Czas na konkretne wątki.
Poradnik jak dobrać się do plików wersji 4.05 il2 oraz niższych i jak wgrywać modyfikacje.
Na obecny moment rozpoznane, nie działanie z wersjami: 2.04, 1.22
Potrzebne programy:
- Sfs extractor (to tylko do ripowania; po uruchomieniu wskazujemy plik sfs który chcemy podejrzeć, później podajemy plik który chcemy z niego wypakować - to tyle na temat ripowania
) - rts import patch
z :
http://timqwerty.narod.ru/ Potrzebne pliki:
- plik Main.class z rosyjskiej wersji ( można wyciągnąć sfs extractorem z jakiegoś oficjalnego publicznie dostępnego patcha do rosyjskiej wersji patchującego do 4.0.4, 4.0.3 ....3.0...)
- plik rts.dll też z rosyjskiej wersji ( gdzieś na oficjalnej stronie ubi w dziale supportu/rozwiązywania problemów można go ściągnąć)
Oba pół produkty również umieszczone są w jednym miejscu:
http://www.savefile.com/files/974250Przygotowanie gry do zaczytania modyfikacji:
- Używając patcha łatamy ściągniętego rts.dll i wrzucamy do głównego katalogu gry.
- Ściągnięty plik Main.class umieszczamy w głównym katalogu gry w podkatalogu: \com\maddox\il2\game\
Jak już mamy dość domyślnej tekstury jakiegoś samolotu, i narysowaliśmy własną, lub jak mamy dość dźwięków silników dla których wszystkich podstawą jest odgłos silnika wilgi (a nagraliśmy w areoklubie silnik cessny

) czas na wgranie swoich modyfikacji do gry.
- Zmienione pliki wyeksportowane z plików sfs wrzucamy do odpowiedniego katalogu w iłku ( odpowiedni katalog jest wskazany w sfs ekstraktorze podczas przeglądaniu pliku sfs), jeżeli taki w katalogu gry nie istnieje, tworzymy go zachowując odpowiednia hierarchię.
- Odpalamy grę, jak wszytko zrobiliśmy prawidłowo modyfikacja powinna działać,
W dalszych częściach jak dekompilować klasy (class) i kiedyś tam jak kompilować z edytowany kod.
A w bardzo dalekiej przyszłości wersje 4.0.6 -4.0.8
Ps. Nie odpowiadam za szkody powstałe w waszych komputerach ani za to że będziecie się dzielili modami :]Updejt:nowy link