Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Lotnisko => Współczesne lotnictwo wojskowe => Wątek zaczęty przez: John Cool w Grudnia 27, 2005, 16:09:00
-
Na pewno nie tylko do mnie do doszła dziś wiadomośc, że tym razem podobno wypadła kolej na nasze siły powietrzne (1 ELT Mińsk Mazowiecki) w wypełnianiu misji dozoru powietrznego nad krajami nadbałtyckimi. Co więcej, jest na naszym forum co najnmiej jedna osoba :), która z dużym prawdopodobieństwem może wziąśc w niej udział :)
Chciałbym się zatem delikatnie spytac czy będzie możliwe w bliższej lub dalszej perspektywie ujawnienie jakichś bliższych szczegółów co do tej misji oraz ewentualna ciekawa dyskusja na ten temat?
-
Widziałem dziś na regionalnej "trójce" materiał na temat udziału naszych Fulcrumów w misji. Ponoć 4 sztuki, wśród pilotów nie kto inny jak 'nasz' Wujek T. Trzymam kciuki i czekamy panowie na powrót, może wtedy będzie można co nieco nam tu opowiedzieć ? :) Możliwe też że Wujek odwiedzi nas czasami na forum, gdyż jak to ujął w słowach "wszędzie wokół to kraje cywilizowane, nasi sąsiedzi" a więc i może net się tam znajdzie ? :D Powodzenia !! Tylu startów co lądowań !
-
"Orlik" wylądował na Litwie czyli pierwsze fotki z misji.
http://lotnictwo.net/doc.php?doc=05123101
Tureckie "Szesnastki" będą stacjonować od Kwietnia,czyżby specjalnie wybrali lepszy okres klimatyczny? Z tego co widać na zdjęciach warunki są iście spartanskie.
-
Może uznali, że my jesteśmy lepiej przygotowani na zimę bo w Turcji raczej jej wiele nie uświadczysz. I dlatego nasze Migi i nasi piloci teraz a Turcy za 4 miesiące.(chyba tyle trwa nasza misja a jak nie to mnie poprawcie)
Z drugiej strony 4 Migi to raczej niewiele. Mógłby mnie ktoś oświecić dlaczego nie więcej?
-
1. brakło by litewskiego nieba dla większej ilości
2. przecież one poleciały tam pilnowac a nie wygrywac wojnę
-
3. U nas też musiało przecież kilka sprawnych zostać :004:
-
Razorblade nie siejcie defetyzmu :-)
-
3. U nas też musiało przecież kilka sprawnych zostać :004:
Mały offtopic (przypominam , strzelać a prawe kolano :D).
Mamy ogólnie coś koło 40 (42 ?) MiG-29. Ile tak mniej więcej jest ich na chodzie ?
Martin
-
Mały offtopic (przypominam , strzelać a prawe kolano :D).
Mamy ogólnie coś koło 40 (42 ?) MiG-29. Ile tak mniej więcej jest ich na chodzie ?
Zobacz tutaj: http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5073.150.html - Magneto rozpisał je nawet po numerach - temat "Polish Air Force oraz inne modyfikacje Sił Powietrznych" str 11.
Nie wiem, ale to normalne, że część posiadanych samolotów (i to nie tylko chodzi o MiG-i) zawsze znajduje się w przeglądach, remontach itp.
Razorblade nie siejcie defetyzmu :-)
To nie defetyzm, a realizm - w każdych siłach lotniczych fakt posiadania pewnej liczby samolotów danego typu nie oznacza, że wszystkie są aktualnie zdolne do działań.
-
Mamy ogólnie coś koło 40 (42 ?) MiG-29. Ile tak mniej więcej jest ich na chodzie ?
Sądząc po datach w podpisach zdjęć w necie, na jakie natknąłem się szukając malowań do MiG-ów to całkiem sporo jest ich sprawnych w 1 ELT.
Na pewno część z nich okresowo przechodzi prace remontowe w macierzystej bazie. Jeżeli trafiają na remont do Bydgoszczy to znikają na dłużej coś mi się kojarzy że pierwszy był remontowany około 2 lat, a standardowo to coś około roku.
41 ELT ma w tej chwili 4 latające samoloty 3 bojowe i 1 UB, reszta przechodzi lub oczekuje na remont, jak znajdę chwilę to podam dokładniej ile ich jest i który jest który :). Te 4 nie były remontowane u nas, a jedynie przemalowane i przejrzane - nie wiem czy dobrze kojarzę, ale część niemieckich maszyn była eksploatowana nie według resursu, a stanu technicznego, więc możliwe że są to właśnie te maszyny.
Na Litwę poleciały 4 maszyny bo jak słusznie zauważył Schmeisser po co więcej? Wojny nie ma.
2 samoloty = para dyżurna plus dwa w rezerwie na wypadek awarii.
Zresztą na Litwę nie jest tak daleko od nas, nawet mały zasięg 29-go pozwoli dolecieć tam z EPMM.
A co do ilości sprawnych zdolnych operować z NATO Mig-29 jakie mamy na tak zadane pytanie najlepiej odpowiedział Toyo na innym forum:
"Tyle ile zgłosiliśmy"
P.S. do 2010 ma być 32 MiG-29 w Polsce, więc zapewne część nie będzie przechodzić drugiego remontu :(
-
41 ELT ma w tej chwili 4 latające samoloty 3 bojowe i 1 UB, reszta przechodzi lub oczekuje na remont ...
...2 samoloty = para dyżurna plus dwa w rezerwie na wypadek awarii.
Zresztą na Litwę nie jest tak daleko od nas, nawet mały zasięg 29-go pozwoli dolecieć tam z EPMM.
41 elt praktycznie się przezbraja i przechodzi szkolenie więc nie można na razie brać jej pod uwagę jako "eskadry bojowej"
Co do tej pary to się zgadza, ale z małym zastrzeżeniem nie chodzi tu o zapas w razie awarii (w takim przypadku prawdopodobnie nastąpi podmiana z maszyn bedących w Polsce), a o tzw. odtwarzanie gotowości bojowej samolotów. Jeżeli jedna para zostanie wysłana na lot i z niego powróci to powinna przejść "mały przegląd" na lotnisku, a w dyżurze zastępuje ją kolejna para maszyn. Poza tym czas lotu MiG'a-29 nie jest zbyt długi i w razie potrzeby ta druga para może wystartować po jakimś czasie od pierwszej, aby ją podmienić lub ewentualnie udzielić wsparcia.
-
Co do tej pary to się zgadza, ale z małym zastrzeżeniem...
Co racja, to racja :) Tankowanie, przezbrojenie, przegląd musi potrwać i stąd dodatkowa para maszyn.
-
Looknijcie chłopaki - na stronie 1 ELT są fotki z pobytu na Litwie :020:
http://www.1elt.minskmaz.pl/zdjecia/pkw/index.html (http://www.1elt.minskmaz.pl/zdjecia/pkw/index.html)
Jest i nasz znajomek :002:
(http://www.1elt.minskmaz.pl/zdjecia/pkw/duze/s10.jpg)
-
Mamy ogólnie coś koło 40 (42 ?) MiG-29. Ile tak mniej więcej jest ich na chodzie ?
Może na chwilę odejdziemy jeszcze od tematu, ale padały tu pytania o ilości samolotów w PSP.
W nTW nr 1/2006 opublikowano dane dotyczące stanu Polskich Sił Zbrojnych w tym Sił Powietrznych - wg danych MON podanych do rejestru ONZ.
Najbardziej interesująca nas sprawa MiG-29 przedstawia się nastepująco:
Stan na 01.10.2005 - 36 sztuk (przy czym na 01.01.2005 - podawano 44 sztuki) - z tych danych i artykułu w tym samym numerze wynika, że jest to 18 MiG-29 w 1elt oraz 10 MiG-29 w 41 elt, z tego wniosek, że pozostałe to wersja UB (8szt.).
Przy okazji są znane też numery maszyn dla 41 elt - bojowe to (oprócz już znanych 4111, 4113, 4118) 4101, 4103, 4104, 4116, 4120, 4121, 4122 oraz UB - 4105, 4110 i 4123 (plus znany już 4115)
Drugi typ samolotu, który można uznać za bojowy to SU-22 - stan na 01.10.2005 - 48 sztuk (01.01.2005 - 91 sztuk) - w trzech eskadrach 7, 8 i 40 - pozostałe pewnie w większości poszły na części zamienne (1 został sprzedany do Estonii jako eksponat muzealny)
Inne samoloty to Iskra -111 szt., Orlik - 37 szt., Tu-154M - 2 szt., Jak-40 - 4 szt., C-295M - 8 szt., An-2 - 13 szt., An-26 - 10 szt., An-28 - 2 szt., M-28 - 10 szt. (wszystkie dane też na 01.10.2005r)
-
matko ..... :015:
-
Tak zwane siły powietrzne czasu pokoju.
-
No panie, no ludzie no... To we wrześniu byliśmy potęgą w porównaniu ze stanem obecnym... I ktoś kiedyś mówił o konflikcie z Białorusią tak? Oni by nas czapkami nakryli i na tym by się skończyło.
-
No ta małe zdjątko związane z tematem.
(http://img65.imageshack.us/img65/2788/p12568947hw.th.jpg) (http://img65.imageshack.us/my.php?image=p12568947hw.jpg)
-
Musicie uważać bo jak was ktoś "podkabluje", że latacie na "opałowym" to będzie nie wesoło :020:
-
To jest opcja "follow me", po dymie każdy trafi. :021:
-
WIĘCEJ !! :020:
-
Proszę bardzo:
(http://img79.imageshack.us/img79/9708/p12568967od.th.jpg) (http://img79.imageshack.us/my.php?image=p12568967od.jpg)
A oto kogo złapaliśmy nad... no wiecie gdzie :020:
(http://img368.imageshack.us/img368/2918/p12568777cx.th.jpg) (http://img368.imageshack.us/my.php?image=p12568777cx.jpg)
-
A oto kogo złapaliśmy nad... no wiecie gdzie :020:
No to ładnie mu się zabłądziło :020: :020: :020:
Macie tam 4 samoloty, a na wszystkich zdjęciach są tylko 115 i 77, a pozostałe dwa to które?
