Forum Miłośników Symulatorów Lotniczych
Hangar => Inne Symulatory => Wątek zaczęty przez: tomek1988 w Grudnia 29, 2005, 19:14:02
-
Chyba Rola kiedyś pisał o innym symulatorze "kosmicznym":
Orbiter (http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/orbit.html)
-
Chyba Rola kiedyś pisał o innym symulatorze "kosmicznym":
Orbiter (http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/orbit.html)
No gdzie ja miałem oczy, że do tej pory przeoczyłem tego Orbitera :006:
Wielkie dzięki za linka!
P.S.
No ale teraz to już semesrtru na pewno nie zaliczę :003:
-
No gdzie ja miałem oczy, że do tej pory przeoczyłem tego Orbitera :006:
Wielkie dzięki za linka!
No ale teraz to już semesrtru na pewno nie zaliczę :003:
No, a tutaj masz stronki z dodatkami (sam jestem "twórcą" jednego z nich), które dopiero zrobią z Orbitera coś nad czym warto spędzić kilka miesięcy - oj ostrzegam straszny
złodziej czasu - te loty na Księzyc (na Apollo) i dalej na maszynkach rodem z filmów SF.
http://www.orbithangar.com/index.cfm
http://www.spacesimmods.com/index.asp
A najważniejsze: to wszystko jest za darmo - całkiem legalnie
: Grudzień 30, 2005, 01:15:56
Tu jeszcze jeden do programu Apollo dla Orbitera: http://sourceforge.net/projects/nassp/
-
No, a tutaj masz stronki z dodatkami
Dzięki, to właśnie od nich zacząłem :) (tzn. najpierw doinstalowałem 1 GB add-onów, a dopiero później włączyłem symulator)
Co prawda w tym tygodniu nie miałem zbyt wiele czasu na zabawę Orbiterem, ale co udało mi się zrobić, to udokumentowałem dla zainteresowanych:
Proszę wycieczki, na początek coś prostego, czyli wejście na niską orbitę okołoziemską Delta-glider’em.
(http://img233.imageshack.us/img233/6513/mwsnap0089dn.th.jpg) (http://img233.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0089dn.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/1093/mwsnap0094pw.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0094pw.jpg)
Jest to statek klasy SSTO („Single Stage To Orbit”, czyli jednoczłonowy), fikcyjny, ale z fizycznego punktu widzenia realizowalny, więc być może tak wyglądać będą promy kosmiczne za kilkadziesiąt lat. Jego zaleta to przede wszystkim bardzo wydajne silniki, więc nawet lot na księżyc jest możliwy pomimo, że masa paliwa stanowi zaledwie połowę całkowitej masy płatowca (12 z 24 ton). Czyli coś w sam raz dla turystów i niedzielnych kierowców takich jak ja ;)
Zaczynamy na pasie na pasie 33 lotniska Cape Canaveral na Florydzie :002::
(http://img396.imageshack.us/img396/5118/mwsnap0209uv.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0209uv.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/2170/mwsnap0227ca.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0227ca.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/4499/mwsnap0248ry.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0248ry.jpg)
Start…
(http://img396.imageshack.us/img396/8531/mwsnap0717ml.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0717ml.jpg)
i honorowa rundka wokół lotniska ;) :
(http://img396.imageshack.us/img396/7480/mwsnap0105cj.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0105cj.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/2074/mwsnap0112zu.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0112zu.jpg)
W locie na małej wysokości Delta-glider jest raczej niemrawy, za to w kategorii „energry fighter” nie ma sobie równych (idealna zabawka dla Schmeisser’a, tylko działka trzeba gdzieś zamontować :021: :021:).
Wyglądem MFD i HUD przypominają te znane z innych simów, choćby Flight Simulatora. Główna różnica (poza szerszym zakresem pracy zegarów :001:), to prędkościomierz wyskalowany w m/s i mający aż cztery tryby pracy: IAS, TAS, GS i OS.
Ilość lotnisk i punktów nawigacyjnych na Ziemi jest wystarczająca, bo większość czasu i tak będziemy spędzać w kosmosie (na screenie poniżej fragment mapy centralnej Europy). Jeśli dla kogoś to za mało, zawsze można zainstalować aktualną bazę AIRAC (ponad 14000 lotnisk i 10000 nadajników VOR/NDB :012:).
(http://img396.imageshack.us/img396/544/mwsnap0871tc.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0871tc.jpg)
Dobra, czas użyć statku kosmicznego zgodnie z jego przeznaczeniem. Skręcamy zatem na wschód (tam przecież musi być jakaś cywilizacja :020:), przepustnica do oporu, kąt wznoszenia ponad 60 stopni. Spośród wielu trybów pracy MFD (też zainstalowałem kilka dodatkowych opcji) wybieram parametry orbity.
(http://img396.imageshack.us/img396/4803/mwsnap0748hi.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0748hi.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/482/mwsnap0752ac.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0752ac.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/6668/mwsnap0167nj.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0167nj.jpg)
Powyżej 30 km niebo wyraźnie czernieje, a powierzchnie sterowe przestają wystarczać do utrzymania kierunku. Pora przełączyć sterowanie na silniczki RCS, opuścić dziób i zacząć nabierać prędkości. Wybór odpowiedniej prędkości wznoszenia i przyspieszenia jest kluczem do „ekonomicznego” wejścia na orbitę.
(http://img396.imageshack.us/img396/8667/mwsnap0787gw.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0787gw.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/1731/mwsnap0792xw.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0792xw.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/6536/mwsnap0805rr.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0805rr.jpg)
Powyżej 6000 m/s kształt orbity zaczyna się zaokrąglać, choć nadal jest poniżej obrysu planety:
(http://img396.imageshack.us/img396/5465/mwsnap0318qb.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0318qb.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/4949/mwsnap0323wn.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0323wn.jpg)
Jest 7800 m/s, I prędkość kosmiczna, silniki stop, jesteśmy na orbicie...
(http://img396.imageshack.us/img396/4113/mwsnap0339sb.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0339sb.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/1358/mwsnap0360mq.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0360mq.jpg)
...niestety nie do końca. O ile apogeum 325 km jest jak najbardziej do przyjęcia, to perygeum –195 km poniżej poziomu Ziemi :012: już nie, chyba, że chcemy wpaść do Ponurego na herbatkę w Australii (bo zgodnie z mapą to tam spadniemy :003:). Aby zaradzić tej niefortunnej sytuacji potrzebna będzie korekcja orbity tak, by bardziej przypominała kołową. Poprawki dokonamy nad zachodnim wybrzeżem Afryki (apogeum).
(http://img396.imageshack.us/img396/9639/mwsnap0376dc.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0376dc.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/5472/mwsnap0388ux.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0388ux.jpg)
Hehe, jak chcę to potrafię :002: Mimośród orbity 0,0001 mówi, że lepiej już się nie da.
