Autor Wątek: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 133450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #660 dnia: Września 17, 2008, 19:44:53 »
Gdzie?  :021:
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #661 dnia: Września 17, 2008, 19:48:13 »
No skoro ma być na DX10, a z drugiej strony traktować Vistę po macoszemu, to gdzie tu logika?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #662 dnia: Września 17, 2008, 19:57:16 »
Gdzie.... jest napisane że DCS będzie na DX10? ;)


Ojejku, każdy się może pomylić stukając w klawisze.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #663 dnia: Września 17, 2008, 20:10:04 »
W skrócie - na Viście nie będzie można latać w 'duże' misje, ze względu na 'niewydajne' zarządzanie pamięcią. :| Do tego mają później wypuścić dodatkową kampanię w której będzie ok sto misji, tylko XP.

Błehehehehe ... Wydawać nowy program na stary system operacyjny ????? Ten cały "Wags" to się metylaku opił czy jak ... Przecież to kompletny nonsens! Toż to tak jak pozbyć się (na własną prośbę) 50% potencjalnych klientów  :118:

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #664 dnia: Września 17, 2008, 20:10:50 »

Ojejku, każdy się może pomylić stukając w klawisze.

Przecież nie mówię że nie ;-) Teraz rozumiem.

A wracając do meritum, to z jednej strony mi to powiewa, bo i tak pracuję na obu systemach, ale z drugiej jednak dosyć mocno sugeruje, że DCS to będzie masakra na kompy. Zapowiada się powtórka z rozrywki, a jeśli tak, to wychodzi mi, że będę mógł zagrać przy rozsądnej wydajności w 2113 roku (zakładając oczywiście, że gra wyjdzie w 2008), tyle bowiem upłynęło czasu od momentu wydania LO do chwili, kiedy upgrade'owałem kompa do stanu pozwalającego na dość komfortowe latanie. Dobrze, że tak późno poznałem Loczka ;-)
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2008, 20:21:06 wysłana przez vowthyn »

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #665 dnia: Września 17, 2008, 20:20:42 »
Błehehehehe ... Wydawać nowy program na stary system operacyjny ????? Ten cały "Wags" to się metylaku opił czy jak ... Przecież to kompletny nonsens! Toż to tak jak pozbyć się (na własną prośbę) 50% potencjalnych klientów  :118:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?p=529407#post529407

Zadałem mu podobne pytanie.

kapulet

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #666 dnia: Września 17, 2008, 20:29:01 »
że będę mógł zagrać przy rozsądnej wydajności w 2113 roku

Oj to już chyba nie będziesz mógł :002:

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #667 dnia: Września 17, 2008, 20:32:06 »
Zadam jeszcze maksymalnie naiwne pytanie. Nie mam pojęcia o robieniu gier. Ale zapodam cytat z Wiki:
Cytuj
DirectX i OpenGL to dwie najważniejsze biblioteki graficzne używane do tworzenia gier i umożliwiające wykorzystanie akceleracji sprzętowej wyświetlania grafiki 3D oferowanej przez współczesne karty graficzne.

    * Obydwie mają praktycznie takie same możliwości.
    * Obydwie mają praktycznie taką samą wydajność.
    * W obydwu da się zaimplementować te same efekty graficzne.
    * Obydwa są darmowe zarówno dla użytkownika jak i programisty.
    * OpenGL działa na wielu platformach. DirectX działa tylko w Windows i XBox.
    * Gdy nauczysz się jednej w miarę łatwo jest nauczyć się drugiej.

Wobec powyższego, czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć dlaczego ludzie robiący takie gry, jak DCS korzystają z zamkniętego DirectX? W obliczu dłuższej zazwyczaj, niż w przypadku innych gatunków żywotności, oraz zastępów utalentowanych modderów gotowych wywrócić kod gry do góry nogami w dążeniu do ciągłego ulepszania ukochanych tytułów oraz dodatkowego bonusu w postaci potencjalnej multiplatformowości rozsądniejszym wyjściem wydaje mi się wybór OpenGL. Koś potrafi mi wytłumaczyć skąd bierze się mała popularność tych bibliotek?


Oj to już chyba nie będziesz mógł :002:

Ojejku, każdy się może pomylić stukając w klawisze.

 :118: :118:

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #668 dnia: Września 17, 2008, 20:48:47 »
Zadam jeszcze maksymalnie naiwne pytanie. Nie mam pojęcia o robieniu gier. Ale zapodam cytat z Wiki:
Wobec powyższego, czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć dlaczego ludzie robiący takie gry, jak DCS korzystają z zamkniętego DirectX? W obliczu dłuższej zazwyczaj, niż w przypadku innych gatunków żywotności, oraz zastępów utalentowanych modderów gotowych wywrócić kod gry do góry nogami w dążeniu do ciągłego ulepszania ukochanych tytułów oraz dodatkowego bonusu w postaci potencjalnej multiplatformowości rozsądniejszym wyjściem wydaje mi się wybór OpenGL. Koś potrafi mi wytłumaczyć skąd bierze się mała popularność tych bibliotek?

Zadałem to samo pytanie programiście z firmy w której pracuję.

Standard OpenGL w porównaniu do DirectX jest bardzo zacofany. W standardzie wiele rzeczy nie jest zdefiniowanych - nawet w najnowszej iteracji, która jest młodsza od Dx10.1. A jak coś nie jest w standardzie zdefiniowane, to komercyjnie nikt za to nie weźmie odpowiedzialności. Dodatkowo, w DirectX masz też bibiloteki wideo, dźwięku, wejścia-wyjścia.

Poza tym, skoro rynek gier na makówkach/linuxach praktycznie nie istnieje, to multiplatformowość nie jest żadnym plusem.

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #669 dnia: Września 17, 2008, 20:56:14 »
Wydawać nowy program na stary system operacyjny ?????

Stary, ale jary ;)  Bardziej jary moim skromnym zdaniem, niż ten "nowszy".
Ciekaw tylko jestem, na ile jest to widzimisię autorów DCS, a na ile rzeczywiste niedostatki Visty.

Poza tym we wspomnianym poście stoi, że jeśli w kolejnym SP dla Visty zarządzanie pamięcią zostanie poprawione, to wszystko będzie OK również na tym systemie.
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #670 dnia: Września 17, 2008, 20:56:53 »
Właśnie sobie uświadomiłem, że mam dość tego je****ego cyrku. Kupuję konsolę.

empeck

  • Gość
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #671 dnia: Września 17, 2008, 20:58:24 »
Właśnie sobie uświadomiłem, że mam dość tego je****ego cyrku. Kupuję konsolę.

Polecam Ace Combat ;)

Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #672 dnia: Września 17, 2008, 21:06:12 »
Stary, ale jary ;)  Bardziej jary moim skromnym zdaniem, niż ten "nowszy".
Ciekaw tylko jestem, na ile jest to widzimisię autorów DCS, a na ile rzeczywiste niedostatki Visty.

1. Używam Visty64 od ponad roku (i to w zasadzie jest komp tylko z grami - na innym, starym 3 letnim kompie z Office'em, pocztą, komunikatorami, przeglądarkami itd. mam faktycznie XP, ale to po prostu stary OEM, kupiony razem z kompem) i jakoś nie widzę tych rzekomych "rzeczywistych niedostatków"  :041:

2. Gra wyraźnie ma wysoką jakość i ilość obiektów (ruchomych) - będzie więc miała spore wymagania - co jest oczywiście całkowicie sensowne i logiczne. Tyle tylko, że tak mi się coś wydaje, że wskazana będzie duża ilość RAM, a stary XP obsługuje (jak sądzę) gdzieś do 3GB. Współczesne komputery to 4-8GB co obsługuje już tylko Vista! Stąd dostosowanie nowego, wymagającego programu do starego OS to kompletny nonsens.

PS. Rozumiem, że ED zakłada, że potencjalni gracze DCS będą dokupywać jakieś stare OS do swoich współczesnych komputerów, aby pograć w ich grę - żałosny tok rozumowania.
« Ostatnia zmiana: Września 17, 2008, 21:14:30 wysłana przez Razorblade1967 »

Offline krmichal

  • *
  • gg: 3008541
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #673 dnia: Września 17, 2008, 21:24:13 »
Bardzo słuszne argumenty (zwłaszcza ten o ilości obsługiwanej pamięci RAM), ale... nie wiem gdzie w tym poście była informacja o dostosowaniu gry specjalnie dla XP. Napisane jest tylko, że będzie chodzić na XP lepiej, niż na Viście, a i to być może tylko do czasu.
Zresztą akurat w kwestii obsługi RAMu w ogóle nie wiem czy można mówić o dostosowaniu do XP, czy dostosowaniu do Visty. Może ktoś bardziej zorientowany w programowaniu pod te systemy się wypowie. Inaczej się alokuje ram? Są inne funkcje do kopiowania?
"Każdy głupi umie latać z silnikiem."

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: DCS - Digital Combat Simulation (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #674 dnia: Września 17, 2008, 21:34:33 »
To nie od systemu zależy ile pamięci obsłuży tylko od jego "ileśtam-bitowości". 32 bitowy nie przekroczy w normalnych warunkach 4GB, 64bitowy owszem. Ale nic to nie da bo nawet na 64 bitowym systemie 32 bitowy program (czyli DCS) będzie ograniczony do 2 albo 4 GB zależnie od pewnej flagi ustawionej w pliku exe.

Szczerze mówiąc nie wiem za bardzo o co im chodzi z tymi problemami na Viście. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że w jakiś sposób gra dostaje mniej pamięci dla siebie niż na XP co skutkuje tym że szybciej się wysypie na dużych misjach. Ale to był stary bug który został dawno temu naprawiony, a na 64 bitowej Viście gra może mieć większą przestrzeń adresową niż na 32 bitowym XP (4GB kontra 3GB). Więc dla mnie jest to jedno wielkie WTF??

Może po prostu Wags nie jest technicznym więc coś pokręcił a Vista w Rosji jest naprawdę mało popularna to i nawet o tym co napisałem nie bardzo wiedzą. Proponuję poczekać i mniej się przejmować ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"