-
Od mickiewiczowskiej liczby odejmij rząd dziesiętnych, a pozostałe jedności odejmij od większego numeru samolotu, miejszy zaś to Łoś i Karaś razem wzięte, pomniejszone o Żubra.
-
Od mickiewiczowskiej liczby odejmij rząd dziesiętnych, a pozostałe jedności odejmij od większego numeru samolotu, miejszy zaś to Łoś i Karaś razem wzięte, pomniejszone o Żubra.
Boże, co Wy tam pijecie??? Dajcie trochę :020: :020: :020:
Czyli 111 i 56 chyba, ze pokręciłem coś :003:
-
Boże, co Wy tam pijecie??? Dajcie trochę :020: :020: :020:
Co się dziwisz, klimat ciężki więc chłopaki muszą sobie jakoś radzić :020:
Aaa tam, nie pozdrawiam :004:
-
... i 56 chyba...
lub 54 lub 30
-
lub 54 lub 30
Eee czemu? 37+23-4=56 :)
A 30 odpada bo nie mamy takiego numeru :)
-
był przecież LWS -6 Żubr (z podwójnym usterzeniem, jeśli dobrze pamiętam)
-
To nie od picia, to od tej cholernej mgły co nas uziemiła, a miało być tak pięknie.
Magneto wygrywa.
-
Toyo:
Jeszcze się wypogodzi :) Nie łamcie się :023:
Piotrek Z
Gdyby chodziło o dwuogonowego Żubra, Toyo napisałby pewnie, zeby odjąć Żubra modyfikowanego genetycznie :002:
-
ooo chłopaki Sylwie Prachalovą przechwyciły :D :D :D
-
Wybaczcie OT - nie mogłem sie powstrzymać :001:
(http://img205.imageshack.us/img205/8853/litwa16mb.th.jpg) (http://img205.imageshack.us/my.php?image=litwa16mb.jpg)(http://img236.imageshack.us/img236/9366/litwa1a1dr.th.jpg) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=litwa1a1dr.jpg)(http://img236.imageshack.us/img236/1341/litwa23cp.th.jpg) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=litwa23cp.jpg)(http://img205.imageshack.us/img205/9729/litwa36kl.th.jpg) (http://img205.imageshack.us/my.php?image=litwa36kl.jpg)(http://img236.imageshack.us/img236/3444/litwag0td.th.jpg) (http://img236.imageshack.us/my.php?image=litwag0td.jpg)
POZDRAWIAM :010:
PS. Żeby nie było całkowitego OT (kolana mi się jeszcze przydadzą :004:) kilka linków do informacji i komentarzy o naszych działaniach na Litwie - z niektórych tekstów można się nieźle pośmiać:
http://newsfromrussia.com/world/2005/12/27/70568.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4570370.stm
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1405424/posts
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1550775/posts
http://forum.keypublishing.co.uk/showthread.php?t=52161
http://209.157.64.201/focus/f-news/1564802/posts
-
Tutaj jest więcej fotek, niektóre w "pulpitowych" rozdzielczościach.
http://www.wp.mil.pl/galeria_wiecej.php?lang=1&idgaleria=449
-
Tutaj jest więcej fotek, niektóre w "pulpitowych" rozdzielczościach.
Świetne zdjęcia ! Dla mnie szczególnie cenny jest ten 111 z widocznymi "poprawkami lakierniczymi" - pozwoliło mi to poprawić skina tej maszyny do LO.
A tak przy okazji może autor zgodził by się na wykorzystanie, któregoś z nich (myślałem o startującym 115 i stojacym 56) jako "ekranu powitalnego" w Polskim Modzie w LO, pojawiającego się w chwili wyboru polskich maszyn.
-
Autor odpowiada jak ślepy koń przed Wielką Pardubicką: "Nie widzę przeszkód." :020:
Oczywiście można.
-
Ja przepraszam, ze pytam... ale chcialbym sobie walnac jedna z fotek na pulpit... z tym ze jakos mi sie zamyka okienko przy kliknieciu mysza...
Da sie to jakos ominac? No... chyba ze mi Wódz nie pozwoli, no to wtedy trudno :008:
-
Pewnie zdjęcia są tajne i nie można ich kopiować :020:
A poważnie ja kradnę je w następujący sposób:
Prawy klawisz klikam na miniaturce i w adresie masz coś takiego: javascript:okno_galeria('galeria/449/zdjecie_449_5256.jpg','1280','960','')Kopiuję tę część: galeria/449/zdjecie_449_5256.jpgi dokładam do adresu: http://www.wp.mil.pl/ otrzymując coś takiego: http://www.wp.mil.pl/galeria/449/zdjecie_449_5256.jpg i już :020:
Pewnie jest jeszcze prostszy sposób.
Tak jest w Mozilli, w IE chyba jest prościej, bo po wyświetleniu nie ginie mi okienko i od razu można skopiować adres dużego obrazka, albo zapisać od razu.
-
W firefoxie: kliknąć i przytrzymać LPM na fotce i przeciągnąć na pulpit :003:
-
W firefoxie: kliknąć i przytrzymać LPM na fotce i przeciągnąć na pulpit :003:
Fajne :) Sprawdziłem, w Mozilli też działa.
-
Ładnie, ładnie.
Monitorujący przestrzeń powietrzną państw bałtyckich lotnicy Polskiego Kontyngentu Wojskowego "Orlik" napędzili strachu litewskiemu amatorowi lotnictwa Rolandasowi Kalinauskasowi
Jak pisze we wtorek dziennik "Lietuvos Rytas", w niedzielę po południu lotnik-amotor latał na pułapie 200 metrów nad rejonem prenańskim w zachodniej Litwie. - Nagle zauważyłem zbliżający się myśliwiec ze znakami rozpoznawczymi polskich sił powietrznych. Myśliwiec przeleciał bardzo blisko - powiedział dziennikowi Kalinauskas.
Później ustalono, że samolot sportowy Wilga 35A ścigały dwa myśliwce MiG-29 z bazy lotniczej w Zokniai.
50-letni Kalinauskas jest przekonany, że nie naruszył przepisów lotu. W sprawie tej wszczęto dochodzenie.
Dowódca wojskowych sił powietrznych Litwy pułkownik Arturas Leita zaznaczył, że MiG-i wzbiły się w powietrze po otrzymaniu informacji o naruszeniu przestrzeni powietrznej, gdy radary zarejestrowały nierozpoznawalny obiekt latający.
Zgodnie z zasadami każdy samolot przebywający w powietrzu powinien mieć łącze radiowe, a także sprzęt radiolokacyjny. Jeżeli nie ma takich urządzeń, powinien uzyskać specjalne pozwolenie na lot, które jest wydawane po uzgodnieniu z wojskowymi.
Według "Lietuvos Rytas", pilotowany przez Kalinauskasa samolot sportowy Wilga 35 nie posiadał ani odpowiedniego sprzętu, ani zezwolenia.
1 stycznia 2006 roku polscy lotnicy z PKW "Orlik" rozpoczęli trzymiesięczne monitorowanie przestrzeni powietrznej państw bałtyckich w ramach NATO-wskiej misji "Air Policing". Zadaniem sił powietrznych pełniących tę misję jest patrolowanie i niedopuszczenie do naruszenia przestrzeni powietrznej oraz udzielanie pomocy samolotom wojskowym i cywilnym w sytuacjach awaryjnych. Misja zakończy się 31 marca.
Polscy piloci pełnią dyżur bojowy w systemie 24-godzinowym przez siedem dni w tygodni. W pogotowiu są zawsze dwa z czterech samolotów MiG-29.
Przyjęte do NATO 29 marca 2004 roku Litwa, Łotwa i Estonia nie mają lotnictwa bojowego i dlatego ich przestrzeń powietrzną patrolują siły innych państw Sojuszu Północnoatlantyckiego. Polacy przejęli to zadanie od Amerykanów.
cytat gazeta.pl
-
CoyoT dostanie sąd wojenny?:D
-
He, he gość prawie zawału dostał przez Wujka :lol:
-
Dobra robota :021: :021: :021: :021:
-
Ten amator pilotażu musiał się zdrowo przestraszyć jak mu takie 2 silniczki Tumańskeigo gwizdnęły koło ucha :) Dobrze że skończyło się na strachu - jakby MiG minął Wilgę jeszcze bliżej, albo przeleciał jej np. tuż przed nosem, mogła by wtedy wpaść w dość mało przyjemne wiry powietrzne wytworzone za przelatującym myśliwcem.
-
Chłopaki z miejscowego klubu lotniczego załatwili sobie darmowe pokazy, wylosowali "przynętę" i pooglądali MiG-i. A tak poważnie, gościem zajął się prokurator, nasi złożyli tylko wyjaśnienia i po bólu.
Jednak dla mnie ważniejsze jest to:
(http://img374.imageshack.us/img374/6750/resizeofp32883133mr.jpg)
Oznacza to, że za dwa dni będę w domu :002: :002: :002: :002:
Wszyscy, mam na myśli zagranicznych pilotów, dziwią się gdy słyszą, że szychtę trzymaliśmy przez trzy miesiące bez zmian i to tylko w sześciu, w tym dowódca, a dowódca jak to dowódca, raz może, a raz nie, nasz i tak był dzielny i trzymał dyżury prawie tyle samo co reszta.
-
Oznacza to, że za dwa dni będę w domu
Czekamy z niecierpliwością... :)
-
Jeah ! :002: Good work !! :021: :021: :021:
-
Oznacza to, że za dwa dni będę w domu :002: :002: :002: :002:
Znowu impreza w Chłopskim Jadle będzie? :) :) :)
-
Ten amator pilotażu musiał się zdrowo przestraszyć jak mu takie 2 silniczki Tumańskeigo gwizdnęły koło ucha :) Dobrze że skończyło się na strachu - jakby MiG minął Wilgę jeszcze bliżej, albo przeleciał jej np. tuż przed nosem, mogła by wtedy wpaść w dość mało przyjemne wiry powietrzne wytworzone za przelatującym myśliwcem.
Dość mało przyjemne, mam obawy, że Ponury mógłby się zgłosić po pilota Wilgi wtedy.
-
Show się udał, prawie wszsytkie chłopaki z Pocinuosów :121:?? były bardzo zadowlene. Kazali pozdrowić swoich gości mówią że to miło z ich strony że zdecydowali się wpaść. Niestety sam zapraszający Rolands nie bawił się tak dobrze jak reszta - podobno nie jest zwolennikiem takkich hucznych imprez :021:
Podesłali parę zdjęć i obiecali filmik:
http://img223.imageshack.us/my.php?image=dscf06251gg.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=dscf06251gg.jpg)
http://img476.imageshack.us/my.php?image=71lu.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=71lu.jpg)
http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06268qe.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06268qe.jpg)
http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06268qe.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06268qe.jpg)
http://img222.imageshack.us/my.php?image=dscf06458qj.jpg (http://img222.imageshack.us/my.php?image=dscf06458qj.jpg)
http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06541ls.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06541ls.jpg)
http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06557tn.jpg (http://img476.imageshack.us/my.php?image=dscf06557tn.jpg)
-
Fajne fotki Alcatraz. Zrobiłeś może więcej? No i czekamy na filmik :004:
-
Monitorujący przestrzeń powietrzną państw bałtyckich lotnicy Polskiego Kontyngentu Wojskowego "Orlik" napędzili strachu litewskiemu amatorowi lotnictwa Rolandasowi Kalinauskasowi
Jak pisze we wtorek dziennik "Lietuvos Rytas", w niedzielę po południu lotnik-amotor latał na pułapie 200 metrów nad rejonem prenańskim w zachodniej Litwie. - Nagle zauważyłem zbliżający się myśliwiec ze znakami rozpoznawczymi polskich sił powietrznych. Myśliwiec przeleciał bardzo blisko - powiedział dziennikowi Kalinauskas.
Później ustalono, że samolot sportowy Wilga 35A ścigały dwa myśliwce MiG-29 z bazy lotniczej w Zokniai.
50-letni Kalinauskas jest przekonany, że nie naruszył przepisów lotu. W sprawie tej wszczęto dochodzenie.
Dowódca wojskowych sił powietrznych Litwy pułkownik Arturas Leita zaznaczył, że MiG-i wzbiły się w powietrze po otrzymaniu informacji o naruszeniu przestrzeni powietrznej, gdy radary zarejestrowały nierozpoznawalny obiekt latający.
Zgodnie z zasadami każdy samolot przebywający w powietrzu powinien mieć łącze radiowe, a także sprzęt radiolokacyjny. Jeżeli nie ma takich urządzeń, powinien uzyskać specjalne pozwolenie na lot, które jest wydawane po uzgodnieniu z wojskowymi.
Według "Lietuvos Rytas", pilotowany przez Kalinauskasa samolot sportowy Wilga 35 nie posiadał ani odpowiedniego sprzętu, ani zezwolenia.
1 stycznia 2006 roku polscy lotnicy z PKW "Orlik" rozpoczęli trzymiesięczne monitorowanie przestrzeni powietrznej państw bałtyckich w ramach NATO-wskiej misji "Air Policing". Zadaniem sił powietrznych pełniących tę misję jest patrolowanie i niedopuszczenie do naruszenia przestrzeni powietrznej oraz udzielanie pomocy samolotom wojskowym i cywilnym w sytuacjach awaryjnych. Misja zakończy się 31 marca.
Polscy piloci pełnią dyżur bojowy w systemie 24-godzinowym przez siedem dni w tygodni. W pogotowiu są zawsze dwa z czterech samolotów MiG-29.
Przyjęte do NATO 29 marca 2004 roku Litwa, Łotwa i Estonia nie mają lotnictwa bojowego i dlatego ich przestrzeń powietrzną patrolują siły innych państw Sojuszu Północnoatlantyckiego. Polacy przejęli to zadanie od Amerykanów.
http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1356&wid=8255140&rfbawp=1144169386.715
Tu mamy coś podobnego ale na troszkę wiekszą skalę... :P :020: :118:
Pozdrawiam
-
Troche dziwne zdarzenie, zważywszy na fakt, że to pilot "pasażera" musiał wykonywać manewry...
-
Portugalczycy poznają prawdziwą zimę :D
(http://www.emfa.pt/baltics/conteudos/galeria/imgmes/sv322010l.jpg)
Portugalska zmiana na Litwie (Baltic Air Policing)
http://www.emfa.pt/baltics/index.php?fsh=0 (http://www.emfa.pt/baltics/index.php?fsh=0)
-
Mają fajny znaczek misji, z tego co zrozumiałem dodali jeszcze symbol radaru, reszta elementów jak w mojej (nie chwalący się :021:), czyli:
- kto wysłał;
- z jakiego państwa;
- kogo chronimy;
- data i nazwa kontyngentu.
Być może okaże się, że moje zimowo-wieczorne "bazgroły", które przerodziły się w naszą naszywkę, wyznaczyły jakiś kierunek tworzenia emblematów dla innych nacji. Skąd to wiedzą? Kiedyś, podczas misji udzieliłem małego wywiadu dla czasopisma "Aero" (nie naszego), i tam wyjaśniłem o co biega w naszej naszywce.
(http://img142.imageshack.us/img142/3615/orlikoh0.jpg) (http://imageshack.us) (http://img518.imageshack.us/img518/483/orlikportugalskikh8.jpg) (http://imageshack.us)
-
Toyo jako pionier wyznaczający trendy? kiedy jakaś kolekcja ciuchów ? będą jakieś zniżki dla kolegów z forum....pliiiiz? :D
-
Karl Lagerfeld w mundurze :020:
A tak serio, to musi być miłe uczucie, wiedząc, że Twój pomysł znajduje zastosowanie na skale światową :023:
A gdyby go tak opantentować, to z tantiem Toyo mógłby sobie własną suszarę kupić ;)
-
do włosów chyba lol , znając polskie niezwykle user friendli przepisy dotyczące prywatnego latania
-
do włosów chyba
Że do czego, niby? :021:
-
dla żony , dla żony, ty myśliwski egocentryku :D
-
Karl Lagerfeld w mundurze :020:
Dęblin to kuźnia talentow w niejednej dziedzinie.
-
Zapraszam wszystkich chętnych na oficjalną stronę naszej drugiej misji Air Policing czyli PKW Orlik 2.
www.airpolicing.wp.mil.pl
Generalnie zdjęcia, trochę tekstów, aktualności, możliwość pozdrowienia naszych żołnierzy i różne inne. Nie wszystko oczywiście jest jeszcze gotowe, ale warunki i możliwości są jakie są. Jesteśmy otwarci na merytoryczne i konstruktywne uwagi (może na PW żeby nie zaśmiecać).
Wyjaśniam od razu, że ta liczba mnoga do raptem dwóch ludzi, z których jeden będzie (jest) rzecznikiem PKW, a drugi - to moja skromna osoba.
pzdr
artur
-
Super! Wielkie dzięki :) Rozumiem można rozreklamować na innych forach w tym zagranicznych?
-
Ja też pozwolę sobie to zareklamować gdzie indziej :) Serdeczne dzięki.
-
Ciekaw jestem kto jest tym razem autorem loga, chyba standard narzucony przez Toya się trzyma jest mig, jest logo nato, są flagi.
-
No to polecieli:
http://airfoto.pl/?module=Photos&action=Single&size=2&id_ph=67210
-
Nowe fotki:
http://www.militaryphotos.net/forums/showpost.php?p=3179343&postcount=258
-
Fajna fota z kopcącą szafą ;)
-
Mam pytanie z innej beczki. Podczas PKW Orlik 1 typowym uzbrojeniem pary naszych myśliwców było : prowadzący 2 rakiety R-73, skrzydłowy - 2 rakiety R-60. Nie wiem, jak jest w PKW 2. Czy to nie zbyt skromnie? Dlaczego nie stosowano rakiet R-27? Czy wynikało to z charakteru zadań Air Policing ( z założenia nie przewidywano walk BVR ponieważ za każdym razem konieczna była identyfikacja wzrokowa ) czy po prostu zapas posiadanych przez Polskę R-27 nie jest delikatnie mówiąc w najlepszej kondycji technicznej. A może te rakiety są za drogie lub zbyt trudne do obsługi na dysponujących słabym zapleczem lotniskach litewskich? Myślę jednak, że polskie myśliwce "na wszelki wypadek" powinny dysponować uzbrojeniem lotniczym o większym zasięgu rażenia.
-
Były plany latania z bombą termojądrową, ale afera z naszywkami z insygnią czaszki, pokrzyżowała plany, i chłopaki za karę muszą latać z R-60 i R-73... ale biorąc pod uwagę stan lotnictwa WWS Rosji to wystarczający argument.
-
Czyżby się szykował kolejny lotny kontyngent? Tym razem pewnie o kryptonimie Eskimos... czyli PAF na Islandii.
http://www.iht.com/articles/2008/04/21/europe/politicus.php
-
http://www.altair.com.pl/start-1103
A tu trochę więcej informacji. Tym razem polecą Jastrzębie.
-
No ciężko żeby MiGi... chyba w częściach by musiały ;)
-
No ciężko żeby MiGi... chyba w częściach by musiały ;)
Czasem poniemieckie Migi nie mają możliwości zabierania dodatkowych zbiorników podskrzydłowych? Z 3 tankami może dałyby radę? Oby tylko nasze Vipery do 2010 otrzymały rakiety :121:
-
No właśnie słyszałem że w czasie remontu zdemontowano instalację paliwową z wewnętrznych pod skrzydłowych pylonów (czy w ogóle zamieniono te pylony na stare z 9.12. Ot taki przejaw polskiego bagienka.
