Autor Wątek: Siły Powietrzne Indii  (Przeczytany 36192 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 21, 2011, 10:38:17 »
Drugi MiG-29UPG nr/rej: КВ-3123 wzbił się wczoraj w powietrze:





Oraz... modernizowany MiG-29UB (izd. 9.51):


Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpnia 10, 2011, 12:00:12 »
Oficjalnie już wiadomo, że Indie kupują dodatkowe 29 Migów-29K/KUB. Wartość kontraktu wyniesie około 1,5mln dolarów, łączna ilość zamówionych dotąd Migów to 45
http://www.defensenews.com/story.php?i=4536753&c=ASI&s=AIR

Właśnie pojawiła się informacja, że w zakładach ОАО «РСК «МиГ» rozpoczęła się produkcja tych zamówionych samolotów.
http://www.aex.ru/docs/3/2011/8/3/1384/
http://www.ruaviation.com/docs/4/2011/8/4/38/

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #62 dnia: Grudnia 04, 2011, 15:18:32 »
Świeże zdjęcia indyjskich MiG-29UPG, na drugim z ciekawymi "argumentami" w postaci rakiety H-35E:




John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #63 dnia: Grudnia 22, 2011, 11:27:37 »
Numery fabryczne pierwszej dostawy Su-30K dla Indii:

Su-30K n/fabr 79371010401, n/s  04-01, n/b SB001
Su-30K n/fabr 79371010402, n/s  04-02, n/b SB002
Su-30K n/fabr 79371010403, n/s  04-03, n/b SB003
Su-30K n/fabr 79371010404, n/s  04-04, n/b SB004
Su-30K n/fabr 79371010405, n/s  04-05, n/b SB005
Su-30K n/fabr 79371010406, n/s  04-06, n/b SB006
Su-30K n/fabr 79371010407, n/s  04-07, n/b SB007
Su-30K n/fabr 79371010408, n/s  04-08, n/b SB008
Su-30K n/fabr 79371010409, n/s  04-09, n/b SB011
Su-30K n/fabr 79371010410, n/s  04-10, n/b SB012
Su-30K n/fabr 79371010501, n/s  05-01, n/b SB009
Su-30K n/fabr 79371010502, n/s  05-02, n/b SB010
Su-30K n/fabr 79371010503, n/s  05-03, n/b SB013
Su-30K n/fabr 79371010504, n/s  05-04, n/b SB014
Su-30K n/fabr 79371010505, n/s  05-05, n/b SB015
Su-30K n/fabr 79371010506, n/s  05-06, n/b SB016
Su-30K n/fabr 79371010507, n/s  05-07, n/b SB017
Su-30K n/fabr 79371010508, n/s  05-08, n/b SB018

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #64 dnia: Stycznia 07, 2012, 22:27:00 »
3123 z bojową Ch-35E

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #65 dnia: Stycznia 12, 2012, 22:47:48 »
Projekt indyjsko-rosyjskiego myśliwca T-50/FGFA został podpisany na 18 miesięcy, ale nie będzie w tym celu powołane konsorcjum, lecz seria kontraktów na kolejne etapy obejmujące cały program.
Wstępny projekt nowej maszyny ma być zaprezentowany Siłom Powietrznym Indii w 2012 roku ( co wydaje się bardzo optymistyczne). W/g ministra Obrony Indii nowy myśliwiec ma trafić do pierwszych jednostek lotniczych już w 2017 roku.Termin ten również wydaje się mało wiarygodny. Potwierdził też wcześniejsze doniesienia o zakupie 200-250 szt tych samolotów, przy czym w zdecydowanej większości będzie to wersja dwumiejscowa.   

