?!

FSX daje Tobie więcej możliwości - choćby osobny interior i exterior, więcej zjawisk działających na samolot itd. Czy warto brnąć w symulator, który odchodzi - nie lepiej iść do przodu? Ile jeszcze spędzisz czasu nad swoją "produkcją"? Masz już dobry VC, wszystkie gaugesy itd.? Czy nie lepiej działać perspektywicznie?

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #4 dnia: Lipca 28, 2007, 22:00:57 »
Najpierw będziesz musiał całość przerzucić z XSI do Gmaxa, najlepiej przez format .obj. Gmax domyślnie obj nie czyta, ale jest skrypt który całkiem fajnie działa, przenosi uv'ki i geometrię, ale niestety tylko trisy i quady, zatem przed exportem z XSI dobrze jest potrójkątować wszystko.

Importer obj do gmaxa jest tu: http://www.davidhsmith.net/Essential_Tools.htm

W Gmaksie musisz odpowiednio ustawić samolot w Gmaksie - przodem w kierunku osi Y, odpowiednio ustawić jednostki, punkt CoG tak jak tu:
http://www.oregon-coast.net/Tutorials/CofG/index.htm

Ten tutorial jest całkiem niezły, choć już trochę przeterminowany:
http://www.simviation.com/gryphon/tutorials/gMax_00.htm

Należy też przeczytać SDK do FS9/FSX

I całkowicie się zgadzam z Razorblade'm, FS9 powoli się kończy, natomiast FSX ma o wiele większy potencjał.

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #5 dnia: Lipca 31, 2007, 11:49:26 »
Ok spróbuję zrobić model do FSX.
Jakie są wymagania i możliwości jeśli chodzi o ten symulator.
Limit tris , liczba i wielkość tekstur , normalmapy i inne pomagajki.

Skąd ściągnąć sdk i exporter do  FSX?

Co do w ogóle jest SDK ? Bo z wyników wyszukiwania  wychodzi że coś do programowania.

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #6 dnia: Lipca 31, 2007, 12:09:58 »
Ilość ścianek nie jest taka istotna, ale starałbym się trzymać ponizej 60 - 70k na exterior, limitu textur też nie ma jako takego, oczywiście wszystko w granicach rozsądku.

SDK ściągnąć nie można, jest na płycie z FSX Deluxe.

W SDK jest dokumentacja jak tworzyć swój kontent do sima, są exportery dla Gmaxa, 3dsMAXa 7 i 8, kilka przykładowych scen, itp.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #7 dnia: Lipca 31, 2007, 12:29:39 »
No cóż, jak próbowałem wyeksportować sześcian z pół miliona trójkątów, to gmax zaprotestował :D Ale nie rzuca żadnych ostrzeżeń, gdy vertexy są w odległości mniejszej niż 1mm, chociaż nie wiem czy to znaczy że będą poprawnie wyświetlane w grze.

Co do tekstur to chyba karty graficzne nie obsługują więszych niż 4096x4096. Ale jeśli chodzi o ilość tekstur, to ograniczenia nie ma.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #8 dnia: Lipca 31, 2007, 12:39:36 »
FS9 też nie protestował przy exportowaniu vertexów umieszczonych bliżej niż 4mm, po prostu je radośnie łączył.

Co do textur to nie widziałem chyba textury większej niż 1024x1024 w FSach, w sumie ciekawy problem, jeśli użyć jednej textury 2048x2048 zamiast 4x1024x1024 to teoretycznie redukujemy cztery razy ilośc draw calls, co powinno skutkować większą liczbą fps'ów. Trzeba sprawdzić.

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #9 dnia: Lipca 31, 2007, 12:52:42 »
Limit to 1024x1024.
4-8 tekstur na wnętrza i 4-5 na zewnątrz da przyzwoity efekt. Im mniejszy samolocik tym lepiej.

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipca 31, 2007, 12:57:15 »
Czyli FS nie supportuje textur większych niż 1024x1024? Szkoda :/

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipca 31, 2007, 13:09:11 »
Bardzo się rozczarowałem. Musiałem nawet zmieniać układ z 2048 na 1024 bo byłem pewny, że w nadchodzący FSX będzie obsługiwał duże tekstury.
Fakt dużej liczby tekstur, 4 x 1024, przy tej samej liczbie pikseli co 1 x 2048 nie ma dużego wpływu na FPS. Czas ładowania się wydłuża dzięki większej ilości odwołań do dysku. A po drodze jeszcze tyle samo spec i bump map.

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #12 dnia: Lipca 31, 2007, 13:15:51 »
Mam na myśli mniejszą ilość materiałów którą dałoby się uzyskać przy większych texturach. Każdy materiał to kolejny draw call.

Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #13 dnia: Lipca 31, 2007, 13:55:11 »
O tak, tekstur i materiałów powinno być zawsze jak najmniej.

Ah, te "draw call"e. Zabawne jest, że MS developerzy w blogach prowadzą zaawansowane/akademickie/techniczne wywody na temat FPSów, a z drugiej strony uparcie nie potrafią się oduczyć stosowania wielu sekcji [VCockpit] w PANEL.CFG, czego zaniechanie jest widoczne natychmiast i od razu w płynności zegarków.

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Odp: Eksport własnego samolotu do FS.
« Odpowiedź #14 dnia: Lipca 31, 2007, 13:58:56 »
Hehe, to fakt :)

Ale draw call'e sa istotne, trochę się od programistów w pracy nasłuchałem ;)