Bez pod skrzydłowych też by mogły teoretycznie dolecieć - tak jak w zeszłym roku leciały na pokazy na wyspy brytyjskie - z międzylądowaniem bodajże w Danii. Problem w tym, że do Reykjaviku najkrótsza trasa prowadzi ze Stornoway, to jest 1063km nad morzem. Do tego cała trasa składała by się z 3 przeskoków... na każde lotnisko trzeba by transportować cały majdan potrzebny żeby te maszyny odpalić na kolejny przelot, a to wszystko kosztuje ogromne pieniądze. F-16 się zatankuje w Poznaniu i nie trzeba się martwic o nic aż do Raykjaviku, zasięg mają większy niż potrzeba na ten przelot (prawie 3000km)
-
http://www.airpolicing.wp.mil.pl/pl/7_33.html
Bardzo fajna galeria, w szczególności strzelania z działka oraz samolot na ziemi po takim strzelaniu, wygląda jak z nowym kamuflażem. Dodatkowo jeszcze podwieszone wyrzutnie niekierowanych rakiet powietrze ziemia.
-
Na podstawie jednego ze zdjęć można policzyć szybkostrzelność działka.
Strzelenie odbywa się z prędkością około 650 km/h.
-
A czy to normalne, że z lufy (czy też raczej rury ;) ) wydobywa się aż tak duży płomień? Nie ma jakiegoś tłumika (płomieni)?
-
Pewnie można tylko pojawia się pytanie po co? Kierownikowi pukającemu on nie przeszkadza zważywszy na prędkośc z jaką się porusza, a ten co jest pukany ma okazje zobaczyć ostatnią rzecz w swoim życiu :D
Poza tym takie rozwiązanie jest najprostrze, a okopcenia dodają szyku [;
-
Jak najbardziej normalne, jednak zamiast tłumika płomieni wstawił bym tłumik odgłosu strzału, zważywszy, że moje cztery litery są niecały metr od wylotu lufy, wrażenie jest niezatarte, za resztę można zapłacić VISĄ. Fakt, że owe 4 litery nie są narządem słuchy, ale przenoszą chyba fale, bo w pierwszym strzelaniu na MiG-u lekuchno mnie wystraszyło, a przypomnę, że nie pierwszy raz używałem 30 mm :).
-
Pewnie można tylko pojawia się pytanie po co? Kierownikowi pukającemu on nie przeszkadza zważywszy na prędkośc z jaką się porusza, a ten co jest pukany ma okazje zobaczyć ostatnią rzecz w swoim życiu :D
Chodziło mi właśnie o to czy nie przeszkadza w jakiś sposób kierowcy. Ale masz rację. :)
Jak najbardziej normalne, jednak zamiast tłumika płomieni wstawił bym tłumik odgłosu strzału
Można by się pokusić o wersję "covert ops". :D
-
Ogromny płomień, hałas i niska prędkość pocisków to niestety cena za masę i szybkostrzelność tego działka.
Dodajmy, że aby w pełni wykorzystać możliwości pocisków 30mm jak rosyjski 30x164, czy NATOwski 30x173 potrzeba sporego działa... nawet GAU-8 z A-10 nie jest w stanie wykorzystać potencjału jego amunicji. Dopiero taki Mk44 montowany na wozach piechoty, AC-130U Spectre i jako element przeciwminowego systemu na MH-60K jest w stanie wykorzystać moc tej amunicji... ale za cenę masy (150kg) i szybkostrzelności (250 strz/min).
-
Na podstawie jednego ze zdjęć można policzyć szybkostrzelność działka.
Strzelenie odbywa się z prędkością około 650 km/h.
Wyszło mi, że szybkostrzelność to ok. 1350 strz/min
-
:karpik MiG-29 w PKW Orlik 2 - Galeria scramble.nl (http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=50262&start=0) :karpik
-
Zdjęcia piękne ale Air Policing z dwoma R-60? :karpik
-
Widocznie więcej nie trzeba ;-)
-
Taka R60 to chyba takiemu TU-95 to może zrobić chyba najwyżej dziurę do oddawania moczu przez pilota...
-
Śliczne zdjęcia :).
-
Foty świetne. Jakby jeszcze po jednej R-73 pod skrzydłem ... Monitor ochlapany :002:
-
Hmmm wtopa, R-73 i R-60 razem w naszych MiGach nie dziala.
-
PKW Orlik 3: 1 maja - 31 sierpnia
PKW Orlik 3: zgoda rządu (http://lotniczapolska.pl/PKW-Orlik-3:-zgoda-rzadu,12703)
-
MiGi wylądowały:
http://fakty.interia.pl/swiat/news/polskie-mysliwce-wyladowaly-na-litwie,1471101
-
Bardziej oficjalna wersja:
Wylot na Litwę - galeria SP (http://www.airpolicing.wp.mil.pl/pl/7_45.html)
Dyżur przekazany - galeria SP (http://www.airpolicing.wp.mil.pl/pl/7_46.html)
Kilka interesujących fotek:
Zestawienie jak na serwerze u Wiecznie Żywego Ognia ;)
(http://www.airpolicing.wp.mil.pl/fotogaleria/45/851.jpg)
Wylot:
(http://www.airpolicing.wp.mil.pl/fotogaleria/45/861.jpg)
Na miejscu:
(http://www.airpolicing.wp.mil.pl/fotogaleria/46/885.jpg)
...i w gniazdku:
(http://www.airpolicing.wp.mil.pl/fotogaleria/46/884.jpg)
-
http://www.youtube.com/user/PKWOrlik3 (http://www.youtube.com/user/PKWOrlik3)
Kanał PKW na YouTube i pierwszy filmik z przelotu na Litwę. :001:
-
http://www.youtube.com/watch?v=0M_SzKsOcLs&hd=1 (http://www.youtube.com/watch?v=0M_SzKsOcLs&hd=1)
Świerze, bo wczorajsze. ;D Wizyta u polskich orłów.
