Autor Wątek: Modyfikacja przepustnicy Cougara.  (Przeczytany 8680 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Modyfikacja przepustnicy Cougara.
« Odpowiedź #60 dnia: Stycznia 15, 2020, 21:57:04 »
Zaprojektować nie, wydrukować tak :-) Jak widać brakuje czasu, żeby odpisać i przygotować obejmę dla vito :-)

Odp: Modyfikacja przepustnicy Cougara.
« Odpowiedź #61 dnia: Stycznia 15, 2020, 22:38:24 »
Dzięki shopik, że o mnie pamiętałeś. Kolega Yossarian obiecał zrobić dla mnie obejmę w drukarce 3D. Na bazie twojego rysunku naniosłem wymiary. Trochę zmniejszyłem gabaryty, ponieważ realna przepustnica różni się od mojego modelu. Zamiast 8 magnesów 7x7x3 zastosuję 4 magnesy 5x5x5 co zmniejszy trochę wymiary. Zmieniłem także sposób dociskania obejmy do osi chcę "przykleić" nakrętkę wew. plastiku na szkicu szczegół A. Na zdjęciu jest pokazana prowadnica osi obok mojego modelu obejmy. Nie miałem pojęcia, że tak jest mało miejsca wew. obudowy przepustnicy Cougara.


Prowadnica i model obejmy.


Oś z modelem obejmy

Model obejmy jest tylko częściowy, ponieważ wykorzystałem ten mój od modelu.

Odp: Modyfikacja przepustnicy Cougara.
« Odpowiedź #62 dnia: Stycznia 27, 2020, 14:09:37 »
Czas na podsumowanie moich testów z czujnikiem magnetycznym. Na początek chcę podziękować koledze Yossarian za obejmę wykonaną drukarką w 3D. Pasuje idealnie w konstrukcji mechanicznej przepustnicy. Zanim przejdę do konkretów to kilka uwag ogólnych. Zdawałem sobie sprawę z ryzyka powodzenia tego projektu, ponieważ na forum twórca tego pomysłu umieścił tylko kalibrację wykonaną w Win a nie przedstawił wykresów. Zamieszczone zdjęcia nie informowały o zastosowanych magnesach oraz ich wymiarach. Moje testy na modelu były wykonane w warunkach komfortowych bez ograniczeń przestrzeni w odróżnieniu od warunków rzeczywistych w realu.
Jak to wyszło na wykresach w realu. Tak jak się spodziewałem, chociaż miałem nadzieję, że będzie lepiej.
Tak jak pisałem wcześniej jest określony sztywno zakres ruchu dźwigni około 70 stopni oraz zakres pola szeregowo umieszczonych magnesów, w moim przypadku 4x5x5 mm. W związku z czym muszę wybrać jedno skrajne położenie odpowiadające np. pełnej mocy silnika i ustawić np. na 0. W drugim skrajnym położeniu osiągnę 65535 kilka stopni przed mechaniczną blokadą dźwigni. Gdy osiągnę mechaniczną blokadę to ta wartość zmaleje o kilkanaście poziomów czy maksimum osiągnę przed mechaniczną blokadą co widać na wykresach. Można oczywiście z tym żyć ustawiając tę graniczną wartość jako bieg jałowy ale nie tak to miało wyglądać. Kalibracja tutaj nic nie daje w odróżnieniu do potencjometrów. Gdy mamy potencjometry to możemy zrobić kalibrację w MMJoy2 zarówno dla maksymalnego położenia dźwigni jak i minimalnego.
Wspomnę jeszcze, że na przebieg charakterystyki ma także wpływ odległości czujnika od magnesów.  Prawdopodobnie gdybym miał możliwość i cierpliwość to zrobiłbym jeszcze testy z magnesami 7x7x3 w ilości 8 sztuk co dałoby pole 7x3x8 mm. Jak widać można magnesami zastąpić potencjometr, ale z pewnym ograniczeniem. Tak to wygląda w realu.

Przepustnica.


Pojawiło się na forum lepsze rozwiązanie i można je kupić.
https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=220916