Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133465 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #870 dnia: Listopada 09, 2008, 10:59:05 »
FSX ma "nieprzewidywalny" model lotu, szczególnie gdy chciałeś by śmigłowiec zaczął lecieć do tyłu - tutaj wiesz od razu jak zachowa sie maszyna.
Wyjaśnij co dla ciebie oznacza "nieprzewidywalny model lotu" ? W FSX jak chcesz lecieć do tyłu, to - jak w rzeczywistości - siły na stabilizatorze ogonowym będą próbować "wywinąć" maszynę dziobem w kierunku ruchu. W którą stronę obróci - zależy pod jakim kątem jest przepływ powietrza (wektor ruchu i wiatr), oraz profilu aerodynamicznego stabilizatora. Ciężko powiedzieć by było to nieprzewidywalne  :004:

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #871 dnia: Listopada 09, 2008, 11:46:40 »
O! Zaczyna się znowu .... w FSX/2004 śmigłowiec nie zachowuje się jak powinien a najbardziej to widać właśnie w czasie lotu do tyłu .
Wyglada na to ze model lotu przewiduje latanie śmigłowcem tylko do przodu ,ewentualnie tylko nieznaczną predkoscią do tyłu.Nie ma co rozgadywać się na temat modelu lotu FSX w porównaiu z BS skoro niema tam zjawiska spadku obrotów wirnika przy niektórych fazach lotu które w znaczącym stopniu sprawiaja dodatkowa trudnosc lataniu grożąc ze spadniemy na ziemie w przypadku kiedy przekroczymy ten parametr.
Tylko Dodosim swoim Bell-em 206 no i może UH-1 który się ukaże na FSX ratuje "honor".
W tym przypadku co by nie porównywac i za słówka sie łapac BS jest pierwszym simem smigłowca z prawdziwego zdarznia .
Przyznam ze latanie na innych simach (tagze FSX) może pomóc w zdobyciu penych "odruchów'potrzebnych do latania smigłowcem .
Poko24 ....ja to sie nie moge doczekac az zobacze jak sobie radzisz z ta maszyną  :).....tak samo jak rozpoczecia lotów online przez nasze forum.
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2008, 11:57:19 wysłana przez cygan »
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #872 dnia: Listopada 09, 2008, 12:24:06 »
Poruszyliście temat stabilizacji śmigłowca
Troche sie bawie lataniem modelami (śmigłowce) i tam jest takie urzadzenie jak zyroskop , bez którego nie mozna by opanować maszyny -wspomaga sterowanie wirnikiem ogonowym
Czy takie urządzenie tez jest w prawdziwych maszynach?

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #873 dnia: Listopada 09, 2008, 12:34:10 »
Tylko jako element systemu wspomagania stateczności (SAS) - po raz pierwszy wykorzystywany na AH-1 w latach 60'tych. Na maszynach rosyjskich chyba po raz pierwszy dopiero zawitał na Mi-38 - czyli bardzo niedawno.

Co do modelu lotu śmigłowców, to wybacz Cygan, ale FSX to do tej pory "state of the art" w tym zakresie, być może DCS przedstawia dokładniej ale to sie przekonamy tak na prawdę gdy wyjdzie maszyna o układzie klasycznym - czyli AH-64A. Nie mam możliwości oblatać DCS by zobaczyć czy faktycznie przedstawia fizycznie poziom wyższy niż możliwy do osiągnięcia w FSach i byłbym ogromnie zaskoczony gdyby był w czymś gorszy. Problem jednak leży w tym, że Ka-50 powinien być prosty do opanowania - to w końcu maszyna bojowa, latanie to tylko jeden element pracy pilota ;)

Nie można jednak zapominać, że FSy dają ogromne możliwości i dokładne odwzorowanie pracy turbin już było w Dodo-FS2004 - dwa lata temu, więc nie jest wcale jakąś nowością w DCS.  Zresztą w FSX+SP2 jest to natywnie, to że nikomu nie chce się tego wykorzystywać i jadą starym skryptem defaultowego Bella 206 świadczy tylko o producentach dodatków, nie o grze.

Co do AH-64A w DCS to zrobiony dobrze - zaskoczy zapewne wiele osób, wyjątkową łatwością pilotażu ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 09, 2008, 12:52:30 wysłana przez Sundowner »

poko24

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #874 dnia: Listopada 09, 2008, 12:48:58 »
Wyjaśnij co dla ciebie oznacza "nieprzewidywalny model lotu" ? W FSX jak chcesz lecieć do tyłu, to - jak w rzeczywistości - siły na stabilizatorze ogonowym będą próbować "wywinąć" maszynę dziobem w kierunku ruchu. W którą stronę obróci - zależy pod jakim kątem jest przepływ powietrza (wektor ruchu i wiatr), oraz profilu aerodynamicznego stabilizatora. Ciężko powiedzieć by było to nieprzewidywalne  :004:
No nie wiem jak to wytłumaczyć. Czasem mam wrażenie jakby FSX był skryptowany... Dla mnie BS jest łatwiejszy do opanowania i zobaczycie (!), że zaraz więcej osób zacznie tak uważać - niech tylko wszyscy dostaną DCS w swoje ręce.

@Cygan
A ktoś już planuje loty online na naszym forum w BlackShark'a? Kiedy? Ja się piszę.

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #875 dnia: Listopada 09, 2008, 12:52:38 »
Mówicie tu o takich ciekawych rzeczach... Jakieś godne polecenia źródło w którym można o tych wszystkich niuansach poczytać? Znaczy może coś jest w manualu od DCS, ale to jeszcze muszę poczekać na wersję EN.
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Offline sanCH0

  • *
  • DCS:BS, LO:FC2
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #876 dnia: Listopada 09, 2008, 12:53:27 »
Mam super joya (X52 + TrackIR4Pro, pedały) i się lekko zawiodłem. Szczerze myślałem, że będzie trudniej opanować maszynę.

A teraz wyłącz wszystkie tryby autopilota i zrób rundkę nad lotniskiem  :004: ... Swoją drogą latając śmigłowcami w FSX mam odmienne zdanie co do modelu lotu niż Ty.
Polish Virtual Air Force - LO:FC 1st FIS Sanch0

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #877 dnia: Listopada 09, 2008, 12:56:03 »
Poko, oczywiście, że BS powinien być prostszy do opanowania - to co jest zwykle w FS'ach to układy klasyczne, bez systemów SAS, a jak już tandemy się ukazują to tylko badziewie Alphashitów budowane na lekko zmodyfikowanych plikach Bella 206.

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #878 dnia: Listopada 09, 2008, 13:01:37 »
Cytuj
A ktoś już planuje loty online na naszym forum w BlackShark'a? Kiedy? Ja się piszę.
Tego niewiem ,ale jeśli chodzi o mnie zaplanuje jak tylko kupie.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #879 dnia: Listopada 09, 2008, 13:05:16 »
Latanie tym wiertolotem to bajka, zaledwie po kilku godzinach. Kluczem do opanowania maszyny jest odpowiednie wykorzystanie poszczególnych trybów stabilizacji maszyny (stabilizacja pochylenia, nachylenia, kursu i trochę mniej ważna, ale również przydatna stabilizacja wysokości). Od razu doradziłbym zbindować na HOTAS klawisze odpowiedzialne za włączanie tych funkcji. Bardzo szybko można dojść do wprawy w tym, żeby śmigłowiec leciał tam, gdzie my chcemy, a nie tam, gdzie on chce.

poko24

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #880 dnia: Listopada 09, 2008, 13:19:38 »
A teraz wyłącz wszystkie tryby autopilota i zrób rundkę nad lotniskiem  :004: ... Swoją drogą latając śmigłowcami w FSX mam odmienne zdanie co do modelu lotu niż Ty.
Ale z ciebie cwaniak. Pojechałeś mi z tym autopilotem. A odmienne zdanie se możesz mieć.

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #881 dnia: Listopada 09, 2008, 20:47:24 »

   Małe pytanko , w jednym z poprzednich postów była wzmianka o tym że wersja
rosyjska gry nie będzie kompatybilna w multi  z wersją "międzynarodową",
czy to prawda ?

bandyta

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #882 dnia: Listopada 09, 2008, 21:06:37 »
Nie wiem czy to prawda ale wersję rosyjskojęzyczną można bardzo łatwo (lecz niestety nie pełnie) "zangielszczyć" :)

Offline castor

  • *
  • Lonewolf
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #883 dnia: Listopada 09, 2008, 21:33:16 »
Latanie tym wiertolotem to bajka, zaledwie po kilku godzinach. Kluczem do opanowania maszyny jest odpowiednie wykorzystanie poszczególnych trybów stabilizacji maszyny...itd
Witam
Tak łatwo to też  nie jest...;-)
Zapodaj sobie real warunki pogodowe---trochę  silniejszy wiatr przy ziemi,to zobaczysz jak buja i znosi ---i do tego jeszcze trzeba strzelać /stabilizację trzeba korygować/,także dla kogoś kto nie latał śmigłowcami , będzie to nowe wyzwanie --ale do opanowania.. Co do "multi" to nie wiem, ale teraz na ver.RUS lata i zachód i wschód bez problemu ;-)

i5 12600K
27LG GL850-B
RTX 4080 Phantom GS
VR HP Reverb G2
TH Warthog
Lecimy z konkretami – rzekł dowódca skrzydła, patrząc na Mavericki

Offline castor

  • *
  • Lonewolf
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #884 dnia: Listopada 09, 2008, 22:57:02 »
Ale zawsze można sobie ułatwić i wspomóc latanie---fotka z forum ED--nie wszyscy przeglądają to forum (a warto),więc tutaj cały wątek
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32630&page=7
sorry że tak post za postem --może moderator to jakoś "sklei" ;-).

i5 12600K
27LG GL850-B
RTX 4080 Phantom GS
VR HP Reverb G2
TH Warthog
Lecimy z konkretami – rzekł dowódca skrzydła, patrząc na Mavericki