Ambicje Indii idą jeszcze dalej - Indyjska Agencja Rozwoju Lotnictwa wspólnie z Siłami Powietrznymi rozpoczęła w roku
ubiegłym prace nad nowym lekkim myśliwcem wielozadaniowym o cechach utrudnionej wykrywalności o nazwie AMCA
(adwanced medium combat aircraft), Na ubiegłorocznej wystawie Aero India pokazano model tego myśliwca. Jeśli nie zmieni się jego
koncepcja, to w tym momencie jest to konstrukcja klasyczna z usterzeniem konwencjonalnym- dwusilnikowa.
Samolot ma spełniać wszystkie wymagania dla samolotów bojowych piątego pokolenia: małe echo radiolokacyjne, posiadanie komór
wewnętrznych na uzbrojenie, bogaty zestaw uzbrojenia, najnowocześniejsze systemy elektroniczne, naddzwiękowa prędkość lotu
bez użycia dopolaczy, radar z aktywną anteną, itp. Masa startowa z maxymalnym ładunkiem środków bojowych ma wynosić
ok 28-30 ton. Pierwszy lot prototypu zaplanowano na koniec drugiej dekady bieżącego stulecia, a dostawy pierwszych maszyn do
jednostek mają nastąpić około 2025 roku. Jak widać nowy samolot w żaden sposób nie konkuruje z  T-50/FGFA. Jego przeznczenie
jest zupełnie jasne- ma pod koniec drugiej dekady systematycznie zastępować wycofywane myśliwce MMRCA. Sporo zamieszania
wywołała niedawna pogłoska jakoby do prac nad nowym myśliwcem miało się włączyć KB RSK MiG- tworząc w ten sposób kolejny
duet konstrukcyjny. Jak na razie nie widać żadnych przesłanek które by to potwierdzały, aczkolwiek trudno to jednoznacznie
wykluczyć- tym bardziej, iż  Mikojan już kilka lat temu rozpoczął prace studyjne nad nowym lekkim myśliwcem wielozadaniowym 5-tej generacji
pod nazwą LMFS (liogkij mnogofunkcionalnyj frontowoj samaliot). Niestety- o czym pisałem już wcześniej- realizacja tego programu została zawieszona i odłożona "ad acta"..     

PS. Poprawiam oczywisty błąd- AMCA będzie zastępował w linii myśliwce MMRCA pod koniec trzeciej dekady. Sorry.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2012, 16:43:04 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #66 dnia: Stycznia 22, 2012, 15:56:58 »
Ambicje Indii idą jeszcze dalej - Indyjska Agencja Rozwoju Lotnictwa wspólnie z Siłami Powietrznymi rozpoczęła w roku
ubiegłym prace nad nowym lekkim myśliwcem wielozadaniowym o cechach utrudnionej wykrywalności o nazwie AMCA
(adwanced medium combat aircraft),     
Muszę w tym miejscu skomentować wyżej zamieszczony cytat- AMCA to nie lekki, lecz średni (przepraszam za nieścisłość) wielozadaniowy myśliwiec wielozadaniowy nowej genercji tworzony przez Aeronautical Development Agency przy udziale Hinduskich Sił Powietrznych. Ta sama Agencja opracowywała wprowadzany aktualnie do uzbrojenia lekki samolot myśliwski Tejas, który "rodził" się wyjątkowo długo, i z którym jest wiele problemów ( ale to temat na oddzielny post, który wkrótce zamieszczę). Rzecz ciekawa, agencja ta nie uczestniczy w realizacji programu FGFA/T-50. Projekt koncepcyjny nowego samolotu ma zostać przedstawiony jeszcze w tym roku. Plany co do kolejnych terminów realizacji całego programu podałem już w poprzednim poście. Bez wątpienia program jest bardzo ambitny i zachodzi- pytanie, czy nie przerasta on praktycznych możliwości Hindusów- mając na uwadze trudności z opracowywaniem i wdrażaniem Tejasa,- który nie jest konstrukcją technologicznie szczególnie zaawansowaną. Projekt AMCA to prawdziwy przeskok technologiczny i nowe wyzwania z którymi będą się musieli zmierzyć projektanci, a potem producent, chociaż w mniejszym stopniu ( HAL wcześniej będzie już produkował FGFA). AMCA to przecież według założeń "pełnowymiarowy" myśliwiec 5-tej generacji.
 Wydaje się że największym problemem dla Hindusów będzie projekt własnego silnika z wektorowaniem ciągu. Będzie to, a wszystko na to wskazuje- bariera nie do pokonania. Można przypuszczać, iż sprawę może rozwiązać silnik "pożyczony" z T-50/FGFA- w każdym bądż razie jest to bardzo prawdopodobne. Silnik AL-41F1 byłby pod względem mocy (ciągu) optymalnym wyborem, ponieważ AMCA będzie o kilka ton (3-5) lżejszy od T-50/FGFA. Pewną alternatywą- jakkolwiek - wręcz nierealną - może być jeden z silników amerykańskich. Można też rozpatrywać zupełnie inny scenariusz- mianowicie, że w przypadku załamania się programu, lub trudności, które będą opóżniać w nieskończoność jego realizacje- powróci pomysł i propozycja amerykańska sprzed roku- czyli F-35.
     
A to model myśliwca ALCA.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/ca/MediumCombatAircraft1.JPG/300px-MediumCombatAircraft1.JPG   
« Ostatnia zmiana: Stycznia 22, 2012, 16:42:16 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #67 dnia: Stycznia 30, 2012, 13:44:40 »
Cytuj
Ta sama Agencja opracowywała wprowadzany aktualnie do uzbrojenia lekki samolot myśliwski Tejas, który "rodził" się wyjątkowo długo, i z którym jest wiele problemów ( ale to temat na oddzielny post, który wkrótce zamieszczę)
Program lekkiego wielozadaniowego samolotu myśliwskiego LCA ( Light Combat Aircraft ) został zapoczątkowany  w 1983 roku ( rozpoczęcie prac studyjnych ). Był to program perspektywiczny realizowany na zamówienie Hinduskich Sił Powietrznych. Samolot miał zastępować wycofywane w przyszłości myśliwce MiG-21. Prototyp nowej maszyny został oblatany czwartego stycznia 2001, a początkową gotowość operacyjną pierwsze samoloty serii wstępnej osiągnęły 10.01.2011 roku. Do tej daty wyprodukowano zaledwie 11 maszyn. Rzecz ciekawa, że w czasie prób nie utracono żadnego samolotu- co można potraktować jako pewnego rodzaju rekompensatę za wyjątkowo długi okres powstawania i tworzenia konstrukcji. Przyczyn bardzo długiego okresu opracowywania maszyny było kilka, przy czym te najważniejsze to: kłopoty z wyborem odpowiedniego silnika ( ostatecznie po długotrwałych negocjacjach wybrano silnik amerykański General Electric 404 GE IN 20), oraz opracowanie i zintegrowanie awioniki. Opracowano też wersję pokładową, lecz jak do tej pory - wykonana jedna maszyna prototypowa nie została oblatana. Samolot ma układ aerodynamiczny jednosilnikowej, bezogonowej ( klasycznej) delty o charakterystycznym, nietypowym obrysie płatowca (podwójny kąt skosu). Wydaje się, że inspiracją takiego wyboru (układu delta)był myśliwiec Mirage-2000. Zewnętrznie zwraca uwagę dokładność i elegancja wykonania pokrycia całego samolotu. W systemie uzbrojenia poza sprawdzonymi pociskami rosyjskimi R-73, i R-77, - pojawiły się  pociski  izraelskie - Python-5- do manewrowej walki powietrznej i średniego zasięgu Derby, który docelowo ma być zastąpiony przez rodzimy pocisk Astra. Natomiast  do atakowania celów naziemnych i nawodnych samolot będzie miał do dyspozycji niemal cały asortyment znanego dobrze uzbrojenia rosyjskiego ( w tym pocisków kierowanych różnych klas i bomb korygowanych). Do ubiegłego roku Hinduskie Siły Powietrzne zamówiły 40 myśliwców  pierwszej wersji  w dwóch partiach. W/g zapewnień Ministra Obrony Indii pełną gotowość operacyjną samolot  ma osiągnąć w grudniu 2012 roku. Myśliwiec Tejas stwarza jednak wiele problemów i wymaga poważnego dopracowania np. rozszerzenia zakresu dopuszczalnych przeciążeń, zwiększenia dopuszczalnego kąta natarcia, zamontowania systemu uzupełniania paliwa. Pełnego zintegrowania z samolotem wymagają też niektóre systemy uzbrojenia. Pierwsza wersja produkcyjna oznakowana jako Mk-1 będzie dalej rozwijana- do standardu Mk-2, której oblot zaplanowano na grudzień 2014 r. Pełną gotowość operacyjną ma on osiągnąć  w 2017 roku. Czas pokaże, czy zaplanowane terminy okażą się realne. Ta finalna wersja Tejasa  została pokazana w formie dwóch modeli na wystawie Aero India w 2011 roku ( jeden model dla sił powietrznych, drugi dla marynarki wojennej). Tejas Mk-2  ma mieć mocniejszy silnik GE  F414-IN 56, większe gabaryty w celu zwiększenia pojemności zbiorników paliwowych, unowocześnioną awionikę, w tym radar ze skanowaniem elektronicznym, bogatsze uzbrojenie i nowy system walki elektronicznej. Siły Powietrzne Indii planują zakup 100 myśliwców Mk-2 z opcją na kolejnych 100, natomiast marynarka wojenna 40 szt.
Na koniec kilka podstawowych danych ; Prędkość max. 2205 km/h, Masa startowa normalna 13500 kg, zasięg max. ( do przebazowania )3000km, max ładunek uzbrojenia 3000 kg.
Jedno ze zdjęć myśliwca Tejas ( źródło: Internet )
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/HAL_Tejas.jpg/800px-HAL_Tejas.jpg