-
Nasi lecą po raz czwarty... Tym razem Malbork: Czwarty dyżur Orlika (http://sp.mil.pl/pl/aktualnosci/1646-czwarty-dyur-orlika)
(http://sp.mil.pl/images/stories/2012/04-KWIECIE%C5%83/pozegnanie%20ORLIK/DSC_0033.JPG)
-
Żegnali 23-go, na św. Wojciecha, wtedy zaczyna się redyk :021:
Tak jakoś mi się skojarzyło. :020:
-
(http://www.rbsphotos.com/albums/bartosz-bera/2012/fulcrums-air-to-air/mig9.jpg)
(http://www.jetzone.pl/pliki/orlik.jpg)
za http://lotnictwo.net.pl/10-lotnictwo_wojskowe/121-lotnictwo_wojskowe_po_zimnej_wojnie/48090-air2air_z_migami.html , przepraszam za link do innego forum ale trzeba żeby oddać chłopakom co ich.
-
Piękne foty MiGacza darekQ, w pierwszej chwili myślałem że to z jakiejś gry.
(http://img10.imageshack.us/img10/9748/2maciejwolanski1024x682.jpg)
(http://img16.imageshack.us/img16/5793/11169626892467020943644.jpg)
(http://img839.imageshack.us/img839/3861/11169644817563325627034.jpg)
(http://img843.imageshack.us/img843/3503/4bartoszbera1024x684.jpg)
(http://img560.imageshack.us/img560/835/5maciejwolanski1024x682.jpg)
(http://img15.imageshack.us/img15/9158/7bartoszbera1024x697.jpg)
(http://img849.imageshack.us/img849/3893/8maciejwolanski1024x682.jpg)
(http://img26.imageshack.us/img26/494/9bartoszbera1024x686.jpg)
-
Jeszcze zdjęcia z interii (choć niektóre się powtarzają): http://fakty.interia.pl/galerie/swiat/polskie-mig-29-nad-litwa/zdjecie/duze,1669064,1,268
-
My tu gadu gadu, a z Mińska odleciały (miały odlecieć) MiG-i na kolejnego Orlika, już szóstego.
Sprawa przeszła bez większego rozgłosu. Był sam el Comandante RSZ oraz MON.
Też pojechałem zobaczyć, wszak byłem w pierwszej grupie, która postawiła podwodzie na litewskiej ziemi w Szawlach.
Szmat czasu, to już osiem lat od PKW Orlik, jeszcze bez cyferki, numerować zaczęli dopiero od drugiego.
Wpisałem, że odleciały lub miały odlecieć, zależne to było od pogody na Litwie, z nad morza pędziło jakiś syf i w południe nie było warunków do lądowania.
Usłyszałem też dobry tekst: "Szybciej chwałę złapiesz odmawiając wykonania zadania w trudnych warunkach, niż wykonując je poniżej twoich dopuszczalnych". Na te słowa trzeba było czekać... dwie katastrofy.
-
Ledwo co przylatują i znowu odlatują. Ja nie wiem kiedy ten czas tak leci.. ;)
Oby chłopaki mieli (i chyba nawet jedna Pani) spokojne wyloty.
-
My tu gadu gadu, a z Mińska odleciały (miały odlecieć) MiG-i na kolejnego Orlika, już szóstego.
Sprawa przeszła bez większego rozgłosu. Był sam el Comandante RSZ oraz MON.
Też pojechałem zobaczyć, wszak byłem w pierwszej grupie, która postawiła podwodzie na litewskiej ziemi w Szawlach.
Szmat czasu, to już osiem lat od PKW Orlik, jeszcze bez cyferki, numerować zaczęli dopiero od drugiego.
Wpisałem, że odleciały lub miały odlecieć, zależne to było od pogody na Litwie, z nad morza pędziło jakiś syf i w południe nie było warunków do lądowania.
Usłyszałem też dobry tekst: "Szybciej chwałę złapiesz odmawiając wykonania zadania w trudnych warunkach, niż wykonując je poniżej twoich dopuszczalnych". Na te słowa trzeba było czekać... dwie katastrofy.
Moim zdaniem, do tych dwóch znanych i najbardziej tragicznych katastrof, dorzuciłbym jeszcze tę pod Otwockiem. :)
Mam nieodparte wrażenie, że mechanizm, który doprowadził do tragedii z 98 r. był bardzo podobny do tego smoleńskiego.
Ale to nie o tym temat...