Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Digital Combat Simulator World (DCS World) => F-16C Viper => Wątek zaczęty przez: elgyd w Stycznia 29, 2024, 20:32:13
-
Niezrozumienie!
Tworzę MP 26 - dokładnie na celu. Przy włączonym MAV65 WPN robię z tego MP, Steerpoint na TGP.
I wszystko jest ładnie, ale jak trochę polatam to mój SP się gubi i nie lokuje się dokładnie na celu tylko gdzieś obok, mimo, że wcześniej był dokładnie w punkcie.
Co robię źle?
Regulamin forum. Mazak.
-
Nie wiem jak w DCS ale w prawdziwej maszynie to normalne zachowanie, dane SP bazują na INS, które z czasem tracą na dokładności.
Spróbuj może tej procedury:
https://www.youtube.com/watch?v=0nPmR9rx0S4
-
Nie wiem jak w DCS ale w prawdziwej maszynie to normalne zachowanie, dane SP bazują na INS, które z czasem tracą na dokładności.
Spróbuj może tej procedury:
https://www.youtube.com/watch?v=0nPmR9rx0S4
Tego nie wiedziałem, że w realu tak jest.
Co do procedury, z GB tak średnio więc raczej nie ogarnę.
Czy finalnie ta procedura zapamiętuje SP?
-
Tak, nie kasuje żadnych danych nawigacyjnych.
Jeżeli w DCS to odwzorowali to "czapki z głów".
-
Tak, nie kasuje żadnych danych nawigacyjnych.
Jeżeli w DCS to odwzorowali to "czapki z głów".
A szansa na instrukcję PL tego?
-
Nie wiem jak w DCS ale w prawdziwej maszynie to normalne zachowanie, dane SP bazują na INS, które z czasem tracą na dokładności.
Huh? Przecież masz GPS w F-16C, który aktualizuje INS i zapobiega odchyleniom. Więc przy misji, która nie rozgrywa się jakoś w starej dacie (nie pamiętam już jaki rok jest tutaj graniczny, przed latami '90), to nie powinno być żadnych odchyleń i konieczności repozycjonowania.
@elgyd
Może utworzyłeś SP niedokładnie? W niektórych sytuacjach faktycznie zostanie utworzony punkt odniesienia znajdujący się np. kilka metrów za pojazdem (bo faktycznym punktem odniesienia jest teren za pojazdem, a nie pojazd). Najlepiej zawsze wszystko tworzyć u podstawy celu.
Tutaj jest nagranie z tworzenia MP sprzed kilku miesięcy:
https://www.youtube.com/watch?v=ZkLD7JWjdMw
-
Huh? Przecież masz GPS w F-16C, który aktualizuje INS i zapobiega odchyleniom. Więc przy misji, która nie rozgrywa się jakoś w starej dacie (nie pamiętam już jaki rok jest tutaj graniczny, przed latami '90), to nie powinno być żadnych odchyleń i konieczności repozycjonowania.
@elgyd
Może utworzyłeś SP niedokładnie? W niektórych sytuacjach faktycznie zostanie utworzony punkt odniesienia znajdujący się np. kilka metrów za pojazdem (bo faktycznym punktem odniesienia jest teren za pojazdem, a nie pojazd). Najlepiej zawsze wszystko tworzyć u podstawy celu.
Tutaj jest nagranie z tworzenia MP sprzed kilku miesięcy:
https://www.youtube.com/watch?v=ZkLD7JWjdMw
Już myślałem, że ta metoda podstawy będzie zbawienna! Niestety. Stworzyłem SP u podstawy celu. Przeleciałem nad nim , nawrotka, znowu przelot, znowu nawrotka i cel się wykrzaczył.
:(
-
Ok, ale po nawrotce resetujesz pozycję TGP na cel znowu, tak? Bo jak straci go z pola widzenia to wchodzi w tryb inercyjny i wtedy masz odchylenia.
-
Ok, ale po nawrotce resetujesz pozycję TGP na cel znowu, tak? Bo jak straci go z pola widzenia to wchodzi w tryb inercyjny i wtedy masz odchylenia.
A resetuje się czym?
Wciskam na MFD TGP albo SP albo CZ - o to chodzi?
-
CZ (Cursor Zero).
Pressing CZ erases the cursor slew and returns the SPI to the currently selected steerpoint.
-
CZ (Cursor Zero).
Hmm, tylko przy LMFD TPG i RMFD WPN MAV na LMFD TGP nie ma CZ. Jest tylko SP.
-
LMFD TPG i RMFD WPN MAV na LMFD TGP nie ma CZ. Jest tylko SP.
:o :roll: :651: :icon_rolleyes:
-
:o :roll: :651: :icon_rolleyes:
Ha, trochę zamieszałem.
W każdym bądź razie CZ nie resetuje współrzędnych i cel nadal jest wykrzaczony o parę metrów.
Jakiś złoty sposób?
-
Myślę, że w tej reakcji nie o to chodziło ;).
-
Hmm, tylko przy LMFD TPG i RMFD WPN MAV na LMFD TGP nie ma CZ. Jest tylko SP.
MAV w trybie PRE? TGP jako SOI? Jeśli nie jest widoczne CZ to znaczy, że jesteś w tym trybie. Możesz kliknąć wejść na chwilę w Snowplow to pojawi się CZ, jak zrobisz odchylenie (TGP SLEW) to również.
Moje wrażenie jest takie, że nieprecyzyjnie tworzysz ten markpoint. Bez żadnych nawrotek w locie prostym, jak zmienisz Steerpoint i wrócisz do tego na celu, to pokazuje prawidłową pozycję? Jesteś w trybie POINT lub AREA track jak go tworzysz?
PS. Ewentualnie wrzuć tracka.
-
MAV w trybie PRE? TGP jako SOI? Jeśli nie jest widoczne CZ to znaczy, że jesteś w tym trybie. Możesz kliknąć wejść na chwilę w Snowplow to pojawi się CZ, jak zrobisz odchylenie (TGP SLEW) to również.
Moje wrażenie jest takie, że nieprecyzyjnie tworzysz ten markpoint. Bez żadnych nawrotek w locie prostym, jak zmienisz Steerpoint i wrócisz do tego na celu, to pokazuje prawidłową pozycję? Stabilizujesz TGP (TMS UP) przed tworzeniem MP?
1. MARK (7)
2. TMS UP x2
Dobrze?
W locie prostym jak wracam do MP jest trochę obok. Dopiero SP go centruje.
-
Myślę, że w tej reakcji nie o to chodziło ;).
Hehehehe, wcale nie. Wiem o co chodzi, tylko nie mam deszyfratora akurat pod ręką.
-
1. MARK (7)
2. TMS UP x2
Dobrze?
W locie prostym jak wracam do MP jest trochę obok. Dopiero SP go centruje.
Jeśli masz TGP jako SOI i na DED/MARK wyświetla się TGP, to tak.
Wrzuć może jednak tracka, bo akronimami możemy sobie zapisać jeszcze parę stron.
Tu masz dobry poradnik po polsku:
http://dcsworld.pl/markpoints-nawigacja-spi-poradnik-f-16c-viper/5781/
-
Jeśli masz TGP jako SOI i na DED/MARK wyświetla się TGP, to tak.
Wrzuć może jednak tracka, bo akronimami możemy sobie zapisać jeszcze parę stron.
Tu masz dobry poradnik po polsku:
http://dcsworld.pl/markpoints-nawigacja-spi-poradnik-f-16c-viper/5781/
Uruchomiłem dzisiaj i nie wiem ale się udaje. Zmieniłem tylko cel z OPL na artylerię i wszystko działa OK!
Ale, że za łatwo nie może być, to teraz jakiś problem z kalibracją agm-65D.
Wybieram na TGP AUTO mój cel, na drugim MFD mam MAV WPN i on nie chce się skalibrować z celem. Jest parę metrów obok. Robię więc kalibrację (BSGT). Niszczę pierwszy cel! Potem lecę nad kolejny i znowu brak kalibracji.
Czy kalibrację trzeba robić za każdym razem?