Wiesz może co usunęli z eksportowej stacji N008E? Być może tak jak w N019EA był to jeden z trybów pracy przeszukiwania przestrzeni powietrznej (w MiGach-29 dostarczanych do UW usunięto tryb "СП" Свободныйе Пространство a w N019EB nawet wsadzili gorszy procesor TS100.02.06 ).
Niestety nie mam zielonego pojęcia, może ktoś z Bułgarii mający styczność z tą wersją rzuciłby na to trochę światła. Z pewnością jednak tak jak piszesz "cięto" możliwości obliczeniowe kompleksu i pozbywano się niektórych trybów pracy.
Według zeznań radzieckich pilotów nawet sam N-008 Saphir-23MLA2 się zmieniał i wg. niektórych danych podobno w końcowych seriach dodawano nawet tryb 'SnP' pozwalający na jednoczesne automatyczne śledzenie 4-6 celi (w MiGu-29 było to 10). Przy czym jedni zeznają że nic takiego nie było w ich maszynach, a drudzy wręcz przeciwnie - możliwe że w obu przypadkach mają rację, mając de facto do czynienia z "trochę innymi" MLD. Podejrzewam że było to podyktowane pociskami R-24R/T lub RM/TM posiadającymi możliwości odpalenia z radiokorekcją w fazie bezwładnościowej lotu.
Gdzieś przeczytałem że "SP" Swobodnaje Prostanstwo podobno był zaimplementowany na MiGach-29 9.12A należących do LSK-NVA - a jego usunięcie po przejęciu tych maszyn przez Bundesluftwaffe było warunkiem do dalszego dostępu do części zamiennych. Co do procesora danych - "pół biedy" że dali C.100.02.06 (oryginalna architektura POISK), zaś w samym radiolokatorze jest defacto jeszcze jeden blok - procesor sygnałowy - pytanie czy on został "skrojony" i jak?
A czasem ten syryjski MiG to wariant "MLA" który pojawia się w publikacjach?
[...]
Ciekawe, do czego służy ten zasobnik przy stateczniku pionowym?
Osobiście wydaje mi się że jednak nie. Gdyby to był MiG-23MLA (23-12A lub 23-14) albo jego kuzyn - MiG-23P (23-16), to mielibyśmy do czynienia z blokami radiolokatora N-006 Saphir-23MLA (swoją drogą również zdolny do odpalania rakiet R-24R/T). Nasz "klient" ma wyraźnie radiolokator rodziny N-008 charakterystyczny dla modeli MLD.
Tak w ogóle to nasz "syryjczyk" ma jeszcze jedną ciekawą cechę. Proszę spojrzeć na układ czujników na stateczniku pionowym:

Po kolei mamy następujący zespół czujników:
- czujnik kursu magnetycznego (do IKW).
- antena "Pion-N" systemu RSBN.
- ten gruby "czop" to antena transpondera SO-69.
- bo bokach "czopu" - antenki aparatury IFF "SRZO-2M".
- światełko pozycyjne, a po bokach - uwaga - czujniki systemu SPO-15L Berioza (zamiast starszych SPO-10 i SPO-10M spotykanych w MiGu-23ML/MLA).
- próbnik do rozładowywania ładunków elektrostatycznych w czasie lotu.
Zaś to coś przy stateczniku pionowym o które pytasz to po prostu zasobnik ze spadochronem hamującym.
Poza tym dochodzimy w tym miejscu do tego że znowu istnieją aż trzy podobne do siebie wersje MiGa-23:
MiG-23MLA:
Produkt
23-12A: wariant eksportowy MiGa-23MLA (taki 'podkręcony' MiG-23ML Produkt 23-12).
Produkt
23-16: produkowany na potrzeby WWS i PWO.
MiG-23P:
Produkt
23-14: rozwinięty z ML kuzyn wersji MLA dla lotnictwa PWO.
Wersje te są ze sobą bardzo blisko "spokrewnione" zaś rozróżnienie ich to olbrzymi problem i generalnie można się naprawdę pogubić (różnią się z zewnątrz dosłownie szczegółami). Wszystkie te maszyny posiadają również różne wersje radiolokatora N-006. Cechą wyróżniającą tę rodzinę od zwykłych MLów jest też znajdująca się u boku obu wlotów powietrza taką "płyta" o charakterystycznym kształcie, kryjąca anteny radiołącza do naprowadzania i kierowania z ziemi w zakresie automatycznym. MiG-23MLA (23-16) w kwestii RWR ma również jakąś bliżej nieokreśloną wersję Beriozy zamiast Syreny.
Może ten rysunek wyjaśni o co mi chodzi


Jeszcze jedną ciekawostką jest to że w zasadzie oznaczenie MiG-23MLA ponoć oficjalnie nie istnieje - w instrukcjach do tych maszyn widnieją tylko nazwy MiG-23ML i MiG-23P, zaś literkę 'A' prawdopodobnie dodano nieoficjalnie aby odróżnić te samoloty jakoś od zwykłych MLów.
Do wystrzeliwania flar/dipoli 
No właśnie że nie - patrz odpowiedź wyżej
W MiGu-23MLD (23-18) masz na ten przykład podwójny wyrzutnik flar/dipoli BWP-50-60 zamontowany na górze kadłuba, zaraz za nasadą skrzydła i mechanizmem zmiany kąta skosu skrzydeł.