Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Zaplecze => Software & Hardware => Virtual Reality i kontrolery VR => Wątek zaczęty przez: YoYo w Maja 09, 2023, 11:51:33
-
A ktoś ma jakieś doświadczenia z tymi nowymi goglami?
Jakiś taki filmik znalazłem, ale oczywiście to nie o żadnym simie: https://youtu.be/5FlLGSlTF9M.
Ciekaw jestem jak działają z simami. Rozdzielczość zawsze można podbić softowo (w G2 latam z 3156pxt), chociaż mają one gorszą natywną rozdzielczość niż G2, ale kusi te 72Hz (teoretycznie wtedy można całkowicie zrezygnować z reprojekcji). Na plus FOV, niby 106% vs 98% w G2, ale to minimalna różnica. Tu trochę o ich parametrach: https://vr-compare.com/headset/metaquestpro .
-
Nie mam pojęcia, ale wydaje mi się, że te gogle nie mają dużej przewagi pod kątem zastosowań dla graczy nad zwykłym Questem. Mimo ceny.
Pimaxem Crystal się zainteresuj jak szukasz nowej zabawki 8) Tylko to Pimax, dużo obiecują, nie zawsze działa.
-
Pimaxem Crystal się zainteresuj jak szukasz nowej zabawki 8) Tylko to Pimax, dużo obiecują, nie zawsze działa.
Dokładnie, jakoś mam złe doświadczenia z Pimaxem, przede wszystkim softowo. Szukać, nie szukam, ale chętnie byłoby zobaczyć coś nowego. Kiepsko, że w sumie nie ma nigdzie do podejrzenia tego co wychodzi. Rynkowo jesteśmy w czarnej "d". 8)
-
Tak na marginesie ciekawa sprawa, bo ich cena stosunkowo "bardzo" spadła. Jak zamawia się przez ich stronę, pomimo, że to wysyłka to wychodzi obecnie ok. 5,6k., a przecież premierowo było to około 8k. Chyba rynek zweryfikował cenę bo coś mi świta, że były jakieś newsy o obniżce. Na minus za to waga zdaje się, Reverby do 500g, a tu jest aż 750g.
-
Z tego co słyszałem to te nowe Pimaxy tylko na baterii na tą chwilę. Dla mnie to minus. Brak też mniej niż 90Hz. Ja z repro nie gram.
Wydaje mi się, że przy G2 to trzeba zaczekać trochę dłużej, aż konstrukcje dojrzeją. Pomniejszą się rozmiary, wejdzie wiele nowych technologii jako standard- jak np. wykrywanie ruchu gałek.
Teraz to może na siłę bym w Pico 4 poszedł, bo jest opcja zasilić to po kablu i masz dużo lepsze szkła, ale nie czuję takiej potrzeby.
Sapsuję z jedną lub dwie generacje i coś powinno być wtedy wartego upgrade'u.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Te Meta Quest Pro mają całkiem dobre opinie.... jak już ktoś przeżyje konfigurację ;> : https://forum.dcs.world/topic/322253-quest-pro-vs-g2-impressions-40907950x3d/#comment-5181199. Ogólnie chwalą m.in. za jakość soczewek, które dają ostrość ponoć w całym zakresie.
-
No tak, ale to masz też w Pico 4 za znacznie tańsze cenę.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
No tak, ale to masz też w Pico 4 za znacznie tańsze cenę.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Pico działa z 72Hz?
Edit. Mam, też, o ciekawe: https://vrx.vr-expert.com/pico-4-review/. Faktycznie Lens type: Pancake, a rozdzielczość jak Reverby.
-
Tak, nie wiem tylko jak z softem i wsparciem OpenXR, bo czytałem różne recenzje. VR flight Sim Guy sporo miał o nich materiału na YT. Tylko 72 fpsy to może być za mało do naszych simów w 100% rozdzielczości ;) ja chyba najpierw zaczekam na 5090ti.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Tylko 72 fpsy to może być za mało do naszych simów w 100% rozdzielczości.
A co to niby miałoby mieć wspólnego? Efekt migania ustępuje powyżej 60Hz, a przecież spokojnie możesz odpalić Reverba na 60Hz i sam obraz niczemu nie ustępuje poza tym cholernym miganiem jak w starych TV.
-
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że np. DCS czasem nie wyrabia 72fps w VR. 60 prędzej. Stąd wolę mieć opcję 60Hz niż 72Hz. Ja akurat migania praktycznie nie zauważam.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że np. DCS czasem nie wyrabia 72fps w VR. 60 prędzej. Stąd wolę mieć opcję 60Hz niż 72Hz. Ja akurat migania praktycznie nie zauważam.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wali po oczach jak diabli, przynajmniej jak dla mnie. Tak 72 FPS czasem moze nie osiągnąć, ale w 97% mysle ze jest jednak powyzej. Takim dobrym przykładem moze byc Aleppo oraz Londyn teraz oraz mapa SA i zalesiony teren. Aleppo obecne GPU łykają juz na spokojnie, Londyn jest wyzwaniem i tu spada do tak 60-55, lasy w SA to tez ciekawy przypadek i pewnie wynika to z jakiegos buga na tej mapie, czy tez braku optymalizacji ale to ciekawy benchmark..
-
Może zależy od ogezemplarza gogli i adaptacji mózgu ;).
Moje doświadczenia są takie, że na serwerze Coldwar często spadają klatki. Londyn i Paryż też, tak jak piszesz.
Poza tym wystarczy dać chmury na najwyższe ustawienia, ustawić overcast i już 4090 klęka w singlu na Kaukazie. Jest wiele czynników. Ja wolę mieć większy zapas, ale rozumiem, że inni latają inaczej.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
One mają też i 80Hz. W sumie fajnie, że tyle opcji.
(https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2023_05/image.thumb.png.f0d2987b310a692b0c505494a1ec3c29.png)
-
No jasne, to jest spoko. Producenci powinni tego dawać w opcji jak najwięcejej. Nie kumam dlaczego w Crystalu zrezygnowano ze wszystkiego poniżej 90Hz.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
No jasne, to jest spoko. Producenci powinni tego dawać w opcji jak najwięcejej. Nie kumam dlaczego w Crystalu zrezygnowano ze wszystkiego poniżej 90Hz.
Chyba obecne Pimaxy (8XR i wcześniejsze) mają też po 72Hz. To tym bardziej dziwne.
-
Wciąż się łamię, ogólnie opinie zbierają dość dobre, także od tych, co przeszli z gogli G2 i byli z nich zadowoleni, więc brzmi to obiecująco. Na plus dla Mety, że mają 30 dniową politykę zwrotu. Przez miesiąc w sumie można sobie sprzęt przetestować. Z minusów, to, że trzeba dokupić kabel (Link cable, chociaż są zamienniki, nie polecane rzecz jasna :evil:) oraz pełną uszczelkę, jak ktoś nie chce mieć przerw. Obie rzeczy do tanich nie należą.
-
A i z minusów, to, że jest jakieś ograniczenie chyba do wielkości upscallingu, bo tu jest jakiś maks 1.7, kiedy w Reverbach możesz ustawić sobie co chcesz, ale ponoć efekt przy 1,3 jest taki jak na podbiciu w G2, więc te 1.7 to jakaś przesada ponoć. Takiego screena znalazłem:
(http://i.imgur.com/3fwx6gYl.png) (https://imgur.com/3fwx6gY)
-
No to testuj. Będzie info z pierwszej ręki. W G2 widać różnicę przy wzroście rozdziałki tylko do jakiejś wartości. Pewnie chodzi o to, że rozdzielczość natywna wyświetlacza jest jaka jest. Myślę, że 1,7 będzie aż nadto, ale trzeba by w praktyce sprawdzić.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Dobra, kupione 8), może po 4-5 latach, bo miałem też G1 wcześniej, warto obadać kolejny garnek. Kupiłem w sklepie Meta, bo to najlepsza opcja teraz, dostawa tu jest free, w polskich sklepach wszystko jest droższe o... 1500zł albo i więcej, więc kompletnie bez sensu. Wziąłem też kabel i pełny gasket. Najgorsza konfiguracja pod siebie ;P, bo z Oculusem poza testami, to nie miałem wiele do czynienia ale może demonizuję. Zobaczymy. Jak coś jest zwrot 30 dni od dostawy więc to jest też na spory plus. Teraz trzeba uzbroić się w cierpliwość, dostawa od tygodnia do maks. 60 dni ;), a przynajmniej tak jest w regulaminie. Z tego co wiem, nie ma jednak problemu z dostępnością.
-
Ciekawe jak to sobie będzie radzić z połączeniem z PC, po wifi. Ta regulacja odległości soczewek od oka to takie zwiększenie FOV, jak przy wymianie maski w G2, czy regulacja dioptrii dla okularnika?:)
-
Ciekawe jak to sobie będzie radzić z połączeniem z PC, po wifi. Ta regulacja odległości soczewek od oka to takie zwiększenie FOV, jak przy wymianie maski w G2, czy regulacja dioptrii dla okularnika?:)
Właśnie o to chodzi, że jak tak nie chce, stąd zakup link kabla (USB-C). Ponoć WiFi działa ok, ale też wchodzi kwestia ładowania. Bez kabla - po 2-3h podobno się rozładowują, z kablem po 2h - podobno spada do 80%. Czasem latam znacznie dłużej. Trzeba też pamiętać, że bateria z czasem zmniejsza swoją żywotność, więc dla mnie mogłoby jej nie być w ogóle. W naszych zainteresowaniach i tak siedzimy tylko na krześle ;), więc ja to bym wolał w ogóle sam kabel bez cudactw.
Ps. przyszedł mi mail, że zamówienie wysłane i dostawa za 5 dni roboczych. Całkiem ok.
-
Super, czekamy na reckę ;)
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Niestety przez usb też idzie z kompresją i lagiem. Ja bawiłem się Pico 4 przez kilka dni i oddałem. Strata jakości przez kompresję jest za duża.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
-
Niestety przez usb też idzie z kompresją i lagiem. Ja bawiłem się Pico 4 przez kilka dni i oddałem. Strata jakości przez kompresję jest za duża.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Właśnie podobno nie, trochę o tym czytałem i w zasadzie nawet na wifi ponoć przy Quest Pro nie ma problemów. Stąd wybrałem opcję na kablu bo tu działa ponoć tak jak na kablu po prostu transmisja. Mam dedykowane USB-C pod taką transmisję na pł.głównej. Ale oczywiście trzeba to sprawdzić oragnoleptycznie ;).
-
Wiecie jak jest z kompresją. Wszystko zależy od algorytmu. Każdy może mieć swój.
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
-
Właśnie podobno nie, trochę o tym czytałem i w zasadzie nawet na wifi ponoć przy Quest Pro nie ma problemów. Stąd wybrałem opcję na kablu bo tu działa ponoć tak jak na kablu po prostu transmisja. Mam dedykowane USB-C pod taką transmisję na pł.głównej. Ale oczywiście trzeba to sprawdzić oragnoleptycznie ;).
To byłoby dziwne bo prędkość display port dla 4k 60Hz, to "17.28 Gbps", a wymagania tego połączenia w Quest 2 to:
"USB 3.2 Gen 1 Signalling 5 Gbps". W dodatku "Most of reports shows that connection speed is ~3.0Gbps even with official Link cable, and they say that they're not facing any issue."
Przestrzegają, aby kabel był dobrej jakości, w przeciwnym przypadku będą widoczne artefakty kompresji, więc jest ona tam na pewno. Wszystko to po prostu kwestia tego, kto patrzy ;-). Jeden nie zobaczy kompresji, inny nie zaakceptuje takiej jakości. W DCS-e między PICO4, a ReverbG2 jest przepaść, a też czytałem, że różnica bardzo mała i jest super.
-
W DCS-e między PICO4, a ReverbG2 jest przepaść, a też czytałem, że różnica bardzo mała i jest super.
Na korzyść, Reverba G2? :)
-
Może źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że np. DCS czasem nie wyrabia 72fps w VR. 60 prędzej. Stąd wolę mieć opcję 60Hz niż 72Hz. Ja akurat migania praktycznie nie zauważam.
Z ciekawości odpaliłem te 60 HZ. Widok na tle ziemi, nie ma problemu, ale niebo i jasne plany to już to migotanie męczy, podobnie w Iłku.
-
Z ciekawości odpaliłem te 60 HZ. Widok na tle ziemi, nie ma problemu, ale niebo i jasne plany to już to migotanie męczy, podobnie w Iłku.
Tak, 60Hz to badziew niestety. Nie wiem jak można z tym latać. No chyba, że faktycznie tylko o brzasku, zachodzie i nocą. ;)
To byłoby dziwne bo prędkość display port dla 4k 60Hz, to "17.28 Gbps", a wymagania tego połączenia w Quest 2 to:
"USB 3.2 Gen 1 Signalling 5 Gbps". W dodatku "Most of reports shows that connection speed is ~3.0Gbps even with official Link cable, and they say that they're not facing any issue."
Przestrzegają, aby kabel był dobrej jakości, w przeciwnym przypadku będą widoczne artefakty kompresji, więc jest ona tam na pewno. Wszystko to po prostu kwestia tego, kto patrzy ;-). Jeden nie zobaczy kompresji, inny nie zaakceptuje takiej jakości. W DCS-e między PICO4, a ReverbG2 jest przepaść, a też czytałem, że różnica bardzo mała i jest super.
Dlatego wziąłem ten "tani" oryginalny, 5 Gbps, by mieć pewność, że nie będzie nic tutaj ograniczeniem (port mam USB 3.2 Gen2x2 Type C na 20 Gbps). Są zamienniki, ale w tym wypadku sobie darowałem właśnie by nie mieć spadku na kompresji, jeśli byłyby gorsze komponenty. Oczywiście, to może być słabe ogniwo wciąż Quest Pro i wcale niepotrzebne ale jakoś ludzie nie narzekają akurat na to, więc z czegoś to wynika (wątki na Forum ED). Oczywiście trzeba się przekonać samemu, jeśli będzie problem to na pewno to zauważę. Jestem wizualnym purystą w tej kwestii, więc jak coś pozostanie zwrot.
Z tego co wiem, to w ciągu tygodni mają wydać jakaś nową wersję softu do Air Link, który rzekomo ma być rewolucyjny, więc widać, że temat przesyłu wciąż rozwijają.
Na korzyść, Reverba G2? :)
Pod względem połączenia kablowego G2 będzie zawsze lepszy 8). Ten kabel za to od Quest Pro jest lżejszy (brak DP). Pico 4 ma też te PanCake, więc też byłem ciekaw + lepszą rozdzielczość, ale jak zacząłem o nich czytać, to coś mi nie pasowało i porzuciłem myśl o nich. Już nie pamiętam właśnie co, może połączenie z PC?
-
Na korzyść, Reverba G2? :)
Tak, Reverb ma sporo wad ale po zabawie Vive Pro2 i Pico4, przeprosiłem go :-) Pico4 to fajne gogle ale nie do zabawy w symulatory. Vive Pro2 to niefajne gogle, gdyby ktoś się zastanawiał nad nimi ;-)
Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka
-
No dobra, chyba z 12 albo i więcej h za mną.
(http://i.imgur.com/ZmNhuPTm.jpg) (https://imgur.com/ZmNhuPT)
Jak na razie nie podjąłem decyzji ale nie przez obraz tylko soft, może kwestia opanowania. Czuję się jak dziecko we mgle bo tutaj wszystko inaczej, a w kwestii Oculusa jestem pryszczatym noobem, chociaż po wczoraj już idzie lepiej i trochę pryszczy poznikało.
Na teraz za:
- sama jakość obrazu jest i może być lepsza niż w G2 (ale nie gorsza). Oczywiście nie w natywnej rozdzielczości tylko z podbiciem OXR Tools,
- faktycznie soczewki pancake są super, ostrość od brzegu do brzegu, by zobaczyć wyraźnie 6 wystarczy się obejrzeć i poruszać samą źrenicą, nie trzeba ruszać całą głową,
- kolorki i kontrast, w tym bardziej czarna czerń,
- pomimo, że są cięższe od G2 są bardzo wygodne, aż jestem zaskoczony, bo jak sprawdzałem na "zimno" to miałem mieszane odczucia, a tu okazuje się, że i trzymają się świetnie i nie obciążają jakoś głowy,
- mają świetną wentylację, nie wiem, może jest jakiś wiatrak w środku, bo czuje się w nich jakby nie miało żadnych gogli, fajna sprawa na cieplejsze dni, jest taki lekki przewiew, oczy się nie męczą,
- śledzenie fantastyczne, mniej wrażliwe na niedobory światła,
- na kablu pojemność baterii spadła do 85% po 12h zabawy,
- 72Hz jest rewelką, dałem to, bez reprojekcji, w IL-2 miód na oczy, w DCS Londyn nie trzyma tyle, ale inne lokacje jest 72fps nawet z MSAAx2, świetna sprawa i tego mi brakowało, nie ma efektu migotania jak 60Hz w G2
- fajna opcja to regulacja IPD (jako ze mamy ostrość wszędzie nie ma większego znaczenia, ale... zwiększa nam się FOV jak rozsuniemy całkowicie,
- jakość materiałów,
- opcja bliżej-dalej soczewek.
Na nie:
- soft. Strasznie dużo opcji, nie wiem co do czego jeszcze,
- cable link, czasem to działa czasem nie, ale może coś źle robię, po zamknięciu nie wykrywa, trzeba wyjąc i włożyć wtyczkę USB-C ponownie
- po zdjęciu przechodzą w stan uśpienia i zabawa z cable linkiem się powtarza,
- są pop upy (np. w grze, że kontroler nie działa teraz czy coś), ale kwestia dojścia, jak to wywalić, dziś już ich nie było,
- G2 lepiej się zakłada i są lżejsze,
- mam wrażenie, że konstrukcja jest dość delikatna,
- cena, zwłaszcza, że my jako symulotnicy nie potrzebujemy aż połowy opcji tu.
Przeważają rzeczy na plus i pod względem obrazu nie jest źle. Nie ma też problemu z przesyłem danych po kablu, chociaż był moment w IL-2, nie w DCS, że widziałem jakby inna kompresję dalszych tekstur (wokół jest super ostro jak i w VC). Ręcznie zmieniłem ustawienie Bitrate na 900 (było 0 - czyli auto, ponoć to 120) i jest teraz ok, spadku w jakości tekstur tych dalszych obecnie nie widzę. To moje ustawienia w ODT:
(http://i.imgur.com/7VBOiqYl.jpg) (https://imgur.com/7VBOiqY)
Nie kumam o co chodzi z rozdzielczością bo w sumie można to ustawić od 1.0 do aż 1.7 ale rozdzielczość tu się nie zmienia jak się przełącza między częstotliwościami (OXR podało mi, że to 2816x2896):
(http://i.imgur.com/LJyrLSEm.jpg) (https://imgur.com/LJyrLSE)
więc co to? W OpenXR za to można nadpisać inną, wyższą (mam teraz 3004x3088, w G2 miałem 3156x3088, w G2 obraz w centrum sweet spot był nieco ostrzejszy). Ciekawe, czy da się też jakoś wymusić inną w tym ODT może czy gdzieś? Pod tym względem z WMR jest chyba nieco prościej do opanowania co do czego.
Aha i FOV na koniec wg. mnie taki sam jak w G2, może parę stopni lepiej (widać jak się przesuwa soczewki), ale różnica nikła.
Ogólnie pod względem obrazu, śledzenia, jakości i wygody naprawdę fajne gogle. Resztę pewnie trzeba opanować. Najbardziej denerwuje mnie sprawa z Link Cable, ale za to bardzo dobrze obsługuje się tu pulpity i soft w środku tych VR. Spokojnie można projektować wieżowce jak ktoś chce albo pisać na ekranie ;). Nie konfigurowałem jeszcze dłoni i śledzenia wzroku, a także nie testowałem jak wypada ASW i nie puszczałem tego przez SteamVR (jeszcze nie wiem jak). Na pewno te Quest Pro w porównaniu do G2 to nie jakaś rewolacja, ale ewolucja już tak.
Ps. Tu ktoś wrzucił tabelę z porównaniem rozdzielczości: https://forum.dcs.world/topic/319938-meta-quest-pro-settings/#comment-5178758.
-
Rozumiem, że cena prawie 7 tysi też na plus? :-)
-
Rozumiem, że cena prawie 7 tysi też na plus? :-)
Zaktualizowano minusy ;). Ale skąd taka cena to nie wiem, mi wyszło za same gogle dokładnie 5.425zł, ale kupowałem nie w sklepie w PL, tylko Meta (bezpłatna dostawa). Poza tym jest 30 dni na zwrot, więc się zobaczy. Na minus też, że pewnie z połowę bajerów jakie mają te gogle po prostu nie potrzebujemy w simach, więc płacimy za coś z czego się nie skorzysta i tak.
-
https://youtu.be/xx6hgUwj0K4
-
https://youtu.be/xx6hgUwj0K4
Mi te Aero nie pasują, nie mają 72Hz, a na tym mi zależało, więc w zasadzie takie podrasowane G2 to są i tyle, nie mówiąc o cenie, w promocji za 12k :evil: + ... bazy, po około 7 stów ;P.
Ps. dałem 3232x3328 wg. tego https://forum.dcs.world/topic/319938-meta-quest-pro-settings/#comment-5178758, wow, śliczny obraz. Chyba, przy tym zostanę (nawet ładniej niż miałem w G2, różnica, że na całej powierzchni).
-
Czyli krótko mówiąc, 2 tysiące różnicy względem G2 nie są warte wydatku? Zwłaszcza jeśli się jest posiadaczem Reverbów. No chyba, że jest się gadżeciarzem

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
-
Czyli krótko mówiąc, 2 tysiące różnicy względem G2 nie są warte wydatku? Zwłaszcza jeśli się jest posiadaczem Reverbów. No chyba, że jest się gadżeciarzem 
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Zależy czym się kto kieruje. Na pewno płaci się też za lepsze projektory, chociaż kolorki to zawsze można sobie softowo podbić ReshadeVR lub OpenXR Toolkit ale dla mnie podstawą było te 72Hz, co znaczy, że jeśli gra generuje tyle klatek (72) to wyłączasz reprojekcję, która mnie wkurza (po prostu super płynny obraz, 0 opóźnień i artefaktów). Soczewki naleśniki świetna sprawa i to doceniam, ale szczerze te w Reverbach mi nie przeszkadzały, nauczyłem się przesuwać głową intuicyjnie by mieć zawsze ostrość w centrum i dalej to robię i w tych od Meta z przyzwyczajenia widać ;) więc ogólnie to nie problem. Reverby by wyłączyć reprojekcję muszą mieć 90 klatek, co nawet z taką 4090 nie zawsze jest do osiągnięcia (zależy od mapy, sima itp.). Pewnie 5090 już da radę :evil:. Najkrócej mówiąc zmniejszyłem wymagania gogli do płynniejszego obrazu bez spadku na jakości ;>.
-
Testuj testuj :)
Wygląda obiecująco, dobrze wiedzieć, że jest na rynku headset, na który można przejść z G2 bez żalu. Trochę kusi, ale zawsze jak kupowałem Oculusa, to krótko później była duża obniżka cen albo wchodziło coś dużo lepszego i żałowałem, że nie poczekałem. :D
W tym roku ma być jeszcze premiera Questa 3, plotki sugerują, że ekran będzie lepszy niż w Pro, ale inne funkcje stoją pod znakiem zapytania.
-
Testuj testuj :)
Wygląda obiecująco, dobrze wiedzieć, że jest na rynku headset, na który można przejść z G2 bez żalu. Trochę kusi, ale zawsze jak kupowałem Oculusa, to krótko później była duża obniżka cen albo wchodziło coś dużo lepszego i żałowałem, że nie poczekałem. :D
W tym roku ma być jeszcze premiera Questa 3, plotki sugerują, że ekran będzie lepszy niż w Pro, ale inne funkcje stoją pod znakiem zapytania.
Tu już była obniżka, bo początkowo były chyba za 1500$, a teraz są za 1000$. Też słyszałem o Q3, zobaczymy co przyniesie.
-
No tak, ale Quest 3 ma być w okolicach 500$. Te cudeńka śledzące twarz w QPro są zbędne w grach, a może jeszcze dostaniemy upgrade ekranów.
-
Troche na temat ustawien w ODT:
https://smartglasseshub.com/oculus-debug-tool/ .
Z tymi ustawieniami to jest pewna bida bo nie zawsze widze ze …. to narzedzie pamieta ustawienia.
I inny ciekawy link na przyszlosc dla kogos:
https://www.reddit.com/r/OculusQuest/comments/pqtyqj/how_to_change_the_image_quality_of_oculus_link/.
-
Namawiał, namawiał i namówił. :evil:
Też testuję sobie od kilku dni Questa Pro i przyznam, że upgrade względem G2 jest całkiem spory, choć może przy tej cenie chciałoby się jeszcze więcej. Na plus to przede wszystkim ostrość w całym polu widzenia a nie tylko w sweet spot. Niby przy pierwszym kontakcie nie robi to aż tak dużego wrażenia, ale potem człowiek zakłada z powrotem G2 i ojej, jakie to wszystko rozmazane. Wydajność też sporo wyższa, nawet w trybie 90fps, bo przepychamy mniej pikseli. A spadek szczegółowości obrazu względem sweetspotu w G2 minimalny. Lepszy tracking, który działa nawet w półmroku.
Na minus trochę więcej zabawy w konfigurację i za każdym razem podczas uruchamiania. Trochę słabsze audio, ale myślałem, że będzie gorzej. Mikrofon też gorzej działa, Voice Attack ma problemy z rozpoznawaniem komend, muszę mu ręcznie poprawiać słownik. Refleksy na soczewkach nadal przeszkadzają w lataniu nocnych misji, tutaj nie ma co liczyć na dużą poprawę względem G2 mimo, że mamy ekran z lokalnym wygaszaniem.
Wygoda jak dla mnie trochę na plus, trochę na minus, ale to indywidualna kwestia. Chyba mam nieco wyższe czoło niż projektant przewidział :D
W każdym razie póki co nie znalazłem powodu, żeby je odsyłać. Reverb już spakowany do pudełka, będzie na sprzedaż.
-
Ooo no prosze :). Ja juz w zasadzie wiekszosc ustawien przerobilem. Polecam jednak doinstalowac OTT i tam porobic sobie profile pod gry, fajnie bo mozna robic inny na kazda i sam sie uaktywnia. Dziala z automatu. Niestety ODT nie pamieta ustawien, dobre tylko na pierwsze testy. Potem wrzuce swoje ustawienia to sobie sprawdzisz.
-
Tak, OTT jest niezbędny, bo Oculus Service nie zapamiętuje niektórych ustawień z ODT, po restarcie usługi się resetują. Potrzebny programik, który będzie siedział w tle i wbijał nastawy gdy wykryje grę.
-
Tu masz moje ustawienia:
(http://i.imgur.com/gH05NYem.jpg) (https://imgur.com/gH05NYe)
ASW wyłączone dla 72Hz. Profil pod IŁ-2 taki sam, a dane Quest Link wbite na stałe.
(http://i.imgur.com/hANp1pUl.jpg) (https://imgur.com/hANp1pU)
Takie ustawienia przyniosły mi najlepsze efekty (dodatkowo mam w OpenXR w DCS i IL-2 ostrość na +60%), dało mi to 3232x3328, ale jest jeden feler, który dotyczy np. dalszych tekstur w iłku, które są jakby bardziej rozmazane. Nie wiem, może jakaś kompresja (?). Co ciekawe przy ustawieniach default tego nie zauważyłem, ale też jeszcze nie doszedłem za sprawą jakiej to opcji. Możliwe, że da radę coś zmienić i będzie ok. Nocą za to nie podobają mi się chmury (DCS). O ile sama noc i oświetlenie kabiny wyglądają super, lepiej niż w G2, to jednak QP ma jakiś problem z dużą warstwą tego samego koloru (np. podstawa chmur nocą, gdzie pojawiają się ostre przejścia między kolorami), na G2 tak nie było.
Osoby, które twierdzą, że tu się nic nie ustawia i jest tak samo łatwo jak z G2 nie wiedzą co czynią, albo nie miały nigdy w rękach G2 i po prostu kłamią. Tu na początku mordęga, ale teraz jak już sobie wszystko poustawiałem nie jest źle, chociaż wciąż nie mogę dojść, czy da radę by gogle nie przechodziły w stan uśpienia zaraz jak się je zdejmie, tak by bez "głowy" można nimi poruszać i obraz będzie dalej pracował na monitorze 2D. Zdjęcie to od razu czarne monitorki i tyle. O ile wybudzą się bez problemu, ale jak ma się już coś odpalonego (np. DCS) to się zwiesza. Na osłodę za to to, że w tych goglach świetnie się pracuje nawet nie ściągając. Nie ma takiej potrzeby. Pulpit, wszystko, dobrze czytelne i nieźle się obsługuje. Do tego wietrzenie mają rewelacyjne, zwłaszcza na obecne dni, a idą jakieś czerwienie na termometrach ponoć. Na pewno nie jest to jakiś gigantyczny przeskok do G2, ale taki G2 plus, w sumie tak powinien wyglądać G3. :)
G2 u mnie wisiały, a te muszą leżeć na stacji, więc zrobiłem sobie stojak obok fotela by łatwo sięgać ;).
(http://i.imgur.com/X4xzcjqm.jpg) (https://imgur.com/X4xzcjq)
Tak i co do śledzenia to szczerze, to w nich wystarczy światło od monitora tylko. Nie raz już zapomniałem coś włączyć, ściemniło się, nie zauważyłem bo siedziałem w VR, a śledzenie dalej bez zarzutu przez całą rozgrywkę. Ja bym to i owo dopracował tu, parę rzeczy wywalił, bo po co nam to i byłby prawie ideał, a tak mamy takie G2 Plus Plus, ale nie żałuję, jak będzie 5090 to nad Londynem te uciągną te 72 klatki bez ASW bez problemu, więc już się zadomowiły na jakiś dłuższy czas ;D.
-
chociaż wciąż nie mogę dojść, czy da radę by gogle nie przechodziły w stan uśpienia zaraz jak się je zdejmie, tak by bez "głowy" można nimi poruszać i obraz będzie dalej pracował na monitorze 2D. Zdjęcie to od razu czarne monitorki i tyle. O ile wybudzą się bez problemu, ale jak ma się już coś odpalonego (np. DCS) to się zwiesza.
Da się to zrobić ale trzeba założyć konto developerskie na oculusie. Jeszcze tego nie wyklikałem.
Albo po prostu zakleić proximity sensor pomiędzy soczewkami. Jak przyłożysz palec, to obraz się włącza.
-
Da się to zrobić ale trzeba założyć konto developerskie na oculusie. Jeszcze tego nie wyklikałem.
A tak, coś czytałem, że jest tam taka opcja. Trzeba by spróbować.
-
Pobaw się jeszcze ustawieniami FOV w OTT, tutaj można dużo zyskać. Mnie udało się ustawić 0.8; 0.85 bez żadnej straty dla pola widzenia, a to 30% mniej pikseli do policzenia. Choć to zależy od kształtu głowy i tego jak blisko trzymasz soczewki.
-
A daj screena, bo to chyba trzeba ustawic w pionie i poziomie tez? Faktycznie czytalem o tym, chwalono ze oszczedza to wlasnie FPSy ale nie dotykalem tego.
-
Strasznie ta wasza wymiana spostrzeżeń zachęca do zakupu tych gogli, strasznie
. Niestety, jako stary dziad nie mam tyle czasu (do emerytury jeszcze mi trochę brakuje) na zabawę w ustawienia, chcę założyć gogle i grać, co najwyżej, dwa, trzy suwaki przesunąć. Pod tym względem gogle od Appla, mimo horrendalnej ceny mają duży plus, bo jak znam życie, nic w nich ustawiać nikt będzie, bo nie będzie mógł 
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
-
Takie coś:
(https://i.imgur.com/H7IIDs6.jpg)
I jeszcze FFR można sobie w OpenXR toolkit ustawić tak, żeby tylko same niewidoczne krawędzie pikselowało (np. 90% pola ostre, pozostałe 1/16), kolejne kilka procent zaoszczędzone.
-
8)
Strasznie ta wasza wymiana spostrzeżeń zachęca do zakupu tych gogli, strasznie
. Niestety, jako stary dziad nie mam tyle czasu (do emerytury jeszcze mi trochę brakuje) na zabawę w ustawienia, chcę założyć gogle i grać, co najwyżej, dwa, trzy suwaki przesunąć. Pod tym względem gogle od Appla, mimo horrendalnej ceny mają duży plus, bo jak znam życie, nic w nich ustawiać nikt będzie, bo nie będzie mógł 
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Tu zapomnij, 8) zanim doszedłem jak to się w ogóle włącza i przechodzi na kabel, pół dnia minęło ;), nie mówiąc potem o innych eksperymentach. G2 to ideał pod tym wzgl. ;).
-
@some1, jak chcesz to sobie wrzuć mój dźwięk do ładowania profilu z OTT: https://drive.google.com/file/d/1GBlD3ZbeQDsfcQdcX8XIpk06oGrf5dft/view?usp=sharing (Oculus Tray Tool\Sounds). Ten oryginalny mnie denerwował więc zrobiłem bardziej subtelny swój ;).
-
Jak ktoś nie widział, ciekawy filmik dotyczący właśnie FOV i QP: https://youtu.be/dA-ih3cChPk. Potwierdza, że przy ustawieniu IPD pod siebie + dodaniu tych modyfikacji w sofcie dot. FOV, oszczędzamy FPS, które możemy np. przełożyć sobie na coś innego, jak np. większą rozdzielczość, albo będziemy mieć trochę więcej FPS. Z ciekawostek, to można zobaczyć jak taki VR wygląda w środku. Taki T-800 w sumie ;).
-
Mbucchia udostępnił nową wersję swojego oprogramowania umożliwiającą korzystanie z Dynamic Fovated Rendering na Meta Quest Pro
https://github.com/mbucchia/Meta-Foveated/wiki (https://github.com/mbucchia/Meta-Foveated/wiki) wada nie można używać OpenXR Toolkit :(
Łukasz
-
Uuu, to bieda. OpenXR to obligo dla mnie. Zresztą nigdy nie korzystałem z FR, nie wiem i nie mam doświadczeń na ile to jest przydatna opcja i poprawia jeszcze FPS'y. Jak na razie traktuję to mocno w ramach ciekawostki ;).
-
Pobawiłem się z tym ustawieniem FOV, dałem 0.82 / 0.85, rozdzielczość na oko spadła na 2656x2832 (przy moim 1.3 i dalej 1.15) ale bez spadku na jakości obrazu, co znaczy = doszły gratisowe FPS :). Faktycznie, fajny myk, nigdy się tym nie bawiłem (chyba OpenXR Toolkit też to oferuje dla dowolnych gogli). Idąc dalej można sobie podnieść tym samym spokojnie pixel density / super sampling albo zostawić jak jest dla lepszej wydajności.
-
Trochę info o aktualizacji v55: https://www.roadtovr.com/quest-2-quest-pro-performance-boost/, wygląda obiecująco, ale pytania czy będzie to dotyczyło też Link cable.
-
@some1, a ustawiałeś sobie sterowanie dłońmi w QP zamiast kontrolerów? Fajnie by było operować nimi by przechodzić przez ekrany w menu Oculusa, ale podobno na rzeczach już związanych z Link Cable to nie działa, nie da się więc klikać na tym półokrągłej klawiaturze. Z tego co słyszałem to to działa tylko w zakresie jak jest się w opcji bezprzewodowej, z wbudowanymi appkami.
-
Tak, mam to włączone. Kontrolery wyłączone leżą w szufladzie a Link po starcie gogli włączam palcami.
Po włączeniu linka już sterowanie dłońmi nie działa, ale tam do niczego już ich nie potrzebuję. DCS uruchamiam normalnie myszką na ekranie monitora, a nie w goglach.
Masz jeszcze jeden bajer, tzn bez kontrolerów oculus wyświetla celownik pośrodku ekranu i można "klikać" przyciskiem "Volume UP".
-
Tak, mam to włączone. Kontrolery wyłączone leżą w szufladzie a Link po starcie gogli włączam palcami.
Po włączeniu linka już sterowanie dłońmi nie działa, ale tam do niczego już ich nie potrzebuję. DCS uruchamiam normalnie myszką na ekranie monitora, a nie w goglach.
Masz jeszcze jeden bajer, tzn bez kontrolerów oculus wyświetla celownik pośrodku ekranu i można "klikać" przyciskiem "Volume UP".
Ogólnie przyzwyczaiłem się tak, że w sumie dużo rzeczy robię na pulpicie w goglach. O ile w Reverb ta funkcja mi się nie podobała, to tutaj działa to wyśmienicie, obraz jest klarowny i wrażenie całkiem ok (nawet mi się zdarza przeglądać tak net, o ile latałem przed chwilą albo będę latał, kiedy już mi się nie chce ściągać VR). I tu oczywiście działam też myszka, ale pytanie czy przejście na Pulpit w trybie Link Cable można zrobić za pomocą dłoni? Czyli czy tę "klawiaturę" można obsługiwać dłońmi (np. 2 przycisk od prawej - desktop).
(https://www.technipages.com/wp-content/uploads/2021/03/q2-play-steam-3.png)
Opcję z "celownikiem" i volume up znam ale ona akurat nie działa na tym ekranie powyżej już. Na teraz to wciskam ten przycisk Desktop kontrolerem, a jak się pojawi już pulpit w goglach to przechodzę na myszkę i w VR odpalam simy.
-
Mbucchia uruchomił eye-tracked foveated rendering dla gogli Quest Pro , wyniki są w mojej ocenie imponujące
https://www.youtube.com/watch?v=BC1VJVrK1EQ (https://www.youtube.com/watch?v=BC1VJVrK1EQ)
Łukasz
-
Może w końcu się doczekamy poprawy jednej z największych bolączek gogli VR. Faktycznie imponujące.
-
Mbucchia uruchomił eye-tracked foveated rendering dla gogli Quest Pro , wyniki są w mojej ocenie imponujące
https://www.youtube.com/watch?v=BC1VJVrK1EQ (https://www.youtube.com/watch?v=BC1VJVrK1EQ)
Łukasz
Ale ponoć nie działa to z innymi opcja OpenXR Toolkit? Chyba, że coś się zmieniło od premiery.
-
Działa z OpenXR ma stronie jest szczegółowa instrukcja.
-
A ja dodatkowo sobie zakleiłem sensor zbliżeniowy:
(https://i.imgur.com/LLmPmlLh.jpg).
Wersja DCS MT ma tak, że po pewnym czasie crashuje jak się zdejmie gogle, pomimo, że mam zaznaczone, że na standby ma przechodzić po 5 minutach. Trochę to denerwujące. Co ciekawe, jak dałem taśmę izolacyjną, taką nie przepuszczającą kompletnie światła, to nie wykrywało zbliżenia, czarny ekran wciąż. Rozwiązaniem okazało się danie kilku warstw zwykłej, przezroczystej taśmy. Teraz mogę machać goglami poza głową jak z HP Reverb. Można Proximity sensor wyłączyć w trybie develepora, ale tam trzeba się rejestrować i uaktywniać dodatkowe okna, niepotrzebna zabawa.
-
Ostatnia aktualizacja Oculusa popsuła PC link, jest dużo postów na reddit gdzie ludzie sugerują przejście na PTC, tam ponoć działa bezproblemowo: https://www.reddit.com/r/oculus/comments/16fhzy2/oculus_link_is_currently_broken_detailed_steps_on/?share_id=vS3ECZL3usA5Hz4l9ui_S
Alternatywnie, udało mi się to uruchomić gdy włączyłem na chwilę i wyłączyłem airlink, wtedy wykrywa PC podłączonego po kablu.
-
Ten Public Test Channel to też nie cieszy się dobrą opinią - ponoć dużo bugów. Potwierdzam, miałem ostatnio 2x taką sytuację, że nie wykrywał, powiedzmy na 4 odpalenia. Zawsze w tej sytuacji daję na Air Link i po chwili kabel i jest ok. Ogólnie w zasadzie od samego początku mają z tym mniejszy lub większy problem, a wydawałoby się, że kabel to podstawa ;D.
-
Ten Public Test Channel to też nie cieszy się dobrą opinią - ponoć dużo bugów. Potwierdzam, miałem ostatnio 2x taką sytuację, że nie wykrywał, powiedzmy na 4 odpalenia. Zawsze w tej sytuacji daję na Air Link i po chwili kabel i jest ok. Ogólnie w zasadzie od samego początku mają z tym mniejszy lub większy problem, a wydawałoby się, że kabel to podstawa ;D.
Słabo to wygląda, takie mecyje z tym drogim sprzętem. Reverb przynajmniej odpala od pierwszego strzału, chyba że kot kabel pogryzie.:)
-
Niestety Oculus traktuje PCVR po macoszemu. Quest Pro po podłączeniu do PC wyświetla praktycznie to samo menu, które miałem kilka lat temu z pierwszym Oculusem. Nawet sterowania przyciskami na obudowie nie dodali, o gestach dłońmi nie wspominając.
Grunt, że po włączeniu symulatora nie trzeba nic więcej robić.
-
Wydaje mi się, że ten problem został już rozwiązany (w sumie ciężko tutaj odkryć kiedy idzie jakiś updejt bo dzieje się to automatycznie bez jakiś pasków loadingu czy coś). W każdym bądź razie od 2 dni wszystko działa bez problemu.
Reverb przynajmniej odpala od pierwszego strzału
Pod tym względem MWR to sprzęt Plug & Play, no prawie ;).
-
Jakaś aktualizacja firmware chyba poszła, bo dziś przez chwilę miałem jakąś nietypową ikonkę jakby chipa i ładującego się BIOS przy włączaniu gogli. Ciekawe co zmienia.
Ps. po tej aktualizacji mam wrażenie, że widzę więcej takich artefaktów (przelatujące piksele podczas rozgrywki, efekty kompresji jak mniemam), wcześniej tego nie miałem lub było to mega rzadko. Natomiast to tak na szybko, zobaczymy czy będzie się powtarzać.
-
I jak to teraz wygląda?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Zastanawiam się nad tymi goglami, gdy teraz cena spadła do blisko 3 tysięcy. Czy możecie powiedzieć jak ta ostrość obrazu na oversamplingu w queście w stosunku do g2 na 100%?
Zależy mi na FR i dobrej jakości obrazu oraz czymś niżej niż 90Hz.
Znalazłem jeszcze coś takiego jak PICO 4E. Takie trochę połączenie Questa 3 i Pro.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Wystarczająco dobra, że nie tęsknię za G2.
Za 3k to chyba używane?
-
I jak to teraz wygląda?
Zastanawiam się nad tymi goglami, gdy teraz cena spadła do blisko 3 tysięcy. Czy możecie powiedzieć jak ta ostrość obrazu na oversamplingu w queście w stosunku do g2 na 100%?
Zależy mi na FR i dobrej jakości obrazu oraz czymś niżej niż 90Hz.
Znalazłem jeszcze coś takiego jak PICO 4E. Takie trochę połączenie Questa 3 i Pro.
Ad.1 Bez zmian, nie ma innego (oficjalnego) niż update v59, chociaż mam wrażenie, że obecnie jednak jest mniej tego. Dodam, że to zależy tez od ustawień Enkodera bitrate i przy default (200) to nie występuje prawie, ja mam 960 8). Jest zgłoszone do supportu (https://communityforums.atmeta.com/t5/Get-Help/PTC-v56-57-Flashing-white-colored-pixel-artifact-problem/td-p/1065710/highlight/true/page/35) i pewnie za jakiś czas to poprawią.
Ad.2 Jakość obrazu pod względem ilości pxt i ostrości niczym nie ustępuje G2, a jako, że to pancake efekt ostrości jest na całym obszarze więc jest dużo lepiej. Zaznaczam, że jednak w stosunku do G2 to ewolucja, a nie rewolucja. Nie korzystam z DFR ale mam zamiar to sprawdzić w najbliższym czasie (to już rewolucja, chociaż ma i swoje wady). Pico sobie darowałem, cena kusiła ale jak się wczytałem to coś mi mocno nie pasowało (już nie pamiętam co, refresh rate czy coś). Na pewno przesiadki nie żałuję. Ps. w "polskim" Meta nie widzę, żadnej przeceny, ponoć w jakimś duńskim sklepie przeceninli tylko.
-
Dzięki chłopaki. Zdecydowałem się. Sprzęt zafoliowany. Z dowodem zakupu. Tylko na rynek UK zdaje się. Wystarczy chyba dokupić przejściówkę.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Jeśli macie doświadczenie to możecie jeszcze podesłać linka do kabla pcvr, który nie będzie kosztował majątku, a da radę utrzymać naładowany headset na tych 80% powiedzmy i nie będzie dawał artefaktów?
Czytałem o tym kablu trochę i dalej mam mętlik, bo ludzie potrafią się skarżyć nawet na ten oryginał z Mety, że np. im nie ładuje dobrze.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Ja mam kabelek VortexVR z allegro, póki co działa. Gogle nie mają dużych wymagań jeśli chodzi o szybkość transmisji danych, praktycznie każdy kabel USB 3.0 z kątową końcówką się nada.
Tempo ładowania zależy nie od kabla, tylko od tego do czego jest podłączony. Bywa, że wpięcie w inny port PC poprawia sytuację, ale żeby w ogóle bateria nie schodziła, to potrzebny jest HUB usb obslugujący szybkie ładowanie (25-45W) albo kabelek z odgałęzieniem prosto do ładowarki.
U mnie powoli poziom naładowania spada, ale jeszcze chyba nigdy nie zszedłem poniżej 50%, musiałbym chyba cały dzień siedzieć w goglach żeby je całkiem rozładować.
-
Super dzięki. Dla siebie celuję w 5m. Coś takiego znalazłem z tej firmy: https://allegro.pl/oferta/kabel-5m-od-vortexvr-usb-c-do-usb-c-oculus-link-14175132883
Słyszałem jeszcze wiele dobrego o kablach Kivi.
Coś sobie po powrocie z urlopu dobiorę.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Kabel jest mega ważny, musi być z dobrych komponentów ponieważ po pierwsze to przepustowość (w tym równie ważny port USB-C na pł. głównej) jak i ładowanie gogli. Ja mam ten Mety (fakt, że chore pieniądze), ale ludzie też chwalą TEN (https://www.amazon.co.uk/Syntech-Compatible-Accessories-Headset-Transfer/dp/B09WR3KPT3/ref=sr_1_2_sspa?crid=3QQPSHV4EP63P&keywords=quest+link+cable&qid=1700671685&sprefix=quest+link+cable%2Caps%2C76&sr=8-2-spons&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9hdGY&psc=1) jako dobry zamiennik na Forum DCS. Ładowanie odbywa się podczas korzystania ale ma to też związek ze swoim portem. Mi w sumie nigdy nie spadło poniżej 80% nawet na 2-3h rozgrywki non stop.
-
Dzięki bardzo. Ta wiedza się przyda.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Szykuj się tylko na dużą ilość eksperymentów i ustawień, no chyba, że znasz soft Oculusa i kiedyś miałeś coś w stylu Rifta. Ustawienia G2 to latanie na dwupłacie vs jet ;). Niestety to katorga dla osoby początkującej w przypadku Meta.
-
No czytałem co w tym wątku napisaliście. Nie przeraża mnie to. Miałem dk1, dk2 i cv1. Pimaxa też miałem, więc nic mnie nie zabije :)
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Ok jestem po wstępnych testach. Na wstępie zaznaczę, że nie mam jeszcze Link kabla. Testy tylko standalone i Air Link.
Przeczytałem dokładnie ten wątek z wszystkimi odnośnikami. Obejrzałem multum tutoriali na YT jak ludzie ustawiają Air Linka (z ruterami włącznie) i ogólnie Questa Pro. Zainstalowałem cały potrzebny soft włącznie z DFR.
Moje wrażenia są następujące:
- konfiguracja wcale nie jest jakaś ciężka, ale jak się chce skorzystać ze wszystkich dodatkowych opcji to jednak wymaga to instalacji kilku programików w odpowiedniej kolejności, więc trzeba złapać trochę wiedzy wcześniej.
- Komfort i jakość wykonania dla mnie na plus.
- Szkła wiadomo - bajka.
- Kontrolery ręczne - świetne (wreszcie jest aku i leżą doskonale).
- Pass through - bardzo słabe (raczej nie do używania).
- Rozdzielczość - pomimo podpicia do ok 3200px na oko daleko (tzn nie kokpit) wciąż nie jest tak ostro jak w G2.
- Air Link - u mnie działa bardzo dobrze, nie widzę cięcia, ale niestety widzę spadek jakości w teksturach głównie poza kokpitem (kompresja). Np. Iłek jakoś tutaj cierpi, DCS mniej.
- Gogle wydają się idealne do zabawy w takie tytuły jak Pavlov, Red Matter czy HL Alyx.
- 72Hz OK, ale ja jestem z tych którzy bez problemu zaadaptowali się do 60Hz G2.
- Na razie nie widziałem podczas gier żadnych artefaktów, więc super.
- Opcja DFR, która mnie mocno nakręciła na ten sprzęt działa fajnie, ale tylko w DCS i MFS2020.
W poniedziałek dojdzie kabel to sprawdzę wszystko jeszcze raz z kablem i poeksperymentuję ponownie z ustawieniami kompresji, etc. Szczerze to liczę na sporą poprawę. Na razie mam mieszane odczucia w stosunku do G2, ale to patrząc głównie pod kątem symulatorów lotniczych. Dziś zabieram gogle na testy do tematów simracingowych. Jeśli jednak grałbym w gry VR AAA to zdecydowanie Quest wypada lepiej.
Pytałem w innym wątku (moja pomyłka) czy ktoś z Was korzystał już Virtual Desktop? Ciekaw jestem o ile lepsze doznania wizualne można na nim uzyskać. Ludzie bardzo chwalą.
BTW nie wiem czy wiecie, ale gość który stworzył i rozwijał OpenXR Toolkit wczoraj ogłosił, że kończy projekt. Kod jednak zostawia dla chętnych. Szkoda, choć po jego wytłumaczeniu w pełni go rozumiem. Ciekawe co z tym będzie dalej.
-
"Obejrzałem multum tutoriali" i "konfiguracja nie jest jakaś ciężka" - hehehehehe... :icon_razz:
-
BTW nie wiem czy wiecie, ale gość który stworzył i rozwijał OpenXR Toolkit wczoraj ogłosił, że kończy projekt. Kod jednak zostawia dla chętnych. Szkoda, choć po jego wytłumaczeniu w pełni go rozumiem. Ciekawe co z tym będzie dalej.
Ech, zastanawiałem się kiedyś jak długo tak pociągnie. Widać było, że poświęca na rozwijanie tych narzędzi mnóstwo wolnego czasu.
-
Air Link to badziew, raz odpaliłem i nigdy więcej :o. Na kablu masz ostrość G2 na spokojnie. Przy łączu bez kabla dochodzi do dodatkowej kompresji tekstur, a i sam przepływ danych masz mocno ograniczony (podawałem wcześniej, że jest 200, a ja mam u siebie 960 i różnica jest widoczna gołym okiem).
-
Air Link to badziew, raz odpaliłem i nigdy więcej :o. Na kablu masz ostrość G2 na spokojnie. Przy łączu bez kabla dochodzi do dodatkowej kompresji tekstur, a i sam przepływ danych masz mocno ograniczony (podawałem wcześniej, że jest 200, a ja mam u siebie 960 i różnica jest widoczna gołym okiem).
Ok, pocieszyłeś mnie. W ponjedzialek dalsza walka.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Przepraszam za takie może mało merytoryczne pytanie, ale czy ktoś testował i porównywał Meta Quest 3, bo przed chwilą zacząłem szukać informacji o Pro, a skończyłem na 3 i wygląda, że mogą być ciekawe, niższa cena, większa rozdzielczość, szybszy procek, szybsze odświeżanie, takie same jak w Pro soczewki.
Gdzieś znalazłem filmik porównujący 3, 2 i Pro, między innymi w DCS-ie i przynajmniej dla mnie ostrość nieznacznie, ale jednak najlepsza wydawała się w 3, niewiele gorzej Pro, a 2 to już inna liga.
Ma ktoś jakieś doświadczenie?
-
Różnicy nie uświadczysz tak naprawdę między 3, a Pro pod tym względem. Ja wiem, że papier wszystko przyjmie i tak na logikę 2064x2208 wygląda lepiej niż 1800x1920, ale skoro te 1800x1920 da się ustawić na 3500x3500 to wtedy które by wygrały jakbym wtedy spojrzał przez Q3 ;)? Ja już się dawno przekonałem, że tak nie powinno się porównywac gogli, bo dziś upscaling robi swoje, a jedynym i ciągłym ograniczeniem jest nasza karta graficzna i CPU. Tak za 2 generacje GPU będzie dopiero ciekawie ;>.
Na papierze to jest dobra porównywarka parametrów: https://vr-compare.com/headset/metaquestpro i https://vr-compare.com/headset/metaquest3 , natomiast na filmiki z porównań obrazu nie patrz, one zawsze są po części zakłamane. Q3 nie mają Eye trackingu, a to przyszłość (dla mnie wciąż, bo tego nie ustawiałem jeszcze, a koniecznie chciałbym potestować DFR :evil:).
-
Problem z Q3 i DCS jest taki, że musisz mieć bardzo mocna maszynę żeby to uciągnąć. Q3 ma wyższą rozdzielczość niż pro i Q2. Coś jak Reverb G2, tylko że musisz mieć co najmniej 72fps, a nie 60 jak w G2. Do tego Q3 nie masz bonusów z DFR co też sporo pomaga (ma to tylko pro z tej trójki). Jak ktoś kupuje dla stand alone to Ok, ale pcvr i DCS może być ciężko nawet z 4090 w 100% rozdzielczości.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Problem z Q3 i DCS jest taki, że musisz mieć bardzo mocna maszynę żeby to uciągnąć. Q3 ma wyższą rozdzielczość niż pro i Q2. Coś jak Reverb G2, tylko że musisz mieć co najmniej 72fps, a nie 60 jak w G2. Do tego Q3 nie masz bonusów z DFR co też sporo pomaga (ma to tylko pro z tej trójki). Jak ktoś kupuje dla stand alone to Ok, ale pcvr i DCS może być ciężko nawet z 4090 w 100% rozdzielczości.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Nie no nie gadaj. Ja nie siedzę na natywnej (Broń Boziu). Mam około 3,2K na oko (z ogranicznikiem na FOV ale), więc mam podbicie na 150%, 72klatki w 98% sytuacji, stałe. Pewnie przy rozdzielczości default to nad Londynem miałbym i 72 ;>, latam bez reprojekcji, ona mi się nie podoba w Oculus. Nie wiem jakie masz ustawienia, chyba, że latasz z MSAAx4 ;), moje załóżmy na High, ale bez śrubowania na maks wszystkiego.
-
Masz rację. 100% rozdziałka to ok. Tylko to znów mało ostro. Chodziło mi bardziej o rozdzielczość ok. 3k px na oko, bo wtedy zaczyna być ostrzej. W DCS sporo zabierają mi chmury ma max. Inaczej nie mogę znieść tego problemu z ich wygładzaniem. Mam taki test w DCS - misja treningowa z nawigacji Mi 24. Tam jest ciężko na samym starcie i do tego ustawiam.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Dzięki za informacje. Pewnie w końcu uaktualnię sprzęt (zabieram się do tego od 2 miesięcy i wciąż nie mogę sie zdecydować), a skoro uaktualnię to pewnie powoli przymierzę się do VR, ale wciaż jakoś nie mam faworyta, stąd te poszukiwania i wątpliwości.
-
Mam pytanie. Jak uruchamiacie Iłka na Queście? Na SteamVr, OpenXR czy jeszcze jakoś inaczej?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Tak samo jak z DCS MT, bez Steam, OpenXR (wraz z Open XR Toolkit), ale w tym wypadku wymaga to OpenComposite (OpenXR Toolkit Companion app) by to działało, bo natywnie iłek nie ma OXR.
-
Dzięki. Coś sobie w sofcie strasznie namieszałem. Przez cały dzień walczyłem, bo DCS przestał się uruchamiać w VR. Potem DCS ruszył, ale za to Iłek tylko w Steam VR... Cały dzień stracony, ale wreszcie wszystko działa i można przystąpić do testów Questa Pro po kablu.
-
Zdarza Wam się audio stuttering? Czasami też ścina mi obraz. Mam nie oryginalny kabel KIWI USB3. Zastanawiam się czy ten oryginalny by mógł rozwiązać ten problem. Ustawienia dałem takie jak Ty masz Yoyo, ale patrzyłem też inne. Sprawdzałem też różne sloty USB.
Jakość grafiki jest ok po przejściu na kabel. Czasem nawet jakby za ostro. Eksperymentuję trochę z sharpenem w opcji Linka vs Open XR toolkit.
-
Zdarza Wam się audio stuttering? Czasami też ścina mi obraz. Mam nie oryginalny kabel KIWI USB3. Zastanawiam się czy ten oryginalny by mógł rozwiązać ten problem. Ustawienia dałem takie jak Ty masz Yoyo, ale patrzyłem też inne. Sprawdzałem też różne sloty USB.
Jakość grafiki jest ok po przejściu na kabel. Czasem nawet jakby za ostro. Eksperymentuję trochę z sharpenem w opcji Linka vs Open XR toolkit.
Typowy objaw ustawienia encodera powyżej 500 i bug w ostatnim v59. Ja tego nie uświadczam bo nie korzystam z wbudowanych słuchawek. Albo latam na swoich głośnikach, albo na słuchawkach wkładanych do uszu ale JBL'a, żadnego stutteru.
-
OK, nie doczytałem, że takie problemy z tym softem ostatnio. Trochę różnych prób porobiłem, bo najbardziej chciałbym korzystać z głośników wbudowanych, ale jest różnie. Raz trzeszczy, raz nie, czasem od początku, a czasem tylko chwilami.
Dodatkowo potrafi być dosyć gładko z animacją, a potrafi czasami delikatnie rwać, pomimo, że np graf w DCS nie "spajkuje". Co raz mocniej zastanawiam się na oryginalnym kablem. Może uda mi się od kogoś pożyczyć na testy przed zakupem. Nie che wydawać 400pln na coś co będzie działać podobnie, bo to może być jakiś problem po stronie mojego chipsetu lub czegoś jeszcze innego. W każdym razie na ustawieniach, które tu zostały wrzucone ja grać nie mogę, muszę coś obniżać. Nie wiem jak polityka zwrotu w sklepie Mety w razie czego...
Co raz bardziej się przekonuję do tych gogli, ale jednak nie jest dla mnie prosty wybór pomiędzy Reverbem G2 a tym... Swoją drogą HP naprawdę kilka lat temu wyszła ze świetnym produktem. który trzyma się mocno do dziś.
BTW Czy zastanawialiście się żeby zrobić downgrade softu i zablokować możliwości automatycznych update'ów? Widziałem, że są takie opcje na necie. Był jakiś soft, co każdy chwalił?
-
Tutaj jest strona (potwierdzona z kilku źródeł jako nie niebezpieczna pomimo takiej nazwy ;) ) z firmware do Questów.
https://cocaine.trade/
Nie mogę jednak na razie dokopać się do informacji, który warto zainstalować.
EDIT, ups teraz doczytałem, że: "Before attempting to manually update your Quest VR headset, it’s essential to ensure that the update you are trying to install is either a newer version or the same version as your current firmware. Otherwise, the update will fail."
Czyli chyba dobrą opcją jest po prostu zablokowanie automatycznych updatów, jeśli Meta tak z nami gra, i instalacja jakiś czas po weryfikacji innych użytkowników.
-
Chyba podstawą jest nie mieć włączonego uczestnictwa w beta i wersjach niepublicznych. W sumie przed tą v59 nie było źle, ostatnia łatka trochę namieszała ale wróciło jakoś wszystko do normy.
-
A jaki w końca kupiłeś kabel?
-
Kupiłem Kiwi, taki: https://www.amazon.pl/KIWI-design-pol%C4%85czeniowy-kompatybilny-akcesoriami/dp/B09J2Q5ZHW
Niestety wciąż nie jestem zadowolony z losowych przycięć. Nie wiem czy to wina kabla, bo ten miał bardzo dobre opinie w świadku, ale na wszelki wziąłem oryginał. Właśnie na niego czekam.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Trochę polatałem w Qeście Pro z kablem Oculusa. Po ustawieniu najwyższych ustawień w Linku teraz jest OK z jakością obrazu. Rzekłbym jest bardzo dobrze. Te gogle są pod pewnymi względami dużo lepsze od Reverba G2. Szkła i ostrość w całości kadru jest świetna. Gogle ku mojemu zdziwieniu po podłączeniu do kabla się ładowały. Tak, nie szynko, ale jednak. To zupełnie coś innego niż ogólnie ludzie piszą, że zawsze pomału się rozładowują. Może to dlatego, że wyłączyłem Wifi? Tracking jest świetny nawet po ciemku. Domyślnie w DCS działa tracking rąk i możemy sobie maszynę ustawiać własnymi dłońmi. Super, choć to dopiero wstęp do czegoś takiego i nie jest idealnie! (Mam osobno Leap Motion i działa tak samo).
Denerwuje mnie jednak dźwięk. Niue sądziłem, że tak bardzo będę tęsknił za dobrej klasy słuchawkami zintegrowanymi z goglami. Te nie są złe, ale po Reverbie mam niedosyt. Do tego problemy z aktualnym softem Oculusa z dźwiękiem wymuszają niejako korzystanie z dodatkowych słuchawek. Denerwuje mnie to. Bardzo.
Gdybym grał w większości w DCS'a lub inne, nie symulacyjne tytuły, raczej bym je zatrzymał. Mój główny tytuł to jednak Iłek i tak już takiej wielkiej różnicy nie widzę. W samolotach zegary są duże, proste i przyzwyczaiłem, że czasem są nieostre gdy są z boku kadru. Do tego jako jeden z nielicznych osób toleruję 60Hz Reverba, co daje mi trochę headroomu w wydajności. Nawet wliczając DFR Questa Pro. Potwierdzam jednak, że 72Hz są na pewno przyjemniejsze.
Prawdopodobnie nie zatrzymam tej drogiej zabawki jaką jest Quest Pro. Jeśli ktoś chciałby zrobić sobie lub komuś prezent na święta to dajcie znać. Dogadamy się na dobrą cenę. Gogle kupiłem zafoliowane, ale były prezentem of firmy, więc prawdopodobnie gwarancji nie będzie łatwo wyegzekwować. Na tą chwilę są 100% sprawne i używane ok tygodnia. Rozważę wszystkie oferty.
-
Jak to? Już? Lepsze i jednak nie :evil:? Hmmm ....
-
Jak to? Już? Lepsze i jednak nie :evil:? Hmmm ....
Takie pytanie, czy softowo producent mógłby zaimplementować w reverbie, te 72Hz. Czy raczej jest to niemożliwe, ze względu na budowę wyświetlaczy? Wybaczcie że piszę to tutaj, ale to główny parametr przemawiający za Questem.
-
Nie ma opcji. Reverb tylko 90/60.
-
Jak to? Już? Lepsze i jednak nie :evil:? Hmmm ....
Motam się strasznie. To nie jest dla mnie łatwy wybór. Miałem chwilę słabości. Myślałem, że jednak zaczekam na kolejne generacje gogli, ale jednak po kilku dniach testów (na zmianę G2 i Q PRo), wypiciu litra wódki, rozmowie z psychologiem i innych czynników zostawiam Q pro. Kropka.
Zamówiłem już kolejny gadżet pod nie: https://www.youtube.com/watch?v=_4sUkxchr4U
U mnie dosyć uciskają czoło. Nie jestem może przyzwyczajony, ale to powinno pomóc w rozłożeniu ciężaru.
-
Ja zauważyłem, że to z tym uciskiem to jest kwestia regulacji. Miałem ustawione super. Potem coś pokręciłem i była masakra, potem poustawiałem na nowo i znów było ok. Jest po prostu jakieś ustawienie, które jest strasznie niewygodne, ale ciężko mi powiedzieć jakie teraz mam, wolę nie ruszać już :D. Polecam jednak próbować różnych konfiguracji i można znaleźć takie ustawienie, że są kompletnie nie męczące i nie uciskające. Teraz tak mam, ps. takie opaski/odpowiedniki można też znaleźć na Allegro.
-
[/quote] To wiem, Nie ma opcji. Reverb tylko 90/60.
Ok, to wiem, reverba mam od prawie dwoch lat. Chodziło mi o to czy takie ograniczenie jest w budowie wyświetlaczy gogli, czy w sofcie do nich. Swoją drogą szkoda że nie pomyśleli o ty na etapie projektowania gogli, te 60Hz, jest w sumie zbyteczne. Wystarczyloby, 72 i 90Hz.
-
Nie ma żadnego rozwiązania softowego na to. W innym wypadku sam bym pewnie zostawił Reverby, właśnie dlatego zmieniałem na 72Hz. 60Hz w Reverb to dla mnie tragedia, dyskoteka kolorów, że hej. Przy 72Hz nie ma żadnego migotania obrazu. Wszystko tak jak przy 90Hz, a można reprojekcję, której nie lubię, sobie wyłączyć i jest miodnie.
-
Jest nowy soft do Q2, 3 i Pro. Z tego co widzę to poprawili problemy z dźwiękiem przy wyższym birate. Tak to chyba za dużo nowości dla PCVR to nie ma.
-
Jednak ten screendoor po G2 nie dawał mi żyć. Sprzedałem wczoraj Q Pro. DFR, na który tak mocno liczyłem, też nie dawał takiego przyrostu wydajności w DCS jak bym chciał. Kupiłem inne, ale to na osobny wątek, jak dojdą.
-
To uchyl rąbka tajemnicy co kupiłeś i dlaczego, a potem rozwiń wątek jak już przyjdą i potestujesz.
Bo ja właśnie się powoli przymierzam, zawracam głowę YoYo (wielkie dzięki :) za cierpliwość i dokładne wyjaśnienia) i chętnie poznałbym opinie o alternatywach.
-
Nie wiem, czy to na ten wątek. Questa 3. Ma większą gęstość pixeli. Docelowo to kiedyś Varjo XR-4 w jakiejś konsumenckiej odmianie. Aktualny Aero mnie nie przekonuje z wielu względów.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
:) :) :) To ja właśnie po lekturze iluś wątków w sieci i obejrzeniu iluś filmików myślałem o Queście 3 :)
No cóż, tym chętniej poczytam Twoje opinie jak już potestujesz.
A coś Panowie słyszeliście o Pimax Crystal, cena nieco zaporowa, zwłaszcza w porównaniu do Questów, ale przynajmniej na papierze wygląda dobrze.
-
Jakiś czas temu pisałem, że pojawia się czasem na obrazie taka kolorowa tęcza z pikseli, przez ułamek sekundy i bardzo wybiórczo. Był dość duży temat o tym (https://communityforums.atmeta.com/t5/Get-Help/PTC-v56-57-Flashing-white-colored-pixel-artifact-problem/m-p/1115821#M251457). Wydaje mi się, że problem został rozwiązany przy którymś sterowniku, których w ostatnim czasie było sporo, ponieważ już chyba od 2-3 tygodni nie zaobserwowałem tego ani razu.
Przykład:
(https://communityforums.atmeta.com/t5/image/serverpage/image-id/62657i07F220CC171445EE/image-size/large?v=v2&px=999&whitelist-exif-data=Copyright)
Teraz za to jest cos innego, otóż mam co jakiś czas takie jakby przycięcia, to też jest efekt wybiórczy. Sądziłem, że to jest sprawka DCS MT, który ma pewne z tym problemy, ale latam teraz też w iłka i też to widzę. Coś jakby doczytywanie się tektur ale bez żadnej doczytki, co ciekawe timeingi CPU i GPU nie spadają w tym czasie, stałe 72 klatki (na 72), VRAM na około 50%. Tak jakby obraz zawieszał się na jakimś obiekcie, dawał tak z 15 klatek, też na ułamek sekundy. Nie ma tu rutyny więc nie da się określić częstotliwości tego. Chciałem to nagrać i co ciekawe, jak procesor w goglach pracuje i nagrywa obraz, to nie występuje :evil:, no brawo. Coś znów chyba jest zwalone. Trochę to przypomina taki efekt jakby się włączało ASW, ale mam je wyłączone i nie korzystam. Na razie szukam pomysłu co to może być. Ktoś się z tym spotkał?
-
Muszę w końcu spróbować to śledzenie źrenic, wynik w filmie szokuje, chociaż podchodzę do niego chłodno, Pimax jest dość z znany z marketingowych ściem ;): https://youtu.be/UKdNUwauev4?si=uIFUVNg85KVbaFOf, ponadto obniżono randerowanie obrazu, niemniej jednak ładnie to wygląda, nawet jeśli 50% z tego to prawda.
-
Moje doświadczenia są średnie. W niektórych przypadkach jest ciut lepiej, ale w niektórych gorzej. Zależy od sceny. Dodatkowo da się zauważyć na jasnym tle taki prostokąt jaśniejszy ze zwiększoną rozdzielczością, co rozprasza. Ten DFR to miał być dla mnie jeden z argumentów za Questem Pro. Ostatecznie wylądowałem na Queście 3...
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Moje doświadczenia są średnie. W niektórych przypadkach jest ciut lepiej, ale w niektórych gorzej. Zależy od sceny. Dodatkowo da się zauważyć na jasnym tle taki prostokąt jaśniejszy ze zwiększoną rozdzielczością, co rozprasza. Ten DFR to miał być dla mnie jeden z argumentów za Questem Pro. Ostatecznie wylądowałem na Queście 3...
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
A bawiłeś się opcją "Transition" w ustawieniach do DFR, czy tylko default i tyle starczyło zabawy?
smoothen_focus_view_edges is a decimal value between 0 and 0.5 controlling the "thickness" of the transition from the foveated region to the peripheral region. A value of 0 means no transition. Default is 0.2.
-
Tylko domyślnie. Wiem, że jest tam plik do edycji ale już byłem i tak na etapie sprzedaży tych gogli z innego powodu więc zostawiłem to. W tym pliku masz o wiele więcej opcji. Może np. sporo większe obniżenie jakości renderingu dało by lepsze efekty, jednak raczej na pewno by to przeszkadzało. Moje doświadczenie jest takie że oko przeskakując zauważa zmianę.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
W końcu! Zabrałem się za DFR. Eeee Panowie, jest moc :). Podchodziłem do tego jak pies do jeża ale moje obawy okazały się bezbolesne. Owszem, jest pewna granica obrazu widoczna "kątem oka", ale jakoś to mi jednak kompletnie nie przeszkadza. Ustawiłem do tego na wartość 0,45 efekt przejścia (default to 0,2) i naprawdę trzeba się przypatrzeć (też "kątem oka" więc nie jest to takie proste wcale) by coś zauważyć. Z poziomu kabin prawie kompletnie jest to niewidoczne poza tym, najbardziej na widoku F3 i na tle jasnego nieba. Defaultowe ustawienia wcale mi nie przypadły do gustu dla Quest Pro. Bawię się, ustawiam, ale już nad Gazą w Apache mam stałe 72 klatki, a bywało różnie. Można faktycznie sporo zyskać na optymalizacji, sądzę, że nawet na kartach z serii 30xx może być bardzo przyzwoicie z DFR. Śledzenie źrenic - bajka. To chyba robi z częstotliwością 200Hz, więc w 99,9% jest to niezauważalne, można wykonać gałką taki ruch z dołu do góry, bardzo szybki (nienaturalny) i ew. wtedy się zauważy (widać wyostrzanie się), ale to jakiś 0,1% sytuacji, by coś takiego się zdarzało. Przy zwykłym "omiataniu" horyzontu i gleby wszystko działa super. Muszę poszukać dla siebie ustawień, bo widzę, że jest tutaj masę opcji do konfiguracji. Natomiast potwierdzam, daje to sympatyczne wzrosty w FPS, czym gorsza karta tym lepszy efekt ;).
Wiki: https://github.com/mbucchia/Quad-Views-Foveated/wiki/Advanced-Configuration.
-
Przykład jak to działa, zrzut w pełnej rozdzielczości bezpośrednio z gogli (btw. doskonale widać jaka to powierzchnia i skąd te wymagania dla gogli VR ;) ):
Ostrość w centrum mapy na wyświetlaczu:
(https://i.imgur.com/dhfpF5B.jpg)
Tu przeniosłem ostrość na horyzont, można zobaczyć zamazanie na mapie na wyświetlaczu, na którą już nie patrzę:
(https://i.imgur.com/8A3vTlC.jpg)
Fajnie też, że bardzo łatwo to się wyłącza, więc nic nie stoi na przeszkodzie by sobie samemu posprawdzać. Dodając takie wpisy można zawsze sobie wyłaczyć to w DCS. Ja wyłaczyłem w IL-2, który nie obsługuje DFR i jest tam "po staremu".
[exe:Il-2]
unadvertise=1
[exe:DCS]
unadvertise=1
-
Quad Views powiem wam, że jednak dość szybko się pozbyłem. Znaczy, mam dalej zainstalowane ale jest nieaktywny. QVFR jest dobrą opcją dla słabszych kart, sądzę, że przy serii np. 30xx sprawdzą się idealnie (zwłaszcza coś pokroju 3070 i 3080). Czemu wywaliłem? Nie testowałem w MSFS, możliwe, że tam byłby najciekawszy efekt, ale DCS MT z QVFR ma dość poważny problem zapychania ilością operacji ... CPU. Czyli tak, przy lepszych GPU (4090), sporego % wzrostu nie ma, ale po pewnym czasie zapychasz sobie CPU operacjami. Dotyczy to zwłaszcza zurbanizowanych terenów, w innych lokacjach będzie działało to na plus. Sam mbucchia o tym pisał i w sumie jak zauważyłem to samemu, to później trafiłem na jego posty. Niby to kwestia DCS, a nie jakiś bug u niego. Ogólnie z QFVR klatki nad miastami są gorsze niż bez tego. CPU dostaje dodatkowe zadania i one rosną, przez co tam gdzie miałem ew. spadek z 72 do 64, z QFVR spadało aż do 54 (!). Zysk na GPU zyskujesz kosztem CPU, ale przy zurbanizowanym terenie to już jest domino. Dużo lepsze efekty mam z modyfikacją FOV i bez QFVR.
Ostatnio natomiast zacząłem być zły na swoje gogle. Stały się one jakoś mega niewygodne :/. Ciśnienie jakie wywoływała nakładka na czole powodował aż ból głowy i jeszcze długie uczucie dociskania nawet bez gogli. Nie wiem co się stało, coś musiałem poruszać, bo do tej pory byłem zadowolony. Problem jednak pojawił się taki, że nie mogłem znów ustawić tych swoich "komfortowych" ustawień i szlag mnie trafiał. W końcu ktoś polecił mi Globular Cluster Comfort Kit. Okazało się, że jest tu (https://www.amazon.pl/dp/B0BYNF7JXC/ref=pe_25095781_587317651_TE_item). Dziś przyszło i spędziłem z tym 4h.
(http://i.imgur.com/I5w3mQRl.jpg) (https://imgur.com/I5w3mQR)
+ jakaś recenzja (https://youtu.be/4o431sQKh24?si=nBXBC4AHGcxcOLNU).
Nakładki są dużo większe, po 2 do wyboru plus dwa paski i jedna nakładka z perforacją na tył. Zamontowałem z tyłu silikonową, z przodu materiałową i tak.... to jest to. Nacisk na czoło jest dużo wyżej, powiedzmy na poziomie włosów, a nie bezpośrednio na czole, przez co nie ma tak agresywnego docisku. Paska nie instalowałem, ponieważ obecne rozwiązanie mi odpowiada (zresztą nie jest obowiązkowy). Na pewno tak po tygodniu bardziej określę czy warto, ale na razie różnica jest na mocny plus.
-
No widzisz, jednak wymieniasz te problemy o których pisałem. Zamiast wynalazków, lepiej byś sobie zamówił Questy 3 i bawił się o wiele lepiej z simami. Lekkie, nie czujesz ich na głowie i na pewno ostrzejsze.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
No widzisz, jednak wymieniasz te problemy o których pisałem. Zamiast wynalazków, lepiej byś sobie zamówił Questy 3 i bawił się o wiele lepiej z simami. Lekkie, nie czujesz ich na głowie i na pewno ostrzejsze.
Pod względem obrazu, to przecież rozdzielczość taką już miałem w G2, więc już z doświadczenia wiem, że nie tędy droga, a i Q3 testowałem. Natomiast mi się akurat mega podoba to, że konstrukcja jest półotwarta, w razie czego zawsze łatwiej znaleźć dany przycisk :).
-
W G2 miałeś inne szkła. Droga jest między innymi w panelach i szkłach. Tutaj Q3 wygrywa... To jest fakt. Reszta to rzecz gustu. Też jestem fanem widzenia hotasa, ale Q3 daje taka możliwość, tylko w mniejszym zakresie niż QPro.
Mniejsza o większość. Doceniam, że szczerze wymieniłeś wady QPro i softu do DFR. Mam nadzieję że inne mocowanie da Ci komfort którego szukasz.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Też jestem fanem widzenia hotasa
Nawet nie o to chodzi, widzenie to jedno ale wentylacja to drugie. Jak były upały po 30 stopni, to w Reverbie nie dało się siedzieć, a tutaj nic nie paruje i tego lata latałem całe, a też było całkiem ciepło.
Oczywiście same soczewki robią robotę, czy QP czy Q3 to warto chociażby dla tego.
-
To prawda. Ja dopiero zobaczę jak to będzie z Q3. Ludzie piszą że wentylacja jest zła, ale to trzeba w czasie upału samemu sprawdzić.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Co do Globular Cluster Comfort Kit, owego nowego mocowania, powiem po 3 tygodniach, że super. Nacisk na czoło całkowicie zniknął, noszenie gogli stało się całkowicie niemęczące. Polecam jeśli komuś przeszkadza oryginalne mocowanie.
-
Kto może to niech instaluje klimatyzację. U mnie nawet w afrykańskie upały w pokoju przyjemne 21 stopni. Pełen komfort do latania VR, także dla sprzętu bo nie przegrzewa się :D
-
Kto może to niech instaluje klimatyzację. U mnie nawet w afrykańskie upały w pokoju przyjemne 21 stopni. Pełen komfort do latania VR, także dla sprzętu bo nie przegrzewa się :D
Klima się przydaje. Instalowałem parę lat temu i na prawdę warto, zwłaszcza przy goglach w zamkniętej obudowie (jak Reverb na przykład lub Quest 3 pewnie) i faktycznie, jak jej nie miałem, a kiedyś był taki sierpień, pamiętam, cały po ponad 30 stopni, to w ogóle nie latałem w VR, nie dało się, od razu pot na czole, woda się skraplała, soczewki zaparowanie i jak w hełmie. Akurat przy Questach Pro, które mają otwartą obudowę nie jest już tak wymagana i np. ostatniego lata nawet nie miałem musu, by korzystać z gogli i klimatyzacji w tym samym czasie.
-
Ostatnio zaczął mnie denerwować boundary (stationary), który nachalnie zaczął chyba częściej pokazywać przy spojrzeniu w dół (rekalibracja niewiele pomogła). Finalnie wyłączyłem go całkowicie. Trzeba w opcjach Questów uruchomić tryb developera i tam dopiero mamy wyłączenie całkowicie boundary. Teraz nic się nie wyświetla :).
-
Taka ciekawostka, jak uruchomiłem ten tryb dewelopera + boundary off to w ogóle gogle nie wchodzą na początku w tryb swojego środowiska, tylko od razu wykrywają PC i działa z miejsca PCVR. Fajnie, nie trzeba bez sensu klikać i łączyć się z CableLink.