Autor Wątek: Siły Powietrzne Ukrainy  (Przeczytany 42580 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #30 dnia: Września 16, 2009, 21:54:53 »
Trudno powiedzieć jak jest naprawdę i czy ten cały nius nie jest tylko kolejnym biciem na alarm. Ale fakt faktem że ich lotnictwo wojskowe jest w gorszym stanie niż większości krajów WNP. Co by też złego nie powiedzieć o takiej Rosji czy Białorusi to w obu tamtych krajach widać drobną poprawę - stały wzrost godzin nalotu personelu latającego, nieco zmodernizowanych i wyremontowanych samolotów, nawet trochę nowej techniki bojowej etc. Delikatnie mówiąc nie jest to dużo w stosunku do potrzeb ale zestawiając z taką Ukrainą to można nawet pokusić się o stwierdzenie że jest nieźle.

Jeśli zaś naprawdę u Ukraińców jest tak źle to praktycznie na ich miejscu zredukowałbym lotnictwo wojskowe do 2óch pułków Su-27P/UB (ok. 60 maszyn)... i na tym koniec. Pozostałe maszyny; MiG-29, Su-25 oraz Su-24M wycofać z linii i zmagazynować/zakonserwować. Su-27 są moim zdaniem najbardziej perspektywiczne z tych maszyn i mają też największy potencjał modernizacyjny. Poza tym pewnie na część z wycofanych maszyn znaleźliby się chętni.

Przy okazji - delegacja z Indian Air Force na Ukrainie:








Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #31 dnia: Września 16, 2009, 22:22:59 »
Pewnie mało kto z tego forum szwendał się po AONach i innych WSOSP i nie wie co mówią nasi taktycy, ale największe zagrożenie ze strony lotnictwa państw b. ZSRR dla Polski jest spodziewane ze strony samolotów Su-24, o których nawet słyszałem określenie "killer". Faktycznie takiego kloca sunącego tuż przy ziemi z ośmioma tonami uzbrojenia trudno wykryć i rozwalić. Dla tego wątpię aby Ukraina kiedykolwiek zrezygnowała z Su-24, mających nieporównywalnie większe możliwości zwalczania celów naziemnych niż pozostałe samoloty znajdujące się u nich na uzbrojeniu.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #32 dnia: Września 16, 2009, 23:49:50 »
Pomimo tak jak wspomniałeś niezaprzeczalnej przewagi Su-24M w zakresie wykonywania lotów na niewielkiej wysokości i zwalczania celów naziemnych nawet nad większością wielozadaniowych wersji Su-27 (i zapewne wieloma innymi samolotami bojowymi - nawet budowanymi wiele lat po Su-24) nie jestem pewien czy Ukrainę będzie stać w ich sytuacji (wg. Altairu) na utrzymywanie tak specjalistycznego samolotu w linii.

Stąd wydawało mi się że przejściowym rozwiązaniem ich problemów mogłoby być właśnie ograniczenie zarówno liczebności lotnictwa jak i typów posiadanych maszyn i jako kandydat na dalsze utrzymywanie interesu wydawał się mi być Su-27.

Dobrze Czesio że w ogóle poruszyłeś tematykę Su-24/Su-24M. Warto tu wspomnieć że Ukraina jest w posiadaniu dość rzadkiej odmiany tej maszyny - Su-24MP, przeznaczonej, jak sugeruje oznaczenie, do walki radioelektronicznej ("P" zapewne od "Pomiech") - defacto następca Jaków-28P i Tu-16PP. Łącznie wyprodukowano ok. 20 egzemplarzy tego samolotu i wszystkie znajdowały się na wyposażeniu 11. ORAP (Samodzielnego Pułku lotnictwa Rozpoznawczego). Obecnie Ukraina posiada prawdopodobnie około 12 maszyn tej wersji, Rosjanom zaś przypadło ok. 8 sztuk (wg innych danych - RF ma 14 a Ukraina tylko 6 maszyn Su-24MP).

Na przykład taki Su-24MP nr taktyczny #48 z 11. ORAP...



...obecnie lata sobie w barwach Ukrainy:


Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #33 dnia: Września 20, 2009, 15:17:55 »
« Ostatnia zmiana: Września 20, 2009, 15:25:34 wysłana przez szturmowik »
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #34 dnia: Września 20, 2009, 17:58:28 »
No popatrz, mieli nawet H-55SM (Izd. 121) o wydłużonym zasięgu, z bocznymi zbiornikami konforemnymi. O ile pamiętam, około 500 sztuk tych pocisków różnych wersji zwrócili Rosjanom w roku 1999.

Do do Tu-160, to z tego co pamiętam to na Ukrainie ostał się obecnie chyba tylko jeden egzemplarz w muzeum w Połtawie. Pozostałe, nie licząc 8 sztuk zwróconych Rosjanom, albo zostały pocięte na złom, albo czekają w kolejce na zezłomowanie.

Szkoda swoją drogą że udało się ich odzyskać tylko 8, choć jak znam życie i patrząc na to jak Ukraińcy je traktowali (na przykład 3 sztuki zniszczono demonstracyjnie jeszcze we wczesnych latach 90. w ramach politycznych rozgrywek z Rosjanami), pozostałe po latach zaniedbań musiałyby pewnie przejść kapitalny i bardzo kosztowny remont.

Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #35 dnia: Września 20, 2009, 18:01:38 »
Jeszcze ciekawsze jest ile Ch-55SM zostało odsprzedanych do Chin i co z nimi tam zrobiono  :020:

Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #36 dnia: Września 20, 2009, 22:32:01 »
W Lotnictwie z tego roku (nie pamiętam numery) był artykuł o lotnictwie Ukrainy. Rosja chciała kupić te 3 Tu-160 za jakieś ogromne pieniądze ale Ukraińcy się postawili (prawdopodobie po namowie USA). Po ogłoszeniu niepodległości dostali za dużo i nie bardzo wiedzieli co z tym robić i jak to utrzymać. Ilość przekształceń w ich SP była dość duża. Podobno były jakieś przypadki ucieczki pilotów, którzy nie złożyli nowej przysięgi, do Rosji razem z maszynami.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #37 dnia: Września 20, 2009, 22:49:06 »
Dokładnie tak było.

A propos tych ucieczek, to chyba największą jednorazową dezercją było uprowadzenie do Rosji 14 lutego 1992 r. 6ciu samolotów Su-24M z 7. BAP  stacjonującego na lot­nisku w Starokonstantinowie na Ukrai­nie. Ucieczka miała być tak jak piszesz protestem przeciw składaniu ukraińskiej przysięgi wojskowej i próbom włączenia ich jednostki do sił zbrojnych Ukrai­ny. Maszyny przeleciały do Smoleńska w Rosji. Przy okazji jeden ze szturmanów (2gi członek załogi) zdołał zabrać na kolanach sztandar pułkowy.

Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #38 dnia: Września 20, 2009, 23:26:04 »
O ile pamiętam, około 500 sztuk tych pocisków różnych wersji zwrócili Rosjanom w roku 1999.
Rosjanie pisali o 575 oddanych za gaz, a podobno na terenie Ukrainy było ich trochę ponad 1000. Czekają z resztą na nowy rachunek albo ,jak pisze Czesio, Chińczycy już je rozebrali do ostatniej śrubki i ... kopia, kopia .....
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #39 dnia: Września 21, 2009, 00:30:26 »
Doczytałem się że było ich dokładnie 1612 sztuk różnych wersji w dwóch pułkach bombowych: 184. BAP (19 x Tu-160) oraz 182. BAP (25 x Tu-95MS16), więc można powiedzieć że przejęli całkiem spory arsenał.

Patrząc jak im idzie bezlicencyjne kopiowanie Su-27 w postaci J-11B to chyba tak szybko własnych pocisków tego typu się nie dorobią :)

Przy okazji - ukraiński Su-25UB.




Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #40 dnia: Września 21, 2009, 07:50:04 »
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #41 dnia: Września 26, 2009, 13:52:35 »
MiGi-29 40tej brygady lotniczej w Wasilkowie:








I z obrony przeciwlotniczej wymienionej w pierwszym poście przez Kuscha, takie cuda:







Tunguski:











S-200 (pewnie Dubna albo Angara):






Czesio

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #42 dnia: Września 30, 2009, 19:53:32 »
Niezwykle ciekawy spis sprzętu wojskowego przewidzianego przez ministerstwo obrony do wycofania z Sił Zbrojnych Ukrainy z 2008 roku. Bardzo ciekawe rzeczy można tu wyczytać. Np. to że wiele pomocy dydaktycznych Charkowskiego Uniwersytetu Lotniczego było/jest na stanie wojska. Między innymi na liście znajduje się MiG-23S, którego zdjęcie wrzuciłem do tematu o tym samolocie, oraz dwa MiG-23 bez M (zdjęcia foxbata również w temacie o MiG-23). Według listy do wycofania przewidziano także 8 szt. Su-24MR. Wymienia się także po jednej sztuce Jak-38/38WM/38WMU/38M. Czy WM/WMU to prototypy Jak-38M i Jak-38U? Jest też partia silników AL-31F spośród których są wyprodukowane już w 1975 roku  :karpik Na kolejnych stronach masa innego sprzętu w tym broń historyczna jak Walter P-38, czy Parabellum z początku wieku.

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?page=1&nreg=1092-2008-%F0

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #43 dnia: Września 30, 2009, 21:26:40 »
Tak, WMU i WM to były serie prototypowe.

John Cool

  • Gość
Odp: Siły Powietrzne Ukrainy
« Odpowiedź #44 dnia: Października 05, 2009, 19:42:06 »
Ponownie kilka ropuchów z 299 Brygady Lotnictwa Taktycznego z Chortkowa (ex. 299 OSzAP)  :001:

Obecnie jednostka jest podporządkowana Dowództwu Sił Lotniczych "Południe", zaś na jej stanie jest obecnie 60 samolotów L-39C i Su-25, z tego obecnie lata 13 L-39C oraz 21 Su-25 (w tym 6 sztuk Su-25UB).

Numery taktyczne samolotów:
    * L-39C ("Niebieskie") - 05, 33, 36, 63;
    * L-39C ("Żółte") - 05, 06, 08, 11, 12, 14, 15, 16, 17;
    * Su-25 ("Niebieskie") - 01, 02, 04, 05, 09, 10, 14, 16, 20, 21, 25, 27, 30, 31, 33;
    * Su-25UB ("Niebieskie") - 60, 61, 62, 63, 64, 65.










A propo tego spisu, to za rok zobaczymy czy czarne przepowiednie altairu się spełnią, bo część lotnicza powinna być baaardzo obszerna :)