Czas na podsumowanie moich testów z czujnikiem magnetycznym. Na początek chcę podziękować koledze Yossarian za obejmę wykonaną drukarką w 3D. Pasuje idealnie w konstrukcji mechanicznej przepustnicy. Zanim przejdę do konkretów to kilka uwag ogólnych. Zdawałem sobie sprawę z ryzyka powodzenia tego projektu, ponieważ na forum twórca tego pomysłu umieścił tylko kalibrację wykonaną w Win a nie przedstawił wykresów. Zamieszczone zdjęcia nie informowały o zastosowanych magnesach oraz ich wymiarach. Moje testy na modelu były wykonane w warunkach komfortowych bez ograniczeń przestrzeni w odróżnieniu od warunków rzeczywistych w realu.
Jak to wyszło na wykresach w realu. Tak jak się spodziewałem, chociaż miałem nadzieję, że będzie lepiej.
Tak jak pisałem wcześniej jest określony sztywno zakres ruchu dźwigni około 70 stopni oraz zakres pola szeregowo umieszczonych magnesów, w moim przypadku 4x5x5 mm. W związku z czym muszę wybrać jedno skrajne położenie odpowiadające np. pełnej mocy silnika i ustawić np. na 0. W drugim skrajnym położeniu osiągnę 65535 kilka stopni przed mechaniczną blokadą dźwigni. Gdy osiągnę mechaniczną blokadę to ta wartość zmaleje o kilkanaście poziomów czy maksimum osiągnę przed mechaniczną blokadą co widać na wykresach. Można oczywiście z tym żyć ustawiając tę graniczną wartość jako bieg jałowy ale nie tak to miało wyglądać. Kalibracja tutaj nic nie daje w odróżnieniu do potencjometrów. Gdy mamy potencjometry to możemy zrobić kalibrację w MMJoy2 zarówno dla maksymalnego położenia dźwigni jak i minimalnego.
Wspomnę jeszcze, że na przebieg charakterystyki ma także wpływ odległości czujnika od magnesów. Prawdopodobnie gdybym miał możliwość i cierpliwość to zrobiłbym jeszcze testy z magnesami 7x7x3 w ilości 8 sztuk co dałoby pole 7x3x8 mm. Jak widać można magnesami zastąpić potencjometr, ale z pewnym ograniczeniem. Tak to wygląda w realu.

Przepustnica.

Pojawiło się na forum lepsze rozwiązanie i można je kupić.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=220916