Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: YoYo w Grudnia 25, 2010, 09:53:10
-
Mamy dwie opcje - Easy communication oraz reczna wyliczanka i zabawa w UHF/VHF/AM.
Easy działa pod "\", nalezy wlaczyc tylko te opcje w menu z opcjami Gameplay.
Ktos juz sie bawil w komunikacje te realną albo easy? Albo cos zle robie, albo nie jest jeszcze w becie skonczona (pamietam, ze byl taki komunikat ze nie dziala to w becie 1).
Znalazlem dosc fajny pliczek z danymi lotnisk i czestotliwosci: DCSW Airfield Diagrams
Link tutaj: http://rapidshare.com/files/439151376/DCSW_Airfield_Diagrams.pdf
-
A coś dokładniej? Ja cały czas latam z ręczną wyliczanką i działa jak marzenie, oprócz tego oczywiście że się nie da pograć w kampanie bo wywala dcsa. :118:
-
No np. ta Easy comm, z ATC nawet nie moge pogadac. Radia mam ustawione na TR, glowny przelacznik na main. Pod \ jest np. reqest startup takie zacienione (nie biale, jakby nieaktywne), niby sie tekst na ekranie pojawia jak dasz F1 - Reqest ale nikt go nie czyta i brak odpowiedzi.
-
Albo jestem jakiś niedorobiony i nie umiem obsługiwać radia, albo.. sam już nie wiem co. Wybrałem jedną z pierwszych z brzegu misji (ramp start). Odpalam bateryjki, inwerter, radio, ustawiam częstotliwość Sukhumi (129.0MHz, na pierwszym knobie 12, na drugim 9, reszta 0) - chcę zgłosić do ATC prośbę o pozwolenie na odpalenie silników, ale słyszę tylko swój głos. Domyślam się, że to ja robię coś nie tak, ale co?
EDIT:
Radio ustawione na realistic.
-
Działa, przejdź szkolenie w DCS z komunikacji, też kiedyś o tym pisałem http://www.il2forum.pl/index.php/topic,13655.0.html , a potem się okazało, że robiłem to na nieodpowiednim kanale ;).
-
Robiłem wszystko dobrze, z jednym zastrzeżeniem - nie tykać radia dopóki nie odpali się APU. Odpowiedź znalazłem tu: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=61349
-
A pytanie z innej beczki - powinno dać się zaprogramować odpowiednią częstotliwość pod danym kanałem, tak by podczas lotu zmieniać już tylko kanały. Ktoś podpowie jak?
-
Ustaw częstotliwość, wybierz kanał do którego chcesz ją przypisać i wciśnij LOAD. Cytat z manuala
Load Button. After a frequency has been manually entered, you may press the LOAD button and that frequency channel will be saved to the currently displayed preset channel listed in the Preset Indicator Window.[\quote]
-
Yoyo czy mi się wydaje czy na większość twoich pytań odpowiedź powinna być jedna?
Ale że miły ze mnie człowiek to jest to bardzo proste.
W radiach AM/FM:
Ustawiasz częstotliwość wciskasz przycisk load i częstotliwość się zapisuje pod numerkiem wskazanym w okienku na panelu radia. Kółko pod okienkiem służy do zmiany numerka.
Żeby używać presetów ustawiasz knoba na radiu w pozycję PRE.
W UHF:
Ustawiasz knob na pozycję PRE, ustawiasz numerek preseta jaki chcesz na wyświetlaczu pod napisam CHAN, ustawiasz częstotliwość, wciskasz czerwony przycisk Load na lewo od wyświetlacza i gotowe.
Na jednym i drugim presety zmienia się zmieniając po prostu numerki.
-
Yoyo czy mi się wydaje czy na większość twoich pytań odpowiedź powinna być jedna?
Te 664 str. jeszcze nie skończone :D. THX chłopaki.
-
Ja mam taki patent. Manual ma spis treści, który jest bardzo pożyteczny jak się chcesz czegoś konkretnego dowiedzieć a nie chce Ci się przewalać całości. :021:
EDIT: Tak mi przyszło do głowy że trzeba trzymać poziom. Piętro niżej odsyłają początkujących do manuala. Ponieważ na naszym pięterku wszyscy są początkujący to przynajmniej trzeba sobie obiecać że się najpierw przejrzy spis treści. :118:
-
Mekki kolana Cie nie swędzą ::) Sory za offtopa ale już się nie moge doczekać na swojego DCSa :)
-
Spoczko, nie grozi :D, przeniosłem go tutaj, ale coś nie działa jak należy. Przy MAN ustawiam częstotliwość np. 130.0 daje LOAD kanał 1, potem zmieniam częst. np na 140.0 zmieniam kanał na 2 i daje LOAD, przestawiam knoba na PRE i wracając do 1 dalej pokazuje 140.00.
-
Zmiana częstotliwości za pomocą presetów nie zmienia wartości pokazywanej w okienku. Musisz sobie zapisać co masz pod jakim presetem.
-
Zmiana częstotliwości za pomocą presetów nie zmienia wartości pokazywanej w okienku. Musisz sobie zapisać co masz pod jakim presetem.
Aaaahaaaa! :) Dzięki Lukas. Miałem ten sam problem co YoYo.
-
Ale bzdura :D czyli babol.
-
Ale bzdura :D czyli babol.
Nope, tak to radio działa w realu :121:. Trzeba sobie tworzyć Misison Data Card :icon_wink:
-
Ale powiem, że i tak mi nie działa. Wybiera się częstotliwość. Load, potem wybierasz inną ustawiasz kanał 2. Powrót do 1 i knob na PRE i radio nie działa i tak.
-
Działa, działa. Sprawdź czy masz zasilanie jak ustawiasz częstotliwości(musi działać APU przynajmniej).Poza tym najpierw przechodzisz na PRE a potem ustawiasz żądany preset.
-
Przyznam, że sam mam z tym problem. Ale znalazłem coś na YT:
http://www.youtube.com/watch?v=Ee4etF1cors&feature=player_embedded
-
Panowie! Za cholere nie mogę obczaić jak porozumiewać się ze skrzydłowym.Czy mógłby ktoś mi to wyjaśnić krok po kroku albo jakiś link.
-
http://www.youtube.com/watch?v=YAQS7sSQB3s
-
Dzięki Yoyo :001:! Mekki gdzie jesteś halo, proszę pana, halo, halo....no i znikł.
-
Kurde, ale się namęczyłem z tym radiem a to takie proste polecam to: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=61349 . I plik do pobrania pod filmikiem DCS A-10C Warthog Final Release Radio Tutorial 03-18-2011.pdf. Masakra, ale ze mnie pała. :karpik
-
Hmm
A masz CB w samochodzie? Bo w Śwince są jakby 3 CB z jedną gruszką, a na tej gruszce są 3 przyciski nadawania (1 dla danego CB). I w każdym CB, oprócz kanałów (PRE) można jeszcze ustawić ręcznie częstotliwość (MAN - w prawdziwym CB nie ma takiej możliwości, przynajmniej w moim :) nota bene: 1 kanał to jedna zaprogramowana przez producenta częstotliwość). I można przyjąć że 1 CB służy do kontaktu z wieżą (VHF AM), 2 CB do gadki z własną grupą (UHF) a 3 CB do połączenia z JTAC'iem (VHF FM). Dlaczego tak jest? Po prostu nie sposób umieścić wszystkich na tej samej częstotliwości bo robi się przysłowiowy "pożar w burdelu". Każdy gada i myśli, że jest najważniejszy. I nie da się też co chwila przełączać pomiędzy kanałami bo pilot ma inne ważne sprawy na głowie. Najlepiej to było widać w OpenFalcon lub Falcon AF gdzie kampania była całkiem fajnie zorganizowana i 1 pilot był nieznaczącym trybikiem w machinie wojny. I każde ugrupowanie coś tam sobie mówiło, AWACS mówił coś do wszystkich lub do danej grupy a do tego włączał się jeszcze FAC. Więc kończąc moją przydługą opowieść 3 radia dają możliwość dobierania i porcjowania informacji (np.: poprzez dobór częstotliwości albo głośności danego radia).
Zdaje się logan76 że Ty już wiesz o co c'mon ale może komuś kto dopiero zaczyna przygodę z DCS ( a ma CB ;) ) takie przedstawianie sprawy pomoże "ogarnąć" temat :)
-
Tak to sobie właśnie wyobrażałem jak opisujesz wyżej. Tylko problem był wiesz z czym?... Aż wstyd przyznać, cytuje" The MIC SWITCH and the Radio’s work together, you can have the radio set up perfectly, but if you don’t use the MIC SWITCH, your radio’s are worthless." W tym tkwił mój problem i stąd to moje zażenowanie. Lecz dzięki takim ludziom jak ty, Yoyo i spoko24 wiele początkujących pilotów odnajdzie sie w tym niełatwym a zarazem bardzo ciekawym temacie jakim jest wykorzystywanie szeregu skomplikowanych systemów potrzebnych do okiełznania naszej dzikiej Świnki. Na ich cześć salwa z Gatlinga. PRRRRRRYYYTTT! :002:
-
A jak ja Cię gonię do manuala to jestem wredna złośliwa małpa tak? Foch. :118:
-
A jak ja Ciebie proszę o pomoc w porozumiewaniu się ze skrzydłowym, to cisza w eterze. A po za tym podziękowałem Ci za to! A co tam .... Na cześć Mekkiego PRRRRYYYT! Masz! Zadowolony? :003: :002:.
-
Taki mały drobiazg, a jaki przyjemny: gdy zbombardujesz wieżę lotniska na którym masz wylądować, nie uzyskasz już od niej żadnego komunikatu...
Sprawdzone empirycznie. :)
-
Oj sorry logan. Spoko wyjechał na weekend. Teraz tylko Mic Switch w rzeczywiście odpowiada za radio. Przy realistycznych ustawieniach opcji radia klawisz "\" służy teraz jakby do komunikacji "bezpośrednio-werbalnej" ;), np. stoisz sobie na cpps przed uruchomieniem silników, masz otwarty kokpit. Chciałbyś bez użycia radia i kanału INTERCOM poprosić obsługę naziemną o przezbrojenie i zatankowanie samolotu. Wtedy krzyczysz do nich za pomocą właśnie "\". Łatwe? :)
A porozumiewanie się ze skrzydłowym = Mic Swicth Down (w najczęstszych przypadkach)
-
Ha, ha (s)poko24, to było w kwietniu. Tak czy siak przyda się to komuś napewno. Dzięki anyway! :002:
-
Ha, ha (s)poko24, to było w kwietniu. Tak czy siak przyda się to komuś napewno. Dzięki anyway! :002:
Bo to był długi weekend lo. :002:
Było trzeba odgrzać temat, bo od kwietnia dużo się zmieniło.
-
Mam problem z komunikacją: rozpocząłem misję gdzie samolot jest w hangarze. Skrótem klawiaturowym uruchomiłem wszystkie podsystemy (jeszcze nie potrafię tego zrobić samodzielnie), a ręcznie przełączyłem przełączniki APU START oraz APU GEN PWR i oczywiście ustawiłem odpowiednie częstotliwości.
I teraz tak: nie mam problemu żeby komunikować się z innymi samolotami w powietrzu, a nie mogę za nic ze skrzydłowym, ani z wieżą na lotnisku.
Dodam, że prawidłowo używam przycisku MIC SWITCH.
Co robię źle?
-
Tyle miesięcy już latasz i jeszcze nie nauczyłeś się odpalać Świniaka?!
No dobra, do rzeczy. Z wieżą komunikujesz się za pomocą radia VHF. Ustaw je w tryb TR, wybór częstotliwości na MAN. Ustaw odpowiednią częstotliwość, naciśnij Num+ LAlt / HOTAS MIC switch forward i dalej już z górki.
Do komunikacji ze skrzydłowym używasz radia UHF. Szczegóły znajdziesz na 433 stronie instrukcji.
-
Ra-ny. Tyle to i ja wiem.
Wiem jak ustawiać radio, jak wybierać częstotliwość i które radio jest do konkretnej komunikacji, a nawet wiem jak używać przycisku Mic Switch (o czym pisałem).
I nijak nie potrafię w tej jednej misji skomunikować się ze skrzydłowym, który w ogóle nie reaguje i nie odpowiada na moje polecenia. Dlatego też sądziłem, że mimo automatycznego uruchomienia silników coś jeszcze trzeba włączyć, żeby radio UHF zaczęło działać.
-
Która to misja? I daj tracka, unikniemy nieporozumień.
-
Nazywa się chyba Hideout, to misja zaszyta w grze, ta w której trzeba zlikwidować obóz terrorystów w dolinie, niedaleko Osetii Południowej.
-
Sprawdzę wieczorem. Zakładam że w innych misjach nie masz problemów z komunikacją ze skrzydłowym.
-
Nie, to był taki pierwszy przypadek, ale także po raz pierwszy zaczynałem misję z wyłączoną maszyną. Obstawiam więc, że to kwestia nie włączenia przeze mnie jakiegoś systemu, albo przełącznika.
-
Hideout Part 1 --> http://www.youtube.com/watch?v=1OHo4hX2y7M&feature=player_embedded.
To tylko pierwszy klip, ale bez problemu znajdziesz kolejnych 7 części. Chłopak nie ma żadnych problemów z komunikacją ze skrzydłowym w tej misji.
-
To mnie cieszy, ale ja mam i nie wiem dlaczego... :)
-
Obejrzyj bacznie - może się wyjaśni... Albo daj tracka, bo nikt nie ma pojęcia co zrobiłeś źle. Może być mnóstwo powodów wliczając w to losowe awarie.
-
Z wieżą komunikujesz się za pomocą radia VHF. Ustaw je w tryb TR, wybór częstotliwości na MAN. Ustaw odpowiednią częstotliwość, naciśnij Num+ LAlt / HOTAS MIC switch forward i dalej już z górki.
Nie do końca tak jest, ponieważ po najnowszym patchu 1.0.0.9 trochę się to zmieniło. Gdy wracałem na lotnisko celem zatankowania i dozbrojenia, często się zdarzała pomimo moich próśb, cisza w eterze. Dopiero po ustawieniu pokrętła na Intercom Control Panel w pozycję INT mogłem się porozumieć z wieżą celem wykonania tych czynności, póżniej trzeba było z powrotem wrócić w pozycję VHF by prosić o pozwolenie np. startu lub lądowania. Problem taki jak Solo miałem kiedyś, ale to był mój błąd spowodowany nie używaniem przycisku MIC SWITCH. Gdy występuje problem taki jak ma Solo, okazało się, że był on spowodowany nie doczytaniem Briefingu odnośnie częstotliwości, kto jakich używa. Ani losowe awarie, ani rozwolnienia w czasie lotu itp. nie powodowały tych problemów. Zawsze był mój błąd lub przeoczenie, typu nie włączyłem radia UHF. Trzeba przyznać Solo, że jesteś wyjątkowo zakręconym pilotem i dzięki Ci za to, bo nawet nie wiesz jak bardzo skorzystałem z rad, których udzielili Tobie chłopaki. Na bank coś przeoczyłeś. Pierwsza rzecz to nauka odpalania świnki z Ramp-u wg. procedury tak by weszło Ci to w krew, unikniesz niepotrzebnych przeoczeń i da Ci trochę więcej czasu na wyluzkę przed akcją. W lotach online np. jeżeli chodzi o mnie ja się bardzo denerwuję ( w pozytywnym tego znaczeniu słowa ), dlatego Start Up na zimno daję mi ogarnięcie stresu środowiskowego ( czyli ogarnę sobie wszystko powolutku do końca, uspokoję się i wio ). Gdybym miał startować od razu z pasa to tak trochę się czuję jakbym wpadł rozgrzany do zimnej wody czyli zanim dotrze do mnie spokój to nie mogę złapać tchu przez co większe prawdopodobieństwo zrobienia jakiegoś błędu lub przeoczenia czegoś. Jeżeli w misji dla pojedynczego gracza jest start z pasa startowego w edytorze zmieniam na ramp start i wszystko gra bez jakiś kocobo.... ehhh chciałem powiedzieć problemów typu coś mi nie działa.
-
Nie ma mowy o niedoczytaniu częstotliwości, bo po pierwsze defaultowo są ustawione te prawidłowe (mówię o komunikacji ze skrzydłowym), a po drugie wszystkie pozostałe działają.
Tak więc sądzę, że robię coś źle (bo zakładam, że to moja wina) z ustawieniami samolotu przed startem. Kto chce niech sprawdzi tę misję, uruchamiając samolot skrótem klawiaturowym, ciekawe czy problem wystąpi i u Was.
Co do procedury startowej: masz oczywiście pełną rację, ale po prostu uczę się obsługi z doskoku i z reguły wybieram to co mi jest potrzebne do wykonania danej misji, albo to co mnie aktualnie interesuje. Uruchomienie samolotu do długa i nudna procedura, wymagająca do tego wykucia kolejności przełączania tego wszystkiego na pamięć. Ale masz rację, trzeba to w końcu zrobić.
A w ogóle to nie chciałbyś kiedyś się przelecieć on-line? :)
-
A w ogóle to nie chciałbyś kiedyś się przelecieć on-line? :)
Trochę dziwnie to zabrzmiało :002:
Polecam nauczenie się procedury startowej bo się może przydać gdy Ci w czasie lotu silnik zgaśnie, co się czasem zdarza podczas robienia różnych dziwnych manewrów na niebie, np. podczas ucieczki przed rakietą :001:
-
Nie do końca tak jest, ponieważ po najnowszym patchu 1.0.0.9 trochę się to zmieniło. Gdy wracałem na lotnisko celem zatankowania i dozbrojenia, często się zdarzała pomimo moich próśb, cisza w eterze. Dopiero po ustawieniu pokrętła na Intercom Control Panel w pozycję INT mogłem się porozumieć z wieżą celem wykonania tych czynności, póżniej trzeba było z powrotem wrócić w pozycję VHF by prosić o pozwolenie np. startu lub lądowania.
Ciekawe, ja tego pokrętła w ogóle nie ruszam i nie mam problemów z komunikacją. Z tego co jest napisane na http://dcswiki.com/index.php?title=Intercom_panel_(A-10) to pokrętło to pozostałość po A-10A. W A-10C zostało to zastąpione przez Mic Switch na przepustnicy.
-
Ciekawe, ja tego pokrętła w ogóle nie ruszam i nie mam problemów z komunikacją. Z tego co jest napisane na http://dcswiki.com/index.php?title=Intercom_panel_(A-10) to pokrętło to pozostałość po A-10A. W A-10C zostało to zastąpione przez Mic Switch na przepustnicy.
Proszę bardzo http://www.youtube.com/user/OriginalWarriorX#p/a/u/0/vZTQ1GFYSKs. Poza tym poko24 też pisał o tym. Zdarzyło mnie się to nie raz, więc ten Tutorial okazał się niezbędny.
-
Uruchomienie samolotu do długa i nudna procedura, wymagająca do tego wykucia kolejności przełączania tego wszystkiego na pamięć. Ale masz rację, trzeba to w końcu zrobić.
Zgadza się, ale daje mi czas na uspokojenie się przed lotem. A po za tym bardzo ją lubię i cieszy mnie to, że robię wszystko od początku do końca jak prawdziwy pilot. Poprostu nasiąkam tym klimatem tak, że no nie wiem jak to wyrazić. Można powiedzieć, że jest to jedna z tak rzadkich chwil bycia TU i TERAZ bez myślenia o innych rzeczach, po której naprawdę przez jakiś czas jestem odprężony. Taka moja osobista JOGA :002:
Co do lotów online, gdy wpadniesz na jakiś serwer nietrudno będzie Ci spotkać chłopaków z tego forum, ponieważ wiele z nich używa tych samych nicków. Także jak coś może się kiedyś spotkamy, ale podstawy takie jak RampStart itp. musisz ogarnąć, nawet jak ktoś Cię zerwie w środku snu, Ty musisz umieć odpalić świnkę bez marudzenia. Przyjdzie czas, że się spotkamy na lotach online, ale mam wrażenie, że jeszcze troszkę na to za wcześnie, ale prędzej czy póżniej to się wydarzy. Tylko musisz troszkę bardziej pewniej się w tym temacie poczuć :004:
P.S. Do Moderatora
Ale namieszałem. Post pod postem. Proszę o zescalenie tych postów.
-
(...) Teraz tylko Mic Switch w rzeczywiście odpowiada za radio. Przy realistycznych ustawieniach opcji radia klawisz "\" służy teraz jakby do komunikacji "bezpośrednio-werbalnej" ;), np. stoisz sobie na cpps przed uruchomieniem silników, masz otwarty kokpit. Chciałbyś bez użycia radia i kanału INTERCOM poprosić obsługę naziemną o przezbrojenie i zatankowanie samolotu. Wtedy krzyczysz do nich za pomocą właśnie "\". Łatwe? :)
Jeśli radio VHF ma ustawione wspomniane pokrętło na panelu intercomu na VHF (str. 153 manuala), to komunikować można się jedynie z wieżą kontroli lotów lub innymi statkami powietrznymi (zakładając, że ustawiliście odpowiednią częstotliwość) za pomocą Mic Switch Forward - to jest domyślny tryb pracy dla tego radia. Jeśli pokrętło jest ustawione na intercom, komunikować możecie się jedynie z obsługą naziemną też za pomocą Mic Switch Forward nawet przy zamkniętym kokpicie, gdy obsługa nie będzie już ciebie słyszeć przy próbie komunikacji bezpośrednio-werbalnej za pomocą klawisza "\".
Kto chce niech sprawdzi tę misję, uruchamiając samolot skrótem klawiaturowym, ciekawe czy problem wystąpi i u Was.
Aha! Nie chcę tego sprawdzać. Obejrzałem zacytowany przeze mnie filmik - prawidłowa częstotliwość dla radia UHF w tej misji to 251.00 (Ustawi się taka automatycznie po przełączeniu radia UHF z trybu manualnego (MNL) na PRESET) - teraz za pewne skrzydłowy w końcu cię usłyszy. Nie bądź noobem Solo - naucz się wreszcie procedury startowej.
-
Obejrzałem zacytowany przeze mnie filmik - prawidłowa częstotliwość dla radia UHF w tej misji to 251.00 (Ustawi się taka automatycznie po przełączeniu radia UHF z trybu manualnego (MNL) na PRESET)
Nie! Pomyliłem się - chyba nie ustawi się automatycznie. Trzeba UHF przełączyć na 251.00 ręcznie.
-
Ustawi, bo - jak pisałem - defaultowo ustawia się na prawidłową, domyślną wartość. W tej misji to 251,00MHz. Tak więc pytanie, dlaczego nie mam kontaktu ze skrzydłowym jest wciąż aktualne.
-
Moje pytanie - jakim klawiszem wywołujesz skrzydłowego? Zaraz sprawdzę u siebie tą misję.
-
Najmocniej przepraszam, jestem chyba jakiś ślepy: defaultowo ta częstotliwość to 225,00MHz, a nie 251,00...
Przepraszam za zamieszanie, na wyświetlaczu było 225, a ja uparcie widziałem tam 251...
-
Sprawdziłem i wszystko działa w tej misji. Skrzydłowy odpowie na 251.00 UHF po pewnym czasie, gdy już wystartuje. Uzi 21 (Bell OH-58 Kiowa), który naprowadza na cel (AFAC), odpowie na 124.00 VHF AM dopiero, gdy znajdziesz się nad punktem drogi IP. Kontakt z nim nawiązujesz Mic Switch Forward > potem klawiszem F10 ("Other"), a nie F4 ("JTAC") - piszę o tym już teraz zanim pojawią się kolejne problemy z komunikacją.
-
Musisz używać przełącznika radia na przepustnicy aby wybrać odpowiednie radio (VHF FM, VHF AM albo UHF, nie pamiętam, jakie klawisze za to odpowiadają) bo jeśli używasz klawisza \ to nadajesz na radiu, którego ostatnio używałeś oraz przez interkom, jeśli wcześniej nie naciskałeś przełącznika na przepustnicy, to nadajesz chyba tylko przez interkom.
Tyle wynika z moich obserwacji, mam oczywiście wersję 1.0.9 w którem mogły zajsć jakieś zmiany dot. radia.
-
No nie Panowie, tyle to ja przecież wiem, wstydzę się bardzo, bo po prostu 225 pomyliło mi się jakimś cudem z 251. :)
Teraz pytania.
Z tym intercomem to jest tak, że najpierw przekręcam Rotary Selection na pozycję INT, potem wciskam INT switch, a potem Hot Mic Switch i dopiero mogę gadać z obsługą lotniska?
Czy radio wtedy ma być nastawione na częstotliwość wieży, czy nie ma to znaczenia?
-
Z wierzą gadasz przez radio VHF a ziomkami z obsługi naziemnej przez intercom.Na mój łeb i logiczne myślenie to dwa niezależne urządzenia. VHF możesz mieć ustawione na jakiejkolwiek częstotliwości, a nawet całkiem wyłączone a i tak przez intercom pogadasz.
-
Musisz używać przełącznika radia na przepustnicy aby wybrać odpowiednie radio (VHF FM, VHF AM albo UHF, nie pamiętam, jakie klawisze za to odpowiadają) bo jeśli używasz klawisza \ to nadajesz na radiu, którego ostatnio używałeś oraz przez interkom, jeśli wcześniej nie naciskałeś przełącznika na przepustnicy, to nadajesz chyba tylko przez interkom.
Klawisz "\" działa przy kontakcie z obsługą naziemną nawet jak nie włączyłeś baterii - to znaczy, że nie używasz żadnego radia. Obsługa nawet odpowiada wtedy ciut ciszej niż słyszymy to przez interkom. Jeśli zamkniesz kokpit dalej bez włączonych baterii już nie pogadasz z chłopakami na ziemi klawiszem "\". Tyle wynika z moich obserwacji. Musisz włączyć baterie i intercom. Intercom działa bez ustawiania częstotliwości. To jest jak "domofon" samolotu :).
[EDIT] Tak. Nie trzeba włączyć nawet radia VHF - wystarczą baterię i pokrętło na INT, żeby za pomoca Mic Switch Forward pogadać z obsługą przy zamkniętym kokpicie.
-
[EDIT] Tak. Nie trzeba włączyć nawet radia VHF - wystarczą baterię i pokrętło na INT, żeby za pomoca Mic Switch Forward pogadać z obsługą przy zamkniętym kokpicie.
Dobra! Podsumujmy, bo przetestowane na wszelkie sposoby. Koledzy mają po częsci rację. Klawisz "\" stosuje się także do wywoływania ostatnio używanego radia, a jeśli nie naciskałeś żadnego Mic Switch domyślnie wywołuje interkom. Jeśli masz wyłączone baterie, klawisz "\" służy do komunikacji bezpośredniej (z ust nadawcy do ucha odbiorcy bez pośrednictwa wszelkiego rodzaju ustrojstw). Dlatego jeśli zamkniesz kokpit musisz włączyć baterie i pokrętło na INT, by komunikować się z ground crew przy użyciu Mic Switch Forward lub klawisza "\". Rozkminiony temat.
-
Aby komunikować się z obsługą naziemną, według instrukcji należy (gdy chcemy uzupełnić np. uzbrojenie po walce):
- wylądować
- podkołować pod rampę
- pokrętło Rotary Selector Dial ustawić na INT
- wcisnąć przycisk INT
- wcisnąć przycisk HM.
Dopiero wtedy można gadać z obsługą.
Edit:
Ktoś tu kiedyś zdaje się pisał, że aby dokonać uzupełnienia uzbrojenia/paliwa, trzeba wyłączyć silnik. To prawda?
Bo w manualu jest napisane wyraźnie, że wystarczy podkołować na taxi way.
-
Nigdy nie wyłączałem silników do przezbrajania/tankowania. Szkoda mi było czasu. I wszystko działało. Trzeba tylko pamiętać żeby ponownie wczytać dane w DSMS!
Za to żeby NAPRAWIĆ samolot to wtedy:
- kołowanie na PPS (można też na niektórych taxiway'ach ale czasem inni gracze się wqrzają);
- polecenie podłączenia zewnętrznego źródła zasilania lub włączenie APU wraz z APU GEN na PWR (żeby nam elektronika nie padła i żeby nie trzeba było od nowa zaczynać procedury przedstartowej);
- wyłączenie obydwu silników.
Trzeba odczekać chwilę, nie wiem dokładnie ile ale jakoś tak ze 2 min i widać jak samolot się podnosi i otwierają się luki techniczne itp.
Potem samolot ląduje i po uruchomieniu samych silników jazda.
-
Aby komunikować się z obsługą naziemną, według instrukcji należy (gdy chcemy uzupełnić np. uzbrojenie po walce):
- wylądować
- podkołować pod rampę
- pokrętło Rotary Selector Dial ustawić na INT
- wcisnąć przycisk INT
- wcisnąć przycisk HM.
Dopiero wtedy można gadać z obsługą.
Jeśli chcesz komunikować się z nimi przy użyciu radia to tak, ale wystarczy użyć "\" gdy masz otwarty kokpit i wyłączone silniki (np. na starcie misji, żeby zmienić uzbrojenie).
-
To ciekawe - w takim wypadku nie należy ustawiać i włączać interkomu?
"\" działa wtedy jak pokrzykiwanie z kokpitu? :)
-
Dokładnie, to samo jest w Black Sharku. Możesz krzyknąć po obsługę nie włączając nawet baterii w samolocie. Mylący jest tylko dźwięk bo głos brzmi tak samo jak przez intercom.
-
Dokładnie, to samo jest w Black Sharku. Możesz krzyknąć po obsługę nie włączając nawet baterii w samolocie. Mylący jest tylko dźwięk bo głos brzmi tak samo jak przez intercom.
:) Prawda - słychać niską jakość z radia (lekki szum), ale już o wiele ciszej.
-
Nigdy nie wyłączałem silników do przezbrajania/tankowania. Szkoda mi było czasu. I wszystko działało. Trzeba tylko pamiętać żeby ponownie wczytać dane w DSMS!
Dlaczego?
Masz na myśli opcję LOAD ALL?
Przecież dane o planie misji są wgrywane z pamięci zewnętrznej, więc dlaczego po wylądowaniu, ale nie "zgaszeniu" samolotu, należy te dane ponownie wgrać?
-
Przecież dane o planie misji są wgrywane z pamięci zewnętrznej, więc dlaczego po wylądowaniu, ale nie "zgaszeniu" samolotu, należy te dane ponownie wgrać?
Ponieważ, pomimo dozbrojenia, komputer będzie widział wciąż puste pylony. Albo np. zażyczysz sobie innego typu uzbrojenia i co wtedy?.....
LOAD ALL ( najszybciej bez grzebania, wszystko robi się samo ). To trwa chwilkę, więc w czym problem? Czas na petko jak ktoś pali albo relax przed następną wyprawą w strefe śmierci.
-
Jemu chodzi chyba tylko o uzbrojenie. Jeśli uzupełniasz je w takiej samej konfiguracji jaką miałeś na starcie misji to wczytujesz dane z karty i w długą. Jeśli jednak zmieniłeś uzbrojenie musisz ręcznie uzupełnić dane w DSMS.
-
Chodziło mi jeszcze o co innego, ale trochę namieszałem. :)
Wasze wyjaśnienia są dla mnie bardzo przydatne, dzięki.
-
Jeśli jednak zmieniłeś uzbrojenie musisz ręcznie uzupełnić dane w DSMS.
U mnie w takiej sytuacji samo load DSMS wystarczało.
-
Nawet jeśli pod dany pylon podwiesiłeś inny rodzaj uzbrojenia niż miałeś na starcie misji? Dziwne.
-
Sprawdziłem przed chwilą dla pewności i wszystko jest dobrze. Zmieniłem uzbrojenie na całkiem inne niż miałem na początku i bez problemu je wykryło.
-
Wygląda na to że w DCS A-10C po przezbrojeniu pilot otrzymuję nową kartę DTS od obsługi naziemnej. Wszystko wyjaśnione przez gościa o nicku paulrkiii na forum ED. Na co dzień zajmuje się on właśnie obsługą A-10.
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1108343&postcount=4
-
Ja to rozumiem troszkę inaczej, facet pisze, że po przezbrojeniu samolotu "na gorąco", pilot ZAMIAST wczytać nowe dane ręcznie - "instead of him having to update manually", uzbrojeńcy lub też ci ONI przynieśli mu całkiem nowy cartrige z danymi żeby podmienić cartrige - "they brought me out a new DTS cartridge to swap out....".
Nie wiem w jakim kontekście to pisze, czy narzeka czy opisuje jak się takie rzeczy załatwia, ale wydaje mi się, że na nowym cartrigu nie musiały być wylko nowe dane uzbrojenia, mogły być też dane odnośnie nowej misji... czort wie...
A co do
U mnie w takiej sytuacji samo load DSMS wystarczało.
ja też klikałem tylko LOAD DSMS, bo tak na logikę to czy uzbrojenie jest nowe czy też takie jak było nie ma znaczenia. Przy LOAD DSMS komputer pobiera dane z aktualnie wiszącego uzbrojenia czyli pyta:
-kto tam?
-to ja MK-82
-i my 4XAGM-65D
I przekazuje pilotowi te odpowiedzi na MFDS.
:D
-
No dobra ale jaki przycisk na klawiaturze odpowiada przyciskowi Mic Switch na Hotas ?? W schemacie jaki jest w instrukcji Hotas Functions pozostałe systemy mają odpowiedniki przycisków klawiaturowych. Ten nie ma, więc co mam ustawić w profilu do X52 Pro. W opcjach sterowania też go nie znalazłem !!!
Przepraszm, jeżleli to infantylne pytanie. Ale właśnie jestem po długich kutsach innych systemów uzbrojenia i tracę cierpliwość. Nauczyłem się co nie co, chcę porobić porządki razem ze skrzydłowym ale ten nie odpowiada :-)
-
W opcjach sterowania też go nie znalazłem !!!
Poszukaj jeszcze raz bo komendy klawiaturowe są na 100% przypisane do Mic Switch. Sam je modyfikowałem kilka dni temu.
-
Poszukaj jeszcze raz bo komendy klawiaturowe są na 100% przypisane do Mic Switch. Sam je modyfikowałem kilka dni temu.
Dzięki !! Szukałem pod "Mic Switch"...żle, trzeba "Hotas Mic Switch". Banał ale niestety prawdziwy. Dwa dni walki z komunikacją :-) Dzieki jeszcze raz !!!