Autor Wątek: Informacja o przestrzeni powietrznej  (Przeczytany 5406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwca 23, 2005, 00:05:43 »
Nieeeeee, w większości wypadków to nie są dziury tylko braki.

Np. w przypadku AWACS/GCI można śmiało uznać, że ich nie ma.

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwca 23, 2005, 00:25:37 »
No nie wiem, lądowanie na obcym lotnisku nazwałbym raczej dziurą niż brakiem. Brakiem nazwałbym niedostępność podglądu radaru naziemnego lotniska w "standardzie" LO:FC :) albo niemożliwość samodzielnego wprowadzania punktów kontrolnych i wytyczania trasy w czasie lotu. Mniejsza o szczegóły, nie będziemy się przecież czepiać wyrażeń.

OK, no to odnośnie Nawigatorów Naprowadzania, niestety w czasie pokoju, więc nie do końca chodziło o to, ale takie informacje też się przydają.

Uprawnienia nawigatorów naprowadzania w świetle przepisów nowego Prawa Lotniczego.

A tutaj coś lekkiego o AWACS'ach

Latające Radary

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwca 23, 2005, 00:31:23 »
W tym pdfie nie ma nic ciekawego.

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwca 23, 2005, 10:11:13 »
Cytat: Bucic
W tym pdfie nie ma nic ciekawego.


To nie czytaj. A jak masz zamiar dalej marudzić to pierwej znajdź coś lepszego.

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwca 23, 2005, 10:14:17 »
:)  Poprostu nie ma.

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwca 23, 2005, 11:35:52 »
Proszę, ten PDF jest ciekawszy.

Tinker AWACS control Langley Skies

Szczegółowych informacji na temat załogi AWACS -  póki co - nie znalazłem, dostęp do takich rzeczy jest ograniczony.

Tu jeszcze coś...

E-3 Sentry AWACS

A tu proszę ... załoga AWACS'a
The Sentry AEW Mk1 Crew

Nigdzie nie widzę nawigatora namierzania  :566:  za to są technicy, operatorzy i Tactical Director :). Opis skąpy, ale cóż? Classified!

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwca 23, 2005, 12:09:36 »
Nawigator NAPROWADZANIA.

To jest polski termin i raczej nie spodziewaj się bezpośredniego przekładu z terminu NATOwskiego.

McHaron

  • Gość
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwca 23, 2005, 13:06:45 »
No nie, no poważnie?

Nawigator NAPROWADZANIA, to jakiś mały trybik w maszynie, zajmujący się malutkim fragmencikiem prac związanych z naprowadzaniem.

AWACS ma kilkanaście osób załogi, z czego tylko 4 zajmują się samym samolotem AWACS.
Operatorzy zajmują się przede wszystkim kolekcjonowaniem danych odnośnie sytuacji w przestrzeni i na wodzie, a w następnej kolejności przesyłaniem ich na ziemie do poszczególnych jednostek zajmujących się poszczególnymi akcjami. Dopiero tutaj sztaby ludzi zajmują się podejmowaniem decyzji strategicznych co do rozkładu sił w powietrzu zarówno przed jak i w czasie akcji. Naprowadzanie danej maszyny na najbliższy cel, to tylko małe piwko przed obiadkiem.

Tak więc jeżeli mówimy o ATC, bo przecież o TYM mówiliśmy od początku, to osoba zajmująca się tym systemikiem będzie wykonywała prace normalnie przeznaczone dla kilku osób różnego szczebla i na prawdę nie powinna się nudzić, oczywiście jeżeli potraktuje swoją funkcję poważnie, będzie miała kilka samolotów "pod sobą", a każdy zgodnie z umową będzie właściwie z nią współpracował.

Umiejętne zgranie kilku jednostek w powietrzu przez taką osobę da na prawdę efekty. Biorąc pod uwagę, że "po drugiej stronie" będzie również taki "bezrobotny Nawigator NAPROWADZANIA" to sytuacja w skali całego teatru walki powinna się zmieniać bardzo dynamicznie :).

Offline Bucic

  • *
  • "negative thrust to weight ratio"
    • GIMP
Informacja o przestrzeni powietrznej
« Odpowiedź #38 dnia: Października 03, 2005, 19:21:31 »
No i jest rozwiązanie  :oops:

http://forum.lockon.ru/showthread.php?p=110229#post110229

Odpowiedź:
"Turn on Radio Assist".

Jeszcze tego nie sprawdziłem i nieprędko to zrobię, ale jeżeli to prawda, to się nie popisałem.