Autor Wątek: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...  (Przeczytany 144551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #570 dnia: Października 20, 2010, 00:43:39 »
Czyli standardowy transponder, który i tak nie był funkcjonalny ? Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.

Transponder jak najbardziej funkcjonuje prawidłowo, F-16 nie posiadają interrogatora jak zresztą napisałem wyżej   :003:
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #571 dnia: Października 20, 2010, 11:55:09 »
Transponder jak najbardziej funkcjonuje prawidłowo, F-16 nie posiadają interrogatora jak zresztą napisałem wyżej   :003:
Hm, no to teraz już się pogubiłem. Mówimy teraz o Falconie czy o RL ? Ja pisząc "Czyli standardowy transponder, który i tak nie był funkcjonalny ? Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie." miałem na myśli wyłącznie Falcona.
A transponder w Falconie krótko mówiąc nie istnieje bo nie został zaimplementowany, można owszem wejść na stronę IFF, jednak na możliwości wejścia wszystko się kończy, a gałka MASTER od IFF jest w przypadku AF zablokowana na pozycji OFF.


Może się nieprecyzyjnie wyraziłem w pierwszym poście dotyczącym IFF. Pisząc o namiastce systemu, nie chodziło mi o zamontowany transponder IFF w realu, tylko funkcję w grze (nie zapominajmy że jesteśmy w dziale o grze, nie we współczesnym lotnictwie wojskowym) i kolega Jawor tutaj zapytał czy istnieje funkcja IFF w grze.

Do Allied Force

Manual do AF strona 318:
Cytuj
IFF BUTTON As in the real F-16 Block 50, IFF is not used in FalconAF to distinguish friendly from enemy aircraft. To identify aircraft, read about NCTR in Chapter 21. IFF is limited to identyfifying yourself to air controllers and is nonfunctional in the game.
Dalej na stronie 409:
Cytuj
IFF
Displays some info about your IFF settings. IFF is not implemented.

Dla mnie oznacza to jednoznacznie że w AF IFF nie istnieje i tak napisałem. Liczę Lukas, że sprostujesz swoją odpowiedź, albo udowodnisz mi że się mylę, gdyż zrobiło się lekkie zamieszanie.
Pozdrawiam.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #572 dnia: Października 20, 2010, 15:14:54 »
Nie zamierzam prostować bo mam rację a Ty chyba wymagasz zbyt dużo od gry, która ma 10 lat. Jasne chyba jest że wtedy nikt nie miał ani możliwości ani czasu ani chęci żeby DOKŁADNIE (podkreślam dokładnie tak jak w RL) odwzorowywać system, który działa w tle i pilot praktycznie nie ma na niego wpływu. Obydwaj natomiast wiemy że AI w grze zachowuje się dokładnie tak jakby IFF działał i to jest najważniejsze. Po prostu w ten sposób dokonano uproszczenia w grze. Teraz możemy się spierać czy IFF nie został zaimplementowany bo przerzucenie włącznika nic nie daje czy też jest bo mimo że nie działa przełącznik efekt jego pracy jest widoczny. Ja w dalszym ciągu obstaję przy swoim, IFF w AF jest i działa na tyle podobnie do RL na ile możliwe to było do odwzorowania w świecie Falcona.

"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #573 dnia: Października 20, 2010, 16:05:04 »
Fakt iż AI nie atakuje swoich nie oznacza, że wykorzystuje do zbudowania swojej wersji SA jakiegoś odwzorowania transpondera IFF, czy squawk ogólnie pojętego. Wydaje się bardzo prawdopodobne założenie o braku w kodzie oryginalnej gry jakiegokolwiek  fragmentu traktującego o podsystemie IFF. Przecież moderzy starali się poprawić wszelkie możliwe aspekty symulacji, a ponieważ nigdy wcześniej nie doszło do zasymulowania IFF można przyjąć, że nie było czego modować. Zauważ, że dopiero modyfikacja exe dla FF wprowadziła jakąś namiastkę tego systemu.
Jaki byłby sens kodować choćby fragment tego podsystemu jedynie dla AI i nie udostępnić go dla graczy?

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #574 dnia: Października 20, 2010, 16:18:18 »
Nie, nie wymagam od tej gry zbyt wiele. Jest przeciwnie to Ty sugerujesz że jest IFF, i mimo tego że nikt go nie widział w Falconie nigdy działającego zakładasz że tak jest i koniec, że Viper nadaje jakiś sygnał, który jest odbierany przez AI i to powoduje, że do Ciebie nie strzelają.
Dla mnie jest to prościej rozwiązane i nie sądzę aby koderzy mieli ochotę robić to tak na około, przecież są strony RED i BLUE. Korzystając z parametru o dwóch zmiennych można określić czy swój czy nie swój, bez dodawania całej IFFowej otoczki i bezsensownego komplikowania kodu.

Wg Twojej teorii transponder iff powinien być zamontowany w każdej ciężarówce, i każdy gość z AK powinien mieć go w kieszeni, aby ich swoi nie rozjechali.

Cytuj
Obydwaj natomiast wiemy że AI w grze zachowuje się dokładnie tak jakby IFF działał i to jest najważniejsze.
No i o to mi chodzi. A jeżeli coś "tak jakby jest" to tego czegoś nie ma.

Z mojej strony uważam sprawę za wyjaśnioną.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #575 dnia: Października 20, 2010, 16:31:15 »
Jaki byłby sens kodować choćby fragment tego podsystemu jedynie dla AI i nie udostępnić go dla graczy?

Cały sęk w tym że nie ma co udostępnić graczom bo IFF w AF i OF działa w tylko i wyłącznie "pasywnie" tak jak było to na prawdziwych F-16. Nawet gdyby było odwzorowane co do śrubki to Twoje zadanie jako pilota polegałoby tylko na włączeniu go przed lotem i wyłączeniu po wylądowaniu, podobnie jak to jest w samolotach pasażerskich. W FF jest ta "namiastka" ponieważ tam założono że IFF F-16 jest już wyposażony w interrogator. Bardzo możliwe że IFF AI działa tylko na zasadzie z góry danej im wiedzy do czego mogą strzelać a do czego nie, nie zmienia to jednak faktu że dosyć dobrze imituje to działanie IFF. Powiedziałbym nawet że zbyt dobrze bo AI się nie myli ale to już inny problem.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #576 dnia: Października 20, 2010, 16:55:16 »
mimo tego że nikt go nie widział w Falconie nigdy działającego
Co to znaczy widział? A widziałeś działający TACAN ? Liczy się efekt czyli poruszające się CDI na HSI i to że swoi do Ciebie nie strzelają.

Wg Twojej teorii transponder iff powinien być zamontowany w każdej ciężarówce, i każdy gość z AK powinien mieć go w kieszeni, aby ich swoi nie rozjechali.
Albo dyskutujemy albo wymyślamy bzdury, poszedłeś wyraźnie w tą drugą stronę.

No i o to mi chodzi. A jeżeli coś "tak jakby jest" to tego czegoś nie ma.
Eeee tam, nie łap mnie za słówka.

Jak dla mnie to ta dyskusja jest bez sensu, możesz sobie zaprzeczać istnieniu IFF w AF i OF co nie zmieni faktu że istnieje w grze system dokładnie odwzorowujący jego działanie.  Jeśli dla jakichś sobie tylko znanych powodów nie chcesz nazywać tego IFF tylko jakoś inaczej to proszę bardzo, be my guest.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #577 dnia: Października 20, 2010, 17:13:57 »
No tak, w sumie trzeba mieć trochę wyobraźni w grach. Wyobrazić sobie że coś się dzieje a coś nie, żeby było ciekawiej...

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #578 dnia: Października 20, 2010, 17:25:06 »
Wydaje mi się, że posługujemy się w tym miejscu innymi pojęciami :D
Dla Ciebie pod pojęciem "zaimplmentowany transponder IFF" kryje się logika tego systemu informująca inne jednostki AI o przynależności? Na zasadzie flagi równej 0 bądź 1? O to chodzi?
 
