Autor Wątek: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś  (Przeczytany 8344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #15 dnia: Października 02, 2007, 01:59:33 »
Walczę z siateczką


Jak na razie nie ma żadnych "przeskoków" tekstury na kadłubie.
Zostało tylko poukładać siateczkę i wyciąć w kadłubie miejsce gdzie są skrzydła (czy w xsi ta się rzutować krawędź na powierzchnie) ułatwi to potem robienie nitów.
Po wycięciu dziurek zapiszę siatkę do bmp i powrócę do modelu który nie miał dziur na skrzydła.

Modelu wewnętrznego jeszcze nie zacząłem. Obecnie sprawdzam jak działają normalmapy jak na razie wcale :/

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #16 dnia: Października 02, 2007, 09:44:00 »
Normalmapy lubią światło. Zrób na początek proste połyskliwe spec mapy (jasno szare kanały RGB, ciemnoszary kanał alfa).
Normalmapy z Photoshopa powinny zadziałać ale aby były całkowicie zgodne z SDK jeden z kanałów RGB (R o ile dobrze pamiętam) przenosi się do kanału alfa i zeruje się go.

Dla malowanych i eksploatowanych samolotów pokazanie normalmap jest nieco utrudnione. Połyskliwość nie jest ich mocną stroną.

pozdrawiam
ROB

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #17 dnia: Października 03, 2007, 01:00:30 »
Rozkład siatki.
Te muszę poprawić bo się na kadłubie rozłażą ; tył(stery) trzeba jakoś wyskalować.


Skrzydła lewe i prawe


Klapy i lotka są umieszczone na lewym , sloty zrobione na prawym.

Dojdzie jeszcze wnętrze Łośka + silnik. Czyli cztery tekstury na model zewnętrzny.
Przy mapowaniu jest dużo zabawy :/

I takie coś mam






Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #18 dnia: Października 03, 2007, 01:03:58 »
No to niedługo będziesz mógł zrobić pierwszy eksport do gry! Gratki za ciężką pracę!

A tu obiecane mapy naszego łosia:

   

Oczywiście są jeszcze 4x tekstury do wnętrza, w tym jedna, z wręgami, która pracuje w obu modelach. No i około 10 tekstur na zegary ;)

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #19 dnia: Października 06, 2007, 11:42:37 »
Em mam pytanie czy FSX rzeczywiście przyjmie bez jakiejś czkawki jakieś 10 textur na model zewnętrzny?

Się chyba troszeczkę zapędziłem. Po zrobieniu skrzydełek i wstępnym malowaniu zabrałem się za kadłub.
Siatka była źle rozłożona i ją poprawiłem , przy okazji dostosowując skalą do skrzydełek , potem okazało się że tył nie pasuje i też było skalowanie.

I tak według wyliczenia powinienem mieć 2 tex na skrzydła 2 na kadłub (wnętrze) , 1 na silniki i 1 na ogonek(wszystko po 1024x1024 , tylko tutaj daje niektóre graficzki większe bo coś sie pomieszało w PhotoShopie).

Obrazki





Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #20 dnia: Października 21, 2007, 16:40:50 »
Mały upik :D

http://www.youtube.com/watch?v=snswfxGPhgM
http://www.youtube.com/watch?v=fC2iavHz978
http://img210.imageshack.us/slideshow/play...12321061kk.smil


Nie wiedzieć czemu w gmaxie powykręcało teksture kadłuba.
FS9 nie wyświetla polygon-ów których "nie widać" mam dziurę w podłodze kabiny :D
Eksport udał się po redukcji polygon-ów .

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #21 dnia: Listopada 15, 2007, 17:02:53 »
Dorobiłem normalmapy , teksturę lekko poprawiłem.


A tak wyglądają prace nad środkiem

http://www.youtube.com/watch?v=6yX9AezgTew

A teraz dochodzi sprawa tablicy . Jak należy na niej zrobić zegary ? Czy będzie je FSX dogrywał z innego pliku ?


FSX zamówiłem czekam aż dojdzie.

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #22 dnia: Lutego 16, 2008, 20:04:29 »
Cześć.
Walka trwa nadal ale chyba nie będę dał rady zrobić eksportu do FSX (empik zawiódł na całej linii po 2 miesiącach czekania anulowali zamówienie  :006:) . Druga sprawa to ze prawdopodobnie mój komp by nie udźwigał FS , trzecia nie mam czasu.
Czy ktoś doświadczony w eksporcie do FS byłby zainteresowany zaopiekowaniem sie modelem zewnętrznym ? Musiałbym jeszcze rozłożyć trochę detali i zrobić eksport do gmaxa.

A tu parę grafik ze środka

http://www.youtube.com/watch?v=Fv03YWHAqLQ

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #23 dnia: Lutego 16, 2008, 20:34:35 »
Ehh, szkoda. Kawał bardzo dobrej roboty.

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 16, 2008, 09:53:56 »
Witam.
Projekt doszedł do raczej mało szczęśliwego zakończenia. Model jest gotowy i jako tako oteksturowany ; niestety exportu nie będzie z racji braku sprzętu i FSX :/
Jak ktoś chciałby nim się zająć to mogę go przesłać; niektóry tekstury trzeba będzie poprawić bo zrobiłem masakrę w rozłożeniu i optymalizacji siatki.
Dziękuje Lucasowi i Chinczowi za udostępnienie zegarów. Dziękuje też forumowiczą za porady dotyczące wyglądu i historii.

Musze przeprosić Empeck-a. Kiedy robiłem własne zegary użyłem jego szybkościomierza , później dostałem zegarki L&Ch i ich użyłem. Ale szybkościomież został na którejś warstwie i później wylazł podczas którejś edycji tak ze pojawił sie na paru renderach. Później doszło do małego nieporozumienia podczas rozmowy na GG (nie zwróciłem uwagi na linki do obrazków) , mój błąd :/

A tu kilka grafik ze środka , niektóre elementy mają lekii tuning :P





Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 16, 2008, 10:23:20 »
Rozumiem, że modelujesz dalej ale nie będzie wersji dla FSX, tak? Bo "brak FSXa - bo anulowali zamówienie" powodem zakończenia tak zaawansowanych prac brzmi dla mnie cokolwiek dziwnie. Słaby komputer nie powinien być problemem, FSX można dostosować.

pozdrawiam
ROB

PS1. Sugeruje zastosowanie map 2048x2048 w modelu zewnętrznym.
PS2. Zmiłuj się i zredukuj trochę ten połysk :P

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 16, 2008, 20:36:23 »
3D robi wrażenie. Ja bym też się przychylił do tego co napisał ROB i zredukował połysk oraz poprawił kolorystykę kilku rzeczy. Ten samolot to skarb. Mająca trochę oleju w głowie osoba może odwzorować poprawnie każdy system łosia w FSX. Tak więc trzymaj całość na dysku. Mam nadzieję, że projekt będzie doprowadzony do końca, bo zrobiłeś zbyt dużo.
Bardzo chętnie bym pomógł, ale dopiero za mną kilka "porad" odnośnie Gmaxa i FSX, jakich udzielili mi Warka, ROB, czy Empeck. Dopiero jestem na etapie samodzielnego eksportowania obiektów statycznych do gry. Może następnie spróbuję przewalić do gry naszą czaplę z WoP39.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

empeck

  • Gość
Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 17, 2008, 21:20:06 »
Szkoda, że zarzuciłeś projekt. Wątpię by szybko się znalazł ktoś kto by okazał Łosiowi trochę miłości :(

Co do textur zegarów to spoko, dzięki za wyjaśnienie.

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 17, 2008, 21:40:10 »
empik zawiódł na całej linii po 2 miesiącach czekania anulowali zamówienie  :006:

Projekt doszedł do raczej mało szczęśliwego zakończenia. Model jest gotowy i jako tako oteksturowany ; niestety exportu nie będzie z racji braku sprzętu i FSX :/

FSX (jeżeli jesteś dalej nim zainteresowany), akurat jest dostępny w pilots.pl - http://www.sklep.pilots.pl/product_info.php/cPath/36_89/products_id/346

Odp: Samolot dla FSX : PZL-37B Łoś
« Odpowiedź #29 dnia: Marca 16, 2009, 00:17:48 »