Autor Wątek: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS  (Przeczytany 65581 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #90 dnia: Lipca 18, 2010, 00:51:35 »
Dwie niefotografowane wcześniej modernizowane żabki tj. Su-25SM: n/b 51 oraz 52.




Czesio

  • Gość
Odp: Nowe zakupy samolotów [kto,gdzie,ile]
« Odpowiedź #91 dnia: Października 06, 2010, 15:54:46 »
17 września tego roku z lotniska fabrycznego KnAAPO wystartował pierwszy Su-30M2 zamówiony przez WWS FR w ramach kontraktu podpisanego na MAKS 2009. Natomiast 28 września próby fabryczne tegoż Su-30M2 zostały zakończone. Jest  to jeden z czterech zamówionych samolotów tego typu. Kontrakt z kompanią Suchoj opiewa jeszcze na 48 Su-35S (T-10BM) i 12 Su-27SM. W tej chwili kończy się montaż pierwszego z Su-35S, który ma być podniesiony w powietrze do końca tego roku. Do szkolenia pilotów na Su-35S MON FR planuje również zakupić dodatkową partię Su-30MKI w zakładach Irkut. Wracając do Su-27SM to chyba chodzi o doprowadzenie do tego standardu samolotów nieodebranych przez Chińczyków. Zakończenie realizacji zamówienia zaplanowano na 2015 rok.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #92 dnia: Stycznia 27, 2011, 17:00:14 »
Jeden z pierwszych Su-30M2 (zamówiono 4 sztuki) dla rosyjskich WWS.

Kompletna galeria: http://www.knaapo.ru/rus/gallery/events/combat/su-30m2/index.wbp






Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #93 dnia: Stycznia 27, 2011, 19:44:18 »
Ze dwa tygodnie temu pułk w Korenowsku odebrał pierwszą partię 10 Mi-8AMTSz

http://russianplanes.net/ID35374
http://russianplanes.net/ID35373


John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #94 dnia: Stycznia 27, 2011, 23:09:27 »
Dzięki za fotki tych Mi-8AMTSz. Ja tylko dodam od siebie że to coś czarne z pokrowcem pod nosem co niektórzy gdzieniegdzie w dyskusjach na ten temat biorą za termowizyjną głowicę optoelektroniczną (GOES-321 lub coś podobnego) to w rzeczywistości zwykły reflektor świetlny typu TSL-1600.

Ponadto oprócz tej partii Mi-8AMTSz z Ułan Ude które zostały dostarczone do Korienowska można się się jeszcze naciąć na bliźniaczy i bardzo podobny Mi-8MTW-5 z Kazania, którego dla odmiany podobna ilość egzemplarzy została dostarczona jakiś czas wcześniej do Budionnowska. Różnice między nimi są dość subtelne.

Poniżej Mi-8MTW-5 z interesującymi podwieszeniami: APU-8 pod jakieś przeciwpancerne PTUR (Protiw-Tankowoje Uprawiennoje Rakety) nieokreślonego bliżej typu oraz z zasobnikami do minowania WSM-1.




Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #95 dnia: Stycznia 29, 2011, 15:06:08 »
Czy Rosjanie zamierzają wprowadzić do swojego lotnictwa MiG-35, czy postawili już tylko na produkty Suchoja a MiGi będą tylko na eksport ?

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #96 dnia: Stycznia 29, 2011, 15:30:28 »
W zasadzie to nie wiadomo jak będzie, pożyjemy zobaczymy. Na razie jest tylko plan zakupu 24-26 egzemplarzy MiG-29K(izd. 9.41)/MiG-29KUB (izd 9.47) dla lotnictwa bojowego WMF czyli defacto bardzo bliskiego morskiego kuzyna MiGa-35(izd. 9.61)/MiG-35D (izd. 9.67) - co do którego defacto WWS też rozważa zakup circa 48 egzemplarzy a więc w podobnej ilości jak Su-35S.

Przy czym na razie póki co jest to tylko deklaracja chęci zakupu - w tym sensie że nie idą za tym żadne konkretne zamówienia/kontrakty na zakup wysłane do producenta tak jak w przypadku zakupów Su-35S czy też wymienionych wcześniej Su-30M2.

Z drugiej strony jeśli chodzi lotnictwo pokładowe WMF to w cieniu tych zamierzeń KnAAPO na ten przykład co interesujące jednocześnie prowadzi program modernizacji Su-33 (prototyp modernizacji był niedawno pokazywany w tym wątku z TV Zwiezda).

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #97 dnia: Stycznia 29, 2011, 15:59:04 »
Cytuj
circa 48 egzemplarzy a więc w podobnej ilości jak Su-35S.


No może WWS otrzyma wreszcie jakieś nowe maszyny w większej liczbie niż pare sztuk. Do tego chybą chcą zamówić do 2020 kilkadziesiąt sztuk T -50? Czy w planach też mają zakup dodatkowych Su 35S poza tymi 48 sztukami ?

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #98 dnia: Stycznia 29, 2011, 16:03:30 »
Ten nowy Su-30M2 10 to do lotu chyba nie jest jeszcze gotowy (fotele pilotów się zapodziały):

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #99 dnia: Stycznia 29, 2011, 16:29:51 »
Ten nowy Su-30M2 10 to do lotu chyba nie jest jeszcze gotowy (fotele pilotów się zapodziały):

Fakt, do przekazania chyba jeszcze nie jest gotowy. Swoją drogą na kanale TV Zwiezda można było zobaczyć co najmniej dwa inne Su-30M2 o n/b 20 oraz 30. Czemu akurat nadano im takie - Bóg raczy wiedzieć  :004:

Nawiasem mówiąc interesująca jest też kwestia rzeczywistej konfiguracji tych kilku Su-30M2 - defacto bliskich kuzynów Su-30MK2 odbieranych przez takich klientów jak ChRL, Indonezja, Wenezuela czy Wietnam (WWS FR jest w takim razie faktycznie piątym klientem). Należy jednak podejrzewać że brak literki "K" (od "Komercyjnych" więc przeznaczonych na eksport) w oznaczeniu nie jest przypadkowy i można się spodziewać pewnych zmian w wyposażeniu.

Wręcz dziwne by było zastosowanie stosowanego w egzemplarzach eksportowych radiolokatora N001WEP zamiast N001W stosowanego w Su-27SM. Wprawdzie w bazie elementowej obu konstrukcji zastosowano procesor sygnałowy (DSP) Bagiet 55.04.06 (C.400) firmy Korund oraz dwoma komputerami danych (DRP) BCWM-486-6 przedsiębiorstwa OAO "Elara", tym niemniej zakres modyfikacji N001WEP jest nieco okrojony (może nie mieć niektórych bloków) wobec N001W, obie konstrukcje mają też nieco inną wersję software. Możliwe też jest zastosowanie innych technologii z ostatnich serii Su-27SM jak choćby silników AL-31FM1 (izd. 99FM1) czy też zintegrowanego systemu samoobrony L-175 Chibiny, nieobecnego na "komercyjnym" Su-30MK2.







Do tego chybą chcą zamówić do 2020 kilkadziesiąt sztuk T -50? Czy w planach też mają zakup dodatkowych Su 35S poza tymi 48 sztukami?

Niewykluczone. Moim zdaniem pytasz jednak o zbyt daleką przyszłość aby się do tego ustosunkować, po prostu trudno w tej materii przewidzieć cokolwiek niż 3-4 lata wprzód.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #100 dnia: Stycznia 29, 2011, 22:07:14 »
Dawno nie widziany Su-27UBM (chyba jedyny egzemplarz) 20. Zdjęcie z 2010 roku:

http://russianplanes.net/ID35922

Ciekawe gdzie to.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #101 dnia: Stycznia 29, 2011, 22:27:11 »
PS. A co do dziwnej numeracji Su-30M2 (obecnie 10, 20, 30) to wydaje się, że to nic nadzwyczajnego zważywszy, że obecnie zamówionych jest 4 sztuki. Kolejna pewnie będzie 40 czyli i tak zostaje im jeszcze w zapasie 5 numerów burtowych dla ewentualnego następnego zamówienia nawet na 5 egzemplarzy :icon_biggrin:.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #102 dnia: Stycznia 30, 2011, 00:23:01 »
Całkiem dobrze się trzyma ów Su-27UBM n/b 20 - czyli pochodna Su-30KN (Su-27UB modernizowany do standardu Su-30KN). Samolot dawno już pewnie zapomniany - a jak pamiętamy jest to zakończona spektakularną klapą i odrzucona swego czasu przez WWS propozycja modernizacji Su-27UB, opracowywana przez IAPO z Irkuta z awioniką firmy OAO "Russkaja Awionika".

Koniec końców, jak pamiętamy, nie wdrożono Su-27UBM i ostatecznie zrealizowano tylko modernizację samolotów jednomiejscowych proponowaną przez KnAAPO czyli Su-27SM, będący rozwinięciem Su-30MKK i Su-30MK2 używając wyposażenia zaprojektowanego przez firmę RPKB "Rammienskoje". Widać zatem że Su-27SM z KnAAPO i Su-27UBM (IAPO), mimo że z nazwy komplementarne to jednak dość znacznie się różniły - Su-27UBM odbiegał tutaj od linii Su-27SM/Su-30MK2 i był od nich mniej zaawansowany - w zasadzie Su-30UBM i Su-30KN miały więcej wspólnego z wcześniejszym produktem KnAAPO tj. Su-30MKK - używały praktycznie identycznego radiolokatora (N001WE) i systemu kierowania ogniem SUO i SUW (aczkolwiek systemy w tych maszynach różniły się bazą elementową), różnią się natomiast nieco awioniką i wyposażeniem kabiny: w przypadku Su-30MKK wykonawcą była RPKB "Rammienskoje" natomiast w przypadku Su-30KN i Su-27UBM była to dziś już ś.p. "Russkaja Awionika".

W sumie szkoda że modernizacja Su-27UB (jako Su-27UBM) nie powstała jednak na bazie Su-27SM i Su-30MK2 proponowanych przez KnAAPO przy udziale RPKB "Rammienskoje" (zamiast tego nieszczęsnego Su-30KN z "Russkaja Awionika"). Byłby to całkiem sensowny pakiet modernizacyjny - bardziej komplementarny z Su-27SM i świetnie by go uzupełnił (oczywiście w płatowcu zwykłego Su-27UB a nie Su-30MKK/MK2 - bez sondy do tankowania, stateczników z T10M etc.). Przy czym wnioskując po zamówieniu kilku nowych Su-30M2 - defacto Su-30MK2 dedykowany dla WWS - nie wyszło  suma sumarum aż tak źle.

Tym bardziej że moim zdaniem Su-30M2 tak właściwie to świetnie nadaje się właśnie jako uzupełnienia floty Su-27SM a nie do treningu pilotów Su-35S jak można gdzieniegdzie wyczytać. Su-35S jako "Bolszaja Modernizacja" to trochę z innej bajki i jednak znacznie odbiega od linii Su-27SM i Su-30M2.

Offline CRC

  • *
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #103 dnia: Stycznia 30, 2011, 09:46:17 »
A ten dinks w połowie slotów na ,,20,, to został zaimplementowany  :004: z naszych 16 ? :021:

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #104 dnia: Stycznia 30, 2011, 09:55:23 »
Literówka mała...Su30 UBM ( ?). Ale żeby było ,,prościej,, napisać , jest jeszcze ta białoruska modernizacja UBM.