Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => A-10C Warthog => Wątek zaczęty przez: art.pl w Kwietnia 14, 2011, 18:56:00
-
Może ktoś m i pomóc i sprawić , żeby na HUD pojawił sie dwie pionowe linie do zrzutu GBU 12 :)
Chodzi o zrzut bomby GBU 12 w trybie CCRP
Ustawiam wszystkie parametry bomby , przechodzę na prawy panel MFCD , odszukuję cel załączam tryb Point i wtedy na HUD powinny się pojawić dwie pionowe linie , powinny a się nie pojawiają :/
Korzystam z poradnika na YT:(mój problem dotyczy 1:52 filmu)
http://www.youtube.com/watch?v=64JWtiVuu4E
-
Musisz jeszcze oznakować namierzony cel. Np. na TGP i wciskasz TMS FWD (Long) , czyli cel jako SPI.
-
Czyli R Ctrl+strzałka góra ale jeszcze musisz na jakiś czas włączyć laser.Też to przerabiam i idzie mi to jak krew z nosa. :008:
-
Sorry! LCtrl+strzałka góra. Już jestem zmulony dzisiaj bo ten sim jest strasznie energożerny :003:
-
Laser trzeba przed zrzutem uzbroić, włączyć (podświetlić cel=domyślnie przycisk od Nose Weel Steering) można już po zrzucie (żeby nie płoszyć zwierzyny :) ) byle nie za późno bo GBU nie zdąży się skierować na cel.
-
Dzięki Panowie za pomoc
Brak dwóch pionowych linii w trybie zrzutu GBU 12 okazał się banalny , trzeba dłużej przytrzymać przycisk-Nosehweel :)
Tylko jest jedno ale ............
Na MFCD mam tryb ustawienia LSRI , bombka prawidłowo odpada od samolotu , literka L na MFCD zaczyna mrugać i............... pudło :/
GBU 12 nie trafia w cel
-
Nowy tutorial Wagsa na temat zrzutu bomb naprowadzanych laserem: http://www.youtube.com/watch?v=p9oI8u1gLp4
-
Na MFCD mam tryb ustawienia LSRI , bombka prawidłowo odpada od samolotu , literka L na MFCD zaczyna mrugać i............... pudło :/
GBU 12 nie trafia w cel
Na lewym MFCD ustaw dla Paveway'a Lasing, czyli podświetlanie celu laserem na AUTO (lub MANUAL) i czas podświetlania.
-
Dzięki Panowie za pomoc
Brak dwóch pionowych linii w trybie zrzutu GBU 12 okazał się banalny , trzeba dłużej przytrzymać przycisk-Nosehweel :)
Tylko jest jedno ale ............
Na MFCD mam tryb ustawienia LSRI , bombka prawidłowo odpada od samolotu , literka L na MFCD zaczyna mrugać i............... pudło :/
GBU 12 nie trafia w cel
Nie, coś tutaj ściemniacie. Nosewheel nie odpowiada za te dwie linie do rzutu bomby w CCRP, to TMS FW long - jako oznakowanie celu, wtedy one się pojawiają. To, że bomba Ci nie trafia to wg. mnie masz źle ustawiony profil bomby po prostu na DSMS. "L" musi też migać najlepiej do samego trafienia.
Obejrzałem to nowe Video Matta, tam masz wszystko, zgadza się. Osobiście tylko używam czasu na zrzut z L 8, a nie 15 i musowo Latch On cały czas, boli paluch od długiego trzymania NWS na podświetleniu celu.
-
...boli paluch od długiego trzymania NWS na podświetleniu celu.
Nie musisz trzymać paluch cały czas. Włączasz i wyłączasz domyślnie INSERT i tyle. Bomby trafiają w cel jak złoto. Oczywiście wyłączasz jak już jest po sprawie :004:
-
Po za tym YoYo na pierwszej stronie Pomoc dla... podał linka jak zrzucać GBU screen po screenie.
-
Logan posługuj się nazwami funkcji a nie przypisanymi do nich klawiszami. Podejrzewam, że większości klawiatura służy wyłącznie do wciskania Pause/Break i mogą nie kojarzyć do czego służy insert. :118:
-
Mekki! Napisałem "domyślnie INSERT", więc myślę, że większość kuma o co chodzi. Poza tym jak mogą nie kojarzyć skoro zanim przypisali sobie tą funkcję tak jak chcieli to musieli wejść w OPTIONS,CONTROLS.Mam wrażenie, że jesteś trochę kąśliwy w stosunku do mnie.Powiedz mi lepiej jak gadać ze skrzydłowym, bo za cholere nie mogę tego obczaić :118:.
-
A widzisz, a u Yoyka domyślnie to jest NWS bo ma TM Warthoga i pewnie ustawienia controlsów to ostatnio widział jak sobie krzywe osi ustawiał, ja mam do X52 profil ściągnięty z neta i tylko parę rzeczy zmieniłem, w manualu nie piszą o żadnych insertach tylko o NWS więc po co wprowadzać zamieszanie? A jestem kąśliwy bo na większość Twoich pytań zadanych w wątkach pomocowych odpowiedź powinna być w zasadzie jedna. :021:
O radio pytaj w innym wątku, z mojej strony EOT bo zaraz też kolorków dostanę za pisanie nie na temat. :121:
-
Nie musisz trzymać paluch cały czas. Włączasz i wyłączasz domyślnie INSERT i tyle.
Musisz, zależy czy masz Latch ustawiony na Auto (ON) czy nie (OFF).
-
Musisz, zależy czy masz Latch ustawiony na Auto (ON) czy nie (OFF).
No to nie rozumiem. Po co sobie życie utrudniać dając to na OFF. I tak wiązką omiatasz cel i tak.
[gmod]Między literą a znakiem interpunkcyjnym stawia się spację. Poprawione.[/gmod]
-
A pojęcie przegrzania laseru jest znane? Defaultowo masz Laser Illumination Latch OFF.
-
No dobra Yoyo, ale i tak dajesz LATCH ON na krótko przed robieniem porządków. Pierwsze ogarniasz przu pomocy TGP jaka jest sytuacja w okolicy, tak? To po co się męczyć trzymając palec na przycisku? Przecież cele nie wyrastają spod ziemi nagle przed Tobą. Najpierw używasz TGP i wiesz co jest grane, tak? Później decyzja gdzie dostarczyć ładunek, tak?! A następnie Latch On i jazda, tak?! Dobrze rozumuję? Będzie ze mnie pilot? :002:
-
No właśnie nie trzeba w ogóle dotykać LATCH, jak napisał wyżej Troghv wystarczy zmienić w profilu dla GBU AUTO LASING ON i koniecznie czas podświetlania (powiedzmy z 10s(w zależności od wysokości=czasu spadania bomby)). I jest to jedna z metod.
Każdy wypracowuje sobie własną, najbardziej mu wygodną. I każda ma plusy dodatnie i ujemne ;) Ja np. nie zmieniam ani profilu, ani LATCH, po prostu po zrzucie "na czuja" naciskam NWS (w moim joy'u jest umieszczony całkiem wygodnie więc nie mam problemu Yoyka) i jak na razie nie udało mi się spudłować (metoda taka bo wmawiam sobie, że im dłużej laser oświetla cel, tym większe ostrzeżenie dla npla, budynkowi wszystko jedno ale w przypadku czołgów lub BWP może mieć znaczenie). Minus jaki widzę to, że w przypadku sytuacji nieprzewidzianych (opl, A2A, cokolwiek) ciężko jest manewrować, klikać po kabinie i jeszcze pamiętać o tym ch... przycisku :)
-
...(metoda taka bo wmawiam sobie, że im dłużej laser oświetla cel, tym większe ostrzeżenie dla npla, budynkowi wszystko jedno ale w przypadku czołgów lub BWP może mieć znaczenie)
I dobrze sobie wmawiasz, bo tak to w realu działa. A po za tym twoja odpowiedż jest zajefajna ,bo właśnie, alternatywa w wyborze sposobu dostarczenia ładunku to jest to, co znowu spowodowało postęp w mej edukacji :)
-
Zrobiłem krótkie video z zrzutem GBU-12
http://www.youtube.com/watch?v=6fRQXFHbyq0
Nie manual ale coś można podejrzeć.
-
Sprawne! :001:
-
A w ogóle to jestem ciekaw czy Merkava Mk.4 jest w stanie sobie poradzić z bombami GBU naprowadzanymi laserem. Piszę to bo w ostatnim numerze Techniki Wojskowej jest informacja, że 1-ego marca bieżącego roku czołg Merkava 4 poraz pierwszy na świecie użył ochrony aktywnej Raphael Trophy, który, uwaga, przechwycił pocisk przeciwpancerny kierowany wystrzelony przez Palestyńczyków i go zniszczył. Jeżeli pocisk był naprowadzany laserem, to bomby naprowadzane laserem powinny też być do ogarnięcia?! :001:
-
I dobrze sobie wmawiasz, bo tak to w realu działa. A po za tym twoja odpowiedż jest zajefajna ,bo właśnie, alternatywa w wyborze sposobu dostarczenia ładunku to jest to, co znowu spowodowało postęp w mej edukacji :)
Poczekaj, jeszcze nie rozmawialiśmy o multiple JDAM :) To jest dopiero frajda oznaczyć 6 celów i 6 zniszczyć w jednym podejściu :D To jest to, co tygryski lubią najbardziej :D
-
(bla, bla...)
(...)
Jeżeli pocisk był naprowadzany laserem, to bomby naprowadzane laserem powinny też być do ogarnięcia?! :001:
Z informacji dających się wygooglać (jak zwykle w 5 minut przy porannej kawie) wynika, że system TROPHY ma głęboko w nosie sposób naprowadzania pocisku. I ja go rozumiem, bo ma zwalczać również zagrożenia naprowadzane okiem. O ile zaś skuteczność "shotgun-like pellets" w dezaktywacji bomb równie dobrze jak rakiet może być tematem długiej dyskusji, o tyle zauważyć wypada, że obrona "od góry" jest - przynajmniej oficjalnie - piętą achillesową tego systemu.
-
Wczoraj w ramach treningu podwiesiłem 6 sztuk GBU-12 i poleciałem na kolumnę T-80. W profilu ustawiłem Auto Lase na ON przy Lase Time 15. Zrzutów dokonywałem z wysokości między FL100-FL150. Nie nauczyłem się jeszcze "dywanowych" nalotów więc trzeba było latać w tą i z powrotem.
Pierwsza bombka poszła bez problemu, odejście na 5nm nawrót i następny cel. I tutaj pojawił się problem. Mimo wręcz książkowego podejścia do celu za cholerę nie mogłem zrzucić bomby. Za drugim podejściem to samo! Dopiero za trzecim albo czwartym razem udało mi się ją zrzucić. Biorę na cel następny czołg i... powtórka z rozrywki. Musiałem wykonać kilka podejść zanim udało mi się uwolnić bombę.
Skąd te problemy ze zrzutami? Przegrzewający się laser?
edit: 1 lub 2 bomby spadły ok. 5-10m od celu. Mimo to T-80 stanął w płomieniach i po chwili wybuchł. Czy to w ogóle jest prawdopodobne w realu?
-
Zapodaj trackiem, może coś znajdziemy.
-
Z przyjemnością ale DCS postanowił się wysypać gdy wracałem podziurawiony do domu. Efekt zrzucenia MK-82 z wysokości 500 stóp. Zaczynają mnie już męczyć te zwiechy. Myślałem że w 1.1.0.7 to poprawili. Ten sam błąd opisany przez Yoyo na http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=68498
-
Szkoda, bo normalnie 12 schodzą za każdym razem i nie obchodzi ich przegrzany laser, złe ustawienia i takie tam nic nie znaczące pierdoły. :121: Trzeba samemu będzie obczaić o co im chodzi.
PS Naloty dywanowe i Paveway to kiepskie połączenie.
PPS Jeśli chodzi o efekty wybuchu Mk-82 w bliskiej odległości T-80 to trzeba by Zimnego pytać. On na pewno ma jakieś opracowanie na ten temat z ładnymi wykresami i w ogóle. :118:
-
PS Naloty dywanowe i Paveway to kiepskie połączenie.
Miałem na myśli JDAM i zbombienie za jednym przelotem 6 czołgów. Nie wnikałem jeszcze w temat więc może coś źle "usłyszałem".
PPS Jeśli chodzi o efekty wybuchu Mk-82 w bliskiej odległości T-80 to trzeba by Zimnego pytać. On na pewno ma jakieś opracowanie na ten temat z ładnymi wykresami i w ogóle. :118:
To akurat była GBU-12 która nie trafiła w cel, a właściwie to ja nie trafiłem :). Mk-82 spuściłem przy okazji na pobliskie lotnisko.
-
Miałem na myśli JDAM i zbombienie za jednym przelotem 6 czołgów.
JDAMów nie zrzuca się na poruszające się obiekty bo od momentu zrzutu nie da się ich przeprogramować i cel sobie po prostu odjedzie. Chyba że byłbyś taki kozak i celował przed jadące pojazdy. :021:
To akurat była GBU-12 która nie trafiła w cel, a właściwie to ja nie trafiłem :). Mk-82 spuściłem przy okazji na pobliskie lotnisko.
GBU-12 i GBU-38 to takie cwańsze Mk82. :121:
-
Laser nie odczyta właściwie celu, jeśli nie będzie on oznakowany. Wg mnie tutaj masz chyba błąd. Czyli nie tylko wskazanie na TGP (albo i nie) ale zrobienie z tego celu oznakowanego jako SPI - czyli TMS FWD (długie wciśnięcie).
-
Cel był oznakowany jako SPI. Nie ma już co teoretyzować. Następnym razem zrobię tracka jak DCS pozwoli i się nie wysypie.
Pamiętam też że po udanym zrzucie Bombing Reticle zaczyna migać, o czym to świadczy?
-
Luknijcie na mój film ze zrzutu GBU 12
Raz idealnie udaje mi się udaje trafić, a drugi raz mimo tych samych ustawień i kolejnośći " programowania" , bomba spada przed celem :/
http://www.youtube.com/watch?v=p8VFSOnafRI
-
Zarzuć trakiem bo na tym filmiku to akurat niewiele widać.
-
Zarzuć trakiem bo na tym filmiku to akurat niewiele widać.
http://www.megaupload.com/?d=3WKQR3C3
-
A mógłbyś na forumowy skydrive wrzucić? MU u mnie nie chce współpracować.
-
Luknijcie na mój film ze zrzutu GBU 12
Raz idealnie udaje mi się udaje trafić, a drugi raz mimo tych samych ustawień i kolejnośći " programowania" , bomba spada przed celem :/
http://www.youtube.com/watch?v=p8VFSOnafRI
Z tego co widziałem to wydaje mi się, że NWS (czyli L na TGP) przestał ci migac na krótko przed dostarczeniem przesyłki w odpowiednie miejsce albo za póżno się włączył bo strasznie długi czasz mija od opuszczenia pylonu do włączenia NWS i bomby nie mogą po włączeniu NWS osiągnąć żądanej trajektorii, czyli jest już za nisko by dotrzeć tam gdzie laser ją kieruje. Raczej stawiam na to drugie. Strasznie słaba jakość tego nagrania. Podglądnij sobie bodajże na F6 jak bomba zachowuje się w locie. Popatrz na filmik YoYa ze zrzutu GBU-12, gość przełącza widok na widok z perspektywy bomby żebyś widział jak bomba zachowuję się w locie a to by dużo ułatwiło nam w Twoim przypadku jeżeli chodzi o pomoc.
-
Jak na moje to po prostu za wcześnie oświetliłeś cel laserem. Na małej wysokości trzeba bardzo z czasem oświetlania uważać. Jak oświetlisz za szybko bomba zacznie się machać i wytraci energię, z drugiej strony jak oświetlisz cel za późno bomba może nad nim przelecieć.
-
A poza tym pamiętaj o tym, żebyś był na wysokości przynajmniej 5000 feet. Poniżej tej wartości bomb GBU-12 się nie zrzuca bo wychodzą kocoboły.
-
Co to są kocoboły? :121:
Manual pisze o 15k ft AGL ale to jednak lekka przesada. :118: Z 3k ft AGL trafiają mi jeszcze wszyskie, niżej bywa różnie i tak jak pisałem wyżej trzeba mieć wyczucie z czasem oświetlania celu.
-
Dopiero za trzecim albo czwartym razem udało mi się ją zrzucić. Biorę na cel następny czołg i... powtórka z rozrywki. Musiałem wykonać kilka podejść zanim udało mi się uwolnić bombę.
Skąd te problemy ze zrzutami? Przegrzewający się laser?
Ja ostatnio miałem problem ze zrzuceniem GBU-12. Winą był chyba zbyt niski pułap, bo gdy wzniosłem się na większą wysokość, ze zrzutem nie było żadnych problemów.
-
Wg Ciebie 10000-15000 stóp to za nisko? :020:
-
Dobra podsumujmy, bo się burdel robi:
1. Shaitan nagraj tracka.
2. Art.pl Lecisz nisko czego paveway nie lubi i oświetlasz cel stosunkowo długo czego nie lubi również. Manual pisze o 15k ft i 8 sekundach ale to wszystko kwestia wyczucia.
Jak lecę 3k stóp AGL i oświetlam 4 sekundy w zdecydowanej większości przypadków celność jest wystarczająca do zniszczenia jadącego T-80.
3.Znalazłem w manualu błąd. Otóż stoi tam że jak się nie ustawi czasu oświetlania celu i zostawi 0, cel defaultowo zostanie oświetlony przez 4 sekundy. Sprawdziłem, nie zostanie. :118:
4. Logan zajrzyj do manuala to będziesz wiedział że cel jest oświetlany w tym przypadku automatycznie, oraz w jaki sposób GBU-12 leci do celu i kiedy potrzebuje pomocy w postaci lasera.
Jak zrzucić prezenty z pomocą światełka z nieba dowiesz się ze strony 544 i kolejnych. :021:
-
Wystartowałem wczoraj i jak za dotknięciem różdżki wszystkie bomby zrzuciły się bez problemu. Poza pierwszą przy której musiałem utrzymać Solution Cue w środku Bombing Reticle przez 2-3 sekundy bo za cholerę nie chciała się zrzucić. Po każdym zrzucie musiałem na krótko nacisnąć Weapon Release żeby Bombing Reticle przestał mrugać. Inaczej nie dało się zrzucić następnej bomby.
Zamiast dramatyzować na forum mogłem więcej potrenować.
-
Forum po to jest żeby na nim dramatyzować :) Bo następna osoba z takim samym problemem nie będzie już musiała "wyważać otwartych drzwi" i tracić niepotrzebnie czasu który można poświęcić na np.: loty na A-10 :D
-
Co to są kocoboły? :121:
Kocoboły to są nieprzewidziane dziwne sytuacje ( po uprzednim zaplanowaniu przez nas czegoś co miało wyjść dobrze) po których wywalamy karpia. Można też opowiadać kocoboły, grać kocoboły np. na gitarze myśląc samemu, że jest to cool a publika mało co się nie porzygała i tak dalej i tym podobne.
Wracając do tematu na stronie 545 pod wyjaśnieniem pojęcia Laser Code , jeżeli chodzi o zrzut bomb, nie rozumiem trochę tej linijki" ...If buddy-lasing for another aircraft, this code will need to match the code the other aircraft is searching for in Laser Spot Search (LSS) mode.". Co to kurde znaczy?
-
Chodzi o to, że w ramach współpracy ty podświetlasz cel, a bombę zrzuca kolega. Kolegi Litening musi miec ustawiony taki sam kod jak twój by znaleźć oświetlany cel.
Dodatkowo można wykonywać cyrki w postaci: Ty oświetlasz, kolega zrzuca i odwrotnie, albo oświetla ktoś z ziemi, zrzucacie razem na trzy cztery trzymając się za lotki. W każdym przypadku kod musi się zgadzać inaczej paveway oleje odbitą wiązkę.
-
Szkoda, że tego manuala nie mam w wersji fizycznej. Wszędzie bym z nim łaził np. do wanny, ubikacji, pracy, w plener. Masakra ile tego trzeba przyswoić. Normalnie czacha dymi . :001:
-
A ja mam takie pytanie: czym w zasadzie rożni się klasyczna LGB (np. GBU-12) od bomby IAM (np. GBU-38)? Niby jedna jest sterowana laserem, druga GPSem, ale w instrukcji w praktyce "obsłużenie" obu pań jest identyczne: w obu przypadkach trzeba namierzyć cel TDP, w obu przypadkach zrzucanie jest podobne. Czytam tę instrukcję i czytam, i nie rozumiem do końca, czym one się różnią.
Tak na logikę to IAM powinna być tylko dowieziona w okolice celu, który powinien być zaprogramowany w komputerze i zrzucona, a resztę powinien załatwić jakiś sterownik GPS. Wyjaśnijcie mi to proszę.
-
Bomby LGB wymagają stałego podświetlenia laserem, przynajmniej w końcowej fazie "dolotu cukierka" do celu. Natomiast IAM wystarczy zaprogramować ( można stworzyć kilka markpoint'ów i tym samym atakować kilka celi praktycznie jednocześnie), zrzucić i odlecieć.
-
Ale gdzie to jest opisane w instrukcji?
Bo tam piszą dość wyraźnie, że atakuje się cel przypisany do SPI i z opisu wynika dość jednoznacznie, że nie da się zrzucić kilku bomb na kilka celów jednocześnie. Albo czegoś nie rozumiem.
-
W manuału poszukaj sobie pod hasłem "markpoint".
Po krótce:
Bomby IAM zrzuca się tak jak wspomniałeś przez przypisanie do SPI. I to się zgadza. A co się stanie jak SPI zmienimy w markpoint'a (TMS RShort)? Zostanie wprowadzony do komputerka zwanego CDU jako pozycja geograficzna. Tak więc byłoby lenistwem nie skorzystać z pozycjonowania GPS-u i nie stworzyć sobie odrazu kilku takich SPI.
-
Czyli tak: komputer wskazuje mi po prostu gdzie mam lecieć i kiedy zrzucić bombę, natomiast laser nie ma tu nic do roboty?
-
Laser dokładniej zapisze współrzędne punktu. Gdy oznaczysz cel z daleka bez użycia lasera może się okazać, że zapisane współrzędne będą przesunięte dalej. Laser – nie jestem tego pewien w 100% – wydaje mi się ma priorytet nad SPI. Bomba będzie kierować się na kropkę lasera jeli cel bedzie nia podswietlony. Mozna wtedy nawet po zrzucie skorygowac cel.
-
No to po co ten rodzaj bomby, skoro i tak trzeba użyć lasera do trafienia w cel?
-
Kolega @poko24 trochę wprowadził zamieszania. Faktem jest, że dla Paveway'i nie ma potrzeby tworzenia SPI, wystarczy sam POINT i podświetlanie. Natomiast Jdam'y nie wymagają podświetlania, tworzy się dla nich standardowy SPI (dla pierwszego celu), a następnie już tylko wprowadza się koordynaty dla następnych celi przy użyciu TMS RShort. Oczywiście używamy TGP do "odczytania" pozycji.
-
W takim razie wprowadzę jeszcze więcej zamieszania. Poniżej tutorial pokazujący użycie TGP i opisujący dlaczego laser jest taki ważny przy oznaczaniu celu. Nie musisz znać perfekt angielskiego, by zrozumieć rysunki (zaczynając od 1:44).
http://www.youtube.com/watch?v=IOZ18GNPI-c
-
W trybie "point", TGP doskonale oznacza cel centralnie i nie "omija" go (jak w załączonym wyżej tutorialu).
-
Mówisz?
-
Czyli w skrócie: bomby z GPS nie potrzebują lasera i w praktyce to główna różnica?
Czy w samej grze dostępne są pociski z GPS (z napędem), które odpala się z dowolnego miejsca, byle tylko w zasięgu rażenia pocisku?
-
Były tylko projekty takiej odmiany Mavericka (AGM-65L), jednak nie weszła ona do produkcji. Więc w grze też jej nie uświadczymy.
-
Czyli w skrócie: bomby z GPS nie potrzebują lasera i w praktyce to główna różnica?
Czy w samej grze dostępne są pociski z GPS (z napędem), które odpala się z dowolnego miejsca, byle tylko w zasięgu rażenia pocisku?
Bombami naprowadzanymi laserowo możesz atakować ruchome (nie za szybko) cele. Bomby z GPS lecą do zaprogramowanych przed zrzutem współrzędnych. W trakcie lotu nie masz już możliwości zmiany tych danych. Wniosek: możesz atakować tylko cele nieruchome. Czyba, że uda się Tobie tak wymierzyć poprawkę na ruch celu, że trafisz.
-
Wczoraj po raz pierwszy bomba GBU-38 utknęła mi pod skrzydłem i nie mogłem jej zrzucić. Doszło do czegoś w rodzaju zawieszenia i nie mogłem jej już użyć. W manualu wyczytałem, że może się tak stać jeśli za krótko nacisnę przycisk zrzutu bomby, miast trzymać go dłużej.
Dlaczego tak się właściwie dzieje?
-
JDAM jest programowany koordynatami celu i pewnie uzbrajany w momencie naciśnięcia spustu. Operacja chwilę zajmuje i jest nieodracalna. Dlatego jej przerwanie oznacza, że bombka nie nadaje się już do użytku w tej misji. Sam komunikat o błędzie na MFCD można skasować.
-
W ustawieniach profilu LGB jest sporo różnych opcji, jak np. minimalna wysokość zrzutu, czy profil lotu samolotu.
Czy w praktyce używacie tych funkcjonalności, czy to ma zastosowanie w grze?
-
Ja polecam włączyć laser około 12 sekund po zrzucie (nie przed wybuchem) i wyłączyć dopiero po wybuchu. GBU12 zrzucane z 8000ft mogą zastąpić MAVy jeśli nam się skończą a czołgi zostaną :002:
Czyli w skrócie: bomby z GPS nie potrzebują lasera i w praktyce to główna różnica?
Jeśli chcesz zabić cywila zamiast wybranego celu to owszem, nie potrzebują :004:, generalnie warto użyć lasera, ale tylko po to, aby system znał dokładną odległość do celu. Nie warto oświetlać celu gdy bomba już leci.
-
Ja ustawiam laser na automat, na jakieś 5-9 sekund w profilu bomby i nie było chyba jeszcze tak, żebym nie trafił nią w cel.
-
A jak automat to też najlepiej 10-12 sekund przed wybuchem, no chyba, że zrzucasz z bardzo małej wysokości (np. 5000ft) co nie jest dobrą taktyką przy zrzucie LGB.
-
Te 5-9 sekund to bez względu na wysokość, zawsze trafiam po prostu. Z reguły LGB zrzucam z wysokości ponad 15 000 stóp.
-
To chyba masz szczęście :004: i chyba nie zrzucasz na cele ruchome, bo jak laser zostanie włączony tak późno, to bomba może nie być w stanie go zlokalizować (może być poza polem widzenia sensora).
-
Solo tutaj ma rację. Przy zrzucie z 15000 stóp najlepiej ustawić laser na włączenie 8 sekund przed uderzeniem:
DCS_Wiki / How to use LGBs (A-10) (http://dcswiki.com/index.php?title=How_to_use_LGBs_(A-10))
(...) On an Altitude around 15.000 feet I´d recommend to use the Number 8. The Number 8 (or what you´ve set) will be displayed on the bottom of the HUD, quite tiney and barely visible.
Set the Number you just clicked on the UFC as Lase Time (OSB 17). That will let the Laser fire for 8 Seconds before impact and directly leads the Bomb onto the Target. (...)