Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133453 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hornet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #30 dnia: Października 15, 2007, 22:44:14 »
@ Jascha pomyśli się ;)

Czyli będzie to funkcjonować podobnie jak Flight Simulator, DCS to podstawka pod którą będą wydawane kolejne dodatki.

Czy to oznacza, że cała nowa seria DCS będzie na tym samym engine co Lock-On? Do teraz mówiło się, że Black Shark będzie ostatnim dodatkiem do Lock-On, a po nim ED rozpocznie prace nad nowym simem. Już teraz ten engine ma 4 lata :D

Tak jak napisał some1 muszę się z tym przespać ;)

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #31 dnia: Października 16, 2007, 00:31:21 »
Ja tylko ostrzegam że za uprawianie w tym topiku whinnerstwa i płakania, tego najgorszego rodem z UBIkacji będę walił urlopy. Trzeba trzymać poziom.

Dali by public bete i i mogli by następny rok dłubać nad BS.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #32 dnia: Października 16, 2007, 01:31:42 »
Czyli będzie to funkcjonować podobnie jak Flight Simulator, DCS to podstawka pod którą będą wydawane kolejne dodatki.

Nie do końca. Z tego co podano - gra będzie się składać z modułów. Będzie je można łączyć w dowolny sposób w zależności od tego co będzie chciał mieć na komputerze użytkownik (i zakładając, że dobrze rozumiem każdy będzie samodzielny, ale nie jestem pewien a sprawdzić nie mogę bo znowu strona DSC padła - może ktoś to wyjaśni). Jak to będzie wyglądać z kompatybilnością multiplayera trudno mi sobie na razie wyobrazić, skoro podano, że poszczególne (nowe) moduły nie tylko będą dodawały nowe maszyny, ale także będą rozwijać możliwości/silnik DSC.

Czy to oznacza, że cała nowa seria DCS będzie na tym samym engine co Lock-On?

Z tego co podano - będzie to nowy kod. Ale (jeśli jest to prawda) to choćby na podstawie screenów można stwierdzić, że jest to jakaś tam ewolucja silnika LO.

Tak jak napisał some1 muszę się z tym przespać ;)

Popatrzmy na to w ten sposób.
- otrzymaliśmy wizję symulatora zupełnie nowej (niespotykanej) jakości - jakości zarówno pod względem graficznym jak i realizmu
- skupiać się będą na jednej maszynie na moduł - wg mnie dobrze to wróży, bo jak ktoś chce umieścić za dużo to wystarczy sobie popatrzeć jak realizm wygląda w ologrze, a nawet LO, gdzie jedynym porządnym samolotem jest Su-25T (robiony oddzielnie, więc pewnie dlatego)
- sim ma wizję nieprzerwanego... no może przesadzam, dłuższego rozwoju - na nowe zabawki nie będę musiał czekać kilka lat
- teoretycznie każdy będzie kupował to co lubi (wybrane moduły)
- maksymalnie "dopieszczone" maszyny flyable z obsługą 6DOF, AFM, AWM i klikanymi kokpitami
- sima nie wyda normalny komercyjny wydawca, co niewątpliwie dobrze rokuje - jak wiadomo jest to rynek niszowy, więc wszelkie działania mające na celu dostosowanie wymagań symulatora dla większej rzeszy odbiorców czynią ją po prostu zwykłą grą (dla n00bów i tak za trudne, a ci którym zależy się z badziewiem męczą i popadają w depresję)
itd...

Jeśli tak ma być to ja mogę czekać jeszcze rok, a nawet dwa na DSC. A przypominam, że DSC jest już w fazie post-produkcji niejako, skoro manuale są już tłumaczone.

Oczywiście mam świadomość, że życie to zweryfikuje. Jednakże jestem dobrej myśli. Groove chyba wie co mówi. ;)

Swoją drogą dziwne, że wypuścili te rewelacje w ten sposób, a nie na tych zbliżających się targach.

Trzeba trzymać poziom.

Jawohl!

 :118:
« Ostatnia zmiana: Października 16, 2007, 01:40:17 wysłana przez Jascha »

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #33 dnia: Października 16, 2007, 05:58:10 »
Na temat Black Sharka napisalem ze "trzeba" TrackIR4 i pedaly. Napisalem ze wiem ze zarobki nie zbyt wysokie w Polsce. Ktos sie czuj obrazony. Przepraszam, nie chcialem udac ze ja jestem tam w bogatych Niemczech a w Polsce nie stac nikogo na nic. Ja musialem zbierac na TrackIR 4.

Po namyśle i wymianie uwag z Groove na PW tamtego posta wywaliłem. Ja również przepraszam (zareagowałem zbyt nerwowo  :icon_redface:), nieporozumienie wynikło zapewne z "problemów językowych".

Pozdrawiam

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #34 dnia: Października 16, 2007, 09:21:38 »
To było zdecydowanie za dużo informacji jak na jeden dzień.
Dobra mamy "nowy" symulator, ale...
Cytuj
The initial release of DCS will use a heavily modified version of our TFCSE simulation engine that will run Windows XP SP2 and Vista equally well using either DirectX 9 or DirectX 10. However, DCS versions based on the TFCSE engine will not take advantage of DirectX 10 unique features or multi-core processors. We plan however to provide such features in our new simulation engine that is currently in development for later versions of DCS.
Czyli BS wyjdzie na zmodyfikowanym (starym!) silniku Lock On, a w kolejnych częściach mają dodać zupełnie nowy silnik. Pytanie tylko czy jeśli kupię BS, to dostanę później pucza z nowym silnikiem, czy raczej trzeba będzie kupić kolejny dodatek. Czyli słaba ta "modułowość" sima. :(
DCS/FSX/AC/pCARS

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #35 dnia: Października 16, 2007, 10:52:48 »
Dobra mamy "nowy" symulator, ale...Czyli BS wyjdzie na zmodyfikowanym (starym!) silniku Lock On, a w kolejnych częściach mają dodać zupełnie nowy silnik. Pytanie tylko czy jeśli kupię BS, to dostanę później pucza z nowym silnikiem, czy raczej trzeba będzie kupić kolejny dodatek. Czyli słaba ta "modułowość" sima. :(

Hmmm. No chwila. Wcześniej mieliśmy zapowiedziany Black-Shark jako add-on do LO i zasadniczo nic nie było wiadomo o poważniejszych modyfikacjach kodu / silnika sima. Teraz okazało się, że BS wyjdzie w ramach DSC i będzie miał nowy silnik , który na początku nie będzie po prostu wykorzystywał DX10. Więc ciężko się tu doszukać zmiany na gorsze.

W ramach uzupełnienia. Z tą "modułowością" jest tak, że każdy moduł będzie można kupić jako stand-alone lub jako add-on. Wybieramy, który moduł kupujemy. W module który kupiliśmy jako stand-alone będzie zawarty cały silnik DSC. Więc potem (ze względów cenowych) będzie się dokupować tylko nowe maszyny (jako add-on), choć inni będą sobie mogli kupić je jako stand-alone (jeśli pierwsze moduły ich nie będą interesowały).
Co do kwestii upgragowania silnika to jak pisałem, trochę to niejasne. Wyobrażam sobie to tak, że silnik DSC zawarty w pierwszym module będzie się rozwijał w sposób:
- w następnych modułach (wersji stan-alone), więc zaczynający od jakiegoś późniejszego modułu będzie miał najwyższą ver. silnika DSC
- pucze / update - dla tych co silnik już mają z modułów wcześniejszych

Tym sposobem wszystko ma sens niejako. Nie trzeba kupić nowego modułu jak stand-alone by zupgradeować silnik. Ciekawe tylko czy będzie trzeba płacić za upadate/patche.

Poza tym jeszcze doszedłem do wniosku - nowy moduł będzie wprowadzał nową maszynę z AFM, AWM etc.... Jak to ma być z grą on-line, prawda? Podejrzewam, że nowe wersje silnika DSC będą zawierały niezbędne informacje. Tak więc użytkownik z modułem Black Shark będzie mógł grać w sieci z użytkownikiem modułu Apache, bo poprzez upgrade dostanie bazę danych zaawansowanego modelu lotu AH-64 i AWM. Nie będzie miał rzecz jasna całej awioniki i możliwości latania nim. To ma nawet sens chyba. I jeśli tak będzie to ktoś nieźle pogłówkował.

Aha, ja coraz bardziej jestem przekonany, że ta rewelacja za szybko ujrzał światło dzienne. Downtimy na stronie DSC, różne problemy i niedociągnięcia (niemożliwość rejestracji na stronie). Także dziwne zniknięcie simhq? Nie wiem czemu ale jestem przekonany, że ktoś w simhq upublicznił te informacje przed czasem i oni musieli odkryć karty kilka tygodni wcześniej. Tak wnioskuję z tego lekkiego chaosu oraz faktu, że targi, o których wspominał Groove byłyby idealną okazją.


PS. Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z brakiem dedykowanych serwerów? Czy to znaczy, że w ogóle samemu nie będzie można hostować gry na samym początku? Czy też, że ED nie będzie jej hostować na serwerach specjalnych (serwery oficjalne)? 

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #36 dnia: Października 16, 2007, 11:04:42 »
Ja rozumiem, że nie ma programu do stawiania serwera, takiego bez GUI. Jak będziesz chciał postawić serwer to będziesz musiał odpaliść DCS'a.

kapulet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #37 dnia: Października 16, 2007, 11:27:11 »
Pozatym widzieliscie w lockon.ru forum ten Ground Mod ? Fantastyczny

A jest jakiś link do tego moda?

Hornet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #38 dnia: Października 16, 2007, 11:32:09 »

kapulet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #39 dnia: Października 16, 2007, 12:30:58 »
TXH.  Ale nie o taką odpowiedź mi chodziło. Poszukam sobie.

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #40 dnia: Października 16, 2007, 13:08:47 »
TXH.  Ale nie o taką odpowiedź mi chodziło. Poszukam sobie.

Kapulet nie szukaj bo to jeszcze jest w fazie tworzenia. Jest pewnie beta ale dostęp do tego mają chyba tylko wybrani.
Zresztą to nie temat o tym. ;)

kapulet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #41 dnia: Października 16, 2007, 13:32:20 »
A to przepraszam :003:

Co do tego BS to jakaś lipa z tym, bo chyba za dobrze się im FC sprzedaje bo by już dawno wydali.  :banan

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #42 dnia: Października 16, 2007, 15:52:48 »
Ankieta dotycząca DCS.

http://www.il2forum.pl/index.php/topic,9593.0.html

Cytując pewnego błazna: ''Rusz dupę i zaglosuj'' :D
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

poko24

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #43 dnia: Października 16, 2007, 17:43:14 »
Wiecie co? Muszę się przyznać, że zmieniłem zdanie odnośnie polityki ED. Gdybyśmy my tutaj pracowali nad na prawdę dopracowanym symulatorem prawdopodobnie doszlibyśmy do tych samych wniosków (no może z małą różnicą - Ka50 nie bralibyśmy w ogóle pod uwagę, żeby od niego zacząć naszą pracę). W ED pracuje sztab mądrych ludzi i wszystko jest przemyślane. Nikt nikomu nie robi na złość, że BS wyjdzie jako stand-alone z jednym flyable. Tak być musi! Macie jakieś wątpliwości czemu?

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #44 dnia: Października 16, 2007, 22:39:46 »
Wiecie co? Muszę się przyznać, że zmieniłem zdanie odnośnie polityki ED. Gdybyśmy my tutaj pracowali nad na prawdę dopracowanym symulatorem prawdopodobnie doszlibyśmy do tych samych wniosków (no może z małą różnicą - Ka50 nie bralibyśmy w ogóle pod uwagę, żeby od niego zacząć naszą pracę). W ED pracuje sztab mądrych ludzi i wszystko jest przemyślane. Nikt nikomu nie robi na złość, że BS wyjdzie jako stand-alone z jednym flyable. Tak być musi! Macie jakieś wątpliwości czemu?

Co do polityki ED odnośnie porzucenia LO i rozpoczęcia zupełnie innego (co ważne: bardziej ambitnego) projektu - popieram.

Inną sprawą jest polityka informacyjna tej firmy. Ja rozumiem, że prawa rynku... że także nie chcieli niepotrzebnie obwieszczać czegoś w czasie gdy to było jeszcze wyłącznie w sferze planów... itp. Ale czemu tak długo grali w ciuciubabkę z nami nie bardzo rozumiem. Wymieńmy chociaż sytuację sprzed kilku miesięcy - burza i czystki na forum oficjalnym po ujawnieniu, że BS będzie stan-alone. Wielkie dementowanie tegoż. Dziwi mnie to trochę. Na dobrą sprawę imho co najmniej od roku musieli wiedzieć, że pójdą w tą stronę na bank.

Mam nadzieję, że skoro już odkryli karty to będą teraz bardziej skłonni do udzielania informacji na temat nowego projektu i będą dawali jakieś konkrety a nie tylko skrinszoty. Powinni trochę bardziej uwierzyć w społeczność związaną z ich simami...
« Ostatnia zmiana: Października 16, 2007, 22:46:28 wysłana przez Jascha »