Autor Wątek: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS  (Przeczytany 65591 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #105 dnia: Stycznia 30, 2011, 14:26:51 »
Prawda, miało być Su-27UBM. Natomiast - wbrew pozorom - ów białoruski Su-27UBM1 z 558.ARZ jest dość blisko spokrewniony z Su-30KN/Su-27UBM, na kilometr tam pachnie "Russkaja Awionika"  :021:

Przy okazji - trochę więcej zdjęć Mi-8AMTSz dla miłośników tych wiropłatów:
http://twower.livejournal.com/485448.html








Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #106 dnia: Stycznia 30, 2011, 15:55:27 »
A te "nowe" Su-30M2 to nie są przypadkiem te o których wspominał kiedyś John (grudzień 2009) w wątku o Su-27SM:
Cytuj
Przy okazji warto zaznaczyć że WWS mają odebrać jeszcze z KnAAPO 12 x Su-27SM oraz 4 x Su-30. Są to dawne płatowce Su-27SK oraz Su-30MK2 przechowywane na terenie zakładu, przeznaczone ongiś dla ChRL ale z różnych przyczyn przez to państwo nieodebrane. WWS zdecydowało się je przejąć, przy okazji zlecając KnAAPO ich remont i modernizację, w przypadku Su-27SK do standardu Su-27SM.
http://www.il2forum.pl/index.php/topic,5518.30.html post #39

Ciekawe czy przy tych Su-27SK coś się robi?

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #107 dnia: Stycznia 30, 2011, 16:08:45 »
Niedoszłe chińskie to jest ów tuzin Su-27SK, możliwe też że powstają one z części od ex licencyjnych J-11, nieodebranych przez ChRL... jakkolwiek by nie było teraz dokańczana jest ich budowa i są przebudowywane na Su-27SM. Swoją drogą wieść gminna niesie że mogą zostać zmodernizowane jako Su-27SM3 - podobno jest przygotowane dalsze "odświeżenie" tej modernizacji o czym pisałem tutaj. Jak będzie - zobaczymy.

Natomiast owe Su-30M2 to mogły być ex-indonezyjskie albo ex-wietnamskie Su-30MK2. Bodajże drugie z tych państw w pewnym okresie samo miało problemy finansowe i nie mogło się zdecydować czy wziąć 8 czy 12 egzemplarzy Su-30MK2. Przy czym Wietnam jeszcze przed kontraktem posiadał 4 x Su-30MK2, w styczniu 2009 zamówił kolejne 12 egzemplarzy (prawdopodobnie skończyło się na ośmiu), po czym chyba w finansach się im poprawiło bo oprócz tych 8 podpisał w lutym 2010 jeszcze jeden kontrakt na kolejne 12 sztuk Su-30MK2 z planem dostaw na 2011-2012. Zatem jak to wszystko zostanie zrealizowane to do Wietnamu pójdą łącznie 24 egzemplarze Su-30MK2. Niezły burdel, co nie?  :021: :020:

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #108 dnia: Stycznia 30, 2011, 16:50:49 »
"Burdel"? Raczej zamieszanie. Wynika z tego wszystkiego, że ta cała modernizacja i rozbudowa WWS to raczej (jak na innym forum, ktoś celnie zauważył) "skup interwencyjny" pozostawionych, nie odebranych egzemplarzy (np algierskie MiG-29SMT czy te ostatnie Su-30M2). Ale "tak krawiec kraje, jak mu materii staje".

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #109 dnia: Stycznia 30, 2011, 17:23:35 »
Kupno maszyn nieodebranych przez innego klienta moim zdaniem nie jest niczym niezwykłym - tak jest wszędzie i czasami tak po prostu jest. Trudno żeby było inaczej skoro zakład wyłożył sporą gotówkę i zainwestował w budowę iluś maszyn (spodziewając się - co naturalne - zysku ze sprzedaży) a klient raptem zrezygnował z części z nich z takich czy innych względów. Szuka się więc zbycia nadmiarowych egzemplarzy u innego odbiorcy. Nie jest to tym bardziej problem jeśli samolot ma cały zapas resursu, gwarancję producenta i obsługę merytoryczną. Myślę więc że - suma sumarum - ten ktoś przesadza :)

Nie tylko zresztą WWS RF odbiera takie maszyny. Przykładowo Wenezueli też nie przeszkadzało odebrać dwóch tuzinów Su-30MK2 - jak pamiętamy przecież defacto "niechcianych" samolotów z drugiej transzy do ChRL. Nikt też im tego nie wcisnął na siłę bo - jak pamiętamy - Wenezuela będąc zainteresowana dwumiejscowym Flankerem wysłała zapytania ofertowe zarówno do KnAAPO jak i IAPO (sic!). Z Irkuckiem negocjowano zakup czegoś co miało się nazywać Su-30MKW, będące kuzynem Su-30MKI (oraz Su-30MKA i Su-30MKM), ale z przyczyn politycznych i innych miał być pozbawiony elementów produkcji izraelskiej, francuskiej itp. i otrzymać zamienniki rosyjskie + ew. produkcji lokalnej (stąd czasami obecne wenezuelskie Su-30MK2 z KnAAPO nazywa się czasami mylnie Su-30MKW). Niestety termin dostaw proponowany przez Irkut był nie do przyjęcia, KnAAPO było w stanie znacznie szybciej dokonać realizacji zamówienia - ponieważ zależało im na czasie i jak najszybszej finalizacji dostaw zdecydowano się na Su-30MK2.  Zatem dokonali świadomego wyboru. Zaś z Irkuta to pierwsze Su-30MKW odebraliby... bo ja wiem, pewnie dopiero w tym roku, zaś KnAAPO ostatni, 24ty egzemplarz Su-30MK2 dostarczyło do FAV w sierpniu 2008.

Dość powiedzieć że nawet Polska kilkakrotnie kupowała czyjeś "odrzuty" i to już dawno temu - żeby nie szukać daleko to np. 22 i 24 seria produkcyjna MiG-23MF miała trafić do Wietnamu... a na przykład niektóre z naszych ś.p. MiG-21bis - do Syrii. Nawet w świecie zachodnim to się czasami zdarza - na przykład pierwsze izraelskie F-16A/B miały wcześniej trafić do... Iranu.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #110 dnia: Stycznia 30, 2011, 19:47:55 »
Cytuj
Kupno maszyn nieodebranych przez innego klienta moim zdaniem nie jest niczym niezwykłym - tak jest wszędzie i czasami tak po prostu jest

No nie jest ale jeżeli modernizuje się swoje sily lotnicze tylko poprzez nieodebranie maszyn od innego klienta to wygląda to już troszkę śmiesznie, szczególnie dla państwa, które pretenduje do statusu jakiegoś tam mocarstwa.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #111 dnia: Stycznia 30, 2011, 20:03:18 »
No nie jest ale jeżeli modernizuje się swoje sily lotnicze tylko poprzez nieodebranie maszyn od innego klienta to wygląda to już troszkę śmiesznie, szczególnie dla państwa, które pretenduje do statusu jakiegoś tam mocarstwa.

To nie ma żadnego znaczenia. Sprawa jest tak naprawdę istotna z punktu widzenia producenta któremu "wypada" nagle z różnych przyczyn kontrakt - to tak samo jakby Lockheed Martin realizował zamówienie na F-16C/D Block 52+ do Pakistanu czy innego kraiku i dajmy na to po dostarczeniu kilku samolotów (z 30 zamówionych), 4 kolejne jest po oblocie technicznym i gotowe do przekazania a dalsze 6 w różnym stadium montażu a kontrakt dajmy na to zablokował Kongres z przyczyn politycznych bo Pakistan jest "be". I co teraz? Szukamy innego odbiorcy, prawda?

Nikt też nigdzie nie powiedział że w przypadku WWS FR odbywa się to tylko tą drogą, skąd żeś doszedł do tak absurdalnego wniosku? Przecież modernizuje się statki powietrzne będące od dawna w linii (też całkowicie normalne, nawet u tych ze "statusem mocarstwa"), poza tym realizuje się kupno zupełnie nowych samolotów i śmigłowców. Od dawna jest to omawiane tutaj na Forum.

Sprawa jest ponadto o tyle nieistotna że tak naprawdę te zamówione 4 x Su-30M2 to są samoloty dodatkowe, uzupełniające dla Su-27SM i w tej roli świetnie się sprawdzą. Nie potrzeba ich zatem większej ilości. W WWS FR samoloty wywodzące się z Su-27PU/Su-30 zawsze występowały zresztą śladowo i ponadto Rosjanie nigdy nie byli na poważnie zainteresowani wielozadaniowymi klonami Su-30 (czy to wersjami z KnAAPO czy też z IAPO) tak jak inne państwa. Upadła nawet modernizacja Su-30KN czy Su-27UBM, podczas gdy jednomiejscowych "suk" trochę jednak zmodernizowano. Dzisiaj stawiają głównie na combo Su-34 + Su-35S oraz zmodernizowane Su-27SM. W przyszłości na T-50.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #112 dnia: Lutego 10, 2011, 18:35:55 »
Według agencji ARMS-TASS pierwsze dwa MiGi-29K izd. 9.41/9.47 dla WMF RF (z ponad dwóch tuzinów planowanych do zakupu) mają trafić do lotnictwa pokładowego jeszcze w tym roku.

Info: http://www.aex.ru/news/2011/2/10/82574/

Całkiem interesująco to wygląda, obok modernizacji Su-33 prowadzonej przez KnAAPO.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #113 dnia: Lutego 25, 2011, 21:51:51 »
Su-30M2 dla WWS n/b 20 w locie:





Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #114 dnia: Lutego 25, 2011, 22:49:46 »
Przy okazji fantazji ministra Popowkina (1000 nowych śmigłowców i 600 nowych (i zmodernizowanych ?) samolotów dla SZ FR do 2020) - rozpiska przewidywanych dostaw śmigłowców dla SZ FR w latach 2011-2013

Mi-8 -> 182

Mi-26 -> 1

Mi-28N -> 59
Ka-52 -> 27
Mi-35M -> 30

Ka-27/31/32 -> 38
Ka-226 -> 6
Ansat-U -> 30



John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #115 dnia: Kwietnia 06, 2011, 14:37:11 »
Nie dalej jak dziś miano przekazać piątkę nowych Jaków-130 z NAZ "Sokół" do eskadry treningowej w ośrodku szkoleniowym w Borisoglebsku:
http://www.take-off.ru/news/111-news-04-2011/572-yak-130-bebsk-04-2011

Mają one numery burtowe od '21' do '25'.

Mowa jest także o dalszych poprawkach systemu sterowania przez producenta po zeszłorocznym wypadku Jaka-130 n/b 93 (aczkolwiek do wypadku przyczynić się mogła również nieprawidłowe przygotowanie maszyny do lotu). Poprawki badane były m.in. na seryjnym samolocie Jak-130 n/b 134:


Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #116 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:45:45 »
Za serwisem gazety "ВЗЛЕТ" informacja o pracach nad partią śmigłowców Mi-35M dla Rosyjskich Sił Powietrznych http://www.take-off.ru/news/111-news-04-2011/573-mi-35m-vvs-04-2011





John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #117 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:58:43 »
Póki co widać coś co jest podpisane jako prototyp Mi-35M2 dla sił zbrojnych Rosji (Mi-35M2 n/n 50), są budowane zresztą na jednej linii produkcyjnej razem z Mi-35M2 (AH-2 "Sabre") dla Brazylii (kilka już dostarczono).


Przy okazji - więcej zdjęć Jaków-130 o n/b 21 do 25 przekazane do UAC w Borisoglebsku:
http://fotki.yandex.ru/users/mx118/album/115843/


Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #118 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:06:04 »
Przy okazji - Brazylijczycy są niezadowoleni z jakości Mi-35M2 i zrezygnowali z odbioru dalszych maszyn (info z dziś) - ciekawe, czy montowane obecnie maszyny, z których odbioru Brazylia zrezygnowała (6 sztuk), trafią wzorem "algierskich" 29-tych do WWS ?


[admin]Zdania rozpoczynamy z wielkiej litery. Mazak.[/admin]
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2011, 08:55:58 wysłana przez KosiMazaki »

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #119 dnia: Kwietnia 10, 2011, 22:35:49 »
Niekoniecznie. Obecne zamówienie na nowe Mi-35M2 w zakładach OAO "Roswertol" dla sił zbrojnych Rosji chyba ma niewiele z tym wspólnego, bacząc na to że realizowane jest na bazie kontraktu ze spółką ОАО Moskiewskij Wiertaliotnyj Zawod im. M. Mila jeszcze z maja zeszłego roku.

Poza tym Mi-35M2 (AH-2 "Sabre") dostarczone dla Brazylii, a wcześniej do Wenezueli czy Peru różnić się będą nieco od maszyn rosyjskich - stąd i na zdjęciach prototyp Mi-35M2 n/b 50 na którym integrowane będzie wyposażenie maszyn rosyjskich. Część wyposażenia śmigłowców kierowanych do zagranicznych po prostu nie jest zgodna ze standardami sił zbrojnych FR więc będzie musiała zostać zdemontowana.

Nawiasem mówiąc, o ile dobrze zrozumiałem, mowa jest jedynie o wstrzymaniu dostaw z powodów finansowych oraz z trudności związanych z wdrożeniem AH-2 "Sabre" (gł. wyposażenia komunikacyjnego i elektronicznego, które częściowo nie jest zgodne z miejscowymi standardami). Przy czym podkreślono że nie jest to równznaczne z anulowaniem kontratku.

Link: http://www.militaryparitet.com/perevodnie/data/ic_perevodnie/1475/
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 11, 2011, 01:13:52 wysłana przez John Cool »