...zakładam że pytania wywołują uśmiech na twarzy bardziej doświadczonych wirtualnych pilotów.
Chciałbym widzieć ten uśmiech moderatorów

Bardzo ładna ta ostatnia, graficzna część posta

Naprawdę fajny screenshot.
Ad.1: te kreski to graficzne zobrazowanie FD, czyli systemu, który dokonuje wszystkich potrzebnych wyliczeń, których potem słucha autopilot. Kreski mają pomóc pilotowi w ręcznym prowadzeniu samolotu- pokazują, jak masz operować sterami, aby lecieć wg naniesionych danych GPS/NAV i wg wskazanej wysokości.
Ad.2:Zakładając, że lecisz wg urządzeń, obierasz sobie jakiś plan lotu, gdzie wykorzystujesz nawigację- czy to VOR, czy NDB, czy GPS. Ingerencja kontroli lotu to uzupełnienie.
Natomiast jeśli pytasz o kontrolę w FS - najlepiej olać i komunikować się tylko przy startach i lądowaniach, bo to ma mało wspólnego z realiami. Narzędzie FSa do planowania lotu to też raczej prymitywna zabawka niż coś zbliżonego do realiów. Lot na tej trasie wyglądałby ZUPEŁNIE inaczej. Chociaż kontrola akurat w 1 miała rację - z góry kierowała Cię do podejścia na pas 29, gdzie na EPPO jest ILS, a nie 11.
Słów kilka o poćwiczeniu lądowania na EPPO...
W realu lotnisko posiada VOR, którego nie ma w FSX, więc można lądować po racetracku. W FSX możesz lądowąć jedynie, jak do niedawna - wykorzystująć VOR CZE (114,5). Tak więc skąd byś nie nadlatywał, ostatnią latarnią na Twojej trasie ma być VOR CZE. Od tej latarni lecisz kursem 72 i po przebyciu 21NM skręcasz na heading 330. Teraz powinieneś już mieć przygotowaną częstotliwość dla ILS (110,3) i nastawiony kurs 285. Jak samolot skręci na 330 (zakręt wykonujesz np. autopilotem nastawionym na utrzymywanie kursu 330), to przełączasz autopilota tak, aby kierował się VORami - powinien po chwili sam złapać wiązkę ILS i ustawić się na kurs 285 ILS. Jak wsztstko zrobisz poprawnie (wysokość po skręcie na heading 330 nie powinna przekraczać 3500), to samolot powinien ustabilizować się na ILS w odległości conajmniej 13NM od lotniska - akurat moment na wypuszczenie podwozia i klap do lądowania, i przełączenia autopilota na APR - w tym momencie samolot powinien sam zacząć schodzić po GS na pas. (EPPO to moje macierzyste lotnisko, więc znam tę procedurę na wylot

)
Ad.3: Kontakt z wieżą jak złapiesz wiązkę ILS - tak ja to przynajmniej rozumiem.
Ad.4: Jeśli chodzi o odległość, no to musisz po prostu być w zasięgu nadajnika GS (czyli wiązki która sprowadza samolot w pionie na pas) - coś ok 20-25NM od lotniska. APR sprowadza samolot po GS, ale także naprowadza go w poziomie na pas. Wg mojej wiedzy jednak, zanim włączysz APR, wskazane jest, aby ustabilizować wpierw samolot na ILS w poziomie za pomocą NAV, a dopiero po tym, jak i po wypuszczeniu podwozia i klap przełączyć na APR (ok 13-11 NM od lotniska).
Ad.5:dla każdego samolotu może być inaczej. Poczytaj dokumentację samolotu. Klapy maksymalnie wcale niekoniecznie się opuszcza do lądowania. Ale wysunięcie do ostatecznej pozycji do lądowania powinno nastąpić w momencie rozpoczęcia schodzenia po GS.
Ad.6:wydaje mi się, że nie bardzo. A co jak 1 pilot pójdzie do kibelka, a drugi dostanie ataku serca?

A tak samolot zatrzyma się przy schodzeniu, na jakiejś tam podanej wysokości. No chyba, że chcesz zejść aż na ziemię...
Ad.7: To znajdziesz w dokumentacji do tych samolotów - tam też zobaczysz, że prędkość ta jest różna, w zależności od np. ciężaru samolotu, wysunięcia klap.
Ad.8: Jest tak, że niektóre lotniska pozwalają na całkowite przyziemienie na autopilocie (w Polsce nie ma takich), w innych przypadkach na chwilę przed przyziemieniem pilot odłącza autopilota i autociąg i ląduje sam.
A generalnie bardzo polecam tę stronę:
http://aviation.home.pl/