Autor Wątek: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit  (Przeczytany 12467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 08, 2008, 22:03:21 »
Znalazłem kilka odpowiedzi na pewnym forum (niestety anglik) i chyba z tego co kumam to jest właśnie mowa o podobnym problemie jak nasz.

Może ktoś anglojęzyczny poczytać ten temat i coś mi tu łopatologicznie wytłumaczyć o czym oni tam rozmawiają?

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t52377.html
dzięki

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 10, 2008, 10:26:22 »
Mniej więcej chodzi o to, że sterowniki sprawiają problemy i.... FSX na DX10 ma na stałe zablokowany AAx2 i nie da się tego zmienić, ponieważ trzeba by dokonac modyfikacji kodu gry. W baaardzo dużym skrócie, ale mniej więcej to jest esencja tego tematu.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Offline noe

  • PAT
  • *
  • War Thunder
    • BILT POLSKA
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #17 dnia: Marca 04, 2008, 20:36:31 »
Może komuś się przyda link do tej dyskusji i przetestuje porady i coś nam wytłumaczy co i jak.

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=25186&PN=1

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 11, 2008, 22:40:04 »
Podpinam pod temat, bo nie ma sensu zakładać nowego. Otóż po wyłączeniu "DX10 preview" w FSX + ACC na Viście x64 z niewiadomych przyczyn odświeżanie monitora spada mi do około 60Hz (piszę około, bo oceniam na oko, widzę migotanie i ramka obrazu się zwęża, ponieważ monitor nie jest dobrze skalibrowany pod tę częstotliwość). W DX10 nie ma problemu z odświeżaniem 85Hz. Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Przyszła na mnie kolej :005:. Czy ma/miał ktoś z Was podobny problem do mojego? Chodzi o to, że po pierwsze primo pojawiają się u mnie  i znikają pasy na drogach kołowania, nie wyświetla się w ogóle "progressive taxi", co to ją można włączyć przez okno atc (tak wiem, wstyd z tego korzystać, ale na większych lotniskach jeszcze się gubię  :002:, na wszystko przyjdzie pora). Po drugie primo jak włączę światła to raz je widać raz nie i nie mam tu na myśli stroboskopów, tylko pozycyjne, taxi, landing. Niby pierdoła, ale jak się ogląda samolot z zewnątrz to przeszkadza. Dzieje się to tylko w dx10, w dx9 wszystko jest si.

Konfiguracja: Vista Ultimate 64bit, C2D E8200, 4GB RAM, Zotac 8800GT, do wszystkiego najnowsze stery zainstalowane.

1.
Tu widać urwane pasy.

2.
Tutaj światła pozycyjne widać.

3.
A tutaj już nie. Poza tym coś mały promień skrętu ma ten lotniskowiec  :002:
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Dzieje się to tylko w dx10, w dx9 wszystko jest si.

No właśnie i tu leży przyczyna, w DX10. Podobnie jak u Ciebie miałem tyle różnych bugów na lotniskach (znikające pasy, przenikające się płaszczyzny itd.), że zrezygnowałem z DX10 i wróciłem do DX9. Z tego co sie orientuję takie bugi występują u wielu osób, to zapewne jakieś niedopracowanie współpracy FSX z tym całym DX10. Może będzie SP3  :020:

Konfiguracja nieco gorsza, choć w sumie podobna do Twojej: C2D E6850, 6 GB RAM, GF8800GTS512MB i Vista 64

PS.
A tutaj już nie. Poza tym coś mały promień skrętu ma ten lotniskowiec  :002:

Czepiasz się. Po prostu nie ma wizualizacji samolotów. Kiedyś czytałem, że w jakimś porcie trzeba było obrócić USS Midway (chyba chodziło akurat o ten okręt, ale pamięć jest zawodna i mogę się mylić) to użyto samolotów ustawionych i zablokowanych na pokładzie po przeciwnych stronach okrętu na dziobie i rufie. Efekt był taki, że okręt zawrócił w miejscu - fakt, że wtedy samoloty były jeszcze porządne i miały śmigła (Skyraidery).

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Dokładnie. DX10 jest trybem bardzo niedopracowanym w FSX. U mnie szczególnie uciążliwe jest migotanie tekstur pasa startowego, że o paskudnych ząbkowanych cieniach w kokpicie nie wspomnę.. Ale tak, czy siak jeśli już latam w FSX to raczej w DX 10 bo mimo wszystko zyski przeważają IMHO szalę bugów. Do DX9 wracam tylko i wyłącznie wtedy, gdy mam ochotę polatać maszyną, która w DX 10 nie wyświetla poprawnie tekstur.

kapulet

  • Gość
Ja uważam, że DX10 nie jest wcale taki zły. Mimo czasem migotających tekstur na lotniskach i braku wygładzania krawędzi więcej niż x2 zysków jest więcej niż strat. Ogólnie gra wygląda inaczej. Woda, chmury i widoki (powietrze jest dużo bardziej przejrzyste ) są ładniejsze niż w DX9. Wystarczy wyłączyć dynamiczne cienie w kokpicie (bo one najbardziej przeszkadzają). Też byłem sceptyczny do tego trybu, ale po kilku lotach i niezważaniu na małe bugi, efekt jest wart swej seny. Dawałem w odpowiednim topiku screeny z DX10 i takiego efektu realności niestety w DX9 brak.

Dopisane: Choć zapewne dopiero z nadejściem SP3 tryb ten będzie w pełni poprawny (miejmy nadzieję) :001:
« Ostatnia zmiana: Maja 22, 2008, 20:50:41 wysłana przez kapulet »

kapulet

  • Gość
Nie zdążyłem już zmodyfikować.

Te screeny (oprócz opisanych z DX9) i te z Rocky Montains są w DX10
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9193.135,
jak również Lublin nad Puerto Rico czy Australia.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwca 17, 2008, 19:56:05 »
Witam wszystkich mam malutki problem z F14A od Irisa. Mianowicie: Po zainstalowaniu FSX+SP1+Accelerate pod Wiśtą x64 Przy starcie gry na ułamek sekundy szyby w kokpicie są przejrzyste a za moment robią się czarne. Wiem od Kapuleta że on też tak ma i Vowthyn również. Czy ktoś spotkał się kiedyś już z tym bugiem i czy zna panaceum na tą bolączkę :011: Pod XP ten bug nie występuje :005:
11:05 PM

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwca 17, 2008, 20:14:19 »
A ten F-14 to nie port-over z FS9 ? Taki samolot zrobiony narzędziami FS2004 będzie się zachowywał poprawnie w trybie DX9 (dodajcie do tego obniżoną wydajność) a w trybie DX10 będzie porażka, znaczy nie wyświetlą się poprawnie tekstury.
Pany, nie brać w ciemno maszyn. Szkoda kasy.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwca 17, 2008, 20:18:01 »
Jestem swierzak(swiezak) w FSX wiec trudno mi powiedziec. Widzialem kilka Tomcatow do FSX i kazdy byl przerobka ze starszych wydan tego sima. Widac to bylo po teksturach. Tomcat od Irisa ma VC 3D, piekne tekstury, wiec powinien byc robiony od podstaw do FSX. Tak przypuszczam. Przepraszam ze w poscie brak polskich znakow ale pisze wlasnie z pod(spod) Visty i nie jestem w stanie jej zpolszczyc(spolszczyc) :005:

Bez "polskich znaków" też można pisać poprawnie. Proszę o tym pamiętać w przyszłości. Dziadek Kos
« Ostatnia zmiana: Czerwca 17, 2008, 20:36:37 wysłana przez Kos »
11:05 PM

empeck

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwca 17, 2008, 20:44:59 »
Z tego co wiem, nie ma natywnego F-14 pod FSX. MilViz nad jednym dopiero pracuje.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwca 17, 2008, 21:11:19 »
Kurcze ale czerwono ! Jak na dyktandzie w podstawowce ! Obiecuje poprawe.
Natywny czyli utworzony dla srodowiska FSX - Tak mam to rozumiec :011: Czyli jednak Tomcat Irisa to model przeniesiony z FS2004 :015: :011: Nie da sie tego buga wyeliminowac :011:
11:05 PM

empeck

  • Gość
Odp: Brak wygladzania krawedzi i bledy w wyswietlaniu tekstur w FSX+VISTA 64-bit
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwca 17, 2008, 21:25:09 »
Kurcze ale czerwono ! Jak na dyktandzie w podstawowce ! Obiecuje poprawe.
Natywny czyli utworzony dla srodowiska FSX - Tak mam to rozumiec :011:

Tak

Czyli jednak Tomcat Irisa to model przeniesiony z FS2004 :015: :011:

Na to wygląda.

Nie da sie tego buga wyeliminowac :011:

To nie jest bug, tylko marketing. Nie da się tego wyeliminować, developer musiałby wypuścić wersję stworzoną narzędziami z FSX.