Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych

Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => Wątek zaczęty przez: YoYo w Stycznia 24, 2016, 11:57:52

Tytuł: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 24, 2016, 11:57:52
Tak na marginesie, bo ostatnio jakoś mi się zebrało i więcej polatałem w 1.5:

o ile wydajność jest faktycznie mega extra, to coś obecnie jest naknocone z Anti-Aliasingiem. Jakoś w 1.2.6 to wszystko ładniej wyglądało nawet przy niższych ustawieniach. W 1.2.6 miałem x4 MSAA i narzekać na wygląd nie mogłem, to tutaj x16, a dalej wygląda to słabo. Zwłaszcza widać na obiektach oddalonych, jak linie napięciowe, czy drogi gdzie wyraźnie linie schodkują (jak się lata na śmigle). Coś próbowałem tutaj dać to MSAA na OFF i ustawić wszystko w NVidia Inspector (dcs.exe) ale chyba to nie działa.
Jakieś sugestie?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 24, 2016, 20:49:55
Dobra po testach, najlepiej działa to:

Należy dać Sparse Grid Supersampling x2 (lepszy efekt jest x 4 ale pojawia się u mnie stutter przy lotnisku i w okolicy mocno zalesionych gór chociaż klatki w przedziale 50-60 fps).
Edit: robimy to w NVidia Inspector.

(http://images72.fotosik.pl/197/d46d1a150e92248egen.jpg) (http://www.fotosik.pl/zdjecie/d46d1a150e92248e)

Praktycznie pozbyło się schodków na liniach energetycznych oraz drogach. Dużo lepiej wyglądają też drzewka oraz obraz w obrazie.
W simie dałem MSAA x2 i filtrowanie 16. Jest obecnie prawie jak w 1.2.6.

(http://images72.fotosik.pl/197/369c1301cb2ced0egen.jpg) (http://images72.fotosik.pl/197/369c1301cb2ced0e.jpg)

Rozmiar oryginalny: http://s25.postimg.org/h50zqhxpp/DCS_2016_01_24_18_57_45.jpg .

Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 25, 2016, 13:44:13
Dobra testów ciąg dalszy i nowe rady dla ortodoksów ładnej wody ; >.

MSAAx2 jednak słabo wyglada wraz z Sparse Grid Supersampling (na niektórych elementach AA mógłby być po prostu lepszy) ale danie już na MSAA x4+ powoduje stutter.
Odkryłem natomiast, że stutter jest powodowany cieniem na drzewach (który zresztą wg. mnie jest zabugowany, skacze to, mieni się dziwnie i po co to komu).
Za cienie odpowiada opcja Flat Tree Shadows oraz oczywiście Shadows. Nie ma wyodrębnionych cieni na drzewach, które mają jak się okazuje wpływ na stutter i fps.
Wywaliłem je zatem tym modem Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 (teraz dajemy je tu

:\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM
).

Wygląda to tak, nie ma po prostu mieniących się ciemnych placków na drzewach:

(http://images72.fotosik.pl/198/4c9dfb67c1609102gen.jpg) (http://images72.fotosik.pl/198/4c9dfb67c1609102.jpg)

(http://images72.fotosik.pl/198/4b1125c679300a2agen.jpg) (http://images72.fotosik.pl/198/4b1125c679300a2a.jpg)

Idąc dalej, nieco na fps wpływa opcja Flat Tree Shadows ale mam tutaj wrażenie, że niewielkie, dlatego zostawiłem to na On. Dużo lepiej wygląda grunt, zwłaszcza jak się lata na śmiglakach, ale jak komuś to nie uciągnie, może dać na OFF.

(http://images72.fotosik.pl/198/dfa2b81df9714300gen.jpg) (http://images72.fotosik.pl/198/dfa2b81df9714300.jpg)

Przy takim ustawieniu można lecieć na Sparse Grid Supersampling x2 oraz MSAAx4(w zasadzie wszystko powyżej x4 jest ok ale każde in plus bardziej obciąża GPU i pojawia się stuttering w DCS) zatem wygląd mamy nie gorszy niż w DCS 1.2.6 jeśli chodzi o AA.

(http://images71.fotosik.pl/201/68de69469c6b0559m.jpg) (http://images71.fotosik.pl/201/68de69469c6b0559.jpg)

Moje ustawienia i stałe 60 klateczek na 1h testów, nie wiem jeszcze jak w kampaniach ale wyglada na to, że pozbycie się cieni z drzew znacząco wpływa na płynność jeśli podrasowuje się wygładzanie.
Temat na ED: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=159434 .
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 25, 2016, 18:17:28
Czy mod Mustanga likwiduje tylko cienie drzew, a zostawia cienie budynków samolotu i pojazdów ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Stycznia 25, 2016, 18:23:56

Za cienie odpowiada opcja Flat Tree Shadows oraz oczywiście Shadows. Nie ma wyodrębnionych cieni na drzewach, które mają jak się okazuje wpływ na stutter i fps.
Wywaliłem je zatem tym modem Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 . Wygląda to tak, nie ma po prostu mieniących się ciemnych placków na drzewach:

http://images72.fotosik.pl/198/4c9dfb67c1609102.jpg

http://images72.fotosik.pl/198/4b1125c679300a2a.jpg

Idąc dalej, nieco na fps wpływa opcja Flat Tree Shadows ale mam tutaj wrażenie, że niewielkie, dlatego zostawiłem to na On. Dużo lepiej wygląda grunt, zwłaszcza jak się lata na śmiglakach, ale jak komuś to nie uciągnie, może dać na OFF.
Raczej Flat TERRAIN Shadows. ON generuje również cienie rzucane na pobliskie obiekty. Przy OFF tylko na podłoże.

Nie cytujemy obrazków. Mazak.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 25, 2016, 20:51:17
Raczej Flat TERRAIN Shadows. ON generuje również cienie rzucane na pobliskie obiekty. Przy OFF tylko na podłoże.

Nie cytujemy obrazków. Mazak.

No nie. Przy OFF znikają z podłoża, zerknij tu: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2515860&postcount=19 .

Czy mod Mustanga likwiduje tylko cienie drzew, a zostawia cienie budynków samolotu i pojazdów ?

Tak, tylko te z drzew. Pozostałe cienie masz pod Shadows = OFF.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 09:53:28
YoYo co to za opcja Sparse Grid Supersampling x2 ?  W opcjach graficznych jakoś jej nie widzę, jest MSAA, jest filtrowanie anizotropowe ale tego nie widzę.
 No i jaka jest różnica między MSAAx8 a MSAAx8Q ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 10:06:41
A na screenie masz te opcję w DCS? :P. Ustawisz w NVidia Inspector http://www.guru3d.com/files-details/nvidia-inspector-download.html .
Tutaj są opisy róznic: http://naturalviolence.webs.com/nvidia.htm . 8Q bardziej rozmywa tekstury, wygląda ładniej, ale też jest trochę bardziej zasobożerne. W DCS 1.5 ma  teraz MSAA x4 z Sparse Grid Supersampling on.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 10:27:09
No w DCS-e jest MSAA i filtrowanie anizotropowe, Sparse Grid Supersampling brak. Tylko ja mam kartę ATI i to wyjaśnia sprawę.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 11:36:49
No w DCS-e jest MSAA i filtrowanie anizotropowe, Sparse Grid Supersampling brak. Tylko ja mam kartę ATI i to wyjaśnia sprawę.

Możesz sprawdzić czy w Radeon Pro nie ma podobnej opcji. Miałem długo Radki i z niego korzystałem w takich sytuacjach.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Stycznia 26, 2016, 17:09:31
Możesz sprawdzić czy w Radeon Pro nie ma podobnej opcji. Miałem długo Radki i z niego korzystałem w takich sytuacjach.

Ja mam Radka R7 260X i mam coś takiego, nie wiem czy o to chodzi, ja się tym nie bawiłem (jeszcze).

http://pl.tinypic.com/r/16krjh3/9
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 17:20:03
No właśnie załadowałem nowe sterowniki do grafiki i też to mam. Teraz instaluje DCS-a na nowo, czystą wersję.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 17:28:08
Ja mam Radka R7 260X i mam coś takiego, nie wiem czy o to chodzi, ja się tym nie bawiłem (jeszcze).

http://pl.tinypic.com/r/16krjh3/9

Musisz rozwinąć te opcje, nic nie widać co jest do wyboru.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Stycznia 26, 2016, 17:37:17
Hmmm, no to będzie trochę screenów, bo nie można wszystkiego na raz rozwinąć.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 19:19:10
Wystarczą dwa pierwsze Tryb i Metoda.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 19:32:19
niestety trudno zrobić zrzut,  jak chcę go zrobić to chowa się lista, ale jest ona dziwna.
Tryb antyaliasingu :
1 użyj ustawień aplikacji
2 ulepsz ustawienia aplikacji
3 zastąp ustawienia aplikacji ( tu pojawia się opcja 2x, 2xEQ,4x, 4xEQ,8x, 8xEQ) i tu od 4x można włączyć filtr antyaliasingu  : standardowy lub Edge-detect

Metoda antyaliasingu:
1 wielokrotne próbkowanie
2 adaptacyjne z wielokrotnym próbkowaniem
3 nadpróbkowanie
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 21:14:03
To jest nadpróbkowanie, ale nie ma jakiejś jeszcze listy wyboru? Możesz zobaczyć jak to chodzi. Ogólnie musisz wymusisz na DCS supersampling, którego on nie ma sam w sobie. Przy NVidia, akurat ten "Grid" świetnie się sprawdza.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 21:21:23
Są jeszcze inne funkcje, mogę je jeszcze wypisać, ale metodach antyaliasingu jest tylko taki wybór. Nie wiem tylko po czym poznam, że to wymusiłem :) ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 26, 2016, 22:36:41
Mam jeden problemik, trzeba w tej aplikacji stworzyć profil, oczywiście polega to na odnalezieniu pliku .EXE gry. No i tu jest problem. DCS 1.2..... miał taki plik, tu w DCS 1.5 skrót  prowadzi do pliku DCS-updater.  Który plik to DCS.exe ? Zazwyczaj był z ikonką taką jak na pulpicie...
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Stycznia 26, 2016, 23:20:11
Mam jeden problemik, trzeba w tej aplikacji stworzyć profil, oczywiście polega to na odnalezieniu pliku .EXE gry. No i tu jest problem. DCS 1.2..... miał taki plik, tu w DCS 1.5 skrót  prowadzi do pliku DCS-updater.  Który plik to DCS.exe ? Zazwyczaj był z ikonką taką jak na pulpicie...

Profil podpinasz pod dcs.exe (\DCS World\bin). W pierwszych trzech postach (wraz z linkami) jest wszystko opisane.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 27, 2016, 07:23:13
Trudno powiedzieć czy jest lepiej, model samolotu jest ładny, FPS ustabilizowały się na 55-65. Jeszcze tylko te kolorki zmienić zostało. Swoją drogą, na jednych misjach mam fps ponad 100 a na innych innych ledwo 65.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Stycznia 27, 2016, 07:51:19
Ja mam Radka R7 260X i mam coś takiego, nie wiem czy o to chodzi, ja się tym nie bawiłem (jeszcze).

http://pl.tinypic.com/r/16krjh3/9


Czy u kolegi ustawienia w tym oprogramowaniu, po resecie komputera wracają do standardowych czy zostają takie jak po zmianach. U mnie jakoś wracają do standardowych, tak  jak by się nie zatwierdzały. Może i wcale nie wpływają na grę. :(  Jakaś lipa albo  jakąś opcję "zapisz" omijam...
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Stycznia 27, 2016, 14:28:19
Hmmm, sprawdzę,bo nie ruszałem nic w ustawieniach,chociaż temat śledzę.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Lutego 20, 2016, 11:55:27
Yoyo, coś się chyba zmieniło w plikach po ostatniej aktualizacji.  Dokładnie chodzi mi o mod Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 . Wygląda na to, że folder  C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World\Bazar\Terrain\Structures\High\EDM  już nie istnieje.  Wygląda na to, że został przeniesiony chyba tu C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM.  To by znaczyło, że mod Mustanga po aktualizacji do 1.5.3 nie dzaiła.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 20, 2016, 20:22:54
Yoyo, coś się chyba zmieniło w plikach po ostatniej aktualizacji.  Dokładnie chodzi mi o mod Mustanga: http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=2495081&postcount=7 . Wygląda na to, że folder  C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World\Bazar\Terrain\Structures\High\EDM  już nie istnieje.  Wygląda na to, że został przeniesiony chyba tu C:\Program Files\Eagle Dynamics\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM.  To by znaczyło, że mod Mustanga po aktualizacji do 1.5.3 nie dzaiła.


Działa, trzeba drzewka wrzucić tutaj: \DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Lutego 20, 2016, 22:54:58
No wiem już, wrzuciłem i robi :)
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Lutego 21, 2016, 18:59:27
Działa, trzeba drzewka wrzucić tutaj: \DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM
Hej. Czyli obecnie w folderze Bazar nie istnieje podfolder Terrain ? Po aktualizacji do 1.5.3 pozostał w nim jedynie folder vfstextures z podfolderami LandTextures. Z tego co się zorientowałem proste przeniesienie modu Bartka tu (\DCS World\Mods\terrains\CaucasusBase\Structures\High\EDM) nie zadziała ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Lutego 21, 2016, 19:29:19
@Lipas, nie wiem co z modem Bartka. Tutaj była mowa o modzie z drzewkami od Mustanga. Mod Bartka od 1.5.2 ma problemy więc ja tego nie instaluję, ale to inny temat, nie na ten wątek.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Lutego 21, 2016, 19:37:04
Ok. Nie bardzo wiedziałem gdzie o to zapytać.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 03, 2016, 21:17:27
Czy ten programik "NVIDIA Inspector " zmienia coś w plikach gry ?  Nie gryzie się z GeForce Experience  ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 04, 2016, 16:35:21
Czy ten programik "NVIDIA Inspector " zmienia coś w plikach gry ?  Nie gryzie się z GeForce Experience  ?

Nie powinien, chociaż na 100% nie wiem, ja tego GeExp. od razu odinstalowałem.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 04, 2016, 18:10:35
Zmieniłem grafikę i troszkę błądzę w tych programikach.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Marca 10, 2016, 20:06:52
Padonis, a jaką kartę kupiłeś ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 10, 2016, 21:23:37
GTX 970 G1 Gaming.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: Bazari w Marca 10, 2016, 22:33:40
Napisz jaką miałeś kartę i o ile ci skoczyło w % ? Jeśli  można cie prosić_, bo tez zastanawiam się nad tą kartą_.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 10, 2016, 23:01:53
Wcześniej miałem Sapphira  R9 270X. Różnica jest wyraźnie odczuwalna. Na Nevadzie bajka, praktycznie wszędzie 60FPS, jedynie nad samym Las Vegas tycio mnie, ale jeszcze nie spadło mi poniżej 30 lecąc nisko nad budynkami. Tycio gorzej nad Gruzja, tam nisko nad glebą jest ponad 30 FPS_, wysoko 50-60 FPS. Wszystko zależy od ilości drzew itp. W procentach mogę powiedzieć_, że  jest dużo stabilniej z FPS-mi o jakieś 30-35%. Na starej karcie bywało, że miejscami na lotniskach, gdzie było wiele maszyn potrafiły FPS-y spaść do 14-16. Teraz nie schodzą poniżej 30. Mam monitor główny Full HD i dodatkowy pod panele Thrustmaster Cougar MFD_. _Mam procesor AMD FX-8370 _i 16Gb ram-u 1866 MHz.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: Bazari w Marca 11, 2016, 08:12:11
Ustawienia DCS na max ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 11, 2016, 09:45:45
Pewne ustawienia nie maja widocznego wpływu na grę, czy to FPS czy wygląd. Na Nevadzie ustawienia na maxa wody też mało co zmienią. Gruzja to stara mapka, jej wydajność jest lekko mówiąc fatalna. Moje ustawienia  są takie same jak u kolegi YoYo,  zobacz w 3-im poście w tym temacie. Ważne byś zastosował mod Mustanga na cienie drzewek, one na mapce Gruzji strasznie zjadają klateczki. Mapka Nevady jest dużo bardziej wydajna, ale ustawienia mam te same by mieć porównanie w wydajności.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 22, 2016, 23:16:11
Po ostatniej aktualizacji, cienie od drzew przechodzą u mnie w czarne plamy. Niby mod Mustanga mam, ale cienie drzew w górach też.  Nie mam tylko Sparse Grid Supersampling x2  ustawionego, czy to może być powód ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 23, 2016, 07:25:50
Nie mam tylko Sparse Grid Supersampling x2  ustawionego, czy to może być powód ?

To na pewno nie powód, to tylko element softowego wygładzania, nie ingeruje w wyświetlaną teksturę, czy też intensywność koloru.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 23, 2016, 14:59:18
A czy powodem może być to, że grałem w multiplayer ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 23, 2016, 18:03:26
A czy powodem może być to, że grałem w multiplayer ?

Nie no gdzie.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: Poko w Marca 23, 2016, 18:52:44
Wklej screenshota padonis, bo z suchego opisu ciężko cokolwiek wywnioskować.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 23, 2016, 19:54:08
To jest takie czarne migotanie w miejscach  gdzie są cienie, trudno je złapać. Inna sprawa, że mod Mustanga miał kasować cienie drzew w górach. Oczywiście mam skopiowane pliki ale jak widać na fotce, cienie są.
(http://images78.fotosik.pl/446/4c27521b8bc9a840.jpg)
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: Poko w Marca 23, 2016, 22:49:57
Czyli migotanie cieni - tutaj masz troszkę leciwą rozkminę o tym na forum ED. Co persona to inna przyczyna i inne "lekarstwo" (jeśli w ogóle się znajdzie):
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=95455
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 23, 2016, 23:03:53
To jest takie czarne migotanie w miejscach  gdzie są cienie, trudno je złapać. Inna sprawa, że mod Mustanga miał kasować cienie drzew w górach. Oczywiście mam skopiowane pliki ale jak widać na fotce, cienie są.

Ale, nie, to jest "norma" obecnego DCS, to nie, że tylko u Ciebie, opisałem to dokładnie tutaj: http://yoyosims.pl/dcs-na-sterydach-1520 . Chodzi o to, że ED chciało zrobić cienie też na drzewach od strony (jeśli mówimy dokładnie o tym samym: http://yoyosims.pl/sites/default/files/Obrazki/dcs2/dcs%20shadows%20trees.jpg ) zacienionej, a wg. mnie wyszła z tego kupa. Mi na to pomógł mod Mustanga (brak cieni - drzewa). Jeśli za to chodzi Ci o migotanie jakby tekstur, to to już jest inna sprawa. Obecny engine gorzej sobie radzi z wygładzaniem niż DCS 1.2.6 i dlatego też jak chce mieć się ładnie i gładko powinno się włączyć w sterownikach Sparse Grid Supersampling x2, a w DCS MSAAx4. Przy większej rozdzielczości niż 1980 zaczyna to mieć wtedy ręce i nogi.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 24, 2016, 09:06:03
No widzicie, czyli standart :) Ja mam tylko Full HD,w w DCS ma MSAAx4 ale  nie wiem czy jest cel włączania tego Sparse Grid Supersampling x2... ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 24, 2016, 21:26:01
No widzicie, czyli standart :) Ja mam tylko Full HD,w w DCS ma MSAAx4 ale  nie wiem czy jest cel włączania tego Sparse Grid Supersampling x2... ?

A to już kwestia kto co lubi, dla mnie bez tego SGSS wygląda DCS denerwująco, ale są tacy co mają wszystko na OFF i też im nie przeszkadza.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 24, 2016, 21:38:51
No to trzeba jednak tego NVIDIA INSPECTOR zainstalować...
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: Niema_Lipy w Marca 25, 2016, 19:41:52
Czy mógłby ktoś wkleić linka do moda  Mustanga usuwania cieni ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 25, 2016, 19:49:26
Jest w 3-im poście w tym temacie, YoYo wstawił :)
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=Slider1709 w Marca 25, 2016, 19:54:27
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=147851 Gdzieś niżej powinien być link do moda, trzeba zjechać trochę na dół.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 30, 2016, 21:58:11
YoYo czy możesz wytłumaczyć  jak uruchomić ten NV-Inspector ? Widzę, że trzeba stworzyć profil, u mnie on znajduje ścieżkę do  f:\program files\eagle dynamics\dcs world\run.exe  .
Czy ten programik  powinien być uruchomiony w czasie grania ? Przy wyborze "DCS.exe" programik  odmawia stworzenia profilu, gdyż już  ma tam podpisany profil "Digital Combat Simulator: Black Shark".
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 30, 2016, 22:59:09
YoYo czy możesz wytłumaczyć  jak uruchomić ten NV-Inspector ? Widzę, że trzeba stworzyć profil, u mnie on znajduje ścieżkę do  f:\program files\eagle dynamics\dcs world\run.exe  .
Czy ten programik  powinien być uruchomiony w czasie grania ? Przy wyborze "DCS.exe" programik  odmawia stworzenia profilu, gdyż już  ma tam podpisany profil "Digital Combat Simulator: Black Shark".

Tak, masz już profil. Zmodyfikuj sobie ten pod BS, albo usuń i stwórz sobie właśnie nowy. NVidia Inspector ustawisz raz. Sam wykryje co się ładuje i załaduje dany profil do gry.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 30, 2016, 23:05:59
Rozumiem, że po ustawieniu wciskam "zatwierdź zmiany" i mogę wyłączyć programik, czy powinienem zostawić go włączonego?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 30, 2016, 23:09:00
Rozumiem, że po ustawieniu wciskam "zatwierdź zmiany" i mogę wyłączyć programik, czy powinienem zostawić go włączonego?

Tylko Apply changes, tak i zamykasz.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=padonis w Marca 30, 2016, 23:18:27
OK dzięki, nie wiem tylko czemu widzę wszędzie cienie drzew, mimo że skopiowałem  te pliki Mustanga... ?

PS. U mnie ten NV-Inspecto, jakoś nie instaluje się tylko zwyczajnie otwiera  z tego rozpakowanego pliku.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Marca 30, 2016, 23:26:43
Mod Mustanga nie usuwa cieni. Mod zamienia na "starą wersję" drzewek, na których cieni nie było (nie ma tam jakiejś warstwy).
Pod drzewami jak ktoś nie chce to usuwa sobie cienie z opcji w DCS (ale te akurat są fajne).
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 01, 2016, 10:29:19
Cześć. YoYo, możesz coś napisać odnośnie ustawień w panelu sterowania nvidii pod DCSa? Od wczoraj mam kartę od zielonych i warto by było to jakoś optymalnie poustawiać. Chyba, że gdzieś już o tym było.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 02, 2016, 00:07:42
Cześć. YoYo, możesz coś napisać odnośnie ustawień w panelu sterowania nvidii pod DCSa? Od wczoraj mam kartę od zielonych i warto by było to jakoś optymalnie poustawiać. Chyba, że gdzieś już o tym było.

Jeśli korzystasz z ustawień wygładzania TYLKO pod DCS to dajesz wszystko pod kontrola aplikacji - default.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 02, 2016, 00:39:58
A czy coś daje dodatkowo włączenie FXAA ?
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: YoYo w Kwietnia 02, 2016, 08:11:26
A czy coś daje dodatkowo włączenie FXAA ?

Ale gdzie? W nVidia inspector? Jak masz w DCS juz MSAA to juz wg. mnie nie potrzeba.
Tytuł: Odp: Anti-Aliasing w 1.5
Wiadomość wysłana przez: =OPS=lipas w Kwietnia 02, 2016, 08:23:02
W panelu sterowania nVidia.