Autor Wątek: eCockpit F-16  (Przeczytany 151316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #720 dnia: Marca 04, 2014, 13:08:18 »
Dzięki Freeman13. Na obecną chwilę nie mam w planach budowy kokpitu, brak miejsca. Ale gdyby się coś zmieniło będę miał Twoją propozycje na uwadze :). I jeszcze jedno pytanie. Czy fotel A-10C jest identyczny z tym w F-16? A jeśli nie to to jakie są różnice.
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #721 dnia: Marca 04, 2014, 16:35:51 »
Czy fotel A-10C jest identyczny z tym w F-16? A jeśli nie to to jakie są różnice.

Warthog również jest wyposażony w Aces II, ale nie jest to identyczny fotel z tymi które montuje się w F-16. Jeśli chodzi o różnice to jest ich kilka, począwszy od wizualnych po niektóre rozwiązania techniczne. Jedną z różnic widocznych na pierwszy rzut oka, jest inny mechanizm i wykonanie ejection handle.
Jeśli szczerze jesteś zainteresowany konstrukcją Aces'a to polecam lekturę na tej stronie:

http://www.ejectionsite.com/

Uprzedzam że nie jestem ekspertem w tym temacie, więc traktuj moje wypowiedzi z pewną tolerancją ;)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #722 dnia: Sierpnia 29, 2014, 16:11:15 »
W związku z modernizacją mojego kokpitu powracam do tego wątku. Od kilku miesięcy kokpit jest zdemontowany co widać na zdjęciu. Powstał problem czy go montować, zrezygnować czy zrobić modernizację. Zwyciężyła trzecia opcja. Modernizację rozpocząłem od lewej burty. Jest ona sterowana przez urządzenia OpenCockpits, które wykonałem kilka lat temu jako modele na płytach uniwersalnych. Są pokazane na zdjęciu. Modernizacja lewej burty polega głównie na wymianie elektroniki. Zaprojektowałem nowe płyty na druku jednostronnym z inną organizacją sterowania i innymi złączami. To rozwiąznie wymusiło zrobienie nowych rozdzielaczy sygnałów tak aby nic nie zmieniać w interfejsach paneli. Efekt jest zadawalający jest to pokazane na zdjęciu. Przy okazji zmieniłem wskaźnik 3x3 LED wychylenia hamulców aerodynamicznych na wyświetlacz 7seg-LED, co uprościło elektronikę. Zamknąłem przód lewej burty płytą na której są złącza do podpięcia 2 sznurów łączących lewą stronę z CP.



Stary projekt lewej burty

Nowy projekt.

Stara elektronika.

Nowe płytki.

Kolejnym blokiem do modernizacji będzie HUD, ale o tym  następnym razem.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #723 dnia: Sierpnia 30, 2014, 08:24:42 »
W przypadku HUD, elektronikę wymieniłem jakiś czas temu. Zamieniłem MJoy sterownikiem DMKeys8. Jest też w HUD-box drugi sterownik DMJoy, który steruje sterem kierunku. W głębi box jest rozdzielacz sygnałów dla ICP, HSI oraz innych elementów wykonawczych. Obecnie czekam na nowy ICP, który wymieni stary. Stary ICP ma już kilka lat, widać to na zdjęciu. Teraz jest okazja zrobić porządki w HUD-box. Na zdjęciach to widać. Ponieważ stary ICP był trochę większy i inaczej zrobiony to muszę teraz zmienić front HUD-a tak aby osadzić nową konstrukcję. Informacje na temat nowej wersji ICP przedstawi Drejku, ponieważ jest on mocno zaangażowany w ten projekt i zna go najlepiej. Jedno jest pewne, cena będzie niższa od rozwiązań na Viperpits. Jest to całkowicie polskie rozwiązanie łącznie z sterownikiem Damosa.
HUB-box przed porządkowaniem.

Po zmianach.

Stary ICP.

Przód HUD-box.

Po modernizacji HUD przyjdzie kolej na prawą burtę. Tutaj jest kilka niewiadomych. Chciałbym wymienić mechanikę oraz potencjometry na mod nazwany FCC. Robiłem testy na uproszczonym modelu z sterownikiem DMjoy. Testy muszą być wykonane na prototypie Drejku z sterownikiem oraz softem Cougara. Po tych testach będzie odpowiedź czy nasz projekt FCC jest do przyjęcia. Jeśli tak to mamy nową jakość drążka Cougara. Dopiero w tym momencie mogę przystąpić do prac stolarskich mojej prawej burty.



Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #724 dnia: Sierpnia 30, 2014, 11:07:31 »
Vito miło widzieć Cię znowu wśród "żywych", w dodatku działającego dalej w temacie... :) Kibicuję w postępach i czekam na relacje z kolejnych etapów modernizacji, mam nadzieję że u Drejka też się coś ruszy bo nic dawno nie pokazywał. Pozdro ;)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #725 dnia: Września 16, 2014, 14:49:56 »
Po zmianach w lewej burcie oraz HUD box przyszła kolej na prawą stronę kokpitu. Tutaj głównym problemem jest wymiana mechaniki oraz potencjometrów na sensory. Nazwaliśmy to rozwiązanie FCC, ponieważ jest pewne podobieństwo. Bardzo jestem ciekawy czy ten projekt będzie działał  prawidłowo. Jestem na etapie oczekiwania na prototyp od Drejku, ale w między czasie przygotowałem miejsce w prawej burcie pod FCC co widać na zdjęciu. Poprzednio była półka pod podstawę drążka Cougara, teraz jest puste miejsce. Jeśli FCC  spełni nasze oczekiwania to będzie trochę wolnego miejsca na dodatkowe panele.
Przy okazji modernizacji prawej strony zrobiłem pewne zmiany w organizacji sterowania paneli. U mnie każdy duży blok jest sterowany autonomicznie, co znacznie redukuje ilość połączeń pomiędzy blokami. Sterowanie prawej strony jest oparte na sterowniku simOUT oraz simIN. Ponieważ w HUD box jest niewykorzystany w pełni sterownik DMKeys8 to przerzuciłem kilka połączeń do prawej burty otrzymując możliwość utworzenia dodatkowej  matrycy. W rezultacie mam duży nadmiar wejść do wykorzystania w przyszłości jeśli powstaną nowe panele na dodatkowej powierzchni na miejscu starego Cougara.





Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #726 dnia: Września 24, 2014, 16:37:30 »
Postanowiłem zrobić wymianę paneli na prawej burcie. Ponieważ nie korzystam z panelu Voice Message to na jego miejsce umieściłem klawiaturę pomocniczą 4x3, którą przerobiłem z starej wersji. Opisy na przyciskach są tymczasowe, ponieważ nie mam jeszcze koncepcji jakie funkcje będą realizowane. Jak widać na zdjęciu jest jeszcze półka pod starą wersję Cougara. Jeśli sprawdzi się mod FCC do Cougara to będzie dużo wolnego miejsca i prawdopodobnie przeniosę pomocniczą klawiaturę na to miejsce dodając jeszcze kulkową mysz tak jak to zrobił drejku.



Na załączonych zdjęciach widać części składowe klawiatury oraz jej umieszczenie na prawej burcie.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #727 dnia: Września 24, 2014, 18:51:05 »
Jestem, żyję i postaram się w końcu dokończyć FCC i ICP - niby niewiele brakuje, ale jednak ... .
Masz dużo miejsca pod FCC: pudełko ma 70x70, od strony montażu do burty jest +10 mm, więc mamy 70x80. Wysokość do nakrętki drążka to 240mm (można przedłużyć). Łapy montażowe można zmniejszyć według gustu :)


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #728 dnia: Listopada 08, 2014, 09:46:34 »
Postanowiłem uzupełnić brakujące elementy z prawej strony kokpitu. Zastanawiałem się jak zbudować zegar. Na zdjęciu widać oryginał, który jest dosyć skomplikowany.

Znalazłem w końcu w swoich zbiorach zegarek dla motocyklistów, którego wymiary były podobne do oryginału.



Zrobiłem prostą obudowę z podświetleniem. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale spełnia podstawową funkcję zegara.

Na ostatnich zdjęciach widać efekt końcowy.



Teraz muszę jeszcze zrobić wskaźnik ciśnienia w kabinie. Zrobię go na 7seg-LED, ponieważ nie mam już wolnych wyjść w sterowniku serw a nie chcę kupować do tego celu dodatkowego.
Na ostatnim zdjęciu widać puste pole pod drążek Cougara, ale z tym muszę poczekać na Drejka prototyp.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #729 dnia: Listopada 16, 2014, 19:34:54 »
Vito

Niezła robota. Też ostatnio myślałem o zegarze i na jednym z portali aukcyjnych znalazłem nawet jakiś czas temu budzik z tarczą i wskazówkami w miarę pasującymi do oryginału. Ostatnio zrobiłem oxygen bottle z rury PVC i czegoś co przypominało jajo z niespodzianką   :) 



Z innej beczki,  generalnie nie mam podświetlanych paneli i zastanawiam się nad użyciem farb fluorescencyjnych w kolorze zielonym do pomalowania podstaw przełączników w panelach. Nie wiem może ktoś ma doświadczenia z takim rozwiązaniem i wie jaki to daje efekt np po całodniowym naświetlaniu przez światło słoneczne ?


Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #730 dnia: Listopada 16, 2014, 19:55:45 »
Fajna drabinka, mnie tego brakuje.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #731 dnia: Listopada 17, 2014, 07:37:09 »
Bardzo ładnie to wygląda. Gdybym miał więcej miejsca to chętnie bym przygarnął taki fotelik.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #732 dnia: Listopada 17, 2014, 11:58:01 »
Ostatnio zrobiłem oxygen bottle z rury PVC i czegoś co przypominało jajo z niespodzianką   :)

Maverick możesz napisać coś więcej na ten temat? Jaką średnicę rury PCV dałeś i gdzie nabyłeś to coś przypominające jajko niespodziankę?
Możesz wstawić zdjęcie samej butli? Będę wdzięczny :)

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #733 dnia: Listopada 17, 2014, 18:17:17 »
Tak jak obiecałem zrobiłem wskaźnik ciśnienia w kabinie. Ponieważ nie mam wolnych wyjść do sterowania serw zrobiłem wskaźnik na wyświetlaczach 7seg-LED. Na zdjęciach są pokazane kolejne fazy wykonania wskaźnika. Osłona jest od starego zegara.









Teraz czeka mnie najtrudniejszy etap modernizacji tzn. instalacja i testowanie FCC. Gdy tylko otrzymam prototyp rozpocznę montaż i testy.

Odp: eCockpit F-16
« Odpowiedź #734 dnia: Listopada 17, 2014, 20:14:34 »
Vito, fajny pomysł z wskaźnikiem ciśnienia na 7seg. Zegarek ładnie świeci, proste ale funkcjonalne rozwiązanie, brawo. Zastanawiam się czy ten do paliwka jeszcze działa? :)

@mavericks
 Dobrze Cię widzieć. Twój kokpit też.  :)
 Coś się jednak dzieje, "emerytowani pit-builderzy" wracają, chyba trzeba pogonić pająki i poskładać ustrojstwo na zimowe wieczory. ;)
 PS. Włączyłem, ale tam trzeba posprzątać. Ja nie mam czasu, możesz sam to zrobić jeśli chcesz.