(http://img396.imageshack.us/img396/9412/mwsnap0407ja.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0407ja.jpg)
Czas na podziwianie widoków. Zachód słońca na Afryką:
(http://img396.imageshack.us/img396/1049/mwsnap0411gc.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0411gc.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/9930/mwsnap0428uw.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0428uw.jpg)
I znowu Floryda, tym razem widziana z wysokości ponad 320 km:
(http://img396.imageshack.us/img396/4328/mwsnap0882uc.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0882uc.jpg)
Ponieważ jeśli chodzi o lądowanie na Ziemi, to moim największym sukcesem było trafienie w kontynent :118:, więc pomińmy ten etap lotu milczeniem...
A tutaj fotka z treningu lądowania w otoczeniu pozbawionym atmosfery (Księżyc, Brighton Beach, lądowisko 1)
(http://img396.imageshack.us/img396/7564/mwsnap1204no.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap1204no.jpg)
I jeszcze kilka zdjęć promu Endeavour, niestety panele w kokpicie to tekstury :005: (ale może w przyszłości, kto wie?):
(http://img396.imageshack.us/img396/5443/mwsnap0484ro.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0484ro.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/3329/mwsnap0491kz.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0491kz.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/9291/mwsnap0502do.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0502do.jpg)
(http://img396.imageshack.us/img396/4373/mwsnap0512hu.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0512hu.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/8809/mwsnap0529cm.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0529cm.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/6780/mwsnap0536ev.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0536ev.jpg)
Chociaż to nie Celestia, to także mamy całkiem ładne planetarium:
(http://img396.imageshack.us/img396/3619/mwsnap0898do.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0898do.jpg)
:012: A tutaj ISS nad Europą, w dole światła Warszawy, Gdańska, Łodzi, Krakowa
(http://img396.imageshack.us/img396/9300/mwsnap1291im.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap1291im.jpg)
I na zakończenie trochę kosmicznego folkloru. Kolejno występują
- USS Enterprise NCC 1701-A
- USS Enterprise NCC 1701-E
- USS Voyager NCC 74656 (też Star Trek)
- 9 kilometrowy SSD Executor (Star Wars) na orbicie księżyca
- Millenium Falcon w pobliżu Tytana
- Orion III linii Pan-Am dokuje do Station V (Odyseja Kosmiczna 2001)
- USSC Discovery i Leonov na orbicie Jowisza (Odyseja Kosmiczna 2010)
(http://img396.imageshack.us/img396/941/mwsnap0564nn.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0564nn.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/4678/mwsnap0573sg.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0573sg.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/2831/mwsnap0591gr.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0591gr.jpg)
(http://img396.imageshack.us/img396/6538/mwsnap0606jo.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0606jo.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/8729/mwsnap0660gv.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0660gv.jpg)
(http://img396.imageshack.us/img396/5208/mwsnap0914ij.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0914ij.jpg)(http://img396.imageshack.us/img396/6066/mwsnap0934bz.th.jpg) (http://img396.imageshack.us/my.php?image=mwsnap0934bz.jpg)
Jeszcze raz dzięki Razorblade za linki :564: :564:
-
Skoro mamy już nowy dział o innych symulatorach to warto "pociągnąć" ten temat (przy okazji możeby zmienić tytuł wątku bo jest trochę mylący).
Na początek trochę historii:
Od tego wszystko się zaczęło - Sputnik 1
(http://img39.imageshack.us/img39/862/sputnik02dm.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=sputnik02dm.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/7246/sputnik10bj.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=sputnik10bj.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/7236/sputnik25rh.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=sputnik25rh.jpg)
i pierwszy lot załogowy - Wostok 1
(http://img39.imageshack.us/img39/8167/wostok115xg.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok115xg.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/2928/wostok124vm.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok124vm.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/4565/wostok137hm.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok137hm.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/6582/wostok145wv.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok145wv.jpg)
- korzystamy z "bardzo skomplikowanej" tablicy przyrządów (ach ta "kufajmańska" technika :021:) lecimy na orbitę i z powrotem do domu
(http://img39.imageshack.us/img39/222/wostok151rl.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok151rl.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/7044/wostok163vh.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok163vh.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/3383/wostok178fw.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok178fw.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/4723/wostok180ds.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok180ds.jpg)(http://img39.imageshack.us/img39/7311/wostok190fo.th.jpg) (http://img39.imageshack.us/my.php?image=wostok190fo.jpg)
W nawiązaniu do początku tego tematu - Merkury (trochę bardziej rozbudowany panel niż w Wostoku):
(http://img42.imageshack.us/img42/6004/mercury17hu.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury17hu.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/805/mercury26qs.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury26qs.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/7343/mercury33jx.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury33jx.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/9823/mercury49dy.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury49dy.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/8296/mercury58az.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury58az.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/5632/mercury65dz.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=mercury65dz.jpg)
Praktycznie można sobie skompletować cały Radziecki (Rosyjski) i Amerykański program kosmiczny dla przykładu:
Salut-1 i Sojuz-10
(http://img42.imageshack.us/img42/637/salutsoyuz6ta.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=salutsoyuz6ta.jpg)
Progress dokujący do stacji Mir i Sojuz TMA do ISS
(http://img42.imageshack.us/img42/5927/progress9zf.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=progress9zf.jpg)(http://img42.imageshack.us/img42/5196/soyuztma2ev.th.jpg) (http://img42.imageshack.us/my.php?image=soyuztma2ev.jpg)
Przy okazji na tej stronce: http://www.orbithangar.com/index.cfm "leżą" nowe wersje amerykańskich promów kosmicznych - 3.8.5 i wirtualny kokpit do nich w wersji 2.01.
W "wirtualnym kosmosie" dalej można polatać Buranem...
(http://img32.imageshack.us/img32/8227/buran06im.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=buran06im.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/7208/buran11tu.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=buran11tu.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/7373/buran20sk.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=buran20sk.jpg)
lub wykorzystać rakietę nośną Energia np. do wystrzelenia promu Hermes
(http://img32.imageshack.us/img32/5615/hermes25bo.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=hermes25bo.jpg)
Hermesem można wybrać się dalej np. na Księżyc przy zastosowaniu dodatkowego napędu:
(http://img32.imageshack.us/img32/7804/hermes18fh.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=hermes18fh.jpg)
Pojawiły się też nowe addony stacji ISS w różnym stadium budowy wraz z misjami dla Space Shuttle oraz jeszcze nie zrealizowane projekty pojazdów ewakuacyjnych dla tej stacji X-38 i HL-20:
(http://img32.imageshack.us/img32/2812/x385dr.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=x385dr.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/3036/hl200hy.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=hl200hy.jpg)
można wybiec trochę w przyszłość i korzystać ze stacji orbitalnej "Celestium" z całkiem pokaźnym zestawem "przyszłościowych" statków kosmicznych i dodatkowych elementów:
(http://img32.imageshack.us/img32/2238/celestium18xr.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=celestium18xr.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/2448/celestium23ba.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=celestium23ba.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/5839/celestium36bz.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=celestium36bz.jpg)
Wycieczka w odleglejszą przyszłość i kosmiczna ciężarówka nad Australią:
(http://img32.imageshack.us/img32/1846/hfc12on.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=hfc12on.jpg)
Dla miłośników filmów SF np. Armagedon i Aliens (jeszcze są w trakcie produkcji - stąd słabe teksturowanie) ...
(http://img32.imageshack.us/img32/5664/armagedon22ku.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=armagedon22ku.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/4208/armagedon15li.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=armagedon15li.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/5815/armagedon35ua.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=armagedon35ua.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/9590/aliens12pt.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=aliens12pt.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/8162/aliens20gg.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=aliens20gg.jpg)
... i oczywiście nieśmiertelne Gwiezdne Wojny ...
(http://img32.imageshack.us/img32/7198/starwars11iz.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars11iz.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/7862/starwars27zp.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars27zp.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/5180/starwars36ak.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars36ak.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/3876/starwars57je.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars57je.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/9733/starwars63fc.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars63fc.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/3101/starwars42pv.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=starwars42pv.jpg)
... oraz serial "z myszką" - Kosmos 1999:
(http://img32.imageshack.us/img32/1891/space199919hc.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=space199919hc.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/6742/space199925gc.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=space199925gc.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/9655/space199934gn.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=space199934gn.jpg)(http://img32.imageshack.us/img32/2977/space199959yc.th.jpg) (http://img32.imageshack.us/my.php?image=space199959yc.jpg)
Na koniec parę ułatwień:
dla niecierpliwych "bramy międzyplanetarne" (ciekawy efekt "przemieszczenia") i dla miłośników Delta Glidera urządzonko - Delta Carrier, pozwalające zaoszczędzić paliwo przy starcie.
(http://img301.imageshack.us/img301/1929/jumpgates17za.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=jumpgates17za.jpg)(http://img301.imageshack.us/img301/9493/jumpgates23fa.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=jumpgates23fa.jpg)(http://img301.imageshack.us/img301/5837/deltacarrier10ua.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=deltacarrier10ua.jpg)(http://img301.imageshack.us/img301/2791/deltacarrier26rs.th.jpg) (http://img301.imageshack.us/my.php?image=deltacarrier26rs.jpg)
Adres do forum Orbitera: http://orbit.m6.net/v2/boardtalk.asp
-
Na stronie: http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/gallery.html jest nowa wersja darmowego symulatora przestrzeni kosmicznej ORBITER Edition 2006 - 060504 czyli "świeżynka" z 4 maja :002:
(http://img156.imageshack.us/img156/2797/o20062ur.jpg) (http://imageshack.us)
Manual PDF - http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/download/Orbiter.pdf
Tutaj (http://orbiter.dansteph.com/index.php) są też nowe wersje Delta Glidera III - kompatybilne z najnowszą wersją symulatora.
Pewnie tutaj w związku z tym będą wkrótce nowe dodatki lub nowe wersje dodatków: http://www.orbithangar.com/
Jeszcze nie testowałem - dopiero ściągam, więc link do galerii na stronie autora sima: http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/gallery.html
PS.
Ten temat to chyba trochę źle się nazywa - bo więcej tu o "Orbiterze" niż o "The Wings of Mercury" - OT chyba przerosło temat główny :002: - może jakaś zmiana :011: np.: "Symulatory statków kosmicznych".
-
Ten screen mi się podoba :):
(http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/images/gallery65.jpg)
-
Ten jest budujący - wreszcie będzie można używać więcej niż dwóch MDF'ów jednocześnie (brakowało tego szczególnie przy zgrywaniu orbit statków).
(http://img80.imageshack.us/img80/1867/gallery660ah.th.jpg) (http://img80.imageshack.us/my.php?image=gallery660ah.jpg)
-
Nawiązując do dzisiejszego planowanego startu promu Discovery uprzejmie donoszę :002:, że na stronce http://www.orbithangar.com/ jest addon zawierający własnie misję STS-121 oraz nowe wydanie promów kosmicznych w wersji 3.9 oraz 3.91 wraz z wersją 3.0 wirtualnych kokpitów.
(http://img354.imageshack.us/img354/2277/13zm2.th.jpg) (http://img354.imageshack.us/my.php?image=13zm2.jpg)(http://img354.imageshack.us/img354/268/37oj.th.jpg) (http://img354.imageshack.us/my.php?image=37oj.jpg)(http://img120.imageshack.us/img120/173/49fb1.th.jpg) (http://img120.imageshack.us/my.php?image=49fb1.jpg)(http://img120.imageshack.us/img120/8164/50yl.th.jpg) (http://img120.imageshack.us/my.php?image=50yl.jpg)
Tutaj można sobie ściągnąć rzeczywiste położenie ISS w zapisie już przeznaczonym dla "Orbitera" - nie trzeba się głowić jak je wstawić poprawnie do scenariusza.
http://www.eharm.net/shop/freeware/orbiter/orbiter_faq/tips/iss_elements.html
Oprócz tego można znaleźć nowy projekt rosyjskiego statku wielokrotnego użytku o nazwie Kliper przeznaczonego do zaopatrywania ISS
(http://img436.imageshack.us/img436/9661/soyuz3klipper4hz.th.jpg) (http://img436.imageshack.us/my.php?image=soyuz3klipper4hz.jpg)(http://img436.imageshack.us/img436/1175/klipper4uh.th.jpg) (http://img436.imageshack.us/my.php?image=klipper4uh.jpg)(http://img174.imageshack.us/img174/1238/soyuz3klippernwpara1fq.th.jpg) (http://img174.imageshack.us/my.php?image=soyuz3klippernwpara1fq.jpg)
Tutaj trochę informacji o projekcie
http://www.russianspaceweb.com/kliper.html
-
Informuję, że ruszyło odnowione Polskie Forum Orbitera: http://www.sdl.yoyo.pl/board/index.php - sumie to ruszyło jakiś tydzień temu ale dopiero zauważyłem.
-
Odświezam temat, Captain Sim robi prom, bedzie to na enginie FS X
info też na Forum Vatsimu : http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=22606&postdays=0&postorder=asc&start=0
(http://www.captainsim.net//products/s001/img/screenshots/sso_18.jpg)
(http://www.captainsim.net//products/s001/img/screenshots/sso_9.jpg)
(http://www.captainsim.net//products/s001/img/screenshots/sso_20.jpg)
-
Dobrze że robią użytek z możliwości FSX'a
Chociaż z drugiej strony ciekawe jaka będzie fizyka w kosmosie. Niby to proste (bo brak atmosfery) ale nie takie rzeczy można zjeb...
-
Chociaż z drugiej strony ciekawe jaka będzie fizyka w kosmosie.
Pewnie tak samo uproszczona jak fizyka lotu w atmosferze w Orbiterze :010:
Niby to proste (bo brak atmosfery) ale nie takie rzeczy można zjeb...
Ja prosty człek jestem i niewykształcony, gdzie mi tam do bywających tutaj inżynierów, magistrów i doktorów, więc pewnie dla mnie wszystko jest skomplikowane :585: :004: ... ale chyba ona wcale taka prosta nie jest :011:
Tak poważnie to na pewno taki dodatek będzie ciekawy, choćby jako uzupełnienie Orbitera właśnie :001:
-
O fajnie, jeszcze nie kręciłem doga schuttlem :D
-
Ja już się zaopatruje we właściwe wsparcie :002: :002: :002:
http://www.allegro.pl/item140329280_samoloty_kosmiczne_j_nowicki.html
tylko mi kura nie przebijać bo :icon_luger_148:
Poza tym jest ich na aukcjach chyba z 5
-
Ja już się zaopatruje we właściwe wsparcie :002: :002: :002:
Mam te książkę od kilkunastu lat - naprawde warto !
PS. jakby ktoś nie wiedział to Track IR już obsługuje Orbitera :banan
-
Hehe, też mam taką, dostałem dawno temu razem z:
http://www.allegro.pl/item140458150_krzyk_w_kosmosie_marek_jarosinski.html
-
PS. jakby ktoś nie wiedział to Track IR już obsługuje Orbitera :banan
Vector też?
Ja te książkę nawet gdzieś mam, przeszukałem piwnicę i nic - nie wiem, wcięło czy odleciała więc stwierdziłem, że lepiej kupić :001:
-
Vector też?
Też :010: :001:
Trzeba mieć odpowiedni "plugin", więc Track jest kompatybilny tylko z Orbiterem w edycji 2006.
Odpowiednie sterowniki do Tracka są oczywiście na stronie Naturalpoint
http://www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/game-orbiter.html
-
Wlasnie wlazłem w posiadanie S.S. od CS (po instalacji przybywa nam 520 Mb) to za jakiś czas recka na www:
(http://img145.imageshack.us/img145/3766/sshuttleedwards1zw0.jpg)
(http://img145.imageshack.us/img145/4196/sshuttleedwards2pi2.jpg)
Fajnie gadają kosmonauci - daje to fajny klimat misji, oby tylko nie było "Huston, mamy problem" :wink:
-
Prom wygląda bardzo zgrabnie.
Sądząc po kolorze tekstur to to lotnisko gdzieś pod Warszawą? :118:
-
Akurat ta to pas w Edwards (nie śmiałbym wziąść EPWA ;) ) ale ostatnio ktoś się pochwalił ładnym screenem z FSX z nad Taiwanu na forum simflight i od razu się posypało "ta wyspa jest zielona mieszkam tam od 15 lat" "a ja od 35 potwierdzam" Over :002: /bo pustynia była/
tu więcej screenów http://www.screenshotartist.co.uk/cs_shuttle.htm
-
A taka historyjka 8-) http://www.forum.vatsim.pl/viewtopic.php?t=23201 enjoy
-
Fajna recenzja :!: Ten fragment jest dobry: "o Polaku w kosmosie nieprędko coś usłyszymy, choć niektórych z naszego rządu to przydałoby się wystrzelić bez biletu na powrót choćby już dziś" :020:
-
Dzięki! :001:
-
No i przeczytałem recenzję Yoya na temat dodatku.
Jest tak jak wykrakałem gdzieś tu na forum, czyli jajco mamy a nie latanie w kosmosie, można sobie zrobić "SLEW" najwyżej. Jak szybowcem normalnie. Jaki pożytek z procedur, skoro da się lecieć na pałę i tak nic się nie stanie. ograniczenia enginu - ja dziękuję.
Za to recenzja bardzo dobra. Tylko w jednym miejscu nie bardzo rozumiem:
to do pewnego momentu, powyżej jej mamy próżnię ale nawet nie tą kosmiczną – po prostu nic, jedynie działanie uwaga - grawitacji (?) Wow FS X Wow.
Mógłbyś wyjaśnić ten "stan"? ;)
I tak jeszcze z ciekawości mały OT. Czy w FSX jakoś lepiej wygląda i działa HUD? Bo to co robiło za HUD w dodatkach do FS2004 to na to miano w ogóle nie zasługuje...
-
Widzę panowie że znacie linki do głównej strony Orbitera, więc podrzucę wam trochę polskich linków:
www.orbiter.rox.pl :Nieoficjana, ale skupiająca polską społeczność strona Orbitera. Ciekawe i świetnie napisane przewodniki w języku polskim
www.orbiter.rox.pl/forum :Polskie Forum Orbitera. Jeśli nie znajdziecie odpowiedzi na stronie, do dostaniecie ją na forum. Także: relacje i zapowiedzi startów, dyskusje na różne tematy związane z astronautyką i nie tylko.
www.pvsa.shedalier.net :Polska Wirtualna Agencja Kosmiczna. Działamy jak wirtualne linie lotnicze, Wspólnie planujemy, przygotowujemy i wykonywujemy loty historyczne i oparte na historycznym sprzęcie.
Zapraszam do współpracy i wymiany linków/bannerów z PVSA (akronim używany często zamiast nazwy agencji, skrót od angielskiego tłumaczenia) wszystkie strony związane z symlatorami, astronomią, astronautyką, kosmosem, lotnictwem, wirtualne linie lotnicze. Ewentualne propozycje proszę składać na polskim forum orbitera (wymagana rejestracja), lub słać mi na adres jeremak@o2.pl.
A, pamiętajcie panowie: Orbiter do naprawdę świetny symulator mechaniki orbitalnej z pojazdami w swoich początkach zaimpletowanych "przy okazji". Jednak wyewoluował w kierunku symulatora lotów kosmicznych, ciągle z doskonałym modelem fizycznym (możliwe są np. proce grawitacyjne), także dzięki fanom tworzącym wiele dodatków (np. na www.orbithangar.com oraz część starszych na AVSIM). I chwała tworcy Obitera dr. Martinowi Schweigerowi z Londynu że ciągle udostępnia swoje dzieło za darmo. A to że loty atmosferyczne nie są 100% realistyczne. No cóż pan doktor skupił się na kosmosie, od niskiego latania jest FS :001: I dzięki za uwagę.
-
(http://pvsa.shedalier.net/images/2/2f/X151.JPG)
Duże, ale poznajecie?
Tak to X-15, coś na czym także piloci PVSA.
-
Tak to X-15, coś na czym latają także piloci PVSA. (screenshot wykonany w Orbiterze podczas jednego z lotów, nie obrobiony)
No dobra. Jak nie będzie odzewu to nie musicie się mnie bać, nie będę próbował dalej. Sam jestem także miłośnikiem lotnictwa, ale moja przygoda komputerowa z nim ogranicza się niestety do dema IŁa-2, Orbitera i WW2 Fighters (stary symulator myśliwców z II wojny, tytułu dokładnie nie pamiętam, to co ostało sie w mojej pamięci to to że teatrem działań były Ardeny, producentem EA, a można było latać P-51, P-47, P-37, Spitfirem, Me-109, Me-262 i Fw-190. Dosłownie zarzynałem z radości te maszyny)
A teraz przedstawię wam porównanie X-15 z Orbitera i Promu z FS:
Wygląd: jaki koń każdy widzi możecie sobie porównać na screenach z tego i poprzednich postów.
Kokpit: X-15:dekoracja, brak możliwości przełączania jakichkolwiek przycisków za pomocą "wirtualnej ręki". Shuttle: pełnoprawny kokpit
Możliwości: I to przemawia głównie na korzyść X-15: brak ograniczeń: możecie polecieć ponad 100km i wrócić, nie ma stałej granicy: jest nią jedynie ilość paliwa, ciąg silnika (realistycznie odtworzone) i umiejętności pilota: nie radzę lecieć w górę pod kątem 80*, chba że zakupiliście pakiet Samobójstwo+kremacja+samolot za parę milionów: co prawda porządnym modelem uszkodzeń może się w Orbiterze na razie pochwalić jedynie Delta Gilder IV (info: google), ale płomienie przy powrocie wyglądają ciekawie, no i nie znam nikogo kto wyprowadził piętnastkę po powrocie tak stromym jak wznoszenie. Zwykle kończy się to z nosem w ziemi.
I zapraszam do rozmowy, rozejrzenia się i spróbowania zrozumienia mnie, mimo mojego zawiłego toku myślowego :)
O ... rzesz ty. Chyba jednak troszkę nie radzę sobie z mechanizmami tego forum.
-
@ Jeremak
Naprawdę nie musisz nikogo zapraszać. Na tym Forum jest naprawdę kilku "poważnych ludzi" :004: bawiących się Orbiterem. Wrzuciłem dzisiaj zresztą post na Wasze forum (dotyczący zmiany pozycji stanowisk startowych Space Shuttle) - bo udało mi się przypomnieć hasło. :020:
Tylko nie namawiaj nas do korzystania w Orbiterze z samolotów latających w atmosferze - bo to porażka. Orbiter najlepiej symuluje to co ponad atmosferą i niech tak zostanie! Nie należy psuć tego co dobre!
Jak poczytasz to Forum to sam dojdziesz do wniosku, że większość tutejszej, nieźle "porąbanej" klienteli szuka tego co najlepsze w symulatorach.
Jedyną wadą Orbitera jest niestety brak multiplayera co niestety powoduje, że ludziska bawią się tym w zaciszu swojego komputera ... i nie ma "wspólnych przeżyć" - to niestety nieco hamuje dyskusję.
I zapraszam do rozmowy, rozejrzenia się i spróbowania zrozumienia mnie, mimo mojego zawiłego toku myślowego :)
O ... rzesz ty. Chyba jednak troszkę nie radzę sobie z mechanizmami tego forum.
Hehehe! Tylko jeżeli chcesz podyskutować na temat realnego X-15 to proponuję Ci stworzyć wątek w dziale "Technika lotnicza" - a moim zdaniem znajdziesz kilku chętnych dyskutantów!
A wirtualnego X-15 wypada spróbować ... masz to u mnie jak w banku :003:
-
Zgodnie z obietnicą dodatek zainstalowałem, wypróbowałem i ... wywaliłem!
Tak jak napisałem wcześniej Orbiter nie nadaje się absolutnie do symulowania czegokolwiek w atmosferze.
I to przemawia głównie na korzyść X-15: brak ograniczeń: możecie polecieć ponad 100km i wrócić, nie ma stałej granicy: jest nią jedynie ilość paliwa, ciąg silnika (realistycznie odtworzone) i umiejętności pilota...
Jesteś pewny z tym "realistycznym odtworzeniem"? X-15 w momencie wypalenia paliwa ...
(http://img443.imageshack.us/img443/3289/x153ni2.th.jpg) (http://img443.imageshack.us/my.php?image=x153ni2.jpg)
... na prędkościomierzu - 3353 m/s :021: czyli 12070 km/h dwa razy szybciej niż to było możliwe w realu. Rozpędzałem go w locie poziomym, a gdybym to zrobił na lekkim nurkowaniu ... :011: :021: Ale to jeszcze nic - bo nosiciel B-52 rozpędza się do 5000 km/h na pułapie ponad 40 km.
... no i nie znam nikogo kto wyprowadził piętnastkę po powrocie tak stromym jak wznoszenie. Zwykle kończy się to z nosem w ziemi.
Bez przesady ... da się wylądować "normalnie", o ile jest coś takiego jak normalne lądowanie w tej grze. Tyle, że trzeba zapomnieć wszystko co wiemy na temat latania czymś zbliżonym do samolotu i robić to - tylko i wyłącznie "pod grę". Operując joystickiem można ustawić X-15 w "stanie równowagi" w atmosferze (gdzieś tak na 8-10 km) i ten stan zachować aż do lądowania. Niestety dość trudno się skręca (w zasadzie to prawie niemożliwe), tak aby tego "stanu równowagi" nie zgubić tak więc z trafieniem w pas mogą być kłopoty - "przeleciałem" się tylko testowo - parę razy, więc może po prostu "praktyka czyni mistrza".
Sam lot w atmosferze nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Każdy obiekt Orbitera reaguje na sterowanie, co najmniej dziwnie.
Zresztą nic dziwnego bo atmosfera poza funkcją hamowania obiektów w żaden inny sposób nie jest w tym symulatorku odwzorowana. Kiedyś trochę bawiłem się z grzebanie w plikach konfiguracyjnych obiektów do tej gierki (przerabiałem "Orła" z serialu Kosmos 1999) i jedynymi parametrami definiującymi zachowanie się obiektu podczas lotu atmosferycznego są:
WING_ASPECT=x.xx
WING_ EFFECTIVENESS=x.xx
Pozostanę więc przy tym w czym Orbiter jest dobrym symulatorem, czyli przy lotach w przestrzeni kosmicznej - tam faktycznie można liczyć na stosunkowo przyzwoitą dozę realizmu.
Atmosferę opuszczam w miarę szybko za pomocą rakiet nośnych i te są dość dobrze odwzorowane bo nie tak dawno sprawdzałem czasy wejścia rakiet nośnych na określoną wysokość i są porównywalne z "realem". W przypadku rakiet w zasadzie jedynym ważnym (poza ciążeniem oczywiście) elementem jest właśnie hamująca funkcja atmosfery - a to jest w Orbiterze chyba OK.
Co do kwestii Promu w FSX to niestety nie mam tego dodatku, ale zamierzam go nabyć bo FS-y umożliwiają odwzorowanie fazy lotu atmosferycznego Space Shuttle'a, czego nie daje Orbiter. W zasadzie w Orbiterze to po zejściu z orbity i wejściu w atmosferę dalszą zabawę sobie "odpuszczam" (gdzieś tak na 20-30 km - staram się po prostu zejść z Orbity w okolicach bazy), bo i tak nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością.
-
No właśnie... Muszę przyznać ci rację z tą atmosferą w Orbiterze, z resztą sam wspominałem o tym w swoim pierwszym poście. A co do multiplayera: sama idea czegoś takiego jak "wirtualnej agencji kosmicznej" jest próbą wyciągnięcia poszczególnych fanów z ich pojedynczych, osobistych, aroganckich :) list addonów, scenariuszy i misji poprzez wplecenie ich w "strumień" wspólnych celów, pomysłów, działań. A że Orbiter nie ma multi z prawdziwego zdarzenia (istnieję parę projektów które mają to zmienić, ale na razie w wersjach alfa, a i jakoś cicho o nich), więc staramy się działać jak tylko się da: umieszczanie scenariuszy "startowych" do poszczególnych misji (w których przygotowywaniu na razie specjalizuję się ja), które piloci mający wykonać daną misję ściągają do siebie, podczas lotu nagrywają replaye (wewnętrzna funkcja Orbitera, w oddzielnym pliku są zapisywane dane nt. stanu pojazdu), które pakują i umieszczają wraz z własnym "raportem": opis przebiegu, wnioski, skargi itp. na stronie odpowiedniej misji. Po prostu inaczej się nie da :(
No niestety Orbiter jako symulator lotów kosmicznych powoduje ograniczenia co do lotów atmosferycznych. Może trzeba popróbować Flight Geara? Zobaczymy.
Zawsze można latać np. tylko Apollo: duża rakieta nośna, a w atmosferę wraca kapsuła która opada na spadochronach: latać w atmosferze nie trzeba. I tak przy okazji dodam że dodatek NASSP dotyczący Apollo jest jednym z najlepszych w ogóle addonów do Orbitera.
-
Zawsze można latać np. tylko Apollo: duża rakieta nośna, a w atmosferę wraca kapsuła która opada na spadochronach: latać w atmosferze nie trzeba. I tak przy okazji dodam że dodatek NASSP dotyczący Apollo jest jednym z najlepszych w ogóle addonów do Orbitera.
Fakt dodatek NASSP jest bardzo dobry - ja jednak ostatnio przerabiałem sobie Radziecki Program Kosmiczny czyli:
Sputnik 1
Sputnik 2
Są odpowiednie addony do stworzenia tych lotów ... potem niestety mała przerwa, bo nie ma odpowiednich dodatków.
Sputnik 9 i 10 (bezzałogowe Wostoki)
Wostok 1 ... 6 (oczywiście z uwzględnieniem lotów zespołowych)
Woschod 1 i 2
no i Sojuzy, stacje Salut itd.
Oczywiście będzie Sojuz-30 i Salut-6 z Hermaszewskim - choć jeszcze mi kilka lat brakuje do tego lotu, więc ...
(http://img131.imageshack.us/img131/646/soj30du8.th.jpg) (http://img131.imageshack.us/my.php?image=soj30du8.jpg)(http://img55.imageshack.us/img55/9391/sal6rm3.th.jpg) (http://img55.imageshack.us/my.php?image=sal6rm3.jpg)
... Hermaszewski (pozdrawiam przy okazji naszego pierwszego i jedynego kosmonautę :001:) musi jeszcze trochę poczekać ... :021:
Wiem, że to może nudne (tak po kolei loty z tabelki), ale mnie akurat to bawi i takie jest moje zbójeckie prawo :karpik
Jeżeli chodzi o "kompatybilność" to niestety problem polega na tym, że aby korzystać z cudzych scenariuszy (lub publikować swoje) trzeba mieć identycznie skonfigurowanego Orbitera, a ja mam własną "wariację" z modyfikacjami wielu plików (np. odmienne nazwy plików "modules", zmiany w configach etc.) zajmująca już około 3 GB.
Przy okazji polecam stronę (po polsku!), z której czesto korzystam przy tworzeniu scenariuszy:
http://astro.zeto.czest.pl/index.html
i podstrony np.:
http://astro.zeto.czest.pl/loty/index.html
http://astro.zeto.czest.pl/loty/sojuz.htm
http://astro.zeto.czest.pl/starty07.htm
Zdaję sobie sprawę, że dodatki traktujące radzieckie/rosyjskie Sojuzy i Progresy nie mają tak ładnych kokpitów jak Apollo (w zasadzie ogóle ich nie mają), ale jakoś w Orbiterze (odmiennie od FS-ów - bo tam wywalam, bez sprawdzania wszystkie dodatki bez wysokiej jakości VC) mi to nie przeszkadza. Korzystam z odpowiedniej konfiguracji X-45 i tzw. "glass kokpit".
Naprawdę może ktoś przekona twórcę/twórców Orbitera, że do szczęścia brakuje tylko MULTIPLAYER - byłoby super mieć np. prom, sojuza i ISS obsadzone przez graczy ... marzenie :001: Wtedy na pewno "społeczność graczy" by się gwałtownie zwiększyła, bo nawet "towrzyskie loty" dla wspólnej zabawy przyciągają do gry (tak jak np. w FS-ach).
PS.
Trochę też latam dla rozrywki "Orłami" - przeróbka własna dostępna na Orbiterhangar - mocniejsze silniki pionowe, umożliwiające start z planet o większym ciążeniu i odłączalna (w pełni sterowalna) kabina pilotów - jak w serialu :118:
Ostatnio zamontowałem sobie dodatkowy zbiornik paliwa (addon do DG) - przyłączam do 3 doku mojego Orła ...
(http://img409.imageshack.us/img409/8229/orzelrv4.th.jpg) (http://img409.imageshack.us/my.php?image=orzelrv4.jpg)
... co zwiększa zasięg o 50%
-
No Saluty to i mnie interesują. Więc pewnie za jakiś rok, jeśli uda mi się przekonać resztę żeby odbył się taki program, to zapraszam na Saluta, a może i jakąś wariację nt. Mira? Co prawda nie ma teraz dobrych oddzielnych modułów "Pokoju" do samodzielnego montażu, ale za to są: Zwezda- moduł ISS, TKS- pojazd załogowy, niestety nigdy w pełni nie użyty, ciekawa konfiguracja: kapsuła-właz-moduł misji-port dokowania, stanowił podstawę dla modułów Mira oprócz Kwanta-1. Wiek stworzenia addonu mniej więcej podobny do Saluta przedstawionego wyżej. No i szykuje się Mir-2: nigdy nie wyniesiony następca Mira. Razem z amerykańskim projektem Freedom wyewoluował w ISS. Część jego modułów także "będzie" oparta na TKS. To muszę przyznać: Saluta mam w osobistych planach rozwoju PVSA. :)
No takie indywidualności to ja staram się temperować :) Jest lista dodatków używanych przez agencję, szykuję zestaw baz... Jakoś można sobie poradzić.
-
No takie indywidualności to ja staram się temperować ...
Zrozumiałe, że jeżeli tworzycie bazę scenariuszy to musicie mieć jakąś standaryzację. Ja "swój" radziecki/rosyjski program tworzyłem z różnych dodatków. Niestety nie ma w tym "temacie" takich kompleksowych zestawów jak NASSP, czy gotowych programów całościowych jak Gemini i Mercury. Podczas montażu zestawu z różnych dodatków napotyka się często problemy np. takich samych nazw tekstur (dotyczących jednak czegoś zupełnie innego) i trzeba dokonać zmiany nazw tekstur w plikach mesh czy dublujących się nazw modułów (np. właśnie w przypadku Sojuzów) - co wymaga zmian ich nazwy oraz analogicznej zmiany w pliku konfiguracyjnym.
Ponieważ jestem "indywidualistą" to mogę sobie na takie własne kompilacje pozwolić. Co oczywiście nie wyklucza przyszłej wymiany doświadczeń co do "pasowania" dodatków i tworzenia historycznych scenariuszy, bo przecież wiele danych z plików SCN da się wykorzystać, o informacjach nie wspominając :001:
Jak widzisz na screenie jest nowe stanowisko startowe LC-1 (w Bajkonurze) z ruchomymi elementami, ale "stary" addon rakiety nośnej Sojouz-FG (a w środku statek załogowy z jeszcze innego addonu).
Co do ISS to z pewnością polatam sobie tam Klipperem ...
(http://img501.imageshack.us/img501/6455/k1aw3.th.jpg) (http://img501.imageshack.us/my.php?image=k1aw3.jpg)
... przyszłym/niedoszłym? (cos cicho na ten temat ostatnio) projektem nowego statku załogowego Rosji.
Zresztą kombinuje sobie też trochę z Energią - rewelacyjny dodatek! - zresztą jak wszystkie tego autora. Daje spore możliwości w "kombinacjach" wynoszonego ładunku.
(http://img374.imageshack.us/img374/2057/e1ue3.th.jpg) (http://img374.imageshack.us/my.php?image=e1ue3.jpg)
W sumie to jest z czego wybierać w Orbiterze :001: - choć na Waszym Forum słychać głosy "że nic się już w Orbiterze nie dzieje" - co mnie dziwi, bo bawię się nim od jakiś 3 lat i zawsze znajduję coś ciekawego :659:
-
A czy ja tak piszę? Nie. Sam bawię się Orbiterem od 1.5 roku, z czego prawie rok jestem na forum. I ciągle nie umiem wszystkiego! Zawsze można znaleźć coś dla siebie. Można mieć okres "rosyjski", historyczny-amerykański", "promowy", "stacji kosmicznych", pojazdów futurystycznych", "orbity geostacjonarnej" czy lotów międzyplanetarnych. Oj dzieje się dzieje, ale jest tak prosta zasada: wszystko może się znudzić. Wtedy są 2 wyjścia: odstawić na troszkę Orbitera, wrócić i znowu się rozkoszować głębią kosmosu, a można też jak już napisałem skakać od dziedziny do dziedziny, ciągle odkrywając coś nowego, w czymś co już podobno znamy na wylot.
-
Zawsze można znaleźć coś dla siebie. Można mieć okres "rosyjski", historyczny-amerykański", "promowy", "stacji kosmicznych", pojazdów futurystycznych", "orbity geostacjonarnej" czy lotów międzyplanetarnych.
Właśnie - pojazdy futurystyczne. W Orbiterze urzekło mnie m.in. to, że statki kosmiczne rodem z filmów science-fiction np. z Gwiezdnych Wojen czy z serialu mojej młodości Kosmos 1999 poruszają się zgodnie z prawami fizyki. Czyli nie ma tego co "odrzuca mnie" od innych gier o temacie "kosmicznym" np. wykonywania w próżni "filmowych" zwrotów "z przechyłem" jak w atmosferze czy latanie bez uwzględnienia ciążenia planet i ich ruchu. Orbiter daje możliwości polatania sobie takimi pojazdami po układzie słonecznym (jakoś fikcyjne układy mnie nie pociągają - wolę rozbudowany o maksymalną liczbę obiektów "nasz", ale to kwestia gustu) mając możliwość rozwijania dużych prędkości i dysponując dużym zasięgiem, ale zachowując wszystkie prawa działające w świecie rzeczywistym.
Osobiście co prawda nie podobają mi się ostatnie dodatki o tematyce SF czyli jakieś "strzelające" z jakąś dodatkową fizyką czegoś tam (nie wiem dokładnie bo ściągnąłem, obejrzałem i wywaliłem) - tylko bazuje na starych modelach znanych jeszcze z Orbitera z 2003 roku. Wykorzystałem chyba najładniejsze stare modele imperialnych myśliwców (i nie tylko), dając im nową konfigurację zrobioną za pomocą świetnego narzędzia/modułu spacecraft. Umożliwiło to bezproblemową współpracę z nowymi wersjami Orbitera (wtedy był 2005), dodałem też możliwość dokowania do stacji kosmicznych (dok na górnej powierzchni kuli-kabiny) itd.
(http://img402.imageshack.us/img402/2505/tiepv0.jpg) (http://imageshack.us)(http://img444.imageshack.us/img444/3811/ti1vx1.jpg) (http://imageshack.us)
Świetnie nadają się do zwiedzania kosmosu ze względu na dobre (filmowe :020:) osiągi. Jednocześnie służą do nauki dalekich operacji międzyplanetarnych - bo można sobie przećwiczyć wiele rzeczy nie martwiąc się o paliwo i mając sporą "moc silników" (można skorygować swoje błędy) - zanim zasiądzie się do czegoś "poważniejszego" z większymi ograniczeniami (prędkości i paliwa).
-
Na 23 czerwca, w pierwszą sobotę wakacji (i dzień ojca) o godz. 17 jest zaplanowane spotkanie na IRCu strony www.orbithangar.com (IRC dostępny przez aplet JAVA). Zapraszam WSZYSTKICH (zainteresowanych). Będziemy omawiać "trochę luźniejszą" formułę lotów, oraz możliwość współpracy z innymi polskimi grupami, oraz osobami niezrzeszonymi zajmującymi się symulatorami, lotnictwem itp. No i po to jesteście nam potrzebni :P
jeśli ktoś byłby zainteresowany choćby rozmową to zapraszam. A gdyby nie było nikogo, lub nie byłoby na IRCu kanału "orbiterpl", to można zajrzeć później, np. o 17:30
-
kanał już otwarty, jeśli są jacyś chętni to serdecznie zapraszam.
-
... No i po to jesteście nam potrzebni :P
jeśli ktoś byłby zainteresowany choćby rozmową to zapraszam. A gdyby nie było nikogo, lub nie byłoby na IRCu kanału "orbiterpl", to można zajrzeć później, np. o 17:30
kanał już otwarty, jeśli są jacyś chętni to serdecznie zapraszam.
Jak się zaprasza na spotkanie, to wypada żeby gospodarze byli - przynajmniej "dyżurnego" trzeba zostawić :021:
(http://img129.imageshack.us/img129/1986/ircve9.jpg) (http://imageshack.us)
-
Dyżurny miał problemy z postawieniem kanału. Teraz jest już w porządku.
-
No no no...Że też stary Q dożył tej chwili...
