Skoro wspomniałem o tym, to zaczynamy

Postanowiłem się za to zabrać z racji, że nie będzie ono kolidowało ze standardowymi sceneriami FSX i będzie można z niego polatać jakimś vintagowym samolocikiem. Przy okazji przygotowań RWD-8, Empeck wspomniał mi, że fajnie by było dorzucić jakąś scenerię. No to się wziąłem za robotę.
Za narzędzia służą: Sbulider X, Whishplacer 0.9 oraz ADE 1.0
Na chwilę obecną spłaszczyłem teren pod lotnisko, usunąłem drogi, żeby przy włączonym trafficu, nie jeździły samochody przez płytę

Drugą sprawą jest fototekstura. Podstawę skalibrowałem w Sbuilderze, a na to systematycznie kładę cz/b fotki. Jutro odbieram z Archiwum Stołecznego Miasta Warszawy skany z Fotoplanu 1935 i zabieram się za konkretną robotę. Trzeba będzie wykonać retusz, wszystko ładnie połączyć, a następnie pokolorować. W grę wschodzi zrobienie pięciu wersji dla pór roku (z heavy winter) oraz tekstur nocnych. Blendmask, czyli teksturę dopasowującą i wtapiającą w otoczenie już mam.
Afcad lotniska się robi i jest bliski ukończenia. Tam wielkiej filozofii nie ma: jedna droga startowa: kierunek 230 i to wszystko. Dodam pozycje dla maszyn wojskowych oraz apron dla samolotów pasażerskich, bo przecież cywilny port LOT-u też tam był.
Kolejną sprawą będzie autogen. Tu jestem umówiony z Empeckiem na "korki" i jak załapię istotę, to się za to zabiorę. Ostatnią sprawą będą obiekty lotniskowe. Z tymi jest całkiem nieźle, bo mam sporo budyneczków wykonanych pod War over Poland, gdzie mamy Mokotów. Trzeba je będzie "jedynie" przekonwertować i poustawiać. Przez ostatnie dwa lata nazbierałem trochę materiałów o lotnisku, sam interesuję się tą tematyką i piszę magisterkę o młodszym braciszku Mokotowa, Okęciu, więc mam nadzieję, że jakoś to wszystko pójdzie. Choć, będzie problematycznie, bo z uwagi na drewnianą zabudowę, sporo się zmieniało w układzie budynków, szczególnie w rejonie PZL, przy Placu Unii Lubelskiej.
Screen pokazujący dopasowanie Pola Mokotowskiego. Pod spodem sceneria WPS:
