Autor Wątek: Monitory panoramiczne - poradnik  (Przeczytany 104702 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #211 dnia: Grudnia 04, 2011, 18:03:21 »
Zna ktoś monitor E2008HDS iiyama'y? Byłby to dobry wybór?

http://iiyama-sklep.pl/iiyama-prolite-e2008hds-20-lcd-gwarancja-zero-pixeli-p-22056.html
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #212 dnia: Grudnia 04, 2011, 22:28:21 »
Od roku korzystam z modelu 2208HDS i jestem zadowolony.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #213 dnia: Grudnia 04, 2011, 22:50:57 »
Obraz wyświetlany przy krawędziach nie jest przyciemniony? Regulacja pochylenia jest płynna czy skokowa?
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #214 dnia: Grudnia 05, 2011, 15:18:14 »
Jeśli włączę czarną planszę, obraz przy krawędziach jest trochę rozjaśniony. Przy oglądaniu filmów, gier trzeba skupić się na krawędziach żeby to zobaczyć.
Regulacja pochylenia jest płynna w kilkunastostopniowym zakresie- jedyny minus obudowy to trzeszczenie podczas przestawiania.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Offline dontadeo

  • Trolle
  • *
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #215 dnia: Lipca 24, 2013, 14:05:21 »
Czy ktoś z zacnych kolegów posiada monitor o rozdzielczości 2560x 1080. Chodzi mi o kilka słów na jego temat , jak się   zachowuje w świecie symulatorów,itp. Mam na myśli monitor 29" 21:9. Ponieważ zamierzam go kupić. Co prawda jeszcze się zastanawiam nad 27 calowym ale w zwykłej rozdzielczości 16:9 ze względu na cenę. Mniejszy nie wchodzi w rachubę, bo właśnie sprzedałem swój 23" który był dla mnie zdecydowanie za mały.

Offline Labienus

  • *
  • Corsaires Fanaticus
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #216 dnia: Lipca 24, 2013, 18:44:01 »
Gra musi wspierać tę rozdzielczość lub rozdzielczości niestandardowe. Starsze simy pewnie będą miały z tym problem.

W tej sytuacji być może warto rozważyć jeszcze trzy monitory. Mam u siebie trzy 19-tki 1280x1024 i chyba już nigdy nie wrócę do jednego monitora... jeśli nie będę musiał :)

Offline dontadeo

  • Trolle
  • *
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #217 dnia: Lipca 27, 2013, 10:09:30 »
Nigdy nie mów nigdy, jeszcze kilka lat temu monitor 19" lub 21" w zupełności nam wystarczał,dzisiaj już sobie nie wyobrażam abym bawił się na mniejszym jak 24". Widzisz to jest tak że jeden woli mieć trzy monitory a drugi jeden ale konkretny.Trzy monitory potrzebują też porządnego PC z mocną kartą graficzną.Słyszałem że ten monitor 21:9 sprawdza się rewelacyjnie w grach, ale nie wiem jak się sprawdza w symulatorach,nie znalazłem żadnych wzmianek na ten temat w internecie. Chyba zrobię tak że wezmę go na próbę. mam 14 dni aby go przetestować i albo zwrócić albo nie..Jeżeli się zdecyduję i go kupię to napiszę coś więcej na jego temat.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #218 dnia: Lipca 27, 2013, 10:43:48 »
21:9 są fajne, ale trzeba pamiętać o pewnej zasadzie kupowania monitorów - nowy monitor w najgorszym wypadku musi mieć tak samo wysoką matrycę jak poprzedni. Czyli przykładowo z monitora 19" 5:4 przesiadamy się na 16:9, to potrzebujemy 24" minimum, natomiast na 21:9, to potrzebujemy minimum 30" i ani milimetra mniej.


http://www.displaywars.com/19-inch-5x4-vs-30-inch-21x9



Osobiście chętnie bym się przesiadł na ultra szeroki, ale... latamy na symulatorach i oprócz widoczności w poziomie potrzebujemy też i w pionie, więc monitor potrzebuję wyższy niż obecnie posiadany 5:4 19" (w pracy 5:4 19" + 16:9 24"), więc musiałbym celować w 32" 21:9... których... nie ma.

Offline dontadeo

  • Trolle
  • *
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #219 dnia: Lipca 30, 2013, 12:14:48 »
Trochę mi otworzyłeś oczy, kolego Sundowner , a co byś powiedział o 27" oczywiście full wypas, IPS, 5m/s, LED, 250cd/m2, mam na myśli model; LG 277L,


Offline dontadeo

  • Trolle
  • *
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #220 dnia: Lipca 30, 2013, 12:44:38 »
Wycięło mi tekst, jak już pisałem wcześniej bawiłem się na 23" LG kilka miesięcy, byłem zadowolony, ale apetyt rośnie i postanowiłem zmienić na większy.Zastanawiam się czy tym razem nie kupić monitora z tunerem TV?, może kiedyś się przyda, parametry mają podobne, cena nie jest dużo większa, tylko nie jestem pewny czy nie stracę na jakości co do gier [ głównie symulatory] bo to dla mnie jest priorytetem.

Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #221 dnia: Grudnia 19, 2013, 16:08:01 »
Osobiście mam monitor z tunerem tv i nie ma żadnej różnicy w działaniu z PC.  Jedynie to będzie nieco większy z racji dużych zintegrowanych głośników, oraz czujnika pilota. Liczyć się też musisz z tym że wersje TV bardzo często mają powłokę Crystalbright. Jeśli masz mocno nasłoneczniony pokój może to być wadą (odbija światło ).

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #222 dnia: Sierpnia 10, 2014, 22:42:36 »
Odświeżam temat. Po raz kolejny (nie wiem który to już raz) zbieram się do wymiany monitora (jestem niezłym dinozaurem, bo nadal siedzę na 19" CRT Della). Jakoś tak za każdym razem do tej pory kończyło się na kilkutygodniowym reaserchu zakończonym zwątpieniem i stanami depresji bo za każdym razem okazywało się, że ilość rzeczy, na które będę zmuszony przymykać oko po przesiadce na LCD jest zbyt duża.
W międzyczasie jednak zdążyłem przywyknąć do pracy na panoramie, a niedawno dorobiłem się służbowego 24" 16:10 i jak wracam do domu przed swoją dziewiętnastkę, to mam objawy klaustrofobii. Podjąłem więc kolejny wysiłek rozeznania się w rynku monitorów. Wyszło mi, że w grę wchodzą tylko dwie firmy, Nec i Eizo. Szukałem wyłącznie w panelach 16:10, bo nie mam zamiaru obcinać sobie rozdziałki w pionie (obecnie gram w 1600x1200), ale moją uwagę przykuł rozmiar 27" wprawdzie 16:9, ale z rozdziałką 2560x1440, więc zysk jest zarówno w pionie, jak i w poziomie.
Zdążyłem się już obślinić na myśl o komforcie pracy i dostępnym obszarze roboczym i byłoby mi bardzo smutno, gdyby okazało się że taki monitor to jednak kiepski pomysł, ale rozsądek nakazuje zapytać lepiej zorientowanych przed zakupem.

Ostatecznie mój wybór padł na NEC EA274WMi. W zasadzie jestem pewien, że nada się do wszystkiego co robię poza graniem (internet, DTP, DAW), ale pozostaje pytanie jak bardzo może obsysać w grach? Nie jestem już od dawna nałogowym gamerem, ale czasem lubię w coś ciupnąć, głównie przygodówki, czy MTG online przy których każdy monitor daje radę, ale ostatnio mam nawrót choroby simracingowej (race 07, w planach zakup Assetto Corsa), a i faza na latanie też może mi jeszcze wrócić, więc nie chciałbym kupić monitora kompletnie nieprzydatnego do symulatorów. Czy ktoś mógłby ocenić jak wspomniany model może dać sobie radę w takich zastosowaniach?

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #223 dnia: Sierpnia 10, 2014, 22:57:15 »
Spokojnie ten monitor wyda do tego co robisz. Wciągaj go ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Monitory panoramiczne - poradnik
« Odpowiedź #224 dnia: Sierpnia 11, 2014, 00:18:22 »
Do gier i symulatorów się nada, chociaż przy tej rozdzielczości czasem będzie trzeba zejść z detalami.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"