Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #540 dnia: Lipca 13, 2008, 11:02:01 »
Engine graficzny to nie engine gry. Całego silnika gry na pewno nie napiszą od nowa, bo i nie ma takiej potrzeby. Obsługę wielu rdzeni czy DX ileśtam można zrobić nie rozwalając platformy (patrz FSX).
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #541 dnia: Lipca 13, 2008, 12:16:54 »
No dobrze pojawią sie samoloty w takiej "jakości" jak produkuje Alphasyf - to nieuniknione, ale jednocześnie idąc przykładem FS-ów będziemy mieli zapewne produkty o jakości takiej jak robi np. Shockwave (czy jak to się teraz tam nazywa A2A) i kilka innych firm produkujących dobre dodatki.

Jeżeli to ma być taki "bojowy FS" to przecież nie trzeba będzie mieć wszystkiego (kto kupuje produkty Alphasimu do FS-ów? - chyba tylko maniacy kupujący wszystko co się pojawia), ale co jakiś czas będzie pojawiało na pewno coś co będzie warte uwagi. Przecież w masie chłamu do FSX można było wybrać już kilka/kilkanaście produktów naprawdę dobrej jakości.

Myślę, że taka formuła wyjdzie grze na dobre.

Oczywiście że nie trzeba będzie kupować wszystkiego, ale jak już popuszczamy wodze dzikiej fantazji i analizujemy sytuację wielu maszyn w DCS, której doczekają zapewne tylko najmłodsi spośród nas  :118: :118: to co zrobić, jak ktoś w multiplayu wyskoczy z taką "Alphasimową" maszyną z kwadratowym modelem lotu, ale za to nagiętymi osiągami dającymi przewagę? Nie gram w Iłka, ale wiecznie słyszę na tym forum, że w Iłku jest taka sytuacja z Ła5/Ła7.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #542 dnia: Lipca 13, 2008, 12:27:43 »
Przecież nawet obecnie w FC to serwer decyduje jakie maszyny i w jakiej ilości są dostępne dla graczy biorących udział w misji. A co do zabezpieczeń przed uberczitami i ręcznie edytowanymi parametrami maszyn, to już głowa ED w tym żeby to jakoś zrobić, oni są dobrze świadomi że bez tego nie ma nawet co myśleć o grze online.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #543 dnia: Lipca 13, 2008, 12:44:32 »
Ciekawe co będzie widział mój przeciwnik na serwerze jeżeli ja będę leciał F16 a gość z drugiej strony nie będzie miał tego samolotu zainstalowanego ? Czy wtedy model zewnętrzny będzie realizowany poprzez samolot AI ? Czy może będzie widział jakiś defaultowy samolot ? Bo jeżeli będzie inna maszyna to sobie za bardzo nie wyobrażam sytuacji że lecę załóżmy Tomcatem i wale do niego z Phoenixa i go rozwalam, a jemu się w logu wyświetli ...Szelma/SU33 kill ''Słaby pilot" by AIM54... Od razu dostanę bana za czitowanie :118:
11:05 PM

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #544 dnia: Lipca 13, 2008, 13:12:34 »
No przecież są defaultowe maszyny, nie dają promu kosmicznego, którego nie ma w grze na początku....

Wraz z pierwszym modułem dostanie się ze kilkadziesiąt rodzajów samolotów AI jak w LO. Jak koleś nie będzie to mieć to będzie słabszy FM i wygląd samolotu, np. tego twojego F-16 z AIM 54  :021: .

A propos:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=504707&postcount=2

:)

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #545 dnia: Lipca 13, 2008, 13:41:26 »
SH-60 w zawisie:



Nie, to nie jest T-2C Buckeye, to jest SeaHawk! W DCS też trzeba będzie pracować wyobraźnią  :118:

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #546 dnia: Lipca 13, 2008, 13:49:23 »
Ciekawe co będzie widział mój przeciwnik na serwerze jeżeli ja będę leciał F16 a gość z drugiej strony nie będzie miał tego samolotu zainstalowanego ?

Nie wiem jak to będzie, ale rozwiązanie tej kwestii nie jest chyba problemem. Kiedyś ze znajomymi sporo zagrywałem w Operation Flashpoint - była do tego mnóstwo dodatków (lepszych i gorszych), jednak dla wspólnej rozgrywki należało mieć te same addony - inaczej wyskakiwał błąd i tyle.

Nie sądzę aby był to problem, choćby dlatego, że zobaczcie jak się grywało (i jeszcze grywa) w LOFC. To są grupy ludzi umawiających się dogfight czy jakieś realizacje misji - czy to stanowi problem? Ile to razy narzucaliśmy ograniczenia w przenoszeniu uzbrojenia i co? Jakoś się dogadywaliśmy w sprawie tego co wolno w danej rozgrywce, a co nie. Czemu w DCS ma być inaczej?

Nie sądzę, aby DCS (choćby ze względu na stopień skomplikowania - jeśli wierzyć zapewnieniom i przewidywaniom) osiągnął poziom popularności równy "Szturmowikowi" i raczej nie spodziewam się wielkich walk na "frontach".

W DCS rozgrywki on-line raczej będą kilkuosobowe (w porywach do kilkunastu), choćby ze względu na wymagania jakości i prędkości sieci (nie sądzę, żeby były mniejsze od LOFC). Mam wcale nie taki najgorszy net (Chello 20/2 - upload 20MB/download 2MB), a do LOFC jestem w stanie płynnie hostować tylko dla ok. 15 graczy i to pod warunkiem, że na ziemi nie dzieje się za wiele. Z tego co testowałem to ze sporym ruchem na ziemi wyrabiam płynnie do 8, góra 10 graczy. Spodziewam się raczej kilkuosobowych rozgrywek online i nie widzę żadnego problemu w dogadaniu się co do dodatków.

Nie doszukiwałbym się tutaj jakiś większych problemów: skoro w FSX można się dogadać (przecież nie mamy z tym problemów) czym się lata online to czemu nie w DCS?

PS. Zobaczcie ilu z Was "marudzi" o F-14 czy inny "hamburgerski" sprzęt? Przecież system dodatków pozwoli na powstawanie tego co chcą gracze - bo przecież to trzeba będzie sprzedać.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 14:06:03 wysłana przez Razorblade1967 »

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #547 dnia: Lipca 13, 2008, 13:52:22 »
Nie wiem jak to będzie, ale rozwiązanie tej kwestii nie jest chyba problemem. Kiedyś ze znajomymi sporo zagrywałem w Operation Flashpoint - była do tego mnóstwo dodatków (lepszych i gorszych), jednak dla wspólnej rozgrywki należało mieć te same addony - inaczej wyskakiwał błąd i tyle.

Podobnie jest w CFS3 który żyje wyłącznie dzięki modom. Jeśli nie masz takich samych samolotów jak serwer pojawia się błąd 'Aircraft Mismatch Error' i z takim serwerem się nie połączysz.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #548 dnia: Lipca 13, 2008, 14:42:41 »
Czyli będę musiał kupić to co ma większość, lub polatać sobie solóweczkę - bez sensu.
11:05 PM

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #549 dnia: Lipca 13, 2008, 15:10:52 »
Czyli będę musiał kupić to co ma większość, lub polatać sobie solóweczkę - bez sensu.

A co w tym bez sensu? Normalny rozwój gry, która będzie zapewne ładnych parę lat funkcjonowała w tym kształcie, oferując co jakiś czas jakąś odmianę - nowy teatr działań, nowy śmigłowiec czy nowy samolot. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł na rozwój gry. A że co jakiś czas będzie "trzeba" sięgnąć do portfela to trudno - zabawa simami nigdy nie była tania (osprzęt, dodatki, regularne zmiany kompa), ale zawsze można bawić się znacznie tańszymi i mniej wymagającymi zabawkami.

Odnoszę wrażenie, że marudzicie "jak Polacy"  :118:

- W LO nie ma zbytnio sprzętu amerykańskiego - to źle!
- Jak w DCS będzie sposób aby taki sprzęt się pojawiał, to też źle!

- Wielu z Was nie podoba się Ka-50 jako główny bohater gry na początku (jestem odmiennego zdania - akurat mnie się ta maszyna podoba i zawsze podobała), bo rosyjski, bo mało rozpowszechniony itd.
- Ale jak w DCS będzie możliwość, że będą się pojawiały inne maszyny (na widok tej kabiny Mi-24 zaczynam się ślinić) co jakiś czas to tez źle! - bo trzeba wydać parę groszy dodatkowo.

- Krym i okolice wielu już dawno obrzydły (to jest np. powód dla którego rzadko sięgam już po LOFC) - w końcu niektórzy z nas tłuką się na nich od czasu pierwszego Flankera - to już ponad 10 lat!
- Ale jak w DCS ma być możliwość dodawania (dokupienia) co jakiś czas nowego terenu to też źle! -  bo kasa ..., bo coś tam ...

Bez sensu to jest akurat to wieczne marudzenia i narzekanie na wszystko - nawet wtedy gdy się jeszcze produktu nie widziało ... bo drogo, bo patche, bo trzeba kupić dodatki, bo trzeba wymienić komp itp. itd.

Proponuje wrzucić sobie nieco na luz i poczekać jak to będzie naprawdę. ED nad DCS pracuje dość długi czas i nie sadzę aby wypuścili jakiś niedopracowany półprodukt. Czekamy na tą grę już sporo czasu i moim zdaniem to dobrze, że ma być zapewniona możliwość rozwoju produktu poprzez możliwość dokupywania dodatków, zapewniających, że gra nie znudzi się szybko.

PS. Nie sądzę, aby tzw. "większość" wspomniana przez Szelmę kupowała każdy chłam (o ile to pójdzie w taką stronę jak dodatki do FS-ów - w co osobiście wątpię), ta cała "większość" będzie posiadała tak jak to jest np. w FS9 czy FSX - to co warto mieć i kupić.
« Ostatnia zmiana: Lipca 13, 2008, 15:44:56 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #550 dnia: Lipca 13, 2008, 15:48:37 »
Źle mnie zrozumiałeś Razor. Jeżeli o mnie chodzi to nie płaczę że coś jest za drogie. Jak wyjdzie samolot który mnie cieszy, to go kupię, nowe tereny działań jeszcze chętniej, lecz nie każdy ma taki komfort finansowy. Gorzej, jeśli osoba stawiająca serwer nie może sobie pozwolić na zakup maszyn które ja zakupiłem, automatycznie ta sytuacja mnie wyklucza z rozgrywki.
11:05 PM

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #551 dnia: Lipca 13, 2008, 15:56:04 »
Opierasz swoje wnioski na domysłach. Nie wiadomo jeszcze jak ED to wszystko rozwiąże, nie wiadomo też ile tych płatnych dodatków w ogóle będzie, nie wiadomo czy w ogóle będą.

Nie ma co narzekać, bo nie ma jak narazie powodu.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #552 dnia: Lipca 13, 2008, 16:01:39 »
Masz racje Empeck. Poczekamy, zobaczymy. Straszny ze mnie panikarz. Upał mi przygrzał dekiel. Jadę nad wodę się ostudzić :karpik
11:05 PM

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #553 dnia: Lipca 13, 2008, 16:09:02 »
Opierasz swoje wnioski na domysłach. Nie wiadomo jeszcze jak ED to wszystko rozwiąże, nie wiadomo też ile tych płatnych dodatków w ogóle będzie, nie wiadomo czy w ogóle będą.

Dokładnie - nie wiemy jak to będzie rozwiązane i może wstrzymajmy się z krytyką do czasu gdy posiądziemy taką wiedzę. Choć osobiście sądzę, że jeżeli będzie taka możliwość to płatne dodatki powstaną - nie sadzę aby to była jakaś wielka liczba. Gdyby tak dochodził 1 samolot/śmigłowiec na pół roku i 1 nowy teren na rok to i tak byłby świetnie.

Źle mnie zrozumiałeś Razor. Jeżeli o mnie chodzi to nie płaczę że coś jest za drogie. Jak wyjdzie samolot który mnie cieszy, to go kupię, nowe tereny działań jeszcze chętniej, lecz nie każdy ma taki komfort finansowy. Gorzej, jeśli osoba stawiająca serwer nie może sobie pozwolić na zakup maszyn które ja zakupiłem, automatycznie ta sytuacja mnie wyklucza z rozgrywki.

Nie wiadomo. Może po prostu nie będziesz mógł wybrać samolotu, którego nie ma host, a może będziesz musiał go "wyłączyć" (w jakiś sposób)? Problem kompatybilności gry z dokupowanymi dodatkami w multiplayerze, można rozwiązać na kilka sposobów - lepszych i gorszych. Dlaczego zakładasz, że ED nie rozwiąże tego w sposób dobry? Ja tam wolę być optymistą - przecież widać, że wiele elementów dopracowują czasem aż przesadnie w szczegółach, czemu mieliby pominąć element dopracowania gry online?

EDIT >>>

Jadę nad wodę się ostudzić

Miłej zabawy - u mnie za oknem pada, a więc pozostaje tylko "woda ognista"  :002:

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #554 dnia: Lipca 13, 2008, 16:44:03 »
Takie rozwiązanie miałoby sens: część maszyn jest dostępna, a część funkcjonuje jako AI. Jak chcesz nimi polatać: płać. Tak to jest rozwiązane w Condorze i IMHO jest dobrze pomyślane.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.