Autor Wątek: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX  (Przeczytany 294591 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #375 dnia: Maja 29, 2009, 23:21:49 »
Jeszcze jedno pytanie :)
Czy lotniska muszą być takie płaskie? Fajnie byłoby mieć takie lotnisko"
http://www.youtube.com/watch?v=CXkSQW3xul8&feature=related
Są jakieś scenerie/mody do tego?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #376 dnia: Maja 29, 2009, 23:25:19 »
Normalnie - niestety muszą, taka natura FSów. Pochyłe pasy ma X-Plane lub garstka scenerii (Courchevel czy Lukla).

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #377 dnia: Maja 30, 2009, 11:47:38 »
Chciałbym spróbować Robić własne modele lub tekstury do danych samolotów tylko nie wiem jakimi programami się to robi.
Modele 3D można klepać w Gmaxie, 3D Studio Max lub XSI. Tekstury to np Adobe Photoshop, Gimp, DDS converter itp. Do tego oczywiście wymagane jest posiadanie SDK do FSa. Zapoznanie się z procesem tworzenia rzeczy w danych programach, a potem pod FSa. Dobry tutorial jest np tutaj: http://www.flightsimonline.com/C162/

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #378 dnia: Maja 30, 2009, 12:16:51 »
Witam mam problem z Tatrami :) a mianowicie są zielone i zalesione jak Beskidy :/ dziwnie to wygląda, po za już niedostępną "Tatrą" są jakieś inne darmowe lub płatne dodatki które zmienią te góry na bardziej surowe "klimatyczne" :)
Życie jest jak bieg na sto metrów - im bardziej będziesz się spieszył, tym prędzej znajdziesz się na mecie.

Win 7, MA770-UD3, Phenom II X4 810, GF 250 GTS, 4gb 1066mhz

Sokół

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #379 dnia: Maja 30, 2009, 14:48:31 »
Dzięki Sundowner !!! Tylko teraz super mega noobiaste pytanie: co to jest SDK ??? Proszę o wyrozumiałość bo w FSXsie latam od kilku dni.

Pozdrawiam!

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #380 dnia: Maja 30, 2009, 15:27:15 »
Ogólnie SDK (Self Developer Kit) to bardziej lub mniej kompletny zbiór narzędzi i dokumentacja potrzebna do tworzenia dodatków/modów do gier.

FSX posiada taki SDK, jest dostępny z wersją Delux. SDK ów nie zawiera programów Gmax, Max, Photoshop itd. Te trzeba zdobyć osobno.

Więcej (po polsku) na http://simhangar.com/forum/index.php

pozdrawiam
ROB

Sokół

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #381 dnia: Maja 30, 2009, 20:13:03 »
Dzięki! Uff to dobrze bo dziś oficjalnie stałem się posiadaczem Microsoft Flight Simulator X Deluxe Edition  :banan Dziękuje wszystkim za rady i w najbliższym czasie postaram się zaczęć coś tworzyć. Koniec roku szkolnego więc czasu dużo.

Pozdrawiam!

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #382 dnia: Czerwca 01, 2009, 00:24:04 »
Ogólnie SDK (Self Developer Kit) to bardziej lub mniej kompletny zbiór narzędzi i dokumentacja potrzebna do tworzenia dodatków/modów do gier.

FSX posiada taki SDK, jest dostępny z wersją Delux. SDK ów nie zawiera programów Gmax, Max, Photoshop itd. Te trzeba zdobyć osobno.

Więcej (po polsku) na http://simhangar.com/forum/index.php

pozdrawiam
ROB

Nie zgadzam się z Tobą. Instalka Gmaxa (sam plik .exe) pojawia się przy pierwszym posadzeniu SDK (wersja oryginalna z płyty).
Jeżeli go nie zainstalujesz, to updaty SDK - SP-1a i SP-2/Acceleration usuną plik gmax.exe i folder gmaxa.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #383 dnia: Czerwca 01, 2009, 08:54:18 »
Akurat gmax to najmniejszy problem bo jest darmowy. Kwestia dodatkowych 5-10 minut potrzebnych na ściągnięcie go z netu.

Incognito

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #384 dnia: Czerwca 04, 2009, 01:18:20 »
Normalnie - niestety muszą, taka natura FSów.

Az sie che powiedziec: bzdura! W FS9 musza, a w FSX nie musza, bo ten ostani operuje krzywiznami ziemi. Jako przyklad proponuje odpalalic nasza scenerie Pucka i porownac  roznice wyokosci ( i krzywizne ) na poczatku pasa i tuz nad morzem!

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #385 dnia: Czerwca 04, 2009, 13:36:25 »
Ja niestety nie mogę odpalić, gdyż nie używam FSX, lecz przepraszam za pomyłkę.

Incognito

  • Gość
Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #386 dnia: Czerwca 04, 2009, 21:51:56 »
Spokojnie, kochany Belfegorku. Nie ma za co przepraszac. Scenerie z takim pasem wymagaja kupe roboty. Chetnie wyjasnie dlaczego: FSX operuje siatka 100m. Wezmy pod uwage betonowy pas w EPRU (bylym EPCH) o dlugosci 2000m. Aby odwzorowac go dokaldnie  (bez wzgledu czy uzyje fotekstury czy nie) nalezaloby wykonac powiezchnie w gmax, a tzn. trzeba by bylo podzielic calosc na 20 odcinkow. Przy FSX SP2 znowu dziaja pliki .asm, eksportowane za pomoca SDK 2002 (kolejna przeszkoda dla delikwenta wykonujacego scenerie, bo skad "to" dzisiaj wziac?), a to oznacza eksport kazdego odcinka oddzielnie i wpisywanie parametrow recznie.  W sumie otrzymamy 20 bgl-i! Uporalismy sie z tym problemem. Pas mamy gotowy, ale zeby zadzialalo w FS-ie, musimy wykonac afcad. tzn kazdy odcinek definowac oddzielnie i dopiero na koncu zwiazac w biblioteke. Kto poswieci miesiace pracy przy takim "delikwencie"  ( no i oczywiscie latami zdobywanej wiedzy) dla dobra ogolu za darmo? W Pucku sprawa byla prosta. Doskonala fototekstura zapewnila swietny wyglad pasa, wystarczylo tylko zdefiniowac krzywizne lotniska.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 04, 2009, 21:58:54 wysłana przez Incognito »

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #387 dnia: Czerwca 04, 2009, 22:00:48 »
A ja kiedyś dorwałem fajną scenerie Oahu (Hawaje). Dillingham był właśnie taki nierówny, ale "pod spodem" była standardowa sceneria i ten nowy pas nakładał się na stary i bardzo nieładnie przechodził. Czy dałoby się zrobić tak żeby oryginalna sceneria z Oahu znikneła a została ta dodana?

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #388 dnia: Czerwca 04, 2009, 22:21:39 »
Dziękuję za wyjaśnienie, jest jednocześnie interesujące i pokazuje, ile wysiłku wymaga stworzenie elementu dobrej scenerii.
Cytuj
Spokojnie, kochany Belfegorku. Nie ma za co przepraszac.
Ależ jest, mój drogi Incognito! W końcu nie można bezkarnie (nawet nieświadomie) wprowadzać w błąd ;)

Odp: POMOC DLA POCZĄTKUJĄCEGO W FSX
« Odpowiedź #389 dnia: Czerwca 06, 2009, 18:46:36 »
I kolejna nurtująca mnie kwestia - czy dałoby się połączyć ciąg główny ze wstecznym na jednej osi? Tak żeby na przepustnicy był zarówno "przód" jak i "wsteczny" :)