Autor Wątek: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.  (Przeczytany 385150 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #555 dnia: Stycznia 24, 2010, 11:34:36 »
Czy tylko ja pomyślałem, że usuną... krzyż celowniczy? :D

Nie tylko Ty - to była moja pierwsza myśl po przeczytaniu tytułu, przed przeczytaniem artykułu. No cóż żyjemy w porąbanym (nie tylko pod tym względem) kraju i chyba dlatego mamy takie chore skojarzenia (jakaś reakcja obronna czy cuś?).  :004: :020:

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #556 dnia: Stycznia 24, 2010, 11:37:44 »
Cytuj
Aerofłot wycofał Tu-154M

Najbardziej znane rosyjskie linie lotnicze Aerofłot wycofały ostatecznie z eksploatacji samoloty Tu-154M. Zastępują je Airbusy A320.

Faktyczne wycofanie Tu-154M z Aerofłotu nastąpiło już 31 grudnia 2009. Tego dnia samolot tego typu wykonał ostatni lot w barwach linii – z Jekateryngurga do Moskwy.

Pierwszy Tu-154 Aerofłot otrzymał pod koniec 1970. W kwietniu 1971 rozpoczęły się regularne loty tego typu samolotów – z Moskwy do Tbilisi, Soczi, Symferopolu i Mineralnych Wód. Początkowo Tu-154 woziły przesyłki pocztowe, loty z pasażerami rozpoczęły się 9 lutego 1972. Dwa miesiące później samoloty rozpoczęły loty międzynarodowe.

W ubiegłym roku Aerofłot używał jeszcze 23 Tu-154M. Teraz zostały one wystawione na sprzedaż. Samoloty tego typu eksploatuje jeszcze wiele linii, szczególnie w mniej zamożnych krajach, stałych odbiorcach rosyjskiego sprzętu lotniczego. W ciągu ostatnich dekad Tu-154M kupiło 17 linii spoza FR/ZSRS. Użytkownikiem 2 Tu-154M jest 36. splt, przewożący ważnych polskich polityków.

Tu-154 powstawał w latach 1960., a jego dostawy rozpoczęły się w następnej dekadzie. Tu-154M to jego nieco zmodernizowana wersja. Łącznie – do roku 2001 – wyprodukowano 926 Tu-154 różnych wersji. Resurs samolotu wynosi 45 tys. h. Może być on wydłużany do 80 tys. h. W Europie Tu-154M będą mogły być eksploatowane do 2016, gdy wejdą bardziej restrykcyjne przepisy, dotyczące m.in. zanieczyszczeń i hałasu wytwarzanego przez samoloty pasażerskie.

Tu-154M przewozi 130-180 pasażerów z prędkością maks. 975 km/h (to jeden z najszybszych konwencjonalnych samolotów pasażerskich świata). Jego zasięg maksymalny wynosi 5-5,5 tys. km.

Główną wadą samolotu jest duże zużycie paliwa, a tym samym mała ekonomiczność eksploatacji. Tu-154 zużywa 5,5 t paliwa na godzinę lotu, podczas gdy A320 ok. 2,7 t. Co więcej, załoga rosyjskiego liniowca liczy aż 4 członków, podczas gdy do pilotowania A320 wystarczy 2-osobowa załoga. Za główne zalety Tu-154 uznawane są niezawodność i odporność na trudne warunki eksploatacji.
http://www.altair.com.pl/start-4020
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline JacD

  • *
  • 7WEDS
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #557 dnia: Stycznia 25, 2010, 19:21:09 »
Jako "swoistą kontrę" do rozważań w temacie założonym przez Razorblade1967 "Idealne wyposażenie armii - czyli co by było gdybysmy mieli kasę..."
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12716.0
Portal lotniczapolska.pl przygotował odpowiedź na temat planowanych zakupów w MON na 2010 rok:
MON: zakupy w 2010 roku
 :118:
Gravity is a cruel mistress!
7WEDS

Offline Sherman

  • *
  • 1. Pułk Lotniczy, 2. Eskadra Wywiadowcza, 105.WPŚB
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #558 dnia: Stycznia 26, 2010, 16:13:18 »
Cytuj
Doposażenie samolotów MiG-29 w celu zwiększenia ich możliwości operacyjnych (l elt)
Coś wiadomo dokładniej?
Marcin "Rahonavis" Rogulski (1986-2019)

Nie przepuszczą żadnej owcy,
Z drugiej chłopcy wywiadowcy.

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #559 dnia: Stycznia 28, 2010, 23:05:46 »
http://luxclub.pl/gid,11902600,kat,1016273,galeria.html?T[page]=10

Teraz już wiecie co kupić Wodzowi na urodziny. (podstrona 10, czyli w galerii 9)

"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #561 dnia: Lutego 05, 2010, 13:40:50 »
Mniej lub bardziej nieprzewidziane zdarzenie więc chyba tu będzie pasować ;)

Komunikat Dowództwa Sił Powietrznych

Cytat: ppłk Robert Kupracz
Podczas lotu powrotnego z Afganistanu do Polski, samolot C-130 Hercules lądował awaryjnie na lotnisku w Mazār-e Sharīf. Załoga zgodnie z procedurami zabezpieczyła maszynę i oczekuje na przybycie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, która stwierdzi co było przyczyną usterki, przez którą samolot musiał lądować.

Chyba musi być coś na rzeczy jak PKBWL wysyłają...

Czesio

  • Gość
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #562 dnia: Lutego 05, 2010, 14:28:52 »
Podobno każdy z obecnych na pokładzie ma otrzymywać nitownicę oraz sektor kadłuba do kontroli w czasie lotu  :118:
A tak poważnie może nie wszyscy zdają sobie sprawę z pewnych faktów:

An-12BP: rok produkcji 1966, wycofania 1995;

C-130E: rok produkcji 1970, wprowadzenia 2009  :karpik

Galopująca modernizacja...

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #563 dnia: Lutego 05, 2010, 15:53:01 »
Jakoś radzić sobie trzeba. Lepsze to niż opierać się o ruski sprzęt.

Ps. Bardziej to do Lola podejdzie niż tu.
« Ostatnia zmiana: Lutego 05, 2010, 16:09:35 wysłana przez Syringe »

Czesio

  • Gość
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #564 dnia: Lutego 05, 2010, 16:08:18 »
Ja też tak myślę. Lepsza PKBWL niż Ruski sprzęt  :118:

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #565 dnia: Lutego 05, 2010, 16:12:23 »
A co Ty taki czarno widzący :)
Tyle lat już przelatał...  :022:

John Cool

  • Gość
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #566 dnia: Lutego 05, 2010, 16:23:41 »
Osobiście "herkom" w PSP nie jestem przeciwny, aczkolwiek nie ukrywam że zamiast 5 sztuk C-130E wolałbym widzieć ze trzy, ale dużo nowocześniejsze "glanc nowe" C-130J, które i tak byłyby w stanie wylatać więcej godzin i przewieźć więcej ładunku niż tamte 5 sztuk... mimo że owe C-130E przeszły kilka remontów i modernizację (jak widać również kosztem pewnych opóźnień w dostawach).

A tak mamy sprzęt który w przeciągu najbliższych lat eksploatacji może powoli zacząć składać się z samych biuletynów, o rosnących kosztach mówić nie trzeba. 

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #567 dnia: Lutego 05, 2010, 18:48:53 »
Nie wiem na ile to zmienia postać rzeczy, ale to ten niedawno 'nabyty' (#1506), a nie #1501. Pewnie to z technicznego punktu widzenia ta sama liga...

"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards