Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => MS Flight Simulator X/FSX: SE/Prepar3D/MS FS2020/MS FS2024 => Wątek zaczęty przez: mirage9 w Czerwca 11, 2010, 14:37:43
-
No coz od pewnego czasu nad tym pracuje.
Rozpisywc sie nie bede bo wiecej info i na bierzaco mozna zobaczyc na http://www.simhangar.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=223 :004:
Kilka fotek:
(http://img291.imageshack.us/img291/6677/wilgakom4.th.jpg) (http://img291.imageshack.us/i/wilgakom4.jpg/) (http://img194.imageshack.us/img194/2504/wilgakom3.th.jpg) (http://img194.imageshack.us/i/wilgakom3.jpg/) (http://img821.imageshack.us/img821/3179/wilgakom2.th.jpg) (http://img821.imageshack.us/i/wilgakom2.jpg/)
(http://img189.imageshack.us/img189/5968/wilgakom1.th.jpg) (http://img189.imageshack.us/i/wilgakom1.jpg/) (http://img36.imageshack.us/img36/3316/wilgakom.th.jpg) (http://img36.imageshack.us/i/wilgakom.jpg/) (http://img249.imageshack.us/img249/7151/2010611143312755.th.jpg) (http://img249.imageshack.us/i/2010611143312755.jpg/)
(http://img248.imageshack.us/img248/9460/201061114321962.th.jpg) (http://img248.imageshack.us/i/201061114321962.jpg/) (http://img338.imageshack.us/img338/2056/2010611143144287.th.jpg) (http://img338.imageshack.us/i/2010611143144287.jpg/)
-
(http://roth.com.pl/kropki/555.gif) Zapowiada się kolejny "must have". Proponuję udostępniać go na licencji "beerware" (http://roth.com.pl/kropki/557.gif)
-
O, fajnie. Jeśli w multi FSXa można podczepiać szybowce to będzie można "pobawić" się w aeroklub :001: A nawet jak nie to i tak czekam z niecierpliwością.
Edit: nie znam się na wydajności FSXa, ale jak ma się 40 tysięcy polygonów w kokpicie do FPSów? Pytam z czystej ciekawości.
-
Tiger Moth Anthonego Lyncha ma z zewnątrz i wewnątrz po około 47 tysięcy polygonów, nie widziałem narzekań na wydajność ;)
-
Wilga ma teraz cos okolo 50tysk a Vc jeszcze nie ma.
-
O, fajnie. Jeśli w multi FSXa można podczepiać szybowce to będzie można "pobawić" się w aeroklub :001: A nawet jak nie to i tak czekam z niecierpliwością.
Edit: nie znam się na wydajności FSXa, ale jak ma się 40 tysięcy polygonów w kokpicie do FPSów? Pytam z czystej ciekawości.
Tak się ma, że Orlik ma 124892 trójkąty w kabinie, a wydajność jest zbliżona do defaultu :) Parę fpsów mniej, ale jest to nieodczuwalne, kto latał, ten wie ;). Dla porównania exterior Orlika ma w tej chwili 38735 trójkątów. Jeśli nie będzie tutaj za dużo indywidualnych materiałów to o wydajność bym się nie martwił.
-
Eloł. Jak postepy nad Wilgą?
-
Zaczalem nakladac nity i linie podzialu blach, czyli caly czas pracuje nad teksturami.
-
A szyby w kabinie już są? :)
-
(http://img156.imageshack.us/img156/4962/wilgaaa.th.jpg) (http://img156.imageshack.us/i/wilgaaa.jpg/)
-
Widze że prace trwają, zaczyna wygladać naprawę fajnie ten model. Dla polskiego pilota może być to sztandarowy produkt do VFRki :) a jak z VC? Rozumiem , że nie masz dużego doświadczenia w tej kwestii. Jakis support posiadasz?
-
VC narazie na ostatnich egzaminach(grafik w sumie na egzaminach).Narazie nie ma nic oprocz jakiejs tam alfy.
Chwilowo ja sie nie zajmuje tym VC tylko grafik bo ja musze dokonczyc model zewnetrzny.
Oczywiscie wszystko bedzie w swoim czasie i dam info jak cos wiecej bedzie wiadomo.Narazie jak powiedzialem ja zajmuje sie exteriorem a grafik egzaminami.Sadze ze w ciagu najblizszych tygodni VC bedzie gotowe-bynajmniej wstepnie.
-
Czepnę się, a co! "Bynajmniej" nie równa się przynajmniej. Ale jak Wilga będzie ready to nie będziemy zwracać uwagi na nieistotne szczegóły;)
-
Maly update ;)
(http://ifotos.pl/img/inter1_wperps.jpg)
-
No No, wyglada w swietle zachodzacego Słońca ;) b. ładnie. Zegary beda 3d? Czy tylko na tym poziomie postepów prac powinno je sie widziec? Gaugesy to chyba osobna sprawa i kazdy modeluje się osobno.
-
Powinienes je widziec bo jest to tylko VC nie podlaczone do modelu zewnetrzengo.
-
Przecież widać, że są 3d. Potem animuje się tylko wskazówki w taki sam sposób jak lotki, klapy, koła itd. Z punktu widzenia FSX nie ma czegoś takiego jak gauge 3d. To są po prostu animowane obiekty, jak każde inne.
-
Jak z projektem? Leci 3 miesiąc od ostatniego postu :)
-
I hope my language is understandable. Or someone can translate.
I have just heard of the news that the PZL104 Wilga was being created for FSX as native.
Hello Mirage,
Hearing of this is very exciting as I have enjoyed the Wilga for a long time. Back in my FS2004 days I came across the one developed by Joe Binka. I have done many repaints for the Wilga. I've also done quite a bit of research into the back ground of this aircraft, and have all of that information currently on my hard drive.
......Here are a few of the paints I have done http://s651.photobucket.com/albums/uu236/OleBoys-Paintshop/PZL%20104%20Wilga/
When you are to the point where mapping has been completed, I would like to offer my assistance for repainting your Wilga.
.....You can contact me by email at ole-boy@hotmail.com
I hope to see this soon for us all to enjoy. What you have done to now, looks fantastic :)
OleBoy
-
YoYek sprawa wyglada tak ze powoli w slimaczym tempie idzie.1 grafik jest znow na studiach i dlubie cala bryle powoli jednak postaram sie go pogodnic,drugi czeka na fotki odemnie,a ja mam tyle spraw na glowie ze nawet nie wiem kiedy wybrac sie znow na lotnisko.
Dodatkowo doszedl jeszcze moj wyjazd do Kanady i dlatego projekt wolno idzie.
Prosze nie poganiac.Kiedy bedzie cos z postepu prac to podesle.
-
Prosze nie poganiac.Kiedy bedzie cos z postepu prac to podesle.
Mirage nic nie poganiam, ale znam wiele niestety projektów, które zostały nieukończone choć szumnie zapowiadane na Forach, więc warto wiedzieć w którą stronę po prostu to idzie ;). Oczywiście trzymam kciuki za model, a jak widzisz też wyżej masz chętnego na dołączenie do ekipy :).
-
No maly update.
(http://ifotos.pl/mini/inter2_seqhxh.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/inter2_seqhxh.jpg/) (http://ifotos.pl/img/inter3_seqhns.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter3_seqhns.jpg/)
(http://ifotos.pl/img/inter4_seqhew.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter4_seqhew.jpg/) (http://ifotos.pl/img/inter5_seqhwh.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter5_seqhwh.jpg/)
-
Łał. Trzymam kciuki aby model lotu dorównał modelowi 3D, mielibyśmy hit na polskiej scenie FSXa. :)
-
No super! Ładnie to wyglada :)
-
Jest tu kilka bledow ale poprawki w drodze.
-
Is that avgas I taste?
(http://img31.imageshack.us/img31/5315/crazypilotb.gif)
-
As u can see this project is still in move so we are working on details.
-
(http://ifotos.pl/img/inter6_sqaxnr.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter7_sqanwp.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter8_sqanwx.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter9_sqansx.jpg)
(http://ifotos.pl/img/inter10_sqansn.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter11_sqanse.jpg) (http://ifotos.pl/img/inter12_sqanss.jpg)
-
Pełen postęp :) i trwa wciaż... fajnie, a wrzucisz też z teksturkami jakimiś ? :)
-
To co widac powyzej to jakies 90% VC.Zostalo dodac troche detali+wniesc poprawki.
Dzis i jutro pracowalismy/bedziemy pracowac nad modelem zewnetrznym.Sadze ze jutro oddamy go do lakierni i za jakies 2 tygodnie bedzie mozna zobaczyc wszystko w kolorach.
-
To może być niezły hit, mam nadzieję że ktoś to wewnątrz naprawdę ładnie pomaluje. Chętnie bym to widział z (niewielkimi?) śladami użytkowania.
-
CDN. prac wykonczeniowych modelu zewnetrznego (http://ifotos.pl/mini/exter1_aphwqh.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/exter1_aphwqh.jpg/)
-
Osz w mordę! Naprawdę zaczynasz mnie coraz bardziej przekonywać, że kiedyś jeszcze na tej Wildze zmierze całą Polskę. Świetnie się prezentuje juz dzis, na serio (ale nie kończ! ;) . Gratulacje!
-
CDN. prac wykonczeniowych modelu zewnetrznego.
Very nice.....more More MORE!!
-
Wspaniała robota !
Piszesz, że wprowadzanie poprawek dla exteriora jest w toku, to mam nadzieję że nie będzie za późno aby przyjrzeć się dokładnie śmigłu. Nie wiem czy jest ono w Waszych planach do poprawki, lecz moim zdaniem jest troszkę za grube względem cięciwy profilu, a szczególnie w oczy rzuca się zakończenie łopaty. Tutaj jest ucięte, a śmigło typu US 122000, montowane m.in. na Wilgach było sfazowane a końcówki lekko zaokrąglone. Na końcówce profil powinien być praktycznie płaski:
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/3/9/8/1575893.jpg
No i sam kąt zamontowania ciężarków wokół piasty jest też trochę inny.
Trzymajcie tak dalej, ogólnie wygląda świetnie !
Pozdrawiam.
-
No wlasnie jeszcze "do przodu" samolotu nie doszlismy bo poprawki zaczely sie od "dup...strony" :)
-
Mirage dwie tez inne uwagi :) :
(http://img263.imageshack.us/img263/8434/wilgalandinggear.jpg)
Chociaz to moze wynikać z oddalonego zdjęcia - zamocowanie amortyzatorów oraz elementów ugięcia się koła.
(http://img168.imageshack.us/img168/5348/wilgacontrolstick.jpg)
Drążek powinien byc lekko wygiety
-
Spoko wiem ze temat na simouthouse istnieje.Kabiny jeszcze nie poprawialismy a nadal pracyjemy nad zewnetrznym modelem.Bledy zostana poprawione.
-
Strach sie bac... (http://ifotos.pl/img/wilgar_arnqqe.jpg)
-
Hahaha, Transformers IV ? :D
-
Przede wszystkim to się wypada powitać więc witam.
Po wtóre to ... yay ten PZL-104 to będzie widzę najmniej poziom Alphasimu ( o ile ktoś tą firmę lubi )
Natomiast po trzecie to tu lineczka do zdjęcia panelu Wilgi z aeroklubu gliwickiego czyli SP-FDA lub warszawskiej SP-AGZ* http://img185.imageshack.us/img185/3197/img4304s.jpg
jej jakość pewnie pozostawia wiele do życzenia ale to jedyna fotka na której mojej ukochanej niema :)
* była w gości na pikniku lotniczym w Gliwicach w tym roku.
-
EAH mi fotka cos nie dziala a samolot z ktorego "korzystamy" stoi na lotnisku w maslowie.
Z Wilga celuje wyzej niz alphasim.
BTW:Jutro umieszcze fotki szczegolowe modelu zewnetrzengo ktory jest juz gotowy w 99%.
Idzie on do lakierni dlatego jesli by ktos znalazl jakies bledy to z checia poprawimy.
YoYo jak mozesz to na SimOuthouse tez o tym wspomij.Ja temat sledze tam na biezaco.
Wszelkie poprzednie bledy dotyczace modelu zewnetrzengo zostaly poprawione.
Jesli ktos dysponuje dobra fotka smigla US 122 000 to prosilbym o przeslanie na maila:mirage9@wp.pl
-
Wspomnimy wspomnimy. Nie ma wilgi na babicach, tak juz jutro cyknąłbym fotkę. Wczoraj była niezła jazda, zacieły się drzwi od hangaru i przepychałem je autem :D
-
ciach ciach
Nie wiem czemu nie "funga" ale voila linka bezpośrednia ( działa na bank sprawdzone)
http://img130.imageshack.us/img130/8671/img4304v.jpg
co do tej SP-AGZ http://img294.imageshack.us/img294/1097/img4248y.jpg to jestem pewien że ona Warszawska
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/0762615/L/
chyba że na www.airliners.net jest błąd.
-
Panowie ponizej daje 20 fotek modelu zewnetrzenego.Prosze o wszelkie uwagi jesli sa wzgledem wygladu.Z mila checia poprawimy co trzeba.
Prosze pod uwage nie brac VC i braku tekstur bo wlasnie na dniach model idzie do lakierni.
(http://img716.imageshack.us/img716/8922/40573966.th.jpg) (http://img716.imageshack.us/i/40573966.jpg/) (http://img440.imageshack.us/img440/6426/34462061.th.jpg) (http://img440.imageshack.us/i/34462061.jpg/) (http://img820.imageshack.us/img820/8625/30734663.th.jpg) (http://img820.imageshack.us/i/30734663.jpg/)(http://img180.imageshack.us/img180/1383/49934199.th.jpg) (http://img180.imageshack.us/i/49934199.jpg/)(http://img294.imageshack.us/img294/1364/28892324.th.jpg) (http://img294.imageshack.us/i/28892324.jpg/)(http://img268.imageshack.us/img268/8264/60327260.th.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/60327260.jpg/)(http://img169.imageshack.us/img169/7883/95302822.th.jpg) (http://img169.imageshack.us/i/95302822.jpg/)(http://img840.imageshack.us/img840/9328/45034985.th.jpg) (http://img840.imageshack.us/i/45034985.jpg/)(http://img530.imageshack.us/img530/1985/w10f.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/i/w10f.jpg/)(http://img574.imageshack.us/img574/7360/w11.th.jpg) (http://img574.imageshack.us/i/w11.jpg/)(http://img688.imageshack.us/img688/6352/w12y.th.jpg) (http://img688.imageshack.us/i/w12y.jpg/)(http://img192.imageshack.us/img192/5613/w13em.th.jpg) (http://img192.imageshack.us/i/w13em.jpg/)(http://img16.imageshack.us/img16/271/w14qe.th.jpg) (http://img16.imageshack.us/i/w14qe.jpg/)(http://img577.imageshack.us/img577/315/w15.th.jpg) (http://img577.imageshack.us/i/w15.jpg/)(http://img819.imageshack.us/img819/9977/w16p.th.jpg) (http://img819.imageshack.us/i/w16p.jpg/)(http://img59.imageshack.us/img59/4154/w17f.th.jpg) (http://img59.imageshack.us/i/w17f.jpg/)(http://img253.imageshack.us/img253/2855/w18k.th.jpg) (http://img253.imageshack.us/i/w18k.jpg/)(http://img80.imageshack.us/img80/1710/w19et.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/i/w19et.jpg/)
(http://img829.imageshack.us/img829/2664/w20m.th.jpg)(http://img560.imageshack.us/img560/9436/62968712.th.jpg) (http://img829.imageshack.us/i/w20m.jpg/)
-
Zaczyna wyglądać "bombowo" ;). Przpatrzę się wieczorkiem, chociaż nie jestem specem od Wilgi, screeny poszły też na SOH, więc dam Ci znać jak coś. Pytanie tylko, nie da się zaokraglić bardziej kół głównych fakt, że teraz jest białe na czarnym co dodatkowo podkresla załamania, może z teksturą bedzie lepiej.
-
Kolka juz poprawione maja 2 razy wiecej katow wiec wygladaja lepiej.
-
1. Na sterze wysokości brakuje klapki trymera.
2. Dalej mam zastrzeżenia do śmigła, nie wiem może niech się wypowie jakaś inna osoba, ale o co mi biega:
http://www.mosquitohammock.com/images/picWilgaMosquitoHammockTwin.jpg
Krawędź natarcia jest bliska prostej, zaś spływ jest już krzywą. Jak na moje oko, to to śmigło nadal jest zbyt wąskie do swojej grubości. Zobacz jaki ma profil jakieś 30-40 cm od piasty. Niemal szabla już jest ;)
http://www.thaiflyingclub.com/images/linkWilga/picWilgaLogoLeftNose.JPG
http://www.thaiflyingclub.com/images/linkWilga/picWilgaLogoRightNose.JPG
http://www.thaiflyingclub.com/images/linkWilga/picWilgaLogoLeft.JPG
Na ostatnim foto ładnie widać skręcenie.
Pozdr.
-
Flanker wiec trymer dodalismy a smiglo zostalo poprawione.Sadze ze jest juz ok bo z fotek co sa aktualnie na necie trudno dokladnie uchwycic profil smigla.
Takiego smigla ja osobiscie jeszcze nie widzialem.
(http://img600.imageshack.us/img600/1800/smiglo.th.jpg) (http://img600.imageshack.us/i/smiglo.jpg/)(http://img810.imageshack.us/img810/3194/smiglowire1.th.jpg) (http://img810.imageshack.us/i/smiglowire1.jpg/)(http://img268.imageshack.us/img268/6386/smiglowire2.th.jpg) (http://img268.imageshack.us/i/smiglowire2.jpg/)(http://img5.imageshack.us/img5/1710/smiglowire3.th.jpg) (http://img5.imageshack.us/i/smiglowire3.jpg/)
(http://img100.imageshack.us/img100/7239/smiglo1.th.jpg) (http://img100.imageshack.us/i/smiglo1.jpg/)(http://img577.imageshack.us/img577/2821/trymer.th.jpg) (http://img577.imageshack.us/i/trymer.jpg/)(http://img585.imageshack.us/img585/2210/trymer2.th.jpg) (http://img585.imageshack.us/i/trymer2.jpg/)
-
Myślę że jest ok :) Zdaję sobie sprawę jak trudno może być wymodelować śmigło.
Pozdrawiam.
-
To znaczy ciezko uchwycic profil tego smigla.Jak boga kocham to takiego smigla jeszcze nie widzialem.Trzeba by miec jakies dobre printy.Jak bedzie tekstura to jeszcze lepiej to bedzie widac bo w max to swiatlo wiele niepokazuje.
-
Widzę, że kółecza już tez poprawione.
-
Witam Wszystkich :icon_biggrin:
Na pierwszy rzut oka w kabinie brakuje dźwigni przepustnicy i regulacji skoku śmigła dla pilota, po lewej stronie kabiny.
Chyba, że już poprawione, to sorki.
-
Ponizej zamieszczam fotki VC ukonczonego w 99%.Jak dla mnie jest wszystko, a ten procent zostawiam wam na znalezienie bledow.
Jesli wszystko bedzie ok to jutro wieczorem idzie do malowania.
Poprawiony drazek,dodana przepustnica i dzwignia skoku smigla.Kilka drobnych zmian.
(http://ifotos.pl/img/interF11_annwrq.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF2_annpxw.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF3_annpxs.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF4_annpxq.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF5_annpnp.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF6_annpnh.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF7_annpnr.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF8-k_annpnx.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF9_annpnn.jpg)(http://ifotos.pl/img/interF10_annpne.jpg)
-
Naprawdę świetnie. Od siebie, polecił bym ci zaokrąglić throttle quadranty bo widać ścianki a dla wyrównania ilości "poly" odpuścił bym tak dokładne "o rurowanie" np z tyłu.
PS: Jestem laikiem a nie grafikiem.
-
Manetka bedzie poprawiona a z rurek poli nie bede odejmowal bo w sumie w VC jest 83K trojkatow.
-
Jak o poly mowa, to bym zaokrąglił ten łuk w kącie okna na drzwiach - teraz mi się rzuciło w oko.
-
Poprawki zrobione.
(http://ifotos.pl/mini/dsasddsa_anexqn.JPG) (http://ifotos.pl/zobacz/dsasddsa_anexqn.JPG/)
-
Wow. Dawno mnie nie było ( praca, obrona, ślub i takie tam inne dziwne sprawy) .... To kiedy będę mógł obok P-36 czy P-40 postawić sobie PZL-104 ?
-
Ja bym proponował poprawić jeszcze górne zaokrąglenie tego wlotu powietrza nad silnikiem:
http://img268.imageshack.us/i/60327260.jpg/
- dla zewnętrznego modelu to dla mnie by było bez znaczenia, ale wydaje mi się że jak podniosę się z fotela w kabinie to będzie widać jego kanciastość.
-
Manetka będzie poprawiona a z rurek poli nie bede odejmowal bo w sumie w VC jest 83K trojkatow.
83k trójkątów? Bardzo dobra zoptymalizowana robota. Brawo. A ile teksturek?
pozdrawiam
ROB
-
Teksturki sie wlasnie robia wiec narazie nie wiem.
-
Ponizej zamieszczam fotki VC ukonczonego w 99%.Jak dla mnie jest wszystko, a ten procent zostawiam wam na znalezienie bledow.
Jesli wszystko bedzie ok to jutro wieczorem idzie do malowania.
Poprawiony drazek,dodana przepustnica i dzwignia skoku smigla.Kilka drobnych zmian.
Brakuje dźwigni zmiany położenia klap.
-
Oczywiscie ze jest.Na 5 i 6 fotce od gory.
-
Widziałem to ,ale wydaje mi się ,że jest za krótka .
(http://img521.imageshack.us/img521/2974/4143.th.png) (http://img521.imageshack.us/i/4143.png/)
-
Widziałem to ,ale wydaje mi się ,że jest za krótka .
http://img521.imageshack.us/i/4143.png
Oj narzekasz wygląda dobrze. Ja to bym się pewnej okrągłości czepił... ale to tylko gra i skoro profesjonaliści czasem babolki przepuszczają maskując je teksturami to tu można na przykrótką dźwignie przepuścić ( jak dla mnie to ona jest cacy). Dobrze że ktokolwiek w ogóle robi te polskie maszyny.
[admin]Nie cytujemy obrazków. Mazak.[/admin]
-
Nie to ,że narzekam bardzo się cieszę że powstaje ta Wilga .To jest mój ulubiony samolot ,jeśli kogos uraziłem to przepraszam
-
Nie to ,że narzekam bardzo się cieszę że powstaje ta Wilga .To jest mój ulubiony samolot ,jeśli kogos uraziłem to przepraszam
Spokojnie, nie uraziłeś, ten własnie temat troche temu służy. Wszyscy chcemy, by Wilga była jak najlepiej zrobiona :).... (prawda mirage? :D )
-
Prawda.Wydluzyc to nie problem.Zajme sie tym jak samolot wroci z lakierni.
