Autor Wątek: Klawiatura na kontroler gier???  (Przeczytany 7760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kazikas

  • Gość
Klawiatura na kontroler gier???
« dnia: Września 20, 2007, 21:54:28 »
Bawię się w Locka od jakiegoś czasu i i będąc  pod wrażeniem wynalazków forumowiczów pomyślałem że przydałoby się kilka dodatkowych klawiszy pod ręką.

Wyszukałem sobie:

http://www.a4tech.pl/Item.aspx?ITEMNMBR=A4TKLA10263&GroupID=33&SubGroupID=154

i gdzieś przeczytałem że to cudo ma programowalne przyciski, ale po zakupie okazało się że to tylko chwyt marketingowy.
Zastanawiam się czy da się jakoś może przeprogramować to na kontroler gier z 48 przyciskami albo jakoś inaczej zdefiniować. Dodam że xp wykrywa to jako dodatkową klawiaturę, która działa równolegle z pierwszą a chciałbym żeby były niezależne.
Po całym dniu spędzonym na Gogolach zastanawiam się czy to jest możliwe??

Może ktoś miał już podobny problem.
Dzięki za pomoc.

BigMac

  • Gość
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #1 dnia: Września 20, 2007, 22:33:13 »
vito_zm się bawił w coś podobnego
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,8494.0.html

kazikas

  • Gość
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #2 dnia: Września 20, 2007, 23:45:00 »
Nie do końca o takie rozwiązanie mi chodzi.

Chciałbym to zrobić możliwie bez rozbierania i lutowania klawiatury.
Najbardziej optymalnym wyjściem była by zmiana charakteru sprzętu tak jak w temacie postu.
Może jest jakiś soft który pozwala przeprogramować klawiaturę na game controller.

Znalazłem programik PPJoy ale on nie załatwia sprawy w 100% po 1. ma tylko 16 przycisków
a po 2. nawet zdefiniowany jako kontroler działa jak klawiatura, tzn. po zmapowaniu np. "q" na przycisk "1"
przy wciskaniu "q" realizowane są obydwa działania.

W ...\panelu sterowania\klawiatura widoczne są 2 urządzenia, jednakże działają równorzędnie tzn. jak np. naciskam Caps Locka na jednej lampka zapala się na obu.


Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #3 dnia: Września 21, 2007, 07:56:21 »
Można kupić tzw.Fanga,który realizuje funkcje na klawiszach albo zrobić go samemu.Ja zrobiem mojego fanga na bazie Mjoya.Jest on widoczny na zdjęciu z lewej strony.Na drugim zdjęciu jest Mjoy.



kazikas

  • Gość
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #4 dnia: Września 21, 2007, 08:20:12 »
Zdaje się że może to być jakieś wyjście ale jakbyś mógł trochę przybliżyć idee "fanga" bo nie
mogę nic znaleźć, albo jakieś źródło informacji podać bo bym z chęcią bardziej zgłębił temat.
Dzięki vito_zm

Swoją drogą to trudno mi uwierzyć że nikt nie wymyślił po prostu programiku, który by to załatwiał.
Są przecież programowalne klawiatury a pewnie niewiele one się różnią od zwykłej pod względem elektroniki.
Przynajmniej tak mi się wydaje, ale przyznaję że nie jestem orłem w tej dziedzinie.
A poza tym czyżby nikomu nie brakowało dodatkowych guzików; co 2 klawiatury to nie jedna :001:

Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #5 dnia: Września 21, 2007, 09:00:12 »
Podaję link do sklepu gdzie jest krótki opis.Można go kupić w Polsce.Z tego co wiem to ma go na naszym forum Mark.Zapytaj kolegów na forum o fanga.
http://www.compusa.com/products/product_info.asp?pfp=BROWSE&No=20&N=200078&product_code=343540

Pogo

  • Gość
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #6 dnia: Września 21, 2007, 09:23:39 »
Fajny ten domowy jaszczomp . MFD w jakiś sposób działają czy tylko atrapa ?

Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #7 dnia: Września 21, 2007, 14:44:00 »
Przyciski w MFD działają ekrany jeszcze nie.Planuję przy następnej wersji zrealizować ekrany na LCD. Jestem w trakcji modernizacji kokpitu,gdy zakończę to opiszę dokładnie w wątku "MFD,ICP i podobne panele" jakie funkcje są realizowane.

kazikas

  • Gość
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #8 dnia: Września 21, 2007, 15:34:59 »
Wracając do wątku. Fang to też nie do końca rozwiązanie o jakie mi chodzi.
Myślałem że Fang będzie jakimś konwerterem sygnału, i że zamiast HID system rozpozna klawiaturę jako kontroler. Szkoda było by po sprawie.
Problem w tym że nie chce "psuć" nowej klawiatury bo kto wie może zachce mi się kiedyś w CS pograć.
Chciałbym to rozwiązać w sposób bardziej softwarowy jakimś sterownikiem czy cuś...
System rozpoznaje dwie klawiatury i myślę że da się rozdzielić sygnały z jednej i drugiej klawiatury.
Albo zmienić charakter urządzenia.

*Może wie ktoś jak to jest że jak się podpina pada pod USB to komp widzi pada a jak klawe to klawe?
*Czy da się to przeprogramować przez USB /albo w jakiś inny sposób/ klawiaturę aby była widziana jako PAD?

Tak na chłopski rozum to powinno być wykonalne...
Nic to szukam dalej.

Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #9 dnia: Września 21, 2007, 17:08:38 »
Moim zdaniem idealnym rozwiązaniem jest moje rozwiązanie oparte na Mjoyu.Jest on widziany przez win jako kontroler.Mjoy musi współpracować z programem SVMapper.W SVMapperze mapujesz dowolną kombinację klawiszy do konkretnej funkcji dla danej gry tworząc w ten sposób profil dla danej gry.Niestety musisz wykonać samemu klawiaturę lub pokombinować z oryginalną.Możesz zaprogramować 64  klawisze, np.crtl+shift+alt+c jako klawisz nr1,który realizuje zmianę koloru HUD w FalconAF.Mjoy z programem SVMapper pracuje w tle jako wirtualna klawiatura.
Oryginalna klawiatura,którą kupiłeś w sklepie ma układ scalony,który przesyła szeregowo bajt lub bajty jako sygnał RS,które odpowiadają danemu klawiszowi lub ich kombinacji.
Na początku tego roku robiłem eksperymenty z klawiaturą.Rozebrałem starą i ją zmapowałem.Mój pomysł polegał na tym aby przełączać klawiaturę oryginalną z przerobioną pod kątem gry,jest to możliwe.Problem polegał na tym,że trudno jest przyporządkować w przerabianej klawiaturze kombinacje paru klawiszy tak aby odpowiadało jej naciśnięcie jednego klawisza np.crtl+shift+alt+c jako klawisz nr1.Moje problemy opisałem w wątku "MFD,ICP i podobne panele".

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #10 dnia: Września 21, 2007, 20:55:02 »
Alternatywą, moim zdaniem bardzo ciekawą, jest programowalna klawiatura/pad Saitek PCDash 2 inaczej określana także P8000.



Posiada 36 klawiszy, klawisz Shift (daje łącznie 72 funkcje do przypisania!!!) oraz Hat.

Działa doskonale z driverami Dhauzimmer'a i oprogramowaniem PDProfile (XDProfile służy do progarmowania HOTASa Saiteka X36 USB):

http://xdprofile.freebirdswing.org/index.asp

A co najciekawsze, można sobie stworzyć własne "nakładki" na tą klawiaturę, choćby na drukarce i umieścić je pod otwieraną ramką, dzięki czemu można np. stworzyć niemal doskonały panel ICP do Falcona :)

Przykład:
http://m.albert.free.fr/divers/SaitekP8000/PICT2315.JPG

http://www.3rd-wing.net/index.php?act=Attach&type=post&id=1819

http://www.1stguns.de/support.html#pc_dash2_files

Jedyny problem jest taki, że tego pada już Saitek nie produkuje. Ja na niego polowałem przez półtora roku na Allegro. Cierpliwość została nagrodzona!! 65zł z przesyłką, podczas gdy identyczny sprzęt na ebay'u niemieckim krąży po 20-30 euro min.

http://cgi.ebay.de/Saitek-PC-Dash-2_W0QQitemZ250165797763QQihZ015QQcategoryZ78924QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem]
« Ostatnia zmiana: Września 21, 2007, 21:02:28 wysłana przez bip3r »
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 06, 2007, 17:27:37 »
Zainteresowałem się trochę tematem i popytałem
http://cpw.net.pl/forum/viewtopic.php?t=5901
Można by się zapytać czy ktoś nie mógłby takiego programu napisać , ale znając życie nic za darmo :(

Odp: Klawiatura na kontroler gier???
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 09, 2007, 17:35:56 »
Aby zrealizować dodatkowe klawisze uzupełniające zestaw hotas cougar zrobiłem "fanga" na bazie MJoy.Poprzednia wersja mojego "fanga" współpracowała z moim kokpitem FalconAF.Ponieważ kokpit zajmuje dużo miejsca postanowiłem zrobić fanga,działającego samodzielnie,dlatego MJoy jest zminimalizowany i umieszczony  wewnątrz fanga.Zalety tego rozwiązania to uniwersalność polegająca na tym,że zmieniając profil w SVMapper oraz opisy na klawiszach można go zastosować w dowolnej grze.Można wykonać zestawy klawiszy z opisami pod określoną grę i je wymieniać.Ja zaprojektowałem matrycę na 20 klawiszy,można wykonać matrycę pod 64 klawisze.Ponieważ mój zestaw hotas nie ma ruddera to wyprowadziłem jedną oś do pedałów co widać na zdjęciu.


Na koniec mam pytanie do kolegów z forum.Gdzie można kupić matryce klawiszowe?Mam na myśli dowolne zestawy klawiszy.Można oczywiście przerobić klawiaturę PC,ale powinny być jakieś inne zestawy np.do automatyki,dużych kalkulatorów itp.Zrobiłem swój zestaw na płycie uniwersalnej,ale jest z tym trochę pracy i trudno zachować precyzję wymiarów przy lutowaniu włączników,dlatego lepiej zastosować gotowy zestaw matrycy klawiszy i go przerobić pod kątem elektrycznym.Zapraszam do dyskusji.