Ten nowy Su-30M2 10 to do lotu chyba nie jest jeszcze gotowy (fotele pilotów się zapodziały):
Fakt, do przekazania chyba jeszcze nie jest gotowy. Swoją drogą na kanale TV Zwiezda można było zobaczyć co najmniej dwa inne Su-30M2 o n/b
20 oraz
30. Czemu akurat nadano im takie - Bóg raczy wiedzieć

Nawiasem mówiąc interesująca jest też kwestia rzeczywistej konfiguracji tych kilku Su-30M2 - defacto bliskich kuzynów Su-30MK2 odbieranych przez takich klientów jak ChRL, Indonezja, Wenezuela czy Wietnam (WWS FR jest w takim razie faktycznie piątym klientem). Należy jednak podejrzewać że brak literki "K" (od "Komercyjnych" więc przeznaczonych na eksport) w oznaczeniu nie jest przypadkowy i można się spodziewać pewnych zmian w wyposażeniu.
Wręcz dziwne by było zastosowanie stosowanego w egzemplarzach eksportowych radiolokatora N001WEP zamiast N001W stosowanego w Su-27SM. Wprawdzie w bazie elementowej obu konstrukcji zastosowano procesor sygnałowy (DSP) Bagiet 55.04.06 (C.400) firmy Korund oraz dwoma komputerami danych (DRP) BCWM-486-6 przedsiębiorstwa OAO "Elara", tym niemniej zakres modyfikacji N001WEP jest nieco okrojony (może nie mieć niektórych bloków) wobec N001W, obie konstrukcje mają też nieco inną wersję software. Możliwe też jest zastosowanie innych technologii z ostatnich serii Su-27SM jak choćby silników AL-31FM1 (izd. 99FM1) czy też zintegrowanego systemu samoobrony L-175 Chibiny, nieobecnego na "komercyjnym" Su-30MK2.


Do tego chybą chcą zamówić do 2020 kilkadziesiąt sztuk T -50? Czy w planach też mają zakup dodatkowych Su 35S poza tymi 48 sztukami?
Niewykluczone. Moim zdaniem pytasz jednak o zbyt daleką przyszłość aby się do tego ustosunkować, po prostu trudno w tej materii przewidzieć cokolwiek niż 3-4 lata wprzód.