To kolejne zdjęcie myśliwca Tejas , gdzie wyrażnie widać nietypowy obrys płatowca.

http://gallery.tejas.gov.in/Tejas/Tejas-Aerobatics-1/i-VkHS7bB/0/L/091GFF0902120007-L.jpg
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2012, 17:07:23 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #68 dnia: Stycznia 31, 2012, 14:07:37 »
Czyżby koniec i będzie imprezka?  :037:  Dassault Rafale został wybrany w słynnym konkursie MMRCA.
Za http://theaviationist.com/2012/01/31/mmrca-rafale/

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #69 dnia: Lutego 04, 2012, 17:35:23 »
Cytuj
Czyżby koniec i będzie imprezka?  :037:  Dassault Rafale został wybrany w słynnym konkursie MMRCA.
Wielkie zwycięstwo francuskiego Dassault w lukratywnym przetargu "stulecia" wartości niebagatela - 10,4 mld USD. Na razie nie znamy żadnych szczegółów przebiegu finałowej "dogrywki", lecz na podstawie do tej pory znanych faktów i ostatnich doniesień można spróbować wskazać atuty Rafale, które mogły się przyczynić do jego zwycięstwa. Po pierwsze niższa cena, po drugie - wysokie oceny udziału tego myśliwca w wojnach w Afganistanie, a szczególnie w Libii - głównie w odniesieniu do działań przeciwko celom naziemnym ( np. precyzyjne niszczenie celów punktowych - czołgów, stacji radiolokacyjnych itp.), ale również w misjach rozpoznawczych. W tej roli spisywał się lepiej, niż wyspecjalizowany Tornado IDS. Jednym słowem udowodnił on tym sposobem walory samolotu wielozadaniowego w pełnym tego słowa znaczeniu. Po trzecie - porównując poczszególne parametry i osiągi nie ustępował on swemu kontrpartnerowi (Typhoon) z wyjątkiem zasięgu. Nie bez znaczenia jest fakt , iż Rafale (tranche 4) -  będzie pierwszym zachodnioeuropejskim myśliwcem wyposażonym w radiolokator RDE2 z anteną AESA - początek produkcji tej serii to połowa 2013 roku. Korzystne tło przy wyborze zwycięscy stanowiła bardzo pochlebna opinia o "starszym bracie Rafale'a - mianowicie Mirage 2000 ( szczególnie w ocenie pilotów). Minister Obrony Francji Gerard Longuet potwierdził to co było oczekiwane, iż w przypadku przegranej i kolejnych niepowodzeń w sprzedaży - los programu tego samolotu byłby przesądzony. Powiedział on również, że szczególnie cenne jest to, że Rafale pokonał konkurentów amerykańskich (F-16 blok 60 i F-18 Super Hornet) pomimo wyższej ceny jednostkowej. Niewątpliwie zwycięstwo Rafale'a otwiera przed nim drogę w kierunku kolejnych kontraktów exportowych, czego egzemplifikacją jest niemal sfinalizowany kontrakt na 60 szt samolotów dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a kolejnym państwem może być Kuwejt.

Piękne ujęcie w locie zwycięscy przetargu MMRCA.
http://img.wallpaperstock.net:81/dassault-rafale-wallpapers_17357_1024x768.jpg
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2012, 17:07:50 wysłana przez John Cool »
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #70 dnia: Lutego 05, 2012, 14:54:48 »
Cytuj
W systemie uzbrojenia poza sprawdzonymi pociskami rosyjskimi R-73, i R-77, - pojawiły się  pociski  izraelskie - Python-5- do manewrowej walki powietrznej i średniego zasięgu Derby, który docelowo ma być zastąpiony przez rodzimy pocisk Astra

Kilka informacji o pocisku Astra. Prace nad programem zaawansowanego pocisku kierowanego powietrze-powietrze o średnim zasięgu (pocisk klasy BVR AAM) -  rozpoczęto dziewiątego maja 2003 roku. Pierwsze próbne udane odpalenie z wyrzutni lądowej miało miejsce siódmego maja 2005 roku, natomiast testy na platformie latającej- a był nią myśliwiec Su-30MKI - rozpoczęto w listopadzie 2009 roku. Oczywiście próby są dalej kontynuowane. Pocisk opracowywany jest przez hinduską DSDO ( Defense Search and Development Organization ). Astra jest odpowiednikiem znanych pocisków:  AIM-120 i R-77, i ma stanowić uzbrojenie -  w pierwszej kolejności myśliwców wielozadaniowych Su-30 MKI i Mirage-2000, a następnie -  MiG-29 UPG, oraz Tejas. Ewentualne terminy ich wprowadzania nie są znane. Niewykluczone, że pocisk wykorzystuje sprawdzoną głowicę z rosyjskiego pocisku R-77. Na koniec kilka podstawowych danych: Cięzar-160 kg, długość- 3,8m, średnica kadłuba 0.178m, waga głowicy-20 kg, zasięg- 80km.

Poniższe zdjęcie przedstawia pocisk Astra w czasie naziemnych próbnych odpaleń.
http://idp.justthe80.com/missiles/air-to-air-missiles/astra-air-to-air-missile/astratestlaunch13september2008lores.jpg?attredirects=0


Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #71 dnia: Lutego 07, 2012, 22:00:21 »
Hindusi zbudują dwa lotniskowce projektu 71, przy czym pierwszy z serii - INS Vicrant ma być wodowany w roku 2015-2016. Projekt opracowuje i buduje stocznia Cochin Shipyard Ltd. Prace nad projektem rozpoczęto w 2006 roku. Okręt ma mieć wyporność ok 40 000 ton, a do napędu będą wykorzystane cztery turbiny gazowe LM 2500 o łącznej mocy 80 MW, które mają zapewnić prędkość do 28 węzłów. Lotniskowiec, który wyglądem nawiązuje do Admirała Kużniecowa nie będzie posiadał katapulty startowej, lecz rampę. Na okręcie ma bazować 30-40 samolotów myśliwskich i śmigłowców, w tym MiG-29K i rodzime LCA Naval Tejas. Jednotska ma mieć długość - 260 m, a szerokość - 60 m. Wielkość kompletu załogi - 1600 osób.
Tak ma wyglądać lotniskowiec Vicrant ( żródło: Internet)
http://idp.justthe80.com/naval-projects/aircraft-carriers/indian-aircraft-carrier-iac-project-71/iac.jpg?attredirects=0
 
 
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #72 dnia: Lutego 20, 2012, 17:15:29 »
Hinduskie Siły Powietrzne powiększają flotę średnich śmigłowców. Obecnie realizowane zamówienie na 80 śmigłowców Mi-17V-5 (z roku 2008) - będzie niebawem powiększone o kolejną dużą partię - 71  śmigłowców. Trzeba stwierdzić, że ten niemłody rodowodem, lecz ciągle modernizowany śmigłowiec Mila - ciągle przoduje na listach sprzedaży w swej klasie i nadal sprzedaje się jak przysłowiowe "świeże bułki".
Niżej ciekawe zdjęcie Mi-17 z lustrzanym odbiciem w wodzie (żródło; Internet)
http://2.bp.blogspot.com/_2BBc6-JDVWY/S_0kR1KnioI/AAAAAAAAHLE/xqiQTdU48q8/s1600/MI-17+VENEZUELA.jpg
Wiesław D

Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #73 dnia: Lutego 21, 2012, 19:31:16 »
Niebawem poznamy zwycięzcę przetargu na lekki śmigłowiec obserwacyjny (wielozadaniowy) dla Sił Powietrznych i Wojsk Lądowych Indii ( ogłoszony początkowo w 2007 i następnie ponowiony w 2008 roku). Przetarg dotyczy 197 sztuk śmigłowców . Testy porównawcze zostały już zakończone, i aktualnie dobiega końca ostatni etap badania ofert, a  ostateczną decyzję podejmie Ministerstwo Obrony. Kontrpartnerem  rosyjskiego  K-226T  jest zachodnioeuropejski Eurocopter EC-550A-3 . Nieoficjalnie mówi się, że zdecydowanie większe szanse na zwycięstwo posiada dwuwirnikowa konstrukcja Kamowa.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Kamov_Ka-226_MAKS_2005.jpg
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Indii
« Odpowiedź #74 dnia: Marca 18, 2012, 11:48:17 »
Kolejna fota MiGa-29UPG: