Autor Wątek: Kalibracja joysticka  (Przeczytany 19670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

vympel

  • Gość
Kalibracja joysticka
« dnia: Listopada 10, 2007, 16:47:08 »
Witam Forumowiczów! Jako, że jest to mój pierwszy post wypada się przedstawić:
vympel, 22 lata, lotnictwem wojskowym pasjonuję się od małego, niestety z przerwami. Latałem na kilku symulacjach komputerowych. Z tych poważniejszych ostatnio był Flanker 2.5. Teraz po zakupie joysticka (Hama PC-Vibra joystick Outlandish, identycznego jak:  Apollo JS-213, TRACER TRJ-JF Jet Force V2 i Speed-Link SL-6631 Cougar Pro Vibration Flightstick) przyszedł czas na odkurzenie Lock On'a, którego zakupiłem ok. roku temu.
Do rzeczy: mam problem z ustawieniami dotyczącymi czułości osi. Po prostu nie czuję samolotu. Ruchy są za gwałtowne, kiedy odbijam dziób do dołu to po zwolnieniu drążka dziób powraca do góry, dosłownie wycelowanie z npr, lub bomb w cel naziemny jest kwestią zwykłego farta. Przy tym wszystkim oczywiście jedyne co trafia to szlag i do tego mnie. Bawiłem się trochę suwakami w ustawieniach, ale nie mogę znaleźć optymalnego ustawienia. Mógłby mi ktoś z tym pomóc, tzn. Jak ustawić te suwaczki, żeby jak najlepiej czuć samolot, prowadzić go najbardziej precyzyjnie?
Załączam grafikę z okna ustawień:

Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 10, 2007, 17:07:43 »
kiedy odbijam dziób do dołu to po zwolnieniu drążka dziób powraca do góry,

Tak jest w rosyjskich samolotach, że przy większych prędkościach dziób idzie sam do góry (jeśli nie trymujemy)
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 10, 2007, 17:13:58 »
Nie, nie. Nie mam na myśli jak to można nazwać "samoistnie ciągle lekko idącego dziobu do góry", co jest związane z trymem.
Zjawisko, które opisałem jest z całą pewnością powiązane z joystickiem, bo przypomina efekt trampoliny. Wyobraź sobie, że schodzisz dziobem do dołu, puszczasz drążek a on sam wraca do pozycji wyjściowej. :008:

Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 10, 2007, 17:19:30 »
Ja mam Apollo JS-213 i po podłączeniu go do kompa lock on działa normalnie.
Polish Virtual Air Force-LO:FC  1st FIS Spec

John Cool

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 10, 2007, 17:27:46 »
Nie włączasz może autopilota w jakimś dziwnym trybie?

Offline cygan

  • APAsq
  • *
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 10, 2007, 17:47:27 »
Tak np. stabilizacja wysokosci z drugiej strony suwaki wydaja sie byc ustawione optymalnie,ale ja mam innego joya wiec dobrze by było jak by sie wypowiedział ktos o podobnym sprzecie.
FS 2004/FSX  DCS  BMS  TOH  ARMA3

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 10, 2007, 17:58:15 »
...lock on działa normalnie.
"Lock on" to i mi działa normalnie, tyle że sterowanie jest do kitu.
Nie włączasz może autopilota w jakimś dziwnym trybie?
Nie włączam. Opisuję sytuacje, kiedy wszelakie autopiloty są wyłączone.

Spec: jak masz ustawione suwaki w opcjach – tak jak na moim screenie?

Uszczególniając: mam za czułe sterowanie – to raz; bezsensownie rzuca mi samolotem – to dwa.
Postaram się Wam wrzucić jakiś filmik, żebyście zobaczyli jak to wygląda.

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 10, 2007, 18:17:54 »
http://rapidshare.com/files/68782274/pokaz.trk.html - oto link do pliku .trk (51KB)
Nagrałem kilka chwil z lotu MiG'iem-29. Sami zobaczcie jak buja samolotem. Zaznaczam, że te gwałtowne ruchy to nie jest moje silne machanie drążkiem.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 10, 2007, 19:07:27 »
Nie wiem co to za sprzęt, ale czy sprawdziłeś jak osie reagują na wychylenia? Nawet bez joytestera, wystarczy sprawdzić w panelu sterowania, czy wychylenia są proporcjonalne do ruchów joysticka i czy są liniowe (w sprzęcie kiepskiej jakości zadrzają się nieraz jakieś dziwne nieliniowe przeskoki wartości, które mogłyby poodować takie nadpobudliwe zachowanie samolotu). Sprawdź również, czy maksymalna wartość odpowiada maksymalnemu wychyleniu joya, być może jest osiągana znacznie wcześniej.

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 10, 2007, 19:20:22 »
Sprawdź również, czy maksymalna wartość odpowiada maksymalnemu wychyleniu joya, być może jest osiągana znacznie wcześniej.
ooo właśnie tu jest mini problem. Jak temu zaradzić? Chociaż szczerze mówiąc w oknie kalibracji w Windowsie znacznik poprawnie reaguje na wychylenia drążka. Jest tylko ten mały mankament, że znacznik osiąga kraniec skali kiedy jeszcze na drążek nie jest do końca przechylony. Po prostu samolot za szybko reaguje na lekkie przesunięcia joya.
Dodam jeszcze, że ruchy są liniowe - ten joy to nie jest jednak jakiś lepszy złom.
« Ostatnia zmiana: Listopada 10, 2007, 19:29:26 wysłana przez vympel »

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 11, 2007, 17:55:30 »
No cóż, widzę że nikt nie umie mi pomóc, lub Ci, którzy by potrafili jeszcze nie zajrzeli w temat.

Główny problem jest jeden, spróbuję go lepiej opisać. Obrazowałem go już w pliku .trk (track).
Lecę np. Su-25 utrzymuję stałą wysokość, dajmy na to zauważam kolumnę nieprzyjacielskich czołgów, więc aby ją ostrzelać muszę skierować dziób samolotu do dołu, czyli wychylam drążek od siebie. Jest okej samolot spuszcza dziób do dołu, następnie żeby kontynuować lot nurkowy oddaję drążek do pozycji wyjściowej i wtedy właśnie jest kłopot, bo samolot zamiast utrzymać dokładnie dziób tam gdzie go skierowałem, reaguje na oddanie drążka do pozycji zasadniczej i idzie w górę :? Brr tak chyba nie powinno być bo się celować nie da :|
Zresztą oglądałem wiele tracków, filmików z gry i takiego efektu gracze nie mają.
Wie ktoś jak zniwelować ten efekt ??

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 11, 2007, 19:19:07 »
W oknie konfiguracji sterowania joysticka w LO masz przycisk "TEST". Po wciśnięciu go wyświetla się coś a'la widok z panelu sterowania windowsa, ale taki jak widzi aktualnie gra. Jeśli tam kursor po wychyleniu i cofnięciu drążka będzie wracał do neutrum, to znaczy że wszystko jest ok.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

vympel

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 11, 2007, 19:31:40 »
some1: wiem o tym okienku, wiadomo...
W oknie testu w grze jest okej, ale problem istnieje.
Czy Wam po poderwaniu lub opuszczeniu dzioba samolotu i oddaniu drążka samolot reaguje na oddanie i opuszcza/podnosi dziób w odwrotną stronę?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 11, 2007, 20:03:50 »
Dobra, pofatygowałem się, obejrzałem tracka i wiem w czym rzecz:

Po rozpoczęciu misji masz włączonego autopiolota (pali się z lewej strony kontrolka "стаь вус."), kontrolki trymerów po prawej są zgaszone. W momencie rozpoczęcia nurkowania wyłączasz autopilota, ale nie resetujesz trymera (środkowa kontrolka trymera pokazująca neutralne położenie stabilizatora wysokości jest zgaszona), przez co samolot jest mocno ciężki na ogon. Przez co gdy nurkujesz i zwiększasz prędkość, dziób samolotu bardzo chce iść do góry.

Po wyłączeniu autopilota trymery zawsze są poustawiane tak jak używał ich autopilot, co o ile mi wiadomo jest zgodne z realem. Musisz po prostu zresetować je przed rozpoczęciem intensywniejszych manewrów. Służy do tego jakaś komenda, ale nie pamiętam jaki jest domyślny skrót klawiszowy ;)
« Ostatnia zmiana: Listopada 11, 2007, 20:16:39 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

John Cool

  • Gość
Odp: Kalibracja joysticka
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 11, 2007, 20:31:56 »
Grrr... mówiłem że winny jest pilot automatyczny, cudów nie ma :001: A komenda na reset trymów to Ctr+T.