Wydaje mi się, że tutaj należałoby znać kod gry by stwierdzić, czy powyższy system jest elementem systemu kampanii i samej AI czy systemów samolotu. Na pewno musi istnieć taka funkcja ale raczej zbyt wielkim uogólnieniem jest nazwanie jej IFF. Taka funkcja istnieje również zapewne w każdej innej grze typu FPS, startegia turowa czy RTS.
 
Myślę, że dla naszych potrzeb należałoby przyjąć jednak, że nie zaimplementowano systemu IFF.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #579 dnia: Października 20, 2010, 17:45:16 »
Myślę, że dla naszych potrzeb należałoby przyjąć jednak, że nie zaimplementowano systemu IFF.


Jeśli macie na myśli urządzenia w samolotach, działanie przełączników itp. to tego oczywiście nie ma i tu Flanker jeśli o to Ci chodziło masz rację, natomiast logika i efekt działania tego systemu jak najbardziej występuje. Jednostki wroga jak i nasze postępują tak jakby ten system działał więc IMHO mimo że prztyczek nie działa IFF (nawet jeśli jest to Wasza zero jedynkowa flaga) działa jak najbardziej. No ale nie będę się kłócił więcej :)
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #580 dnia: Października 20, 2010, 17:47:45 »

Jeśli macie na myśli urządzenia w samolotach, działanie przełączników itp. to tego oczywiście nie ma i tu Flanker jeśli o to Ci chodziło masz rację, natomiast logika i efekt działania tego systemu jak najbardziej występuje. Jednostki wroga jak i nasze postępują tak jakby ten system działał więc IMHO mimo że prztyczek nie działa IFF (nawet jeśli jest to Wasza zero jedynkowa flaga) działa jak najbardziej. No ale nie będę się kłócił więcej :)

Hehe, no właśnie o to chodziło od początku :)  :564:

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #581 dnia: Października 20, 2010, 22:55:00 »
No tak, w sumie trzeba mieć trochę wyobraźni w grach. Wyobrazić sobie że coś się dzieje a coś nie, żeby było ciekawiej...

No i takie jest sedno symulacji :D

;)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #582 dnia: Listopada 07, 2010, 16:19:01 »
Zastanawiałem się,czy zadać to pytanie na naszym forum,ponieważ dotyczy raczej "gałkologi".Wyjaśnię o co chodzi.Mam zamiar zrobić następny panel AUX COMM.Są tam przełączniki programujące kanały tacan.Można je ustawiać myszą lub klawiaturą.Można to także robić w ICP.
Mój problem polega na tym,że nie wiem jak odczytać cyfry widoczne na przełączanym wskaźniku.Przykład cyfrze 9 odpowiada kod 4 bitów 1001.Jeżeli zastosuję enkodery nie będę znał ustawianej wartości kanału.
Teraz pytanie praktyczne związane z gałkologią,może to naprowadzi mnie na rozwiązanie problemu.Załóżmy,że chcemy ustawić w tym panelu kanał 106 x (np.tankowanie).Jakie wykonujemy czynności?Mam na myśli wersję OF.

Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #583 dnia: Listopada 09, 2010, 06:03:21 »
Chciałbym podziękować Flanker za pw w którym wyjaśnił jak posługiwać się panelem Aux Comm.Wiem jak zmodyfikować przełączniki ustawiające kanał tacan oraz jak je zsynchronizować z symulatorem.Opiszę to w moim wątku związanym z budową kokpitu.

BigMac

  • Gość
Odp: Open Falcon 4.5, 4.7 i nowsze...
« Odpowiedź #584 dnia: Listopada 17, 2010, 19:09:40 »
Transponder jak najbardziej funkcjonuje prawidłowo, F-16 nie posiadają interrogatora jak zresztą napisałem wyżej   :003:

Te wersje, które miał początkowo modelować Falcon 4.0, nie miały, tj. nie mogły odpytywać, mogły tylko nadawać "jestem niebieski". Jest za to sporo wersji, które jak najbardziej potrafią pytać, choćby MLU - i chyba o to się rozchodzi :)