-
(http://img190.imageshack.us/img190/6398/52457053.th.jpg) (http://img190.imageshack.us/i/52457053.jpg/)(http://img100.imageshack.us/img100/9960/64138486.th.jpg) (http://img100.imageshack.us/i/64138486.jpg/)(http://img547.imageshack.us/img547/6206/94204210.th.jpg) (http://img547.imageshack.us/i/94204210.jpg/)(http://img153.imageshack.us/img153/7120/48075752.th.jpg) (http://img153.imageshack.us/i/48075752.jpg/)(http://img840.imageshack.us/img840/7212/52867631.th.jpg) (http://img840.imageshack.us/i/52867631.jpg/)
(http://img833.imageshack.us/img833/9899/67109653.th.jpg) (http://img833.imageshack.us/i/67109653.jpg/)(http://img196.imageshack.us/img196/1103/39284770.th.jpg) (http://img196.imageshack.us/i/39284770.jpg/)(http://img219.imageshack.us/img219/3570/90267083.th.jpg) (http://img219.imageshack.us/i/90267083.jpg/)(http://img15.imageshack.us/img15/44/93028950.th.jpg) (http://img15.imageshack.us/i/93028950.jpg/)(http://img695.imageshack.us/img695/1019/22104683.th.jpg) (http://img695.imageshack.us/i/22104683.jpg/)
Prosze czytac UWAZNIE :) to co napisalem pod spodem.
Malowanie jest jeszcze nie dokonczone.
Brak normal mapy,kilka bledow.
Textura bedzie prezentowac sie nieco inaczej w FSX.
Jak bede mial model to wstawie i podesle fotki z gry.
Nastepny update moze za tydzien.
-
Malowanie jest jeszcze nie dokonczone.
Aj tam, aj tam ..... całość i tak naprawde fajnie wyglada.
-
Pierwsze to witam.
Powód rejestracji na forum to winny zwany PZL-104 :)
Więc tak. Wygląda bardzo ładnie ale mam pytanie ona będzie free czy payware. Bo patrząc na obecny wygląd raczej "for free" to ona nie będzie. Chyba że autor dla forumowiczów albo w ogóle sceny polskiej FSX planuje wydanie wersji darmowej.
Tak tylko pytam bo .... no bo jak na taki wygląd to wątpię żeby było friko.
-
To, że coś jest wysokiej jakości, nie od razu oznacza że ma to być płatne. Spójrz chociażby prace Empecka nad Orlikiem, z tego co wiem też będzie darmowy jak już wyjdzie. Symulatory są akurat specyficzną grupą gier, nie spotkałem się osobiście z innymi grami do których można by tworzyć "mody" za pieniądze.
To po prostu pasja/hobby twórców dodatków, i powinniśmy im dziękować za to, że możliwości pobierania opłat za to co tworzą - nie robią tego.
Edit: na przykład takie mody do Morrowinda czy Obliviona - uwierz mi, wiele modów jest znacznie lepszej jakości niż to co sami twórcy zrobili.
-
.....
Ważka co się martwisz. Wszystko w swoim czasie. :)
-
Mac Minamir owszem może i macie rację ale patrząc na fakt iż powstaje projekt http://www.vfrpoland.com/ i jego temat przewodni czyli właśnie wilga no jakoś tak się mi wydaje że autor z wydawcą się zgadają i raczej bez wydania kilku złotych się nie obejdzie. No niestety jakoś nie wierzę w to że to będzie darmowe. Jak dla mnie za darmo to tylko w "mordę" z buta można dostać. Podobnie zresztą z Empeckowym PZL-130 mocno wątpię żeby on to tak friko wydał.
-
Podobnie zresztą z Empeckowym PZL-130 mocno wątpię żeby on to tak friko wydał.
Żebyś się nie zdziwił. Problemem tu jest czas, nie chęci ;p
-
Mac Minamir owszem może i macie rację ale patrząc na fakt iż powstaje projekt http://www.vfrpoland.com/ i jego temat przewodni czyli właśnie wilga no jakoś tak się mi wydaje że autor z wydawcą się zgadają i raczej bez wydania kilku złotych się nie obejdzie. No niestety jakoś nie wierzę w to że to będzie darmowe. Jak dla mnie za darmo to tylko w "mordę" z buta można dostać. Podobnie zresztą z Empeckowym PZL-130 mocno wątpię żeby on to tak friko wydał.
Nie bedzie tak źle jak piszesz. A jak będzie to dopadnie się mirage gdzieś w jakimś ciemnym zaułku i mu się przy piwie wybije z głowy pomysł wilgi za pieniądze.
-
Jak dla mnie za darmo to tylko w "mordę" z buta można dostać.
I tu się mylisz. Bardzo wiele produktów (nie mówię tu tylko o dodatkach do FSXa) jest faktycznie płatnych, ale naprawdę istnieją ludzie z pasją, dla których celem jest zrobienie czegoś za darmo.
-
I tu się mylisz. Bardzo wiele produktów (nie mówię tu tylko o dodatkach do FSXa) jest faktycznie płatnych, ale naprawdę istnieją ludzie z pasją, dla których celem jest zrobienie czegoś za darmo.
A co to ma wspolnego? Czy zrobienie czegos za $ wyklucza pasje? Patrz na DCS A10 albo chociaż ROFa. Cos dodac jeszcze :)?
-
A co to ma wspolnego? Czy zrobienie czegos za $ wyklucza pasje? Patrz na DCS A10 albo chociaż ROFa. Cos dodac jeszcze :)?
Oczywiście że nie wyklucza. Chciałem tylko jeszcze raz przypomnieć, że coś wysokiej jakości wcale nie musi być płatne. :)
-
Aha, tu sie zgodzę. Jak ktos ma normalną pracę i dłubie czasem sobie coś miedzy deserem a dobranocką to ok, ale czasem jest tak, że ludzie z tego zyją, albo jeszcze inaczej - nie zrobia wszystkiego samemu i musza czasem oplacic za własny $ jakas tam czesc modelu (tak bylo np. z RWD-9 od Roli, dlatego prace upadły prawie tak szybko jak się zaczeły). Nic dziwnego, że ktos tam może chcieć jakaś kasę. I Empeck i Mirage zasługuje na kase jak cos z tego wyjdzie. Ja nie mam nic przeciwko, praca kosztuje, a nie porownujmy sie do pensji zachodnich i dlubania hobbystycznego za free, gdzie sprzedawcę z hipermarketu stać na nowe auto ze sredniej polki po niecałym roku pracy i to bez kredytu.
-
Tworzenie takiego modelu wraz z teksturami to co najmniej dwa - trzy miesiące pracy non-stop. Załóżmy sobie, że po osiem godzin dziennie. Zawodowy grafik 3d w firmie game-dev zarabia co najmniej 2,5 - 3,5k zł miesięcznie, netto (oczywiście to zależy od firmy, w malutkiej firemce która robi gry na IPhone mniej, w dużej firmie która ma na koncie kilka tytułów i pracuje nad kilkoma projektami może zarobić więcej). Teraz sobie policzcie ile musi się takich modeli sprzedać i za ile, by to się opłacało w ogóle robić. Do pracy grafika trzeba jeszcze dodać pracę programisty, specjalisty od FM itd.
Jeść niestety też trzeba. Dlatego jest mało prawdopodobne, że poza Orlikiem jeszcze coś darmowego wypuszczę.
-
A może niech się twórca wypowie w sprawie Wilgi bo te spekulacje to jedna wielka ściema :)
Empeck to wiemy PZL-130 będzie gdy... będzie ( czyli kiedyś na pewno :P )
-
Coś cicho w tym temacie.
Jak idą prace nad Wilgą??
-
Szkoda, że wszyscy zaczynają pracę nad samolotami do FSX i jej nie kończą. Najpierw był some1 z Iskrą, później _michal z Orlikiem a teraz mirage9 z Wilgą.
Wiem, pewnie zaraz powiecie, że każdy może zrobić samolot do FSX, owszem może każdy, ale po co pokazywać screeny, robić ludziom nadzieje i przerywać pracę? To jest bezsensowne! Lepiej zrobić dodatek do końca i dopiero pokazać screeny, tak jak robi Drzewiecki Design.
Sorry za OT
-
...................
Lotnik maszynki te jak będą to będą zaś jak ich nie będzie to cóż żadna strata bo i tak nimi nie latałeś .
Niema o co się spinać. :)
-
Robienie dodatku na wysokim poziomie samotnie, jest procesem bardzo długotrwałym, ciężko przewidzieć co po drodze się wydarzy. Zwykle zaczyna się pełnym optymizmu, prezentuje się postępy z prac, a potem coś się po drodze psuje, a to praca zarobkowa, a to rodzina, a to wyjazd, a to kontakt od tworzonej maszyny dał 4litery... tak już bywa.
-
Panowie ja wszystko rozumiem, tylko po co się chwalić jak nie wiadomo czy się skończy.
PS: Jeśli ktos poczuł się urażony moja wcześniejszą wypowiedzią to przepraszam.
-
tylko po co się chwalić jak nie wiadomo czy się skończy.
Chociażby dlatego, by nie powstało 5 Orlików czy 5 Iskier. Skoro ktoś widzi, że dana maszyna jest w produkcji bierze się za coś innego.
Gdyby była sytuacja o której piszesz (każdy by informował o pracach w dniu premiery) i gdybyś robił np. Orlika 2 lata i przewidywałbyś koniec prac za ok. 2 miesiące, a tu nagle Empeck wyskakuje z ukończonym dziełem , które bije na głowę Twój samolot, jaka by była Twoja reakcja? Domyślam się, że było by to coś w okolicach Shift+Delete. :004:
No i kto by Ci oddał stracony czas?
-
Wypada się chwalić nawet po to by znaleźć innych ludzi chętnych do pomocy np. swoją wiedzą, materiałami poza tym ludzie którzy śledzą postęp prac są swoistą motywacją dla twórcy. Poza tym artystów nie wolno popędzać. Dopóki Szefa nie popędzali to było dobrze, nawet jakaś książka wyszła, a potem wiemy jak wyszło :D.
-
LOL. Rewelacyjny cytat do siga.
Mirage9 jest teraz w Kanadzie i chwilowo nie ma nawet na czym pracować nad Wilgą.
-
No dobra czas odpisac w tym temacie.
Samolot sie robi powoli a w sumie moge powiedziec ze ruszyl ponownie.Wiecej updatow juz wkrotce.
Ja do marca 2012 przebywam w Kanadzie.Aktualnie mam laptopa (znajomych) z 2gb pamieci i 1ghz prockiem wiec odpalenie tego modelu w maxie,gry lub photoshopa graniczy z cudem.Ten cud techniki zacina sie przy 5 stronach www otwartych w przegladarce.Moj PC jest w budowie i bedzie przez najblizsze 2 miesiace.Chwilowo nie mam na czym pracowac jak widzicie ale ruszyly prace nad wykonczeniem malowania zewnetrzengo i calego srodka.Jak tylko bedzie cos warte do podeslania to znajdzie sie w tym temacie.Tyle na temat projektu.Fotka tylko dla podgladu.
(http://s3.ifotos.pl/mini/Clipboard_heqeeaq.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/Clipboard_heqeeaq.jpg/)
-
Najważniejsze że w ogóle masz chęci do pracy nad tym projektem, szczerze mówiąc to nie mogę się doczekać, to jest mój nr1 najbardziej oczekiwanych samolotów, ever! :D Będę czekał cierpliwie tyle ile trzeba, zresztą nie ma innego wyjścia ;)
Pewnie do dopracowania FM jeszcze dużo czasu, nie znam tego silnika, ale dla żadnego praca ciągła na wysokich obrotach jest niezalecana więc jakby tam wcisnąć jeszcze linijkę programu który by stwarzał w takich warunkach (temperatura, olej) jego awarie to byłoby super. Chciałbym przelecieć w nim cały kraj i zwracać uwagę na wskazania zegarów.
-
(http://s2.ifotos.pl/img/TEX2_hwxephn.jpg)
-
Wygląda świetnie.
-
Upd czesc 2...
(http://s2.ifotos.pl/img/a4_hwxqwrn.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/a3_hwxqwrs.jpg)
(http://s3.ifotos.pl/img/a6_hwxqwra.jpg)
(http://s3.ifotos.pl/img/a5_hwxqwxn.jpg)
-
Upd czesc 2...
......................
No jesli zostało tylko teksturowanie to kurcze Wilga jest bliżej wydania niż się wydaje :)
-
To dopiero teksturowanie...
-
Coraz ładniej. :001:
Czy dobrze widzę, że tam jest napisane "BIRO BUSOLA"?
-
Fajnie wgląda, w szczególności to, że widać ślady użycia :).
-
Hehe, patrząc na realizm jaki jest zachowany w pokrywaniu modelu texturami, domyślam się, że owiewka będzie brudna i "obkakana" przez ptaki jak to w realu bywa ;D
Super robota! Tak trzymać! :)
-
Wybaczcie może lamerskie pytanie ale co to jest i do czego służy "Rozmównica"?
-
To ja dołączę i zapytam co to jest "poprawnik wysokości"? :karpik Zgaduję, że trymer, ale pewien nie jestem.
Druga sprawa, to czy w obu pozycjach mieszanki powinien być opis "mieszanka bogata"?
-
Wybaczcie może lamerskie pytanie ale co to jest i do czego służy "Rozmównica"?
Za http://monastycyzm.w.interia.pl/Slown.htm (http://monastycyzm.w.interia.pl/Slown.htm):
rozmównica - pokój do spotkań zakonników z gośćmi.
-
W ogóle napisy są bomba :D. "Zastrzyk".
A niby w służbie zdrowia, źle się dzieje.
-
To ja dołączę i zapytam co to jest "poprawnik wysokości"? :karpik Zgaduję, że trymer, ale pewien nie jestem.
Druga sprawa, to czy w obu pozycjach mieszanki powinien być opis "mieszanka bogata"?
Poprawka wysokościowa to termin odnoszący się do ustawienia dźwigni ustawienia mieszanki. A "zastrzyk" to już był obecny na RWD-14 Czapla :D
Super robota! Powodzenia, Mirage!
-
Mała taka uwaga, warto zrobić dwa modele z dwoma rożnymi teksturami w VC w j. polskim (to musi być na bank) i in inglisz. Jest to często praktykowane, a zawsze jakiś plus na zachodzie, gdzie może maszyna sprzedać się w o wiele większej ilości.
Btw. Będzie płatny to będzie, nie będzie mi żal 100zł na Wilgę, tak samo jak nie za Orlika, czy Iskrę jakby co ;).
Oby tylko w tym roku :020: .
-
No i oczywiście muszą być musowo tooltipy w języku angielskim, najlepiej pokazujące jednostki w metrach/stopach/kilometrach/milach. To też jest w stanie załatwić kwestię napisów. Ewentualnie, tak jak Yoyo napisał, trzeba zrobić dwie wersje tekstur w kabinie. W polskich malowaniach dać oryginalne napisy, w malowaniach zagranicznych, angielskie.
-
Update cz3...
(http://s2.ifotos.pl/img/b1_hweprhe.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/b2_hweprrx.jpg)
(http://s3.ifotos.pl/img/b3_hweprxp.jpg)
Co do jezyka angielskiego to sadze ze model zostanie wydany z polskimi napisami a chmurki beda po angielsku.Takie 2w1.
Postaram sie aby do wszystkiego byla odpowiednia chmurka.
BTW:Napewno bedzie poprawka dla foteli i dla nitow.
-
Też dobrze. Tooltipy mogą być w angielskim. Napisy jednak w j.angielskim też się stosuje, słabo widać, ale to jednak angielski: http://www.thaiflyingclub.com/linkwilgainside.html , http://farm3.static.flickr.com/2589/3931527963_54d1e60700_b.jpg .
Poza tym model wygląda naprawdę coraz fajniej. Gratulacje. Dobrze, że wreszcie powrócieś do niego :banan .
-
Jak komuś będą przeszkadzać polskie, to sobie zrobi odpowiednią teksturę, nie ma potrzeby dodatkowo się bawić, a amerykanie zwykle bardziej się cieszą z oryginalnych tekstów niż ze specjalnie pod nich robionych anglikańskich. Jak tooltipy po angielsku będą to sprawa załatwiona.
-
Jedziemy dalej:
Orginal:
(http://img685.imageshack.us/img685/3940/0387498.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/685/0387498.jpg/)
Model:
(http://s2.ifotos.pl/img/WILGAZEGA_hwwrnrr.jpg)
(http://s2.ifotos.pl/img/WILGAZEGA_hwwrnxw.jpg)
-
Idzie jak burza, gratulacje :).
-
Flight Dynamics tez ruszy niebawem :D
-
Flight Dynamics tez ruszy niebawem :D
To akurat wiem :D.
Zapowiada się naprawdę perełka i może wreszcie jakaś ukończona ;).
-
i może wreszcie jakaś ukończona ;).
Tak, tak. Kuś los :P
Mirage... porób kopie zapasowe swoich prac... tak na wszelki :121:
-
(http://s4.ifotos.pl/img/j_hwaxwxn.jpg)
(http://s4.ifotos.pl/img/k_hwaxwsn.jpg)
-
(http://s3.ifotos.pl/mini/l_hwanprw.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/l_hwanprw.jpg/)
-
Tomek, Ty przestań ściemniać, że to screeny modelu ;) . Co prawda to nie pod fsx, ale zapowiada się świetny model.
-
Yoyek wez mnie nie denerwuj (ze tak powiem uzyje slow z twojej wypowiedzi).
Podowiedziales ze to nie pod fsx i teraz bede musial sie tlumaczyc.
To pod FSX.
Prace trwaja.
-
To pod FSX.
Przecież widać, że to Gmax (?). Screen nie pochodzi z engine FSX.
-
3dsmax +vray.
-
Mirage9, masz konkurencję ;)
http://forum.aerosoft.com/index.php/topic/48025-wilga-35a-preview/
-
No właśnie, widać, że ktoś ubiegł temat, ponieważ model jest już "na wydaniu".
http://forum.aerosoft.com/index.php/topic/48025-wilga-35a-preview/
Cena poniżej 20 Eu. VC nieco gorszy niż ten rodzimy. Ciekawe czy będą polskie opisy w kabinie, bo tutaj tylko wszystko po rosyjsku.
-
Ojoj...oby tylko nam się Mirage nie zniechęcił.
A tak poza tematem... kiedy ?
PS.
Co do napisów... a co za różnica zawsze można tekstury sobie własne machnąć :)
-
Wydaje mi się, że było napisane, że jeszcze przed końcem lata.
-
Ja sie nie zniechecam.A dodatkow jeszcze wam powiem ze napewno kupie ten od AS.Moj tez wyjdzie.
-
Raczej na jednej teksturze nie poprzestaną, chyba nawet nie przypominam sobie addonu wydanego jako płatny z jednym malowaniem, no chyba, że zrobią wszystkie Olegowe wersje w środku ;). W sumie niezła niespodzianka, trach i pokazują pełny, oteksturowany model.
-
Wydaje mi się, że było napisane, że jeszcze przed końcem lata.
Ja się pytałem o wilgę od Mirage nie tą z AS. :)
-
(http://forum.aerosoft.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=23152)
Są nowe shoty i wersja beta modelu. Dalej jedynie wersja RU na zewnątrz i w środku.
http://forum.aerosoft.com/index.php/topic/48025-wilga-35a-preview/page__st__40
Trzeba będzie albo zrobić nowe tekstury, albo jednak finalnie coś się jeszcze zadzieje.
-
Wygląda na to, że będzie polskie malowanie, zatem i napisy w VC:
http://forum.aerosoft.com/index.php/topic/48025-wilga-35a-preview/page__view__findpost__p__330905
Będzie PL z naszym językiem w kabinie.
Za to malowanie typowo "Wilgowe" ;) .
(http://forum.aerosoft.com/uploads/monthly_10_2011/post-43-0-56768600-1318320732_thumb.jpg)
-
A co:
(http://img542.imageshack.us/img542/4055/2011101220753282.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/542/2011101220753282.jpg/)
Ciemno bo EBN uzywany.Pozatym Vc jeszcze nie gotowe ale wtajemniczeni wjedza z czym to sie wiazalo.
-
Czy może mi ktoś powysyłać zdjęcia z wnętrza kabiny polskiej Wilgii. Każde bardzo cenne :).
Poproszę je na pojemniejszy adres: rafikst@wp.pl. Dzieki.
-
(http://img641.imageshack.us/img641/5740/wilgascreenwip6.jpg)
(http://img542.imageshack.us/img542/7783/wilgascreenwip7.jpg)
(http://img443.imageshack.us/img443/662/wilgascreenwip8.jpg)
(http://img534.imageshack.us/img534/4044/wilgascreenwip3.jpg)
(http://img3.imageshack.us/img3/5821/wilgascreenwip1.jpg)
(http://img713.imageshack.us/img713/793/wilgascreenwip2.jpg)
(http://img687.imageshack.us/img687/3020/wilgascreenwip4.jpg)
(http://img40.imageshack.us/img40/4689/wilgascreenwip5.jpg)
Blue Thunder ;)
-
Mirage9, jeśli byś coś potrzebował to dysponuję egzemplarzem książki "Samolot PZL-104 Wilga" Ryszarda Kaczkowskiego, Biblioteczka Skrzydlatej Polski 1983. :)
-
Minamir nie zapominaj ze YOYO umieszcza tutaj fotki Wilgi od Aerosoft z ktora ja nie mam nic wspolnego.
-
Mirage9, jeśli byś coś potrzebował to dysponuję egzemplarzem książki "Samolot PZL-104 Wilga" Ryszarda Kaczkowskiego, Biblioteczka Skrzydlatej Polski 1983. :)
Myślę, że każdy fan Wilgi w tym ja i Mirage ma ją. Można tanio zresztą kupić na Alledrogo :).
-
Minamir nie zapominaj ze YOYO umieszcza tutaj fotki Wilgi od Aerosoft z ktora ja nie mam nic wspolnego.
Wiem wiem. Z niecierpliwością czekam na Twoją wilgę, głownie ze względu na to że mój ojciec na niej latał, nawet z kolegami zajęli 3 miejsce w zawodach aeroklubowych w lataniu precyzyjnym w Palermo na Sycylii w 1990. Tak wypadło, że puchary były 4, a jeden musiał iść do aeroklubu, i oczywiście wypadło na mojego ojca. Pewnie do dziś gdzieś tam stoi :)
-
Hej,
Myślę, że każdy fan Wilgi w tym ja i Mirage ma ją.
Mysle, ze kazdy kto zna odrobine historii polskiego lotnictwa i powstania "Wilgi , nigdy na zagranicznym forum "ojcem" tego samolotu nie nazwalby Fiseler Fi-156 "Storch"!
Kompltletny Kompletny blamage!
"Wilga" to polska konstrukcja, powstala na polskim wzorcu, zwyciezcy Challenge International de Tourisme 1934r!
Posiadam wiele (obecnie historycznych) zdjec z Aerolubu Czestochowskiego mistrzowskich "Wilg" Janusza Darochy i Wlodka Skalika. Chetnie je udostepnie.
-
Chyba miałeś ciężką noc. Podaj mi datę opracowania Bf-108 oraz RWD-9 to pogadamy.
Jeśli mowa o Storchu to nie wiem, czy wiesz ale Fi-156 miał lepsze osiągi niż Wilga, a konstruktorzy wzorowali się właśnie na nim (niby czemu akurat Wilga ma stały slot, a jaki miał RWD-9 ?). Nawet w książce którą traktujesz jak Biblię widzę zapraszam na stronę 10, wiersz 22.
Model wciąż w fazie beta. Jest trochę baboli graficznych oraz związanych z FM i działaniem silnika ale idzie wszystko do przodu. Na szczęście dość szybko :).
(http://img684.imageshack.us/img684/2712/wilgascreenwip11.jpg)
-
Moze inaczej: wyspij sie i popros Lucasa (obaj mieszkacie w stolicy), aby Cie umowil z p. Andrzejem Glassem, ktory wspolprojektowal belke ogonowa "Wilgi". Wtedy podyskujemy dalej. W 1932 r. Niemcy przegrali z RWD-6. Przy okazji radze rzucic okiem na PZL-19 i PZL-26. Polacy nie poszli tropem konstruktora "Losia", a Niemcy dostrzegli szanse w w Bf-108. Fi- 156 nie ma nic wspolnego z Bf-108! Utworzmy osobna dyskusje na forum, wowczas przedstawie dok. historyczne ( w tym niemieckie, pochodzace z Technisches Museum Berlin) zebrane przez sp. Mariana Krzyzana przeciwko czyjemus "widzi mi sie".
Pozdrawiam
Marek
-
Popros Lucasa (obaj mieszkacie w stolicy), aby Cie umowil z p. Andrzejem Glassem, ktory projektowal belke ogonowa "Wilgi". Wtedy podyskujemy dalej. W 1932 r. Niemcy przegrali z RWD-6.
Tak się składa, że nie mam manii jakiejś prześladowczej, czy nie muszę się dowartościować, kto pierwszy przyłożył ołówek do blue printa bo zdaje się STOLem w 32 tam już był Heinkel 64 wraz ze slotami i niezłym strzałem i były to lata, gdy każdy taki kraj coś takiego projektował. Chyba już wiem, kto mieszał tak na forum Aerosoftu, w sprawie napisów rosyjskich w kabinie (? ? ?), że to z liścia w policzek. I może Merkel nie przypadkiem trafiła na swój stołek ;) ? Koniec przepychanek. Temat o Wildze.
-
Jak juz proponawalem, umow sie z p. Andrzejem Glassem, jednym z konstuktorow "Wilgi" i - chyba nie mozesz zaprzeczyc ?- jednemu z autorytetow polskiego lotnictwa. Wtedy podyskutekemy dalej. Utworzymy sobie osobny watek, gdzie przeciwko Twojemu "widzi mi sie" przedstawie kopie dokumentow z tamtego okresu, pochadzacych z archiwum Technisches Muzeum Berlin, wydobytych przez sp. Mariana Krzyrzana. Jesli zanegujesz ich autentycznosc, to zaprosze Cie do Berlina i pogadsz sobie z dyr. tegoz muzeum.
-
Ale co Ty chcesz udowadniać? Że Wilga nie posiadała rozwiązań i inspiracji czerpanych ze Storcha? Sami inżynierowie o tym wspominają. Czy to wstyd jakiś czy co? Naprawdę to nie miejsce na wylewanie tego typu żali. Co do Glassa - jasne, chylę przed chłopem czoła. Ikona polskiego lotnictwa. Proszę też pisać uważnie zgodnie z regulaminem Forum. Proponuje lekkie przewietrzenie się bo widzę , że emocje poniosły i zaczyna to wyglądać jak bez ładu i składu.
Przyznam, że defaultowe teksturki modelu są ładnie wykonane i odpowiednio przybrudzone, co naprawdę niewielu dev. wychodzi :
(http://img850.imageshack.us/img850/1051/wilgascreenwip12.jpg)
-
aby Cie umowil z p. Andrzejem Glassem, ktory wspolprojektowal belke ogonowa "Wilgi".
Sam bym z nim chętnie na ten temat porozmawiał i podziękował za niezapomniane atrakcje artystyczne i zdrowie psychiczne stracone przy wymianie steru wysokości i uszczelek oszklenia kabiny (przy okazji jakiegoś tam biuletynu). Po drugim tygodniu w nieogrzewanym hangarze, bardzo sie z kolegą ciepło wyrażaliśmy o rozwiązaniach technicznych inżynierów z PZLu ;)
Btw. Wiedzieliście że przednia szyba jest przymocowana do bocznych za pomocą jakichś 2m żyłki? :D
-
... i pan obrażalski się odmeldował.
-
Czy ktoś ma może jakieś dane na temat rozbiegu Wilgi do startu w różnych konfiguracjach? Chodzi mi o dokładny parametr - czyli ilość paliwa, a także długość rozbiegu w metrach przy mocy startowej na 2350 obrotów.
Z filmów wynika mi, że są to okolice 12-13 sek. do momentu oderwania się kół od ziemi (jeszcze uwzględniając zapewne wiatr czołowy 3 m/s) ale przydałaby się jeszcze długość rozbiegu.
-
Między 121, a 420 metrów :121:
Instrukcja użytkowania w locie, rozdział 6, punkt 4: "wykres startów"
-
Między 121, a 420 metrów :121:
Instrukcja użytkowania w locie, rozdział 6, punkt 4: "wykres startów"
Ok mam ją, sprawdzę co tam jest wrzucone, ale zważywszy, że podajesz taką rozbieżność może nie być tam tych danych o których pisałem.
-
Rozbieg zależy od ustawienia klap, tam dane są podane dla maksymalnej masy startowej - 1300kG.
-
Czy w modelu będzie odwzorowany "często występujący w przyrodzie" brak możliwości ustalenia ilości paliwa w zbiornikach i ew. wynikające z tego emocjonujące lądowanie?
Ad vocem: co do wspomnianej wcześniej przepychanki, ja osobiście traktuję Wilgę jako samolot bardzo prymitywny. Abstrahując od prawdy czasu i ekranu, czyli epoki i warunków w których powstał, dziś jest to bardzo po prostu taka latająca Nyska- jest bo jest, bo nie ma nic lepszego. Zadziwia mnie zacięcie co poniektórych obrońców krzyża i polskiej myśli technicznej jakie tu powyżej można przeczytać. Ten samolot nawet w epoce gdy powstawał był nienowoczesny, nieekonomiczny i niewygodny- w obsłudze i w lataniu. A wałkowane w nieskończoność zwycięstwa w lataniu precyzyjnym brały się częściowo z faktu o którym nikt dziś głośno nie mówi, bo i nie ma się czym chwalić- każdy kto miał bliżej z tematem do czynienia wie, że po prostu wykorzystywano przewagę Wilgi (VSTOL, pancerne podwozie) nad innymi samolotami i walono niczym spadający fortepian w linię lądowania, demolując przy tym amortyzatory na goleniach. Stąd nasze ekipy startujące na tych zawodach miały zawsze ze sobą zapas na wymianę. Wilga była "stworzona" do takiej konkurencji. Wątpię by nasi czołowi piloci mogli powtórzyć swoje sukcesy na np. C-172, gdyby konkurencja nabijała punktację lądując na Wildze.
No chyba, że ktoś uważa że nasze seryjne wieloletnie sukcesy w tej imprezie wynikają wyłącznie z tego że jesteśmy narodem wybranym a polscy piloci są genetycznie najlepsi w tej części galaktyki- to przepraszam.
-
I nie zapomnij, że potrafią latać choćby na drzwiach od stodoły, bo to pokutuje potem takimi różnymi wybrykami, że jak nie potrafisz to się nie nadajesz, a potem możemy przeczytać smutną notkę w prasie...
Tak na marginesie jakoś wszystko mi to przypomina - poszedłem sobie wczoraj na starówkę, łażę i chodzę w miłym towarzystwie. Przy pałacu prezydenckim widzę namiot. No tak, wielkie P Polska walcząca, jakby to miało wiele wspólnego, jakbym był kombatantem chyba bym się obraził, bo chyba ktoś kto tego używa nie wie do czego ten znak służył i w jakich okolicznościach był używany, ale co tam. Podchodzę.
Stoi starsza pani w zielonym mocherku i nawołuje - wyjaśnijmy katastrofę i obezwładnienie samolotu, to zamach, proszę się podpisać by zwołać międzynarodową komisję do spraw wyjaśnienia tego zamachu (hmmm, jak już wie to po co komisja?), ale dobra brnę dalej. Podchodzę, dostaję ulotkę. Kobieta wlepia mi jakąś broszurę pod tytułem Tego nie zobaczysz w TV i zaczyna coś gadać o jakimś zamachu i tym by wyjaśnić to wszystko (czytaj: że cały świat ma się tym zająć, bo nie mają innych tematów). Ulotkę oddaję z pytaniem - Czy zdaje sobie pani sprawę, że zderzenie samolotu z ptakiem może wywołać katastrofę, a chyba tu było drzewo?
Od razu dołączają się inne ładne berety i słyszę - ptaka to masz w głowie!!! Cięte wypraszające spojrzenia idą w moim kierunku, ale pogrążam się dalej "Na szczęście i tak przegraliście wybory", czyli działo wytoczone - ale i tu znalazła się od razu odpowiedź - dziadki i babcie krzyczą - bo to przez Stadiony !!! (hmm, tego to nie słyszałem, ale proszę i na to znalazła się odpowiedź, a jak). Oddaliłem się spokojnie dalej wzbudzając kolejne dyskusję. Jak coś zapraszam, kabaret 24h za free i możesz stać się aktorem.
-
Czy w modelu będzie odwzorowany "często występujący w przyrodzie" brak możliwości ustalenia ilości paliwa w zbiornikach i ew. wynikające z tego emocjonujące lądowanie?
Tak na marginesie, to jest dobre przecież wytłumaczenie i nawet nie tak dawno miało miejsce.
Lądował niby już bez paliwa, ale akurat mu się skończyło koło domu. Jeśli mamy awarię to co robimy od razu ? Dzwonimy i zgłaszamy to od razu, a nie idziemy do domu na obiad ;)... a tam właśnie naszego bohatera znaleziono.
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-odnalazl-sie-pilot-ktory-porzucil-samolot-na-osiedlu-we,nId,358029
(http://img12.imageshack.us/img12/126/nowy3o.jpg)
Wytłumaczenie zatem problematycznego odczytu może zatem ratować skórę.
Za to na dlapilota.pl znalazłem info, że to nie pierwszy raz brak paliwa w tym miejscu u tego pilota ;).
-
Wilga od Aerosoftu ma być już w przyszłym tygodniu. Informacja + nowe zdjątka:
http://forum.aerosoft.com/index.php/topic/49507-wilga-x-final-images/
Coś mi tu jednak nie pasuje, bo jest jeszcze co najmniej z 20 bugów/bądź tematów do zmiany, które zapodałem jako betatester. Drugie tyle zostało poprawione, no chyba, że już mnie tam nie lubią ;) i dlatego ten pośpiech, bo jestem prawie jedynym "marudzącym".
W skrócie produkt przyjemny, dla Polaka lubiącego VFRki w FSX myślę "must have", chociaż Katana 4X to to nie jest. D...y nie urywa ale w końcu nie o to chodzi, najważniejsze, że jest wreszcie jakiś polski, nowy model do latania nad naszym krajem w miarę i poprawny i z dobrze zrobioną bryłą. FM jest dobrze zrobiony, problemem były parametry silnika, które zostały poprawione, ale jeszcze powinien nastąpić lekki tuning gdzieś w zakresie 10% by osiągnąć właściwe parametry. Na tę chwilę Wilgi nie da się też zajechać żadną z opcji - gaźnik nie wybuchnie, głowice można grzać do oporu, a olej może skwierczeć. Jak na screenach widać brak także gaśnicy w kabinie, która - jest stałym elementem wyposażenia i instrukcji. Jest też parę takich niuansów.
Wykonawca prac jednak działa dość szybko, jeśli w takim tempie poprawi wszystko do wydania (a prawie codzień jest nowa beta) to będzie nawet nawet. Pzdr.
-
naforum Na forum areosoftu pisałem o tym , że model Polski, Niemiecki , oraz USA nie posiadają panelu radia , czy w tej sprawie też ktoś z beta-testerów interweniował?
[proszę zwracać uwagę na pisownię i gramatykę]
-
Pewnie autor nie miał dokumentacji, żeby odwzorować prawidłowo klasyczny radioodbiornik instalowany na Wildzie. Ponieważ ma dostęp jedynie do rosyjskiej wersji eksportowej, wymodelował tamtejsze radio. Mam nadzieję, że chociaż jest jakiś panel 2d...
-
Pewnie autor nie miał dokumentacji, żeby odwzorować prawidłowo klasyczny radioodbiornik instalowany na Wildzie. Ponieważ ma dostęp jedynie do rosyjskiej wersji eksportowej, wymodelował tamtejsze radio. Mam nadzieję, że chociaż jest jakiś panel 2d...
Najprawdopodobniej tak, tym bardziej, że na zachodzie latają z tą naszą.
Na premierę robię dwa klasyczne malowania wczesnej Wilgi :) bo tego mi bardzo brak w modelu, [wip] :
(http://img511.imageshack.us/img511/7774/nowy19.jpg)
-
Na premierę robię dwa klasyczne malowania wczesnej Wilgi bo tego mi bardzo brak w modelu,
Właśnie taką Wilgę (chyba) wszyscy kochamy.
-
Niestety ,ale czas edycji poprzedniego postu minął. Mam pytanie do YoYo jako ,że jest beta-testerem nowej Wilgi ,jak ma się sprawa z dźwiękami wilgi ,czy jest może możliwość zobaczyć jakis film promocyjny na youtube?
-
Piękna! Jak żywa. Brawo panie redaktorze. Dla takich starych ramoli jak ja to sól polskiego lotnictwa aeroklubowego.
-
Mam pytanie do YoYo jako ,że jest beta-testerem nowej Wilgi ,jak ma się sprawa z dźwiękami wilgi ,czy jest może możliwość zobaczyć jakis film promocyjny na youtube?
Popieram prośbę, chociaż obawiam się, że ze względów prawnych nie może ona zostać spełniona.
Może jednak się mylę?
-
Dźwięki są fajne. Jak obniżą głośność pracującej elektryki będzie bardzo dobrze.
Ok. Malowania skończone.
Aeroklub Podhalański.
(http://img15.imageshack.us/img15/2904/wilgascreenwip19.jpg)
(http://img850.imageshack.us/img850/6443/wilgascreenwip22.jpg)
(http://img841.imageshack.us/img841/411/wilgascreenwip21.jpg)
Aeroklub Białostocki.
(http://img577.imageshack.us/img577/4149/wilgascreenwip17.jpg)
(http://img46.imageshack.us/img46/8093/wilgascreenwip16.jpg)
(http://img341.imageshack.us/img341/1356/wilgascreenwip15.jpg)
-
A żółtom można prosić ?
-
A żółtom można prosić ?
Z żółtą trochę problem, te co kojarzymy w tej chwili to są już Wilgi 80. Nie byłoby problemu, ale reduktor na zewnątrz jest mocno widoczny i nie będzie to prawda historyczna ;). Kiedyś było ich trochę więcej i jak gdzieś dojdę (albo ktoś ma) to przydałyby się malowania z PRL'a. Obecnie jeśli chodzi o 35, 35A to jest ta: http://lotnictwo.net/galsel.php?p=0&ui=133&ti=150&mi=52&quer=reg.reg&selectby=datdat%20DESC&wpis=SP-EBA (klasyczne fajne malowanie to to z 1995 roku), ale też myślę o tym: http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga/1765437/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
Oraz coś pewnie z tego:
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga/1570728/L/&sid=711590ab38d9e38524f5ad56485c1e10
http://lotnictwo.net/galsel.php?p=0&ui=133&ti=150&mi=52&quer=reg.reg&selectby=datdat%20DESC&wpis=SP-EAU
http://www.airliners.net/photo/Untitled-(Aeroklub-Bialostocki)/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/1171616/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35/1101433/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
http://www.airliners.net/photo/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga/0841202/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
http://www.airliners.net/photo/Aeroklub-Rzeszowski/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/0754700/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
http://www.airliners.net/photo/Aeroklub-Zaglebia-Miedziowego/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/0754634/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
http://www.airliners.net/photo/Aeroklub-Wroclawski/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/0259190/L/&sid=31dae61cc14c8a8164c38ebadc761d64
Zobaczymy.
-
To może idąc za ciosem :003: :
http://beta2.skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=SP-CSE (http://beta2.skrzydla.org/photodb.php?stp=true&t_reg=SP-CSE)
http://lotnictwo.net/galsel.php?p=0&ui=133&ti=150&mi=52&quer=reg.reg&selectby=datdat%20DESC&wpis=SP-CSE (http://lotnictwo.net/galsel.php?p=0&ui=133&ti=150&mi=52&quer=reg.reg&selectby=datdat%20DESC&wpis=SP-CSE)
-
... to przydałyby się malowania z PRL'a.
Jak "coś PRL-a" to może wojskowe malowanie z kamuflażem z czasów gdy Wilgi służyły jako samoloty łącznikowe?
-
Jak "coś PRL-a" to może wojskowe malowanie z kamuflażem z czasów gdy Wilgi służyły jako samoloty łącznikowe?
Jak na przykład coś takiego:
(http://images47.fotosik.pl/74/13e6b60773b85c08.jpg)
http://www.konradus.com/forum/read.php?f=13&i=6222&t=6222
-
Jak na przykład coś takiego:
Właśnie o taki mi chodziło - schemat takiego malowania w 4 rzutach jest u Królikiewicza "Polski samolot i barwa". W razie czego (gdybyś jakimś dziwnym zrządzeniem losu tego nie miał) mogę podesłać.
-
Myślę, że to co wdam to będzie jakiś MEGA PACK :020: . Kolejne malowania, tym razem z serii Blue Line, w tym z powiększonym, ulubionym weatheringiem:
(http://img210.imageshack.us/img210/9169/wilgascreenwip34.jpg)
(http://img231.imageshack.us/img231/6366/wilgascreenwip32.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/518/wilgascreenwip33.jpg)
(http://img64.imageshack.us/img64/3536/wilgascreenwip35.jpg)
-
(http://img407.imageshack.us/img407/1411/wilgascreenwip30.jpg)
(http://img811.imageshack.us/img811/1483/wilgascreenwip29.jpg)
(http://img440.imageshack.us/img440/6918/wilgascreenwip25.jpg)
(http://img710.imageshack.us/img710/8726/wilgascreenwip26.jpg)
-
Model lada chwila dziś będzie w sprzedaży:
http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_list&shopfilter_category=Flight%20Simulation&s_design=DEFAULT
search, wpisać wilga.
Jest manual ale dalej widzę w nim zgłoszone babole choćby w opisie.
-
Czyżby "efekt Nemethów"* ? :121:
*1. całkowite ignorowanie błędów zgłoszony przez beta-testerów.
2. wypuszczenie add-ona bez przeprowadzenia beta testów.
-
Czyżby "efekt Nemethów"* ? :121:
*1. całkowite ignorowanie błędów zgłoszony przez beta-testerów.
2. wypuszczenie add-ona bez przeprowadzenia beta testów.
Całkowite może nie, sporo zgłoszonych poprawek zostało uwzględniona, ale jak ja bym miał wydawać to sam, to jeszcze bym nie puszczał, tym bardziej, że finalna ostatnia beta nie była już dawana do testu. Trochę dziwne (chyba, że mieli mnie dość buhaha). W odpowiedzi często było że to low-cost produkt, a i że dorobi się patche później. W sumie to też pierwszy produkt od tego Octopus Grupe (2 osoby z Rosji), chyba sam Aerosoft nie wie jak to się będzie sprzedawać i na ile wchodzić we współpracę z nimi.
-
W odpowiedzi często było że to low-cost produkt, a i że dorobi się patche później.
To mi się nie podoba. Tworzenie to może i low-cost było ale w sprzedaży to standardowe 30$ sobie zażyczą.
-
To mi się nie podoba. Tworzenie to może i low-cost było ale w sprzedaży to standardowe 30$ sobie zażyczą.
Cena jest w tym linku wyżej, między 17-18 oirasów.
-
Wilga X wydana przez Aero. Jest już w ich sklepie.
http://www.aerosoft-shop.com/products/wilgax/wilgax.html
-
Oczywiscie musialem kupic i zastrzegam od razu lotnikiem nie jestem i cala moja przygoda z lotnictwem ogranicza sie do latania pasazerskimi samolotami, jako pasazer oczywiscie. Wedlug moich odczuc lata sie tym bardzo przyjemnie, samolot poprawnie reaguje na wszystkie nasze manewry, bardzo krotki rozbieg i dobieg pozwala tym ladowac prawie wszedzie, wiec jest to super samolocik do latania pomiedzy lotniskami ORBX-u i napawania sie widoczkami. Wydaje mi sie ze w polskiej wersji nie wszystkie napisy w kabinie sa po polsku niektore zostaly po rosyjsku. Bardzo ladnie zrobiony model zew i wew, bardzo ladnie oswietlenie kabiny, wiekszosc przelacznikow dziala chociaz nie wszystkie i bardzo mi sie podobaja odglosy silnika chociaz poziom A2A to to nie jest. Ogolnie super model do polatania w wolnych chwilach od PMDG737NGX. Pisze to na goroaco z pracy bo polatalem tym wczoraj zaledwie 1h. No i oczywiscie witam wszystkich forumowiczow.
-
Wedlug moich odczuc lata sie tym bardzo przyjemnie, samolot poprawnie reaguje na wszystkie nasze manewry, bardzo krotki rozbieg i dobieg pozwala tym ladowac prawie wszedzie,
Powinno być nieco lepiej i tak, FM jest po drugim wydaniu, ja bym lekko stiuningował jeszcze ale to wydanie już nie jest zła. Polecam lot na 4000 m.
Wydaje mi sie ze w polskiej wersji nie wszystkie napisy w kabinie sa po polsku niektore zostaly po rosyjsku.
Zgadza się. Górny panel, przełączniki pod plastikowymi osłonami oraz chłodnica oleju i silnika, a także awaryjny zrzut drzwi. Zrobi się, w moich malowaniach są już poprawki w VC. Trzeba je modować samem, z drugiej strony nie jest to jakiś rażący błąd. Podobnie jak z zegarami, w realu części zastępowało się na przemian rosyjskimi czy polskimi, jakie czasy, takie części zapasowe. Są też błędy językowe, jak np. Iskrovniki albo Reflector, jak się przypatrzeć jest parę drobnych byczków. Zgłoszone, niepoprawione, wot pacziemu?