Gdy wszystko już wydawało się stracone i zapomniane, Martin wypuścił nową wersję Orbitera opatrzoną numerkiem 2010.
Żeby tylko jeszcze Dougowi chciało się w końcu zaimplementować trochę klikologii do VC Ravenstara.
Do stargania tutaj:
http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/download.php
Już wiem co dzis wieczorem będę robił XD. W Brighton Beach mnie dawno nie widzieli. Dalej zalecieć nie potrafię ;)
Edit: O w mordę...Doug szykuje chyba cos znacznie bardziej epickiego....
(http://img191.imageshack.us/img191/9744/projectaries04.jpg) (http://img191.imageshack.us/i/projectaries04.jpg/)
-
Mam może lekko lamerskie pytanie, czy w tym simie jest dźwięk? Pytam, bo z ciekawości sobie oglądam dema i wszędzie zupełna cisza. Wiem, że to kosmos... ale jakieś odgłosy pracy rakiet, czy komunikaty fajnie usłyszeć.
-
Dźwięk jak najbardziej jest słychać w atmosferze i w kabinie. W widokach zewnętrznych cisza, ale można dociągnąć moduł z muzyką klasyczną i zrobić sobie klimat z Odysei Kosmicznej:
http://www.youtube.com/watch?v=gAGJ4G6ubTM&feature=related
-
Dopowiem tylko po Some1, że dźwięk w postaci addonu trzeba sobie dotargać stąd: http://orbiter.dansteph.com/index.php?disp=d instalnąć i w modules ustawić. Swoją drogą bardzo porządnie i profesjonalnie wykonany addon. Dan w ogóle fajne rzeczy robi. W addonie można sobie ustawić czy chcesz mieć realistycznie, że w widoku zewnętrznym na orbicie jest cisza czy nie. Domyślnie, na orbicie gra nam bardzo fajny klasyczny kawałek. Klimat jest. W ogóle to bardzo klimatyczny sim. Jestem wielkim jego fanem.
-
Testowaliście project Apollo NASSP, czy ktoś próbował tego? http://www.acsoft.ch/AMSO/amso.html
-
Wiem, że odkop, ale ostatnio (a tak na serio to już od kilku lat) uczę się jak się posługiwać całym panelem CM i LM i oczywiście virtual AGC w NASSP do orbitera.
Jednak za chiny nie potrafię uruchomić AGC w LM. Mam niby zasilanie (testowałem zarówno zasilanie z baterii jak i "kradzione" z ogniw paliwowych SMa).
Więc ma ktoś może jakieś informacje na ten temat? Chodzi mi o uruchamianie LMa i o jego systemy, bo panel CMa jest mi lepiej znany i mniej więcej wiem co i jak.
-
Jakiś już czas temu pojawiła się ciekawa możliwość. Wyszło coś takiego jak Orb:Connect czyli taki interface typu socket.
Od jakiegoś czasu już nic nie robiłem w VB.net, więc postanowiłem coś napisać.
Potrzeba matką wynalazku jak mówią, potrzebowałem zdalnego sterowania rakietami (booster stage'ami) które zwykłem podczepiać do promów kosmicznych (nie atlantisów). Problem był taki, że musiałem mieć zespolone sterowanie lewą i prawą rakietą, czego nie oferował mi defaultowy "remote vessel control", więc postanowiłem zrobić coś w stylu MCC (mission control center).
Aplikacja OSCP (Orbiter System Control Panel) jest po pierwszych udanych testach (wersja pre alpha), niestety ORB:Connect nie jest wolny od błędów, mam nadzieję że w następnych wersjach poprawią błąd uniemożliwiający odczytanie takich parametrów jak ilość paliwa, itp.
Tutaj screen wersji pre alpha, oczywiście będę dodawał kolejne panele i opcje i może za jakiś czas wypuszczę ten program.
(http://i58.tinypic.com/11ch54g.jpg)
-
Odkopie nieco temat... bo mnie ostatnio naszło na powrót do Orbitera. Taki mały żarcik czyli nasze Siły Powietrzne w kosmosie w obecnym Orbiterze 2016. ;)
F-224 - czyli kosmiczny samolot bojowy...
(https://i.imgur.com/e6ag3gK.jpg)
(https://i.imgur.com/4IbwiaM.jpg)
https://imgur.com/yahXZGn
https://imgur.com/e8BJPl7
https://imgur.com/TllJoBn
https://imgur.com/w6a8Ldi
https://imgur.com/PlA3IVN
https://imgur.com/4IbwiaM
... ma możliwość użycia uzbrojenia z efektem niszczenia innego pojazdu kosmicznego. To nie jest sim "bojowy", a wiec efekt jest uproszczony - po prostu trafiony obiekt znika w dymie, ale można się pobawić w przechwytywanie i niszczenie celów w warunkach orbitalnych.
https://imgur.com/5p1BIVC
https://imgur.com/JAOX8Zk
https://imgur.com/SEvEWPc
Kabinka uproszczona, jak to w Orbiterze - ale radar i HUD funkcjonuje dobrze.
XR-2 jako samolot kosmiczny PAF:
(https://i.imgur.com/HiRxQYb.jpg)
(https://i.imgur.com/Jaqfv7O.jpg)
https://imgur.com/qbIDPkg
https://imgur.com/0DzjtWP
Stacja kosmiczna (dodatek ESS) jako baza lotnictwa kosmicznego... Kontynuująca tradycje bazy w Krzesinach. ;)
(https://i.imgur.com/G25EYH4.jpg)
https://imgur.com/0egknwn
https://imgur.com/x2KU5tQ
XR-5 - ciężki transportowy samolot kosmiczny.
(https://i.imgur.com/YVARcZL.jpg)
-
To będziemy już mieli stację kosmiczną, promy bojowe a nadal nie dorobimy się znaczka low visible.
-
:D To trzeba pokazać naszemu ministrowi "wojny".
-
Na pewno kupi kilka Obronie Terytorialnej :)
-
Cały czas rozwija się NASSP (ekstremalnie realistyczny symulator Apollo do Orbiter 2016).
Aktualnie modułem księżycowym można już lądować i chyba także wykonywać rendezvous. ECS czeka na implementację. Emulowane AGC i AGS (dzięki współpracy z developerami Virtual AGC) działają, chociaż datalink między tymi dwoma (do transmisji state vectora) jeszcze nie działa. Generalnie postępy cały czas mają miejsce. Tak samo booster otrzymuje update FC i LVDC.
Moduł dowodzenia/serwisowy (CSM) już od pewnego czasu jest praktycznie w pełni funkcjonalny i prawie każdy przełącznik działa jak trzeba.
Taki prewiev LMa:
https://www.youtube.com/watch?v=PP-LzofxsKA
Tutaj mój filmik pokazujący program AGC P51 w module dowodzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=Kgsw3_d8fkc
-
... a nadal nie dorobimy się znaczka low visible.
No akurat w kosmosie jest mało przydatny... podobnie jak jakikolwiek kamuflaż. :evil: