Autor Wątek: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS  (Przeczytany 65609 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #120 dnia: Kwietnia 11, 2011, 22:08:24 »
Przy okazji - jeszcze Su-30M2 n/b 40.


Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #121 dnia: Kwietnia 17, 2011, 16:52:43 »
Przy okazji - jeszcze Su-30M2 n/b 40.
A ja wiedziałem, że taki numer będzie  :banan

Kolejne zdjęcia Su-30M2 10 i 30 http://forums.airforce.ru/showthread.php?p=74866#post74866. Wynika z nich, że egzemplarze te już biorą udział w lotach (a na pewno w kołowaniach po lotnisku  :021:). Z informacji z tamtego forum można wyczytać, że samoloty stacjonują w Krymsku, gdzie znajduje się 6972. Baza Lotnicza (wg. "Lotnictwa" 9/2010 s. 47), która na stanie ma "zwykłe" Su-27 (ciekawe dlaczego akurat tam przydzielono te nowe suczki). 

http://forums.airforce.ru/attachment.php?attachmentid=30870&d=1302949495

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #122 dnia: Kwietnia 18, 2011, 23:34:36 »
Najnowszy nabytek WWS FR - wypasiony L-410 UVP-E20, jeszcze przed odbiorem.









John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #123 dnia: Kwietnia 24, 2011, 10:59:01 »
[...] Z informacji z tamtego forum można wyczytać, że samoloty stacjonują w Krymsku, gdzie znajduje się 6972. Baza Lotnicza (wg. "Lotnictwa" 9/2010 s. 47), która na stanie ma "zwykłe" Su-27 (ciekawe dlaczego akurat tam przydzielono te nowe suczki).

Oprócz Su-30M2 do Awiabazy w Krymsku ma trafić również ów zamówiony tuzin Su-27SM3. Myślę że trafiają one tam z tego samego powodu co niegdyś pierwsze Su-25SM czy np. śmigłowce Mi-28N - po prostu ten rejon jest jednym z punktów zapalnych lokalnych konfliktów zbrojnych.

Jakby się dobrze przyjrzeć to ba przykład MiGi-29SMT izd 9.19 z Awiabazy w Kursku też nie stacjonują zrazu tak daleko i w razie potrzeby na pewno zostaną wydzielone stamtąd jakieś maszyny w rejon ew. konfliktu.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #124 dnia: Maja 22, 2011, 23:18:09 »
4 x nowe produkcyjne Ka-52 trafiły do bazy lotniczej na Dalekim Wschodzie: http://dv.rian.ru/army/20110522/82010128.html


John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #125 dnia: Czerwca 02, 2011, 16:43:00 »
Odebrano ponoć kolejne 10 sztuk Mi-8AMTSz.




Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #126 dnia: Czerwca 03, 2011, 00:16:34 »
http://www.take-off.ru/news/112-news05-2011/580-a-50u-05-2011
"Wzljet" podaje iż zakończyły się prace nad A-50U. Pierwszy  modyfikacji został poddany A-50  n/b 37. Zmodyfikowany radar lepiej wykrywa obiekty typu śmigłowce, obiekty na powierzchni morza. Lepsza skuteczność wykrywania celów w tylnej półsferze. Ekrany kineskopowe dla obsługi zamieniono na ekrany ciekłokrystaliczne. Zmieniono komputery. Dodano pokój rekreacyjny, WC, bufet.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #127 dnia: Czerwca 14, 2011, 20:25:00 »
Pokazało się nowe zdjęcie Su-30, ale jaka to wersja?

http://russianplanes.net/ID45644
Może to kolejny egz. M2 (oprócz 4 znanych dotychczas: 10, 20, 30, 40) dla Rosji? Wg podpisu fotka została zrobiona w czerwcu br na lotnisku Komsomolsk nad Amurem czyli zakładów KnAAPO.
Na stronie KnAPPO http://www.knaapo.ru/rus/index.wbp podobnie wyglądające samoloty podpisywane są jako MK2

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #128 dnia: Czerwca 14, 2011, 22:09:40 »
To jest na pewno Su-30MK2 i na pewno dwumiejscowa suczka wyprodukowana w KnAAPO, wydaje mi się że przeznaczona dla któregoś z zagranicznych odbiorców: Indonezja lub Wietnam które nie otrzymały jeszcze wszystkich zamówionych samolotów.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #129 dnia: Lipca 19, 2011, 23:36:55 »
Z ciekawszych zakupów ostatnich miesięcy - korporacja OAO NPK "Irkut" ma dostaczyć dla WWS Rosji 28 samolotów Su-30SM... czymkolwiek one są, prawdopodobnie jakiś klon samolotów Su-30MKI / MKA / MKM ale najprawdopodobniej z rodzimą bazą elementową awioniki, pewnie najlepiej by było z wyposażeniem RPKB Rammienskoje i elementami pochodnymi z budowanego przez KnAAPO Su-35S. A przynajmniej można mieć nadzieję że nie chodzi tutaj o - dobry Boże - powrót do zakończonych swego czasu spektakularną klapą prac nad Su-27UBM / Su-30KN.

Ponadto jest mowa o rozszerzeniu tego zamówienia o kolejne 12 samolotów - w sumie 40 egzemplarzy.

Cytuj
ВВС России получат 28 истребителей Су-30СМ

    Из источников в российской авиационной промышленности нашему блогу стало известно, что Министерство обороны России планирует подписать с ОАО "Объединенная авиастроительная корпорация" контракт на закупку 28 многофункциональных истребителей Су-30СМ, с опционом еще на 12 машин. Самолеты Су-30СМ представляют собой фактически "русифицированный" аналог истребителей Су-30МКИ, поставляемых Индии. Контракт будет подписан в 2012 году с началом поставок ВВС России через 18 месяцев после его подписания. Производство будет осуществлять ОАО "НПК "Иркут". 
    28 истребителей Су-30СМ предназначены для ВВС России, а планируемый опцион на 12 машин - для авиации ВМФ России (по неофициальным сведениям - возможно, для авиации Черноморского флота).
    В настоящее время происходит окончательное согласование технического облика самолетов Су-30СМ.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #130 dnia: Lipca 20, 2011, 08:51:09 »
To jest na pewno Su-30MK2 i na pewno dwumiejscowa suczka wyprodukowana w KnAAPO, wydaje mi się że przeznaczona dla któregoś z zagranicznych odbiorców: Indonezja lub Wietnam które nie otrzymały jeszcze wszystkich zamówionych samolotów.
Ciekawe czy to nie te maszyny dla Ugandy?

Swoją drogą Irkut ma zająć się niebawem produkcją MS-21...

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #131 dnia: Lipca 20, 2011, 19:51:48 »
Cytuj
Ponadto jest mowa o rozszerzeniu tego zamówienia o kolejne 12 samolotów - w sumie 40 egzemplarzy.

Cóż to pewnie zamiast PAK FA, który to prawdopodobnie nie wejdzie do wysposażenia WWS w tej dekadzie.   :001:

Cytuj
Swoją drogą Irkut ma zająć się niebawem produkcją MS-21...

Hala montażowa fabryki w Irkucku.






John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #132 dnia: Lipca 20, 2011, 21:32:34 »
Cóż to pewnie zamiast PAK FA, który to prawdopodobnie nie wejdzie do wysposażenia WWS w tej dekadzie.   :001:

[ciężkie westchnienie]  :001:

No jak "zamiast"? Przecież przedsiębiorstwo NPK "Irkut" nie ma nic wspólnego z programem T-50 i czy jest coś z niego zamawiane czy nie - pozostaje bez wpływu na jego przebieg. Nie widzę związku z ewentualną produkcją T-50... w KnAAPO, jakby ktoś nie wiedział jeszcze.

Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #133 dnia: Lipca 20, 2011, 21:50:12 »
Cytuj
No jak "zamiast"? Przecież przedsiębiorstwo NPK "Irkut" nie ma nic wspólnego z programem T-50 i czy jest coś z niego zamawiane czy nie - pozostaje bez wpływu na jego przebieg.

Może nie do końca poprawnie się wyraziłem.  Oczywiście Irkut nie ma nic wspólnego z KnAAPO. Natomiast w świetle zamówień dla WWS ma to jakiś związek. KnaAAPO już jest obciążone zamówieniem na 48 Su 35S, plus jeszcze kolejna partia do 2020. Tak więc mają trochę roboty. Moce produkcyjne są obciążone. WWS chcąc uzyskać jeszcze kolejne maszyny zleciła kontrak NPK Irkut. Dzięki temu do 2020 WWS otrzyma ponad 120 nowych maszyn. PAK FA prawdopodobnie nie będzie zamawiana w tej dekadzie. Raz, że jak wspomniał Azjik nawet jeszcze nie poskładali drugiego prototypu po dwóch testach, tak więc program się wlecze, dwa zwiększenie mocy produkcyjnej w KnAAPO ( nowa linia montażowa itp) nawet jak już dopracują T-50 też troche potrwa. Tak więc wbrew początkowm zapowiedziom, że T 50 wejdzie do produkcji o 2015 nie sądze aby do 2020 ruszyli . Tak więc opcjonalnie zrobili zamówienie w na Su 30.

John Cool

  • Gość
Odp: Zakupy i modernizacje sprzętu WWS
« Odpowiedź #134 dnia: Lipca 20, 2011, 22:34:21 »
[...] Oczywiście Irkut nie ma nic wspólnego z KnAAPO. Natomiast w świetle zamówień dla WWS ma to jakiś związek.

Ale że jak - wyliczyłeś im pieniądze co do rubla żeby wyciągać tak daleko idące wnioski?  :121:

KnaAAPO już jest obciążone zamówieniem na 48 Su 35S, plus jeszcze kolejna partia do 2020. Tak więc mają trochę roboty. Moce produkcyjne są obciążone. WWS chcąc uzyskać jeszcze kolejne maszyny zleciła kontrak NPK Irkut. Dzięki temu do 2020 WWS otrzyma ponad 120 nowych maszyn.

Patrzysz na to zbyt płytko. Zakłady KnAAPO mają bardzo rozbudowaną linię produkcyjną jak również bazę remontową i pion badawczo-rozwojowy, rozwinięty zresztą na tyle żeby w dużej mierze być samodzielnym i niezależnym wobec biura konstrukcyjnego OKB im. P.O. Suchoja, które jak dobrze wiemy, trzyma do wszystkiego co wyprodukuje NAPO, OAO KnAAPO czy NPK "Irkut" ciągle jakieś prawa intelektualne i patentowe. Widać to zresztą dobrze jeśli się przeanalizuje przebieg programu T-10BM.

Rzecz w tym że KnAAPO realizuje obecnie kilka programów - dużo więcej tematów niż wynika to na pierwszy rzut oka bo oprócz badań nad T-50 i rozwijanej właśnie produkcji seryjnych T-10BM (Su-35S) ciągle buduje dla klientów zagranicznych samoloty Su-30MK2 i to całkiem sporo, produkcję Su-27SKM... prowadząc jednocześnie stale bieżące remonty samolotów WWS (Su-27S i Su-27UB), prace modernizacyjne: m.in. Su-27SM, obecnie budowa "starych-nowych" Su-27SM3, nie wspominając już o oecnie prowadzonych, mniej nagłośnionych pracach nad modernizacją Su-33.

No i teraz firma wchodzi na rynek cywilny ze swoimi produktami - m.in. Suchoj SuperJet SSJ-100 którego pierwsze egzemplarze seryjne oddawane są zagranicznym klientom, czego póki co nie można powiedzieć o MS-21 Irkuta - który po prostu jest w powijakach.

Problem z obciążeniem wcale może nie być taki poważny w skali najbliższych lat jeśli się weźmie pod uwagę że część z powyższych zadań przestanie być z czasem aktualna (np. prawdopodobnie kompletnie odejdzie się od linii T-10S więc Su-27SK i SKM nie będą już w ofercie) i zasoby się po prostu zwolnią. I uwzględniając obecną politykę priorytetu zamówień dla własnych sił zbrojnych a nie dla odbiorców zagranicznych.

Swego czasu zresztą robiłem na forum porównanie KnAAPO i IAPO w poszczególnych latach - widać z niego wyraźnie kto ma większą wydajność produkcji. Ten zakład działał na kilku frontach od zawsze, wcześniej zamiast programu T-10BM był T-10M... z tym że na tego drugiego nie było pieniędzy i program upadł (choć Irkut wykorzystał elementy i wiele gotowych rozwiązań rozwijanego przez KnAAPO T-10M dla własnej konstrukcji - więc miał, przynajmniej teoretycznie - łatwiej już na starcie).

PAK FA prawdopodobnie nie będzie zamawiana w tej dekadzie. Raz, że jak wspomniał Azjik nawet jeszcze nie poskładali drugiego prototypu po dwóch testach, tak więc program się wlecze, dwa zwiększenie mocy produkcyjnej w KnAAPO ( nowa linia montażowa itp) nawet jak już dopracują T-50 też troche potrwa. Tak więc wbrew początkowm zapowiedziom, że T 50 wejdzie do produkcji o 2015 nie sądze aby do 2020 ruszyli . Tak więc opcjonalnie zrobili zamówienie w na Su 30.

Zamówienie Su-30SM kierowane jest zupełnie inną potrzebą - podobną jak Su-30M2 z KnAAPO - jako dwumiejscowe uzupełnienie dla samolotów Su-35S oraz wcześniej modernizowanych Su-27SM czy Su-27SM3. Taki samolot jest potrzebny a obecnie eksploatowane Su-27UB tych potrzeb po prostu nie spełniają.

To nie jest opcjonalny zakup do T-50 a wyższa konieczność - bo defacto "szparek" nigdy za wiele. Nie po raz pierwszy zresztą dzieli się zadania pomiędzy oba zakłady z tego powodu: patrz produkcja Su-27S/P i Su-27UB, poźniej modernizacja Su-27SM i Su-27UBM (ta druga paradoksalnie niezbyt udana).

Moim skromnym zdaniem w ogóle masz niewielkie podstawy aby na kolejną dekadę wyciągać tak daleko idące wnioski. Drugi prototyp T-50-2 owszem został poskładany, odbył nawet lot. Po drugie, w budowie są - jak można przypuszczać - następne egzemplarze prototypowe, nie wspominając o tym że istnieje jeszcze egzemplarz T-50KNS do testów statycznych. Po trzecie nie zauważasz chyba że w programie bierze udział o wiele więcej samolotów i LL (latających laboratoriów) niż może się wydawać: począwszy od dawnego S-37 Berkut poprzez dwa prototypy z dawnego programu T-10M; T-10M-8 oraz T-10M-10, służąc za platformy na kórych bada się inne elementy samolotu docelowego. Zapewne istnieją jeszcze inne platformy. Po czwarte, to że obecnie odbywa się przebudowa i zmiana wyposażenia drugiego egzemplarza w LII im. M.M.Gromowa też nikogo nie powinno dziwić - taka natura prototypu, może postanowili po prostu założyć inne wyposażenie, zmienić parametry pracy istniejącego a może jeszcze coś... Skąd możesz z tego wiedzieć że coś się "wlecze"?

Trudno w ogóle określić czy program idzie "dobrze" czy się "wlecze" nie mając zbyt wiele informacji na temat bieżących prac. Przy czym trzeba wziąć pod uwagę że - jakby nie patrzeć - dziś metodyka prowadzenia programu prób w locie się zmieniła na tyle że nie da się tego porównać w żaden sposób z pracami prowadzonym wcześniej - choćby i dlatego że obecnie stosuje się znacznie nowocześniejszą aparaturę kontrolno-diagnostyczną i pomiarową do pomiaru parametrów lotno-pilotażowych i innych. Po prostu dzisiaj w jednym locie badawczym jest możliwe przebadanie większej ilości interesujących nas parametrów pracy niż jeszcze kilkanaście lat wcześniej.

Su-30SM zamiast T-50... przestańcie Panowie tworzyć sobie z palca własne teorie.