Autor Wątek: FSX kontra komputer: testy, testy.  (Przeczytany 64721 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #45 dnia: Października 07, 2009, 21:55:09 »
Ja zmieniłem 8800GT 512MB na GTX 275, dało to paręnaście procent na plus. Jakbym kartę wymienił z myślą o FSX to nie uznałbym tego za dobry zakup :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Ponury

  • Gość
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #46 dnia: Października 07, 2009, 21:56:39 »
Ja się wypowiem, bo akurat jestem na bieżąco.
Różnica w wydajności FSX pod XP 32bit / Vista 64 bit jest. Nie ma szału, ale widać że chodzi lepiej i nie tnie się tak mocno. Dx10 to kupa i źródło wiecznych problemów z wyświetlaniem np. świateł. Lepsza woda nie jest tego warta.
Procesor jest najważniejszy. Ja mam obecnie e8500 Mazakstaraparówa edyszyn, chodzi to sobie dzięki pamięciom Apaczstaraparówa edyszyn na 4Ghz a poszło by i na 4.2, ale rewizja jest C0 i wyżej wafla nie podskoczę. FSX jako całość moim zdaniem chodzi zadowalająco, mimo zawalenia mnóstwem dodatków i nakładek. Tam gdzie musi się ciąć tam się tnie (Manhattan), tam gdzie nie musi to chodzi normalnie (Polska). Karta graficzna GF 8800 GTS Elwoodstaraparówa edyszyn jak na mój gust jest za cienka do tego symulatora, z jednej zasadniczej przyczyny: jak trzeba wyświetlić miliard drzewek bo jest jakiś las na Alasce, to się zaczyna grzać. A to powoduje wycie wentylatora, a to powoduje dyskomfort (komputer jako odskocznia od rzeczywistości ma sprawiać mi przyjemność, a nie męczyć mnie wyjącą kartą). I tylko pod tym względem karta GF8800 GTS, skądinąd zupełnie przyzwoita i wystarczająca, jest do FSX zbyt słaba- bo grać się na niej spokojnie da.
Na pewno kolosalne znaczenie ma defragmentacja i burdel na HDD, co nie jest żadnym odkryciem biorąc pod uwagę ilość plików. Mój FSX ma już 16 GB, a przecież ciągle nie ma jeszcze tak naprawdę ani Polski do FSX ani żadnego samolotu (poza modelami z Accusim).

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #47 dnia: Października 07, 2009, 22:22:25 »
Znalazłem przyczynę tej dość wyraźnej różnicy między XP a W7 problem powodował CPU-control a zasadniczo jego brak na W7, gdy ustawiłem by firewall, antywirus, ASX i inne "stałe" programy odpalały się na 4 rdzeniu ilość klatek momentalnie podskoczyła i praktycznie jest taka sama jak na XP. Zastanawiam się czy jest jakiś sens zmiany pamięci z 800 na 1066 MHz, zobaczę jakąś różnicę ??? (co myślicie o tych kostkach http://www.proline.pl/sklep.php?p=GEIL+4GB+DDR2+1066+U)
Życie jest jak bieg na sto metrów - im bardziej będziesz się spieszył, tym prędzej znajdziesz się na mecie.

Win 7, MA770-UD3, Phenom II X4 810, GF 250 GTS, 4gb 1066mhz

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #48 dnia: Października 08, 2009, 13:22:55 »
Zwykłe kostki bez szału. Poza tym starczy tego zaśmiecania wątku.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #49 dnia: Grudnia 07, 2009, 09:53:12 »
Wczoraj przetestowałem trzy najpopularniejsze liniowce pod kątem klatkożerności. Testy odbyły się na Heathrow na pasie 27L, w ciągu dnia, przy burzowej pogodzie, widok z kokpitu. Przed pomiarem FPS`ów włączałem na chwilę widok zewnętrzny żeby wgrać cały model do pamięci. Samoloty były w trybie "gotowy do startu", czyli wszystkie systemy włączone. Benchmark robiłem FRAPSem, pomiar klatek trwał równo 60 sekund.

Wyniki:

PMDG 747
Min    Max    Avg
17     20      18.7

Captain Sim 757
Min    Max    Avg
20     24      22.12

Level-D 767
Min    Max    Avg
23     28      26.13

I na koniec microsoftowy DC-3
Min    Max    Avg
34     42      38.9

Wszystkie samoloty po patchowaniu. FSX z SP2 (DX9) na Windows 7 64bit.
Zaskoczył mnie w dość dobry wynik B757, szczególnie że ma wymodelowaną całą kabinę włącznie z kiblami :). Pamiętam że kiedyś modele CaptainSima były lipne pod kątem wydajności.

Szczegółów ustawień grafiki oraz kompa nie podaje bo nie ma to znaczenia dla tego testu. Podam tylko że ustawienie dla samolotów było Very High.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #50 dnia: Lutego 06, 2010, 09:53:05 »
Interesujący tweak został opisany tutaj:
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=275328

Chodzi o to aby wbrew innym poradom w których należy zwiększać wartość bufferpools, ustawić to na zero. Wtedy FSX nie próbuje na siłę zarządzać pamięcią karty graficznej.

Eliminiuje to całkowicie mikroprzycięcia obrazu więc nie trzeba w ogóle ograniczać FPS, ale może powodować różne artefakty i migoczące tekstury gdy zaczyna brakować pamięci na karcie. Zalecane tylko dla właścicieli kart graficznych z 1GB i więcej VRAM.
« Ostatnia zmiana: Lutego 06, 2010, 10:07:15 wysłana przez some1 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #51 dnia: Lutego 06, 2010, 13:35:40 »
Używam tego tweaka na swoim sprzęcie. Inaczej, nie byłem w ogóle w stanie latać na moim sprzęcie na FSX (intel i5, 4GBddr3, ATI 5850) z powodu olbrzymiego szarpania obrazu i bardzo niskich fps. Samolotami payware w ogóle nie latałem (Cub z A2A miał 10 fps nawet przy autogen off ;) )

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #52 dnia: Lutego 06, 2010, 14:39:31 »
Czyli dodajemy:

[BufferPools]
PoolSize=0

w fsx.CFG ?
Nie ma takiego wpisu, więc będzie to zupełnie nowy?
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #53 dnia: Lutego 06, 2010, 14:55:46 »
Tak, należy go dodać. Moje wcześniejsze zabawy z bufferpools kończyły się spadkiem wydajności i "kolcami" z autogenu (tzw. spikes), a tu proszę - po dodaniu wpisu wydajność wzrosła :) Nawet na idiotycznie wysokich ustawieniach (czyli bloom, maksymalna woda i ekstremalny autogen a do tego burza i nieco klatkożerny samolot) dało się całkiem przyjemnie latać, choć po dłuższej chwili wyskoczył błąd OOM - nie wiem jednak, czy to zasługa wpisu, bo i bez niego przy wysokich ustawieniach zdarzały się takie nieprzyjemności (32-bitowy Xp oraz GTX285 w wydaniu 2GB). Po zredukowaniu ustawień podczas półgodzinnego lotu wszystko działało płynnie, a OOM się nie pojawił - dzięki za wskazanie tweaka ;)

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #54 dnia: Lutego 07, 2010, 09:49:26 »
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=271168 jeszcze inny przykład ustawień Poolsize
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #55 dnia: Marca 21, 2010, 15:09:52 »
Z moich doświadczeń też lepiej ustawić wygładzanie (tylko antyaliasing) z poziomu karty graficznej.
Oto przykład, czas testu (prawie) i obszar taki sam
1. Opcja - wygładzanie z FSX, karta pod kontrolą aplikacji, FPSy zablokowane na poziomie 38.
2. Opcja wygłądzanie na karcie. FPSy zablokowane na poziomie 38.
Filtrowanie Anizo w FSX właczone.

Frames    Time (ms)    Min    Max    Avg
1622   58243                 17     38   27,849
1786   59167                 22     38   30,186 (wzrost na  minimalnej wartości o 30%), jakościowo ustawione takie same wzg. wzroku ;) jak pod FSX, średnio o 8,4% lepiej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #56 dnia: Kwietnia 04, 2010, 14:40:08 »
Tweaku z ustawieniem bufferpools = 0 ciąg dalszy: http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=280688&st=100&p=1745142&#entry1745142 (porady udzielane w następnych postach są 'nieco' ekstremalne, ja zastosowałem tylko te podlinkowane plus oczywiście bufferpools = 0)

Do tej pory ustawienie bufferpools na zero powodowało u mnie po niezbyt długim czasie artefakty i wysypanie się karty graficznej. Z ustawieniami powyżej aktualnie próbuję zamordować komputer latając na FTX seattle w czasie burzy i póki co mi się to nie udaje :) Nawet artefaktów i migoczących tekstur nie widać. Warto zatem potestować, bo płynność animacji znacznie wzrasta, przede wszystkim nie ma przycięć w animacji terenu a i klateczek jakby kilka przybyło...

"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 08, 2010, 19:34:47 »
Pojawiło się podsumowanie różnych tweaków, wyjaśniające ich działanie i wzajemny wpływ na siebie:  http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=281538

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 11, 2010, 11:14:44 »
Pojawiło się podsumowanie różnych tweaków, wyjaśniające ich działanie i wzajemny wpływ na siebie
Faktycznie, może ktoś kiedys to zbierze do kupy i przetłumaczy nawet dla innych? Można by to dac na początek wątku.
Tak na marginesie w zwiazku z tym tematem (http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=281538 trzeba byc zarejestrowanym), gosciu podaje ustawienia a potem ma wyłaczony całkowicie autogen i obiekty dodatkowe  :012: Ale o co kaman? Tak to i ja mam ze 100 fps.

A tu log z wpływu synchronizacji pionowej w karcie

2010-04-11 12:07:44 - fsx (FPS)
Frames: 1843 - Time: 53929ms - Avg: 34.175 - Min: 24 - Max: 83 - bez vSync

2010-04-11 12:09:39 - fsx
Frames: 2795 - Time: 90801ms - Avg: 30.782 - Min: 16 - Max: 64 - z

2010-04-11 12:12:03 - fsx
Frames: 1648 - Time: 52490ms - Avg: 31.396 - Min: 22 - Max: 52 -z

2010-04-11 12:13:40 - fsx
Frames: 2539 - Time: 72567ms - Avg: 34.988 - Min: 23 - Max: 71 - bez vSync

Kabina B-17 A2A Accu. Potwierdza to, że lepiej synchronizacje pionową mieć wyłaczoną
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2010, 16:36:51 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: FSX kontra komputer: testy, testy.
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 12, 2010, 01:44:04 »


Polecam Light Bloom Effect  "ENBSeries":
http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=248307
U mnie żadnego wpływu na FPS, jak dałbym normalny efekt, od razu z - 7-10 fps mniej.
Można też samemu poustawiać efekty jak komuś się chce grzebać.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl