Autor Wątek: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.  (Przeczytany 384322 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2040 dnia: Czerwca 03, 2019, 16:14:02 »
No cóż, banalna sprawa, nie mają kompletnie pomysłu co mogliby (konkretnie - nie żadne tam ogólne pomysły) nim robić (czytaj - na czym zarabiać).
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2041 dnia: Czerwca 17, 2019, 19:01:56 »
Warto chyba o tym wspomnieć ;)

https://www.ppe.pl/publicystyka/8004/10-najdluzej-aktualizowanych-gier.html

Cytuj
2. IL-2 Sturmovik (premiera: 2001, aktualizacja: kwiecień 2017)

Sturmovik to gra kultowa w kręgach fanów lotnictwa i symulatorów. Tytuł jest tak wspaniały i lubiany, że jeszcze w 2017 roku otrzymywał ważne aktualizacje/nowe wersje.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2042 dnia: Czerwca 17, 2019, 21:26:21 »
Gwoli sprostowania - w 2019 roku ukazał się do poczciwego iłka pucz 4.14.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2044 dnia: Czerwca 18, 2019, 07:54:28 »
Mit ;). Nie bardzo wiedzą jak zabrać się za modernizację Leosiów A4, a co dopiero konstrukcja tanka od podstaw.

Cytuj
Najprawdopodobniej nie będzie to produkt w 100 proc. polski, ale składany z kilku elementów różnych producentów.

Buehehehe u tyle w temacie. Mydlenie oczu i zwykły clickbait.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 18, 2019, 08:26:20 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2046 dnia: Czerwca 19, 2019, 00:32:10 »
Mit ;). Nie bardzo wiedzą jak zabrać się za modernizację Leosiów A4, a co dopiero konstrukcja tanka od podstaw.
Buehehehe u tyle w temacie. Mydlenie oczu i zwykły clickbait.
Tak się tylko zastanawiałem po jaki męski narząd rozrodczy znowu zaczynają  :evil:
"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2047 dnia: Czerwca 19, 2019, 08:18:53 »
Jak to po co? Po to, żeby rozwijać, zwiększać potencjał, doskonalić bazę  i takie tam różne... Albo propaganda, albo skok na kasę. Jeśli to drugie - skończy się za kilka lat jeszcze bardziej futurystyczną makietą.
Wódka to śmierć, ale polski lotnik śmierci się nie boi...

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2049 dnia: Czerwca 19, 2019, 19:47:20 »
A`propos przedstawionych w tym wątku tez nasuwa mi się nieco przewrotnie cytat (odtworzę z pamięci sens) ze świetnej książki Christophera McDougall`a "Urodzeni biegacze, tajemnicze plemię tarahumara..."
Brzmiało to jakoś tak, że mocno stary człowiek (+/- 90) z punktu widzenia tzwn. cywilizacji europejskiej przebiegł około 90 km, na drugą stronę zbocza górskiego do wioski swojego znajomego "bo nie wiedział że w jego wieku nie można tego zrobić".
Nie raz w życiu miałem do czynienia z sytuacją, że podobno coś było trudne i niemożliwe, ale jakoś nie dałem się do tego przekonać i robiłem, więc generalnie nieco śmieszą mnie autorytatywne wypowiedzi, że czegoś nie można, nie uda się itd. Jak się nie spróbuje, to zdecydowanie nie można i się nie da. W mojej branży nie mam się czego wstydzić a`propos doświadczenia zawodowego, na tle osób z innych krajów, nawet tych z tzwn. czołówki, więc mam prawo sądzić, że w innych branżach jest podobnie, skąd więc taki brak wiary, że u nas nic nie może powstać? Inna sprawa i tu całkowita zgoda, że czasem są tak zwane "okoliczności przyrody" ;) :) , potrafiące napsuć krwi i spowodować że dany wysiłek nie ma sensu.

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2050 dnia: Czerwca 19, 2019, 20:40:46 »
skąd więc taki brak wiary, że u nas nic nie może powstać?

Niestety już to przerabialiśmy - I-22 Iryda, czyli polski "Program Apollo".
Jeśli się nie ma doświadczenia w danym zakresie to nie wyjdzie. Wszędzie piszą, że błędem było zastosowanie w Irydzie skrzydła o małym skosie. Ale mało kto pisze dlaczego zastosowano takie akurat skrzydło? A zastosowano je z prostego powodu: nasi konstruktorzy nie budowali samolotów ze skośnym skrzydłem i w kraju brak było danych na ten temat. A w ogóle to myśmy nie budowali odrzutowców poza TS-11 Iskra (prędkość 720 km/h). Był jeszcze kompletnie nieudany Lim-5M/Lim-6 konstruowany przez studentów i tyle.
Zatem efekt finalny był taki, że Iryda przy wielkości francusko-niemieckiego Alpha Jeta miała masę własną 4600 kg a jej zachodni konkurent 3350 kg. A nawet to nie ustrzegło jej przed rozpadnięciem się w powietrzu w 1987 r.
O pomysłach z PZL-230 Skorpion szkoda nawet wspominać.

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2051 dnia: Czerwca 19, 2019, 22:33:37 »
Ale dostęp do wiedzy, publikacji, branżowej literatury, szkoleń, staży, studiów zagranicznych, wymiany doświadczeń jest w tej chwili taki, jakiego nigdy nie było, więc nie bardzo jest sens porównywać zamierzchłą pod tym względem przeszłość z teraźniejszością. To co było pod tym względem 20 lat temu, a obecnie to przepaść i prehistoria.
A nawet jak czasem coś nie wyjdzie, to każda porażka uczy, nabiera się doświadczenia, wiedzy, rozbudowuje bazę rozwojowo doświadczalną, tworzy zespołu specjalistów, co skutkuje przy kolejnych projektach.
« Ostatnia zmiana: Czerwca 19, 2019, 22:39:04 wysłana przez Addi »

Offline Ros

  • *
  • Uziemniony
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2052 dnia: Czerwca 20, 2019, 12:52:02 »
Ale dostęp do wiedzy, publikacji, branżowej literatury, szkoleń, staży, studiów zagranicznych, wymiany doświadczeń jest w tej chwili taki, jakiego nigdy nie było, więc nie bardzo jest sens porównywać zamierzchłą pod tym względem przeszłość z teraźniejszością. To co było pod tym względem 20 lat temu, a obecnie to przepaść i prehistoria.
A nawet jak czasem coś nie wyjdzie, to każda porażka uczy, nabiera się doświadczenia, wiedzy, rozbudowuje bazę rozwojowo doświadczalną, tworzy zespołu specjalistów, co skutkuje przy kolejnych projektach.
Dostęp do wiedzy a posiadanie praktycznego know-how w jakiejkolwiek dziedzinie to dwie różne kwestie.
Przykład z ostatniego szkolenia, na którym byłem. W niemieckim instytucie, uznawany za najlepszy w Europie w dziedzinie biotechnologii, zmieniła się kadra odpowiadająca za testy pewnego preparatu na myszach. Efekt? Pomimo, że robili wszystko wg. opisanej procedury myszy zaczęły umierać. Zabrakło właśnie specyficznego know-how.
Poza tym w Polsce zbrojeniówka bardzo lubi się przechwalać jakich to nie ma kompetencji, wiedzy, pomysłów itd. Niestety rzeczywistość w postaci porządnie zrealizowanych programów zbrojeniowych, w ramach których udało się samodzielnie zrobić coś na poziomie światowym jest zupełnie inna.
Though I fly through the Valley of Death I shall fear no Evil for I am at 80,000 feet and climbing
36 Quai des Orfevres

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2053 dnia: Czerwca 20, 2019, 13:05:37 »
Trzeba mierzyć siły na zamiary. Zacząć od drobnych rzeczy, a nie porywać się z motyką na słońce. Za dużo układów, polityki i kolesiostwa, a za mało planowania i konsekwencji. Zobacz jaka farsa wyszła kiedy polski moździerz miał zastąpić czeski i jaki wyszedł z tego blamaż. My jesteśmy na etapie modernizacji Stara 266! Idąc w kierunku cywilnym zobacz jak potoczyły się losy nowej Syrenki i jak elegancko całość zdechła w atmosferze skandalu. To nie są warunki do robienia czegokolwiek, a co dopiero czołgu. Ile razy polska zbrojeniówka wypluła coś sensownego np. radar, czy radiostację, a potem zostali z prototypem i długami. Masa czynników się nakłada na siebie i teraz kwestia w co chcesz wierzyć. Czy w bańkę pt. "damy radę jakoś to będzie" czy "zejdź na ziemię człowieku i zacznij myśleć realnie". Masz przykład co wyszło z "modernizacji" foteli K-36... albo jak przebiegła wymiana "orzechów" na nowocześniejsze hełmy w WP. Dramat za dramatem :P. Chcę konkretnych rezultatów, a nie bajek dla opinii publicznej.

Zacznijmy od modernizacji Leopardów, od rzeczy które możemy zrobić, pomyśleć jak Newę wymienić itd. Małymi kroczkami, pozyskać technologię, know-how i do przodu  8).
« Ostatnia zmiana: Czerwca 20, 2019, 20:45:53 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Linki do interesujących wiadomości i komentarze.
« Odpowiedź #2054 dnia: Czerwca 20, 2019, 19:51:15 »
Tu oczywiście pełna zgoda, dobrze zaczynać od podstaw i stopniowo zwiększać stopień zaawansowania :)