Niemniej powiem tak - wreszcie jakiś współcześnie używany polski samolot, a z tym już sie nie dyskutuje :banan .
Oby teraz wziął się ktoś za An-2 i będzie git malina.
-
Już 6ty repaint. Tym razem Aeroklub Lubelski.
(http://img832.imageshack.us/img832/9666/wilgascreenwip37.jpg)
Egzemplarz należący do kadry narodowej, na którym polscy piloci zdobywali medale na międzynarodowych zawodach.
-
No i kolejny do serii, tym razem Aeroklub Warszawski oraz Babice.
(http://img821.imageshack.us/img821/329/wilgascreenwip40.jpg)
(http://img220.imageshack.us/img220/8048/wilgascreenwip38.jpg)
(http://img267.imageshack.us/img267/6856/wilgascreenwip39.jpg)
-
Seryjna produkcja skinów. :002:
Swego czasu mieliśmy również Wilgę w Piotrkowie. Niestety z tego co wiem - poszła na żyletki.
(http://photos.skrzydla.org/2009-06-16/27220.jpg)
(http://lotnictwo.net/pic/0508/0508300022.jpg)
Nie chcę by to zabrzmiało jak koncert życzeń, ale jeśli nie będziesz miał YoYo pomysłu na kolejne malowanie, to go delikatnie podsuwam. :003: Niestety nie wiem czy ilość i jakość zdjęć dostępnych na necie są wystarczające do stworzenia skina.
-
Znam je z sieci, jedno z bardziej oryginalnych faktycznie, bo Wilga cala jest pomalowana niestandardowo... ale malarz to raczej byl pokojowy ;) niz lotniczy. Moze i oryginalne ale szczerze to mi sie nie podoba. Bedzie jeszcze jedno, plus chce zrobic nowe widoki i pojdzie paczka w siec. To nowe na Wielkanoc, zolciutkie, PRL owskie, a jak.
http://www.airliners.net/photo/Aeroklub-Zaglebia-Miedziowego/PZL-Okecie-PZL-104-Wilga-35A/0754634/L/&sid=f83bab53a6e3c6388bc0b71d357b182b
-
Bedzie jeszcze jedno, plus chce zrobic nowe widoki i pojdzie paczka w siec. To nowe na Wielkanoc, zolciutkie, PRL owskie, a jak.
O to, to - dzięki dobry człowieku :)
-
A może ktoś się podejmie malowania "ochidy" :
http://airfoto.pl/?module=Photos&action=Single&id_ph=26172&size=2
-
Chyba airfoto.pl ma jakieś kłopoty:
Warning: Smarty error: unable to read resource: ".conf" in /usr/local/apache/www/htdocs/airfoto.fr.pl/webapp/lib/Smarty/Smarty.class.php on line 1102
Takie "śmieszne coś" dla poprawy nastroju... :D
-
A może ktoś się podejmie malowania "ochidy" :
http://airfoto.pl/?module=Photos&action=Single&id_ph=26172&size=2
Ten to Wilga 80 z widocznym kolektorem więc odpada, zresztą wcale nie jest brzydkie :). Jeszcze palmę pierwszeństwa w zakresie "ślicznych malowań" dla mnie ma pawie pióro, a raczej rybi szkielet ;) :
(http://lotnictwo.net/pic/0307/0307200036.jpg)
Btw.
W tym tyg wyposzczę 8 malowań. Nie wiem, tylko czy lepiej zrobić je osobno czy w pakietach i czy w exe wolicie czy w zipach każdy. Do tego służy głosowanie :). Dostosuję się do preferencji, chociaż mniej pewnie miałbym roboty w 3 execach.
http://sonda.hanzo.pl/sondy,135351,Dh5S.html
-
Proszę, tylko nie rób exe! Po diaska miałby być kolejny wpis w Programach. Wystarczy, że zrobisz jeden zip z zestawem malowań i plikiem readme z wpisami do cfg. W zupełności wystarczy :)
-
Cytrynka skończona.
(http://img844.imageshack.us/img844/7310/wilgascreenwip44.jpg)
(http://img253.imageshack.us/img253/2750/wilgascreenwip45.jpg)
-
Proszę, tylko nie rób exe! Po diaska miałby być kolejny wpis w Programach. Wystarczy, że zrobisz jeden zip z zestawem malowań i plikiem readme z wpisami do cfg. W zupełności wystarczy :)
Może to by było najbardziej kłopotliwe dla Ciebie YoYo (więcej roboty), ale czemu nie wydać skinów w dwóch wersjach (exe i zip)? Każdy by ściągnął co tam woli i wszyscy by byli zadowoleni. Ja tam w ankiecie na razie nie biorę udziału, bo i tak Wilgi nie mam.
Co innego, jeśli chodzi o ograniczone miejsce na FTP. W takim wypadku należy zignorować mój post. :D
-
Proszę, tylko nie rób exe! Po diaska miałby być kolejny wpis w Programach. Wystarczy, że zrobisz jeden zip z zestawem malowań i plikiem readme z wpisami do cfg. W zupełności wystarczy :)
Oj tam. Wiem, że nie lubisz ale wpis można zawsze usunąć jak ktoś nie chce, po drugie widzę, że większość jednak chce tego execa. Testowane już na zwierzętach i działa jak należy ;).
Może to by było najbardziej kłopotliwe dla Ciebie YoYo (więcej roboty), ale czemu nie wydać skinów w dwóch wersjach (exe i zip)? Każdy by ściągnął co tam woli i wszyscy by byli zadowoleni. Ja tam w ankiecie na razie nie biorę udziału, bo i tak Wilgi nie mam.
Co innego, jeśli chodzi o ograniczone miejsce na FTP. W takim wypadku należy zignorować mój post. :D
Nie, dwie wersje bez sensu, bałagan, a FTP nie mój tylko to będzie w ogólnodostępnych serwisach.
Jest już za to oficjalny paintkit jeśli ktoś chce: http://octopus-gr-sim.com/download.html .
-
Zawsze można zamiast instalatora pyknąć samorozpakowujące się archiwum. Wilk syty i owca cała.
-
Zawsze można zamiast instalatora pyknąć samorozpakowujące się archiwum. Wilk syty i owca cała.
Albo zamienić *.exe na *.rar i se wypakować ;)
-
Paczka już dostępna, prawie połowa, na 74 głosy była na podzielone execki.
Avsim:
http://library.avsim.net/search.php?SearchTerm=pzl-104+yoyosims&CatID=fsxacrp&Go=Search
a za chwilę bedzie też na Flight Sim
-
No i zajawka w postaci filmu :).
http://youtu.be/Z1f7S6RkZ2A?hd=1
-
Super film YoYo! Bardzo mi się podoba. :001:
PS. Na piracie jest zakaz kręcenia akrobacji!!! Przynajmniej na tym egzemplarzu. :004:
-
To raz. Dwa, kto tak żelazkiem na przednie kółka ląduje? :021:
-
To raz. Dwa, kto tak żelazkiem na przednie kółka ląduje? :021:
Przecież to lądowanie na 3 pkt. przypatrz się uważniej :P.
Super film YoYo! Bardzo mi się podoba. :001:
PS. Na piracie jest zakaz kręcenia akrobacji!!! Przynajmniej na tym egzemplarzu. :004:
No Foxa niestety nikt nie wymodelował, a miał być polski akcent, a nie jakiś tam Discus :004:.
-
Szykuję coś nowego, na cieplejsze klimaty.
(http://img267.imageshack.us/img267/3548/nowy15f.jpg)
-
A tak mnie tknęło: czy na pewno wszystkie uhonorowane skinami "Wilgi" miały... stopień spadochronowy? Z szybkiego przeglądu sieci wynika, że AFL i CRP nie bardzo. W dodatku gdzieś w okolicach przełomu wieków CRP dorobił się nowego, bardziej "typowego" malowania...
Tak tylko się czepiam, nic osobistego.
-
A tak mnie tknęło: czy na pewno wszystkie uhonorowane skinami "Wilgi" miały... stopień spadochronowy?
Jest tak na ile pozwala sam model 3D, to co mamy, czyli późniejszy model Wilgi 35A. To żadna tajemnica, w środku też w realu jest zapewne i inna tapicerka i gaśnica oraz radio. Do tego to co robię to tajlandzka HS-SSR to wersja 80 (żeby nie bylo ; >) ale ta akurat pozwala na wykonanie tego malowania bo sama lata bez kolektora więc różnic praktycznie nie ma.
-
Sure, ale skoro jednak większość "Wilg" taki schodek ma (więc jest w czym wybierać), i rzuca się to w oczki (imho znacznie bardziej niż "kolektor", a raczej tłumik, który zresztą zawsze można zdjąć; czy gaśnica), to dlaczego akurat te zostały wybrane do "skinowania"?
A na marginesie - schodek "nie-spadochronowy" jest identyczny jak ten po lewej (no dobra, lustrzane odbicie; whatever) - nikt nie wspomniał o tym "modelarzowi", czy było to aż tak trudne do zrobienia? Chyba że dla samego "schodka" nie chciało się komuś robić "nowego modelu" do wyboru w menu...
-
Chyba że dla samego "schodka" nie chciało się komuś robić "nowego modelu" do wyboru w menu...
Nie chciało jaki i paru rzeczy wyżej. Niestety pamiętaj, że to nie jakiś szczególny sentyment autora, do akurat Wilgi bo kocha polskie konstrukcje. Pewnie gdyby robili go Polacy i chcieli by był as real as it gets to byłoby więcej do wyboru. Dobrze, że w ogóle jest jakiś model samolotu rodem z PL tego typu. Jest szansa na dodanie nart, mocno to lobbuję.
-
Może kanałem afla ukryć schodek ?
-
Może kanałem afla ukryć schodek ?
Jest to rozwiązanie, też o tym wcześniej myślałem i pewnie dałoby radę (bo to tylko stopień oraz kawał blachy podpierający nogę od tyłu. Nie wiem tylko czy sam model na to pozwoli bo to nie tylko sama alpha channel. Tyle tylko, że wtedy ktoś powie, że brak podpórki od tyłu pod stopień. Współcześnie prawie każda Wilga jest nieco inna, ta ma tutaj coś zainstalowane, ta ma antenę przesuniętą gdzie indziej, ta ma zdjęte osłony na wspornikach do kół. Czasem nawet drzwi są mieszane (widać to od środka po tapicerkach). Jak ktoś się będzie bawił skinami może sprawdzić czy da się ustawić schodek, tak by nie było widać jego zabudowania w postaci tej falistej blach.
(imho znacznie bardziej niż "kolektor", a raczej tłumik, który zresztą zawsze można zdjąć; czy gaśnica)
Nie zgodzę się, rura jest widoczna prawie zawsze i prawie każdym kątem. Wilgi 80 np. z kolektorem bym tutaj nie zrobił bo już zewnętrznie to bardzo duża różnica. Do tego 80 ma inną obudowę wlotów powietrza przed rurami. Co do schodka to tylko jego zabudowanie i stopień. Drobiazg w stosunku do reszty. Gaśnica? pokaż mi jedno zdjęcie PZL-104 w locie bez gaśnicy. Bez rury może być, bez gaśnicy no way.
-
Malowanie Thai Flying Club ukończone.
(http://img823.imageshack.us/img823/9283/wilgascreenwip46.jpg)
(http://img10.imageshack.us/img10/4237/wilgascreenwip47.jpg)
(http://img257.imageshack.us/img257/1308/wilgascreenwip48.jpg)
(http://img842.imageshack.us/img842/8205/wilgascreenwip49.jpg)
(http://img88.imageshack.us/img88/6321/wilgascreenwip50.jpg)
-
Witam!
Update dla Wilgi jest już dostępny na stronie simmarketu. Po instalacji trzeba wgrać te wszystkie piękne skiny od Yoyo na nowo. Plik aircraft jest podmieniany.
-
A jak z tą wersją US N..... ? Ponoć wciąż lypa? Jeszcze nie ściągnąłem.
-
A jak z tą wersją US N..... ? Ponoć wciąż lypa? Jeszcze nie ściągnąłem.
To prawda, tego chyba nie poprawili... z takich bardziej widocznych zmian to pojawiły się drgania obudowy silnika. Eh.... miałem nadzieję że dźwięk słyszalny przy wyłączaniu silnika zostanie zastąpiony jakimś bardziej...rzeczywistym.
-
O animacja to fajna sprawa, prosiłem o to. Co do tego patcha, nie był on wcześniej udostępniony do testów.
-
Za to zabrałem się za malowania z kraju Kiwi.
Co ciekawe latali na nich Polacy startując w zawodach bez swojego sprzętu, a jedynie na tym pożyczonym.
(http://img545.imageshack.us/img545/4986/nowy3s.jpg)
-
Malowanie ukończone.
(http://img833.imageshack.us/img833/3976/wilgascreenwip51.jpg)
(http://img521.imageshack.us/img521/2074/wilgascreenwip52.jpg)
(http://img32.imageshack.us/img32/7495/wilgascreenwip56.jpg)
Jest to Wilga, na której latali Polacy na zawodach na celność lądowania w Nowej Zelandii w 1999.
-
Drugie ZK-PZM ukończone.
(http://img204.imageshack.us/img204/3074/wilgascreenwip60.jpg)
(http://img59.imageshack.us/img59/8026/wilgascreenwip64.jpg)
(http://img444.imageshack.us/img444/9281/wilgascreenwip58.jpg)
(http://img835.imageshack.us/img835/9618/wilgascreenwip59.jpg)
-
Super! Genialna sprawa.
-
(http://img40.imageshack.us/img40/6609/wipxb.jpg)
Brrrrr, zima idzie.
-
Pół nocy i molowanie dla Antarctica X skończone.
International Polar Expedition.
(http://img15.imageshack.us/img15/1718/wilgascreenwip70.jpg)
(http://img839.imageshack.us/img839/6673/wilgascreenwip69.jpg)
(http://img18.imageshack.us/img18/6787/wilgascreenwip68.jpg)
(http://img822.imageshack.us/img822/3184/wilgascreenwip65.jpg)
(http://img440.imageshack.us/img440/3872/wilgascreenwip66.jpg)
(http://img805.imageshack.us/img805/3131/wilgascreenwip67.jpg)
-
http://en.shop.aerosoft.com/eshop.php?action=article_detail&s_supplier_aid=12125&s_design=DEFAULT&shopfilter_category=Flight%20Simulation&s_language=english - zniżka 25% na Aerosoft Wilga X
-
Grzech nie kupować, model po ostatnich zmianach z nowym FMD jest naprawdę niezły.
(http://img820.imageshack.us/img820/9249/fsxwip1.jpg)
-
Cześć.
Ostatnio kupiłem ten samolocik i powiem szczerze, że jest na prawdę świetny.
Ale mam z nim pewien problem, Gdy ustawię Wilgę jako samolot holujący szybowiec (za pomocą programu Aerotow) odrywa się ona od pasa, ale cały czas leci z prędkością ok 100~110 km/h na wys. ok 20~30 metrów. Czy da się jakoś to zmienić, aby holowała szybowiec wyżej?
Pozdrawiam i życzę wszystkim udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego Nowego Roku. :001:
Paweł
-
Ostatnio kupiłem ten samolocik i powiem szczerze, że jest na prawdę świetny.
Thx, sporo pracowałem nad deweloperem z FM'em ale udało się i jestem z efektu końcowego też zadowolony chociaż nie ma róży bez kolców ;).
Ad.2
Ten temat był już poruszany: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,14440.0.html .
Tu faktycznie jest pewien problem, ta Wilga jako model nie jest niestety przystosowana do holowania. Osobiście przerabiałem prawie cały temat łącznie w ingerencję w Toolboxa SDK i cóż... najlepszy efekt był jak plik air podmieniłem w Wildze, a pochodził z Maule. Oczywiście zrób backup air z Wilgi, by jeśli będziesz nią później latał nie latał jak Ła-7.
-
Fantastyczny model. Jeden z lepszych do FSX. Sama przyjemność, jeszcze tylko accu :D.
Ja jakoś zawsze miałem sentyment do tego samolociku. Za gnojka we Wrocku miałem okazję w sumie kilka godzin niejako na krzywy ryj na nim polatać.
-
A tak na marginesie cos wiadomo co z tematem Mirage'a?
Mi nie udalo sie tutaj doprosic wersji na nartach ale kto wie.
-
Panowie mam taka mala prosbe.Czy posiada ktos zdjecie silnik centralnie od przodu ktory wykorzystywany jest w Wildze.Jesli nie to moze podobny.Zalezy mi tylko na zdjeciu.
-
Zeskanowałem coś takiego z zeszytu "Instrukcja użytkowania Silnika AI-14RA" którego znalazłem gdzieś w garażu. Jeśli potrzeba, dysponuję też kartami z widokami z tyłu, boku i ukosa.
LINK DO SKANU (http://s7.postimage.org/4kaico6op/Silnik_Wilga_AI_14_RAsm.jpg)
-
Fajnie ale zeby to jeszcze mialo kolor ;)
-
Kolorowym niestety nie dysponuję. Znalazłem jednak kilka zdjęć, może któreś pomoże:
Raz (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/23/PZL104_Wilga_AI14_PICT0072.JPG)
Dwa (http://pl.all.biz/img/pl/catalog/18889.jpeg)
Trzy, chyba najlepsze (http://www.der-werftverein.de/images/ai14ra_01.jpg)
Nie do końca od przodu, ale pogląd na kolory jest. Chyba że chcesz z tego zrobić bezpośrednio teksturę.
-
(http://forum.aerosoft.com/index.php?app=core&module=attach§ion=attach&attach_rel_module=post&attach_id=27574)
Niespodzianka :).
-
Witam.
Czy coś się dalej ruszyło w pracach nad wilgą autorstwa mirage9? Nie, żebym poganiał, sam dobrze wiem że są ważniejsze od "gierki" sprawy i ponaglanie nic nie da, jestem jednak pewien że niejedna osoba ucieszyłaby się z ukończenia prac, czego i ja życzę. :)
-
Cos tam sie robi-bardzo bardzo wolno i jeszcze dluzej:)
-
Mirage9, przydałaby się wersja z pływakami, Aerosoft tego nie wydał ;). Szkoda, bo ostatnim patchu i ja się skusiłem na tę Wilgę. Wersja z nartami akurat na zimę. Ogólnie świetna jest, posiada nawet podstawowy model uszkodzeń silnika, a FM po prostu bardzo wciąga. Pewne też kwestia sentymentu, ale to aktualnie mój ulubiony samolot, zaraz po H-1 Hughes.
Na Avsim są - niby bardziej - "realne" dźwięki, ciekawe czy Waszym zdaniem są one realistyczne, bo w porównaniu do filmików prawdziwych Wilg na YT, to wydaje mi się, że te Aerosoftu brzmią lepiej. Przynajmniej nie jak jakaś maszyna rolnicza.
Malowania Yoyo super, tylko szkoda że nie ma dostępnej wersji z szachownicą... ;)
(http://img211.imageshack.us/img211/7893/201211522395234.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/211/201211522395234.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
-
Ktoś dysponuje może jakimś zdjęciem Wilgi w polskim malowaniu ale na nartach? Z tym, że chodzi mi o fotkę PZL-104 bez reduktorów i kół, a na stałych płozach.
"Nadjeszła" zima (przynajmniej u mnie za oknem), więc warto by zrobić malowanie PL dla tej Ski Version (o ile mam gdzieś swoje templaty), ale wszystkie zdjęcia na nartach jakie widzę dotyczą współczesnych Wilg.
W najgorszym razie zrobi się SP-AGO lub AHI (w końcu koła i reduktory są zdejmowane), ale wolałabym model zgodny ze zdjęciem.
(http://img.airfoto.pl/my_img/m/39260.jpg)
-
Stanęło na Angorze jednak. Aeroklub Łódzki. Wersja, no cóż, taka jaka jest.
(http://imageshack.us/a/img717/5439/wilgascreenwipski2.jpg)
(http://imageshack.us/a/img705/9655/wilgascreenwipski1.jpg)
(http://imageshack.us/a/img195/6931/wilgascreenwipski4.jpg)
(http://imageshack.us/a/img338/7835/wilgascreenwipski3.jpg)
(http://imageshack.us/a/img707/7586/wilgascreenwipski5.jpg)
Niebawem na Avsim. Ostatnie szlify.
-
Pojawil sie Soundset do Wilgi. Fajna sprawa ale cena poraza.
http://secure.simmarket.com/synchro-soft-pzl-104-wilga-soundset-fsx.phtml
-
YoYo, uważasz że to jest brzmienie AI-14? Jak tylko zobaczyłem w linku kto to wypuścił to od razu wiedziałem że po raz kolejny Synchro-soft nie zaszokuje i wyda ohydny kicz. Tandetna składanka z 'freewarowych' samolotów za czasów FS2002. Na warsztacie, już nawet ponad rok leży mój własny soundset do Wilgii by Aerosoft, co prawda również jest to składanka, ale uważam że bardzo zacna nad którą poświęciłem trochę czasu m.in na obróbce plików dźwiękowych i parametrami konfiguracyjnymi. Niestety nie jest to skończone, ale sprowokowałeś mnie do udostępnienia takiej wersji jaką mam obecnie w takim stanie. Latanie Wilgą stanie się o niebo lepsze z prawdziwym AI-14 z przodu. Jest jeden mankament przy drugim poziomie obrotów, ale o tym już napiszę wtedy jak udostępnie soundpack.
Jeszcze odnośnie Synchro-soft. To co robią to paranoja, a Wilga przeszła samą siebie. Skopiowane po całości dźwięki od domyślnego DC-3. Nie wiem kto od nich kupuje takie badziewie.
-
Przyznam się, że nie słuchałem, widziałem tylko, że coś takiego dodano na urządzeniu przenośnym.
Super news, rób rób i koniecznie się podziel :- ))))) !!!!
-
Wpadłem na taki poradnik dla Wilgi, może się komuś przydać:
http://wirtualnyaeroklubwm.tnb.pl/viewpage.php?page_id=51 .
-
Minął rok i zapomniałem o tym wątku a konkretnie o tym że miałem udostępnić moją paczkę dźwięków dla tego samolotu.
Jest to wersja niedopracowana którą już nie miałem czasu i nie mam za bardzo weny udoskonalać (bo się na tym aż tak nie znam). Mimo wszystko do latania z widoku kokpitowego umila latanie tym samolotem jeszcze bardziej o czym warto przekonać się samemu - myślę że tak będzie :)
https://docs.google.com/uc?export=download&confirm=ouY3&id=0B3AV85mlc1djR0I2eW1RY09FVzA
-
Wilga X jest kompatybilna od teraz z P3Dv4: https://www.aerosoft.com/en/fsxp3d/news/what-s-prepar3d-v4-compatible .