Jaka tam magisterka

W przypadku MiGa-29 9.12/9.13 za sterowanie konfiguracją punktów podwieszeń, wybór przez pilota uzbrojenia pod odpowiednim punktem podwieszenia, zobrazowanie w kabinie stanu uzbrojenia odpowiada panel dystrybucji uzbrojenia SUW-29 (
СУВ -
Система
Управления
Вооружением, odpowiednik WCS w "zachodniej" terminologii). Z tym układem zaś jest sprzężony drugi - system SUO-29 (
СУО -
Система
Управления
Огнем, de facto odpowiednik FCS w zachodniej terminologii) odpowiedzialny m.in. za programowanie autopilota pocisku rakietowego przed odpaleniem i tym podobne funkcje.
Prawda jest taka iż w egzemplarzach MiGa-29 z różnych serii produkcyjnych, różne podwersje tego układu (a jak głosi producent, istnieje ich kilka) dopuszczające tym samym rozmaite konfiguracje podwieszeń. O ile wiem, jedno jest pewne: konfiguracja 2xR-27R1, 2xR-73K/L, 2xR-60M jest niedopuszczalna, a choć widziano maszyny z takowym wariantem (np. 9.12B należące ongiś do Jugosławii, może w ich egzemplarzach jest to dopuszczalne?), to był on jednak stosowany wyłącznie na wystawie statycznej. Z całą pewnością można stosować warianty 2xR-27R1, 4xR-73K/L i analogiczny z rakietami R-60M. Jedna wersja głosi iż w niektórych wersjach SUWa nie jest możliwe podwieszenie 2óch typów rakiet IR (a więc nawet 2xR-73 + 2xR-60 odpada), innym razem natomiast słyszy się iż dopuszczalne są łącznie max. 2 typy uzbrojenia (możliwe że obie zasady obowiązują jednocześnie). Szczerze mówiąc sam nie wiem jak z tym do końca jest, a kilka dokumentacji MiGa-29 które posiadam w moim rozumieniu nie są w tej kwestii jednoznaczne.
Bardziej liberalny pod tym względem jest z pewnością układ SUW-29S znany z wersji samolotu 9.12S/9.13S, obsługujący więcej typów pocisków kierowanych, i z pewnością możliwa jest większa ilość konfiguracji podwieszeń.