Co ciekawe, w MiGu-23M/MF, przy zastosowaniu na wyrzutni podkadłubowej pocisku IR krótkiego zasięgu R-13M również trzeba było sie liczyć z tym niekorzystnym zjawiskiem. I choć technicznie było możliwe takie podwieszenie, to po kilku wypadkach zaprzestano praktyki przenoszenia tej rakiety na węzłach podkadłubowych w 23cich. Nasz 28 PLM o ile mi wiadomo utracił 5 maja 1984 (nomen omen, w dniu moich urodzin lol) w wyniku pompażu silnika będącego następstwem odpalenia R-13stki (i dostania się tym samym do wlotu powietrza znacznych ilości dymu) co najmniej jeden egzemplarz MiGa-23MF (niestety nie pamiętam nr bocznego).. Silnik zgasł na 6 tyś po odpaleniu R-13 nad Wickiem, lecial lotem szybowym 5 minut, po czym pilot katapultował się na 700m. Samolot spadł kolo domku dróżnika koło Sycewic. Co ciekawe, z mapy wynika, że samolot przeleciał lotem ślizgowym około 20km.
What was the experience with the Polish MiG-23MF and the R-13M?
Was the R-13M in service with the MiG-23MF all the time?
Which pylons (fuselage or wing) were used with the R-13M?
I do ask, because it is known that the R-13M at the the fuselage station was a big problem for the jet engine. A fix (at least to some extend) was a modification to the rocket motor nozzle:
http://hunavia.freeweb.hu/TYPE/MiG-23%20base/MiG23MFWEAPONS/photos/photo8.htmlWas this fix used with the Polish MiG-23MF?
Another final solution was an addition to the engine control, called AKVS (Russian: АКВС) available from 1984 on. Was this installed in the Polish MiG-23MF?
Many thanks!