Autor Wątek: Ki-84  (Przeczytany 14419 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ki-84
« Odpowiedź #45 dnia: Maja 11, 2005, 23:36:36 »
Cytat: Sundowner
Pierwsze lądowanie miał na lotniskowcu eskortowym USS Shangri-La (CV-38 ).


Shangri La (wspaniała nazwa ! ) nie był lotniskowcem wcale eskortowym tylko potężnnym lotniskowcem floty klasy ESSEX - "Władców Pacyfiku".
Można się domyślec po oznaczeniu, lotniskowce eskortowe miały oznaczenie CVE, zaś lotniskowce floty CV.
We'll come in low, out of the rising sun, and about a mile out, we'll put on the music...

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Ki-84
« Odpowiedź #46 dnia: Maja 11, 2005, 23:43:14 »
Ok, już podpalam ksiażkę w której to przeczytałem

Ki-84
« Odpowiedź #47 dnia: Maja 12, 2005, 07:20:26 »
To, że prowadzono próby lądowania Mustanga nie świadczy, że samolot ten nadawał się do służby na lotniskowcu. W końcu P-47 też startowały z lotniskowca i to chyba nawet z eskortowego :shock: O przydatności samolotu do operowania z lotniskowców decyduje tak wiele czynników, że kilka udanych prób to za mało. Corsair mimo, że planowany był do używania na lotniskowcu to w początkowym okresie nie został dopuszczony ze względu na zbyt duże problemy z manewrem lądowania. Dopiero po zmianach konstrukcyjnych został dopuszczny i przyjęty na pokłady.

paweł

  • Gość
Ki-84
« Odpowiedź #48 dnia: Maja 12, 2005, 22:40:51 »
A co powiecie o starcie z lotniskowca typowo morskiego samolotu jakim był niewątpliwie B-25  :mrgreen:  razem z całą bandą Doolitla :wink:

kaa

  • Gość
Ki-84
« Odpowiedź #49 dnia: Maja 13, 2005, 00:33:46 »
Cytat: Blackmessiah
Chyba jasne jest, ze w PH Japonczycy nie uzyskali tego, co zamierzali (czyli lotniskowcow), wiec ich zwyciestwo mozna by nazwac pyrrusowym.


raczej nie. pyrrusowe zwycięstwo to takie, które zostało okupione wielkimi stratami, co akurat do PH niezbyt pasuje.



Cytat: Gizmo
Shinden to chyba najbardziej przeceniany japoński samolot

Cytat: Gizmo
George to N1K Shinden....

Cytat: Gizmo
Przecież Shinden to żaden dolnopłat tylko średniopłat [...]
MIałes chyba na myśli SHinden-KAI


Gizmo, oto polecam Twej uwadze ;) post Labienusa z pierwszej strony tego wątku. oto on:

Cytat: Labienus
Shiden i Shinden to dwa całkowicie różne samoloty.
Jeden do N1K-J Shiden lub Shiden-Kai. [...] A drugi to J7W Shinden - myśliwiec przechwytujący z pchającym silnikiem i w układzie kaczka.




Cytat: Shoki
No i oczywiście USA stały by obok i patrzyły jak Japończycy zajmują te tereny zyskując ropę, cenne surowce, święty spokój oraz motyw i środki do dalszych zbrojeń


trochę OT, ale to ciekawe pytanie. myślicie, że byliby skłonni interweniować na Dalekim Wschodzie, gdyby nie zostali bezpośrednio zaatakowani? kiedy w Europie od  dwóch lat toczy się wojna, a Niemcy zbliżają się do Moskwy?



Cytat: Shoki
Zwróćcie uwagę, że nie używano na pokładach P-40, 38 ani mustanga


o P-51 już było... a P-40 o ile się nie mylę startowały z lotniskowców w czasie Operacji "Torch". a ogólnie trzy wymieniowne typy łączy to, że miały silnik rzędowy - raczej mało popularne rozwiązanie w USN. zresztą w IJN też (chyba tylko D4Y).

Blackmessiah

  • Gość
Ki-84
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 13, 2005, 00:46:44 »
Jeszcze Aichi M6A Seiran mial rzedowke. :)

kaa

  • Gość
Ki-84
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 13, 2005, 00:52:53 »
no ale ten na lotniskowcach chyba nie bazował, a na okrętach podwodnych... swoją drogą ciekawe czemu wybrali do niego silnik rzędowy.  :roll: