Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #135 dnia: Maja 23, 2008, 11:49:09 »
Diody będą rozmieszczone symetrycznie na całej płytce elementów. Podkładki do przycisków wykonane będą z plexy przeźroczystej więc nic nie będzie światła hamowało, mam nadzieję.

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #136 dnia: Maja 23, 2008, 17:22:19 »
11:05 PM

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #137 dnia: Maja 23, 2008, 18:29:45 »
Ciekawy projekt kokpitu.Myślę,że w naszych realiach musimy szukać skromniejszych rozwiązań.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #138 dnia: Maja 25, 2008, 17:43:29 »
Witam,
przedstawiam na zdjęciach postęp prac związany z realizacją centralnej konsoli w wersji zminimalizowanej.Minimalizacja jest związana wyłącznie z brakiem miejsca na biurku.Pisałem na ten temat w poprzednich post.Projektuję kokpit w ten sposób,że można będzie w przyszłości przedłużyć kolumnę wykonująć pełną wersję centralnej konsoli.




Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #139 dnia: Maja 26, 2008, 14:39:26 »
Jak dla mnie rewelacja. Bardzo estetyczne wykonanie. Czy poniżej planujesz wbudować wskaźniki?   :001:

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #140 dnia: Maja 26, 2008, 14:48:33 »
Szkoda tylko że widać fakturę drewna. Osobiście użyłbym drewna, żywicy i polaru gdyby trzeba było. Nadał temu bardziej industrialny wygląd. Teraz mi to przypomina mebel ;). Mimo wszystko i tak szacunek za wykonanie.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #141 dnia: Maja 26, 2008, 15:20:10 »
Użyłem drewno ponieważ jest łatwe w obróbce.Po wyposażeniu w panele nie będzie widać,że podstawa jest drewniana.Panele będą z pleksi opal,podświetlane.Na kokpicie będzie osłona,jeszcze nie wiem z czego ją wykonam.Ta osłona będzie decydowało o tym na ile kokpit będzie podobny do reala.Chcę użyć wskaźniki cyfrowe.W przyszłości planuję zastąpić je analogowymi.Niestety zastosowanie nowego elementu wymaga testów oraz pewnej inwencji
ps.
KosiMazaki mógłbyś wyjaśnić na czym polega Twój pomysł,może go zastosuję.Oraz co to jest polar? 

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #142 dnia: Maja 26, 2008, 16:06:00 »
KosiMazaki mógłbyś wyjaśnić na czym polega Twój pomysł,może go zastosuję.Oraz co to jest polar? 

Tak jak się w Car Audio robi zabudowe. Z drewna robisz szkielet. Pokrywasz polarem, a na polar żywica. Uzyskasz w ten sposób fajny wyjściowy kształt i bardzo trwały. Dalej szpachla, podkład i lakier :). W zasadzie nadaje się do tego każdy materiał który zaczyna się od "poli". Przykładowo, tutaj użyta została pończocha:

http://www.tuning.depend.pl/tuning/zabudowa-car-audio_honda-del-sol/

Tutaj też słupki są zrobione tak:

http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html
http://www.honda.slask.pl/forum/viewtopic.php?t=5596
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #143 dnia: Maja 26, 2008, 19:12:46 »
Dziękuję za linki.Załączam zdjęcia prawej strony centralnej kolumny.Jest niekompletna zrobiona pod MFD.Podobnie jak na kolumnie środkowej będą umieszczone wskaźniki cyfrowe a później wymienione na analogi,które muszę najpierw poznać.Tutaj zastosowałem płytę pilśniową wzmocnioną z tyłu listwami z drewna.Paneli-ki pod wyświetlacze będą z pleksi.
Proszę o wyrozumiałość przy ocenie mojej pracy, jestem elektronikiem i prace związane z obróbką drewna,pleksi itp.są dla mnie bardzo uciążliwe dlatego często pytam na forum o radę.Teraz mam problem jak rozwiązać tzw."glaresheld" czyli osłonę przodu kokpitu.Intruder zrobił ją z żywicy epoksydowej.Ja myślę o zastosowaniu albo pleksi albo płyty pilśniowej albo tzw.twardej płyty spienionej z PCW o nazwie Creativ.Osłona ma opływowe kształty i jest to jeden z poważniejszych problemów.Załączam dwa zdjęcia glaresheld jako przykład realizacji.
Jeśli ktoś ma pomysł jaki zastosować materiał i wykonać osłonę kokpitu proszę o radę.






Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #144 dnia: Maja 26, 2008, 22:29:33 »
Vito skoro cierpisz na brak miejsca, z resztą jak większość z nas może warto rozważyć budowę kokpitu rozkładanego tak jak rozwiązał to facet tutaj:
http://www.vipersnest.it/f-16consolefalcon/AperturaChiusura%20SEQUENZA%20800x600.htm
Nie zajmuje dużo miejsca,  jest rozkładany na czas gry a biurko może stać sobie spokojnie z boku i służyć do tego do czego pierwotnie zostało zaprojektowane.  Jestem ciekaw jak rozwiążesz problem z ukształtowaniem "glaresheld". Ja po prostu w miejscu załamań rozciąłem poliwęglanowe płyty co w efekcie dało ostre krawędzie i tak do końca mnie nie satysfakcjonuje. Chcę to zmienić ale na razie nie mam żadnej koncepcji.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #145 dnia: Maja 26, 2008, 23:18:06 »
Bardzo ciekawe rozwiązanie myślę jednak,że pozostanę przy moim projekcie.Co do glaresheld to KosiMazaki podsunął mi pomysł z żywicą i pończochą.Muszę to przemyśleć może coś z tego wyniknie.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #146 dnia: Czerwca 17, 2008, 12:57:10 »
Witam !
Znów po dość długiej nieplanowanej przerwie wznowiłem pracę nad ICP. Teraz w wakacje mam nadzieję że będę mieć trochę więcej czasu i ostatecznie w Lipcu zakończę cały projekt. Jak do tej pory udało mi się dociąć (co prawda nie za ładnie) laminat, oraz nawiercić prawie wszystkie otwory. Zostało ich do nawiercenia 7, 6 pod przełącznik i jeden duży pod DCS (którego jeszcze nie zrobiłem). Po skończeniu wiercenia zamaluję otwory lakierem a resztę wytrawię. Zdecydowałem się nie robić ścieżek, a wszystkie podłączenia wykonać na innej płytce.
Poniżej zdjęcia:
 

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #147 dnia: Czerwca 19, 2008, 13:20:44 »
Gratuluję Flanker.Mam pytanie dotyczące
Cytuj
Po skończeniu wiercenia zamaluję otwory lakierem a resztę wytrawię. Zdecydowałem się nie robić ścieżek, a wszystkie podłączenia wykonać na innej płytce.
Jak to rozumieć.Na zdjęciu jest płyta z laminatu bez miedzi.Czy możesz dokładniej wyjaśnić funkcję tej płyty oraz drugiej tej do połączeń elementów.

Offline JankeS

  • 13 WELT
  • *
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #148 dnia: Czerwca 19, 2008, 13:51:48 »
Na zdjęciu jest płytka z laminatu z miedzią ;) Flanker zrobi tam tylko pola lutownicze do elementów, tak jak pisał. Połączenia sygnałów na osobnej płytce.
F-16C Block50 driver...

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #149 dnia: Czerwca 19, 2008, 13:54:39 »
To jest ta sama płytka. Z jednej strony jest miedź z drugiej laminat. Rysujesz mazaczkiem ścieżki i wytrawiasz. Miedź znika i masz gotowca. Tutaj jedna płytka posłuży za stelaż (pewnikiem dlatego aby zachować właściwy układ klawiszy) i jej nie będzie Flanker trawił, dopiero druga będzie właściwą do której zostaną doprowadzone kabelki. Przynajmniej ja tak to